Gå til innhold

A$AP Rocky varetektsfengslet i Sverige på grunn av rasisme


CAPS LOCK

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Zienna skrev:

Er dette interessant, egentlig?  Jeg tror dommerne får alle fakta på bordet/skjermen i detalj, og er mer i stand til å vurdere situasjonen enn det vi her på KG er.  Slike saker forekommer stadig i rettsaler verden over. 

Det oppsiktsvekkende i denne saken er at ingen mindre enn USAs president, den i verden som har mest makt, forsøker å påvirke en svensk statsminister!  Det er skremmende, synes jeg.    

Du har helt rett. Det er ikke mer å si i diskusjonen, og det spiller ikke noen rolle.

Trump spiller sitt eget spill. Selv han skjønner utmerket godt at han statsministeren i Sverige ikke kan overstyre en rettssak.

Ham vil ha fargede velgere. Det verste er at han får masse kudos fra fargede kjendiser. Du skal se han vinner igjen.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Isambard skrev:

Du har helt rett. Det er ikke mer å si i diskusjonen, og det spiller ikke noen rolle.

Trump spiller sitt eget spill. Selv han skjønner utmerket godt at han statsministeren i Sverige ikke kan overstyre en rettssak.

Ham vil ha fargede velgere. Det verste er at han får masse kudos fra fargede kjendiser. Du skal se han vinner igjen.... 

Jeg håper at han ikke vinner!  I mine øyne er verden blitt mer urolig enn på mange år etter at Trump kom til makten...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isambard skrev:

Kuttet opp med flasker, faktisk. I flertall. 

Var det ikke du som leste 5-600 sider med rettsdokumenter? 

Ingen påstår at ASAP har kuttet opp noen med flaske, langt mindre med flere flasker.

Afghaneren sier selv han fikk en flaske kastet eller slått i hodet,  Det kan stemme for alt jeg vet, men han ble i så fall ikke mye skadet av det.

Det eneste store kuttet er på håndleddet der ASAP trampet på ham rett etter at han ble slengt bakken.

Ingen har lest rettsdokumentene enda, de er fortsatt ikke produsert engang. Etterforskningsdokumenter er noe annet. 

Ingen har påstått at Rakim Mayers gjorde alt alene, men det er snakk om flasker, ja. I flertall. Og flere kuttskader. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Illuminatum said:

Du tenker kokkene eller vaskepersonalet har gitt dårlige råd. 

De som er rådgivere i det Hvite hus byttes ut med ny president

Nei. Ikke det jeg sier. Når vi søker på Google translate, så kommer det engelske ordet "staff" opp som direkte oversatt av det norske ordet stab. CNBC og flere aviser, bruker også ordet staff. En ser dette ordet overalt. (Link til CNBC), (Link til The Cut), (Link til CBS News)

Her brukes ordene staff, hvor rollene som: "Chief of Staff", "National Security Advisor", "Assistant to the President", "Advisor" og "Senior Advisor", "Assistant to the President for National Security Affairs", "Senior Counselor", "Special Representative for International Negotiations", " Staff Secretary", "Press Secretary", "Senior Advisor for Strategic Communications" da inngår. Dette er bare noen eksempler. Dette viser at staben til Trump, ikke betyr kokken eller vaskepersonalet. Når en blir president, så er det også noen av staben i det hvite hus, som ikke Trump velger, og som da jobber der permanent. (Link til Business Insider). Så ordet staff\stab brukes ikke bare om stillinger som kokker, butlere og vaskehjelper.

Og jo, flere i Obama administrasjonens stab, fulgte etter når Trump tok over det hvite hus. Etterhvert har Trump da også sparket flere av dem, og da skiftet dem ut med nye. (Link til New York Times obs: må logge inn gratis for å se hele artikkelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isambard skrev:

..... og fortsatt ingen bilder av at de har flasker i selve basketaket.

Forsvareren gikk grundig gjennom det i dag, forresten. ASAP holdt en flaske i hånden ha han kastet fyren gjennom lufta, men den datt tilsynelatende i bakken og knuste.

Forsvareren utgjør bare den ene siden i en rettssak. Det forsvarern sier er ikke fasiten av hva som har skjedd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, TrekStar skrev:

Nei. Ikke det jeg sier. Når vi søker på Google translate, så kommer det engelske ordet "staff" opp som direkte oversatt av det norske ordet stab. CNBC og flere aviser, bruker også ordet staff. En ser dette ordet overalt. (Link til CNBC), (Link til The Cut), (Link til CBS News)

Her brukes ordene staff, hvor rollene som: "Chief of Staff", "National Security Advisor", "Assistant to the President", "Advisor" og "Senior Advisor", "Assistant to the President for National Security Affairs", "Senior Counselor", "Special Representative for International Negotiations", " Staff Secretary", "Press Secretary", "Senior Advisor for Strategic Communications" da inngår. Dette er bare noen eksempler. Dette viser at staben til Trump, ikke betyr kokken eller vaskepersonalet. Når en blir president, så er det også noen av staben i det hvite hus, som ikke Trump velger, og som da jobber der permanent. (Link til Business Insider). Så ordet staff\stab brukes ikke bare om stillinger som kokker, butlere og vaskehjelper.

Og jo, flere i Obama administrasjonens stab, fulgte etter når Trump tok over det hvite hus. Etterhvert har Trump da også sparket flere av dem, og da skiftet dem ut med nye. (Link til New York Times obs: må logge inn gratis for å se hele artikkelen)

De du eksemplifiserer har Trump valgt selv. Det er 7800 som byttes ut. Alle går selvsagt ikke på dagen. Merk at artikkelen du linker til er fra januar 2017

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Forsvareren utgjør bare den ene siden i en rettssak. Det forsvarern sier er ikke fasiten av hva som har skjedd. 

Da er du kanskje også enig i at påtalemyndighetene også er en part, og ikke fasit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

I USA kunne denne voldelige drittsekken ha kjøpt seg fri fra fengsel gjennom kausjon. Jeg er glad for at det ikke er like enkelt for rike voldsmenn å stikke seg unna loven i Skandinavia. Håper han blir sittende inne LENGE. Her bør det statueres et eksempel overfor cocky rike amerikanere som tror de eier verden.

Det stemmer ikke helt. Kausjon handler stort sett om varetekt, ikke fengsel (jail / prison). 

Det sagt tviler jeg ikke et sekund på at han sluppet unna å sone noe som helst, og betalt seg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
1 time siden, Zienna skrev:

Jeg håper at han ikke vinner!  I mine øyne er verden blitt mer urolig enn på mange år etter at Trump kom til makten...

Har verden blitt mer farlig og ustabil etter Trump kom til makten, eller er det slik at media får deg til å tro det? Jeg ville gravd litt dypere i flere typer medier før jeg ristet i buksene av nervøsitet for Trump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HarryDotter skrev:

Har verden blitt mer farlig og ustabil etter Trump kom til makten, eller er det slik at media får deg til å tro det? Jeg ville gravd litt dypere i flere typer medier før jeg ristet i buksene av nervøsitet for Trump.

Jeg registrerer  situasjonen per i dag, kontra før Trump.  Spenningen mot Mexico og naboland er økt.  Så også mot Kina.  Tyrkia..   Og mot øvrig Europa..  Leser at Trump truer med avgift på fransk vin som importeres til USA nå.  Han ringer den svenske statsministeren for å påvirke en rettsak. 

Er dette medieskapt og ikke riktig?  Nei, dessverre!!.............

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Isambard skrev:

Da er du kanskje også enig i at påtalemyndighetene også er en part, og ikke fasit?

Ja. Og noe annet har jeg heller aldri insinuert. Du må forresten gjerne peke på hva jeg feilaktig har konstatert uten forbehold i denne tråden, siden du beskyldte meg for det lenger oppe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Illuminatum said:

Her brukes ordene staff, hvor rollene som: "Chief of Staff", "National Security Advisor", "Assistant to the President", "Advisor" og "Senior Advisor", "Assistant to the President for National Security Affairs", "Senior Counselor", "Special Representative for International Negotiations", " Staff Secretary", "Press Secretary", "Senior Advisor for Strategic Communications" da inngår. Dette er bare noen eksempler.

16 hours ago, Illuminatum said:

De du eksemplifiserer har Trump valgt selv.

Nettleseren krasjet, men tar de sakene jeg gidder nå. Å lete opp alt igjen, er noe dritt.

Jeg ville med de eksemplene, bare vise at ordet stab\staff blir benyttet ikke bare for kokker og vaskehjelpere.
Jeg skrev ikke dette for å vise hvem Trump har valgt som stab her.

16 hours ago, Illuminatum said:

Alle går selvsagt ikke på dagen. Merk at artikkelen du linker til er fra januar 2017

Jepp. Men dette viser uansett at noe av staben han "arvet" eller "lånte", sannsynligvis var lojal mot Obama og da demokratene fortsatt. Folk i staben, som er Trump-vennlig, vil nok også ha langt høyere terskel for å sabotere og utgi lekkasjer. En finner tidlig, saker hvor det beskrives at stabfolk har sabotert og kommet med lekkasjer, fra tiden når Trump inntrådde som president. Det vil også være i demokratenes interesser, og deres støttespillere, å ha folk inni det hvite hus, for å få innsideinformasjon. (Link til Washington Examiner), (Link til The Associated Press), (Link til Washington Examiner), (Link til The Free Beacon)

En finner saker om illojale i staben, selv flere år etter at han ble president. Grunnene til deres illojalitet kan sikkert være så mangt. (Link til The Atlantic), (Link til The Hill), (Link til New York Times)

Lekkasjer og sabotasjer, har visst også vært mange ganger høyere under Trump, enn f.eks Obama. Da er det grunn til å tro at flere av hans stab, er illojal overfor Trump, og i et større antall enn under f.eks Obama. At det forekommer mye mer lekkasjer under Trump, er noe som også ble skrevet og bekreftet av en avis, og jeg hadde link før nettleseren krasjet. Finner jeg den igjen, så legger jeg linken (her).

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva Trump sin plan er om han blir dømt? Innføre sanksjoner ovenfor Sverige? Bryte alle diplomatiske forbindelser?

Jeg har ikke noe tall å vise til, men ASAP ROCKY er helt sikkert ikke den eneste amerikanske statsborgeren som sitter fengslet i utlandet. Mange sitter sikkert også under langt værre soningsforhold enn ham. Hva gjør Donald for dem?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Marihønepøne skrev:

Ja. Og noe annet har jeg heller aldri insinuert. Du må forresten gjerne peke på hva jeg feilaktig har konstatert uten forbehold i denne tråden, siden du beskyldte meg for det lenger oppe. 

Jeg har akkurat gjort det et par innlegg lenger opp.

Nå var ikke poenget mitt i dette siste innlegget om det var feilaktig, men at du bruker selve anklagene som om det var en fasit, uten forbehold.

Men, ja, jeg er en påståelig og arrogant person. Nytter ikke å nekte for det. Ryggmargsrefleksen min er å være skeptisk til det "alle" er enige om, så passe meg for å ikke ende med å forsvare masse dumme ting. Jeg kan for eksempel forsvare Trump, eller rettere sagt være uenig i kritikk mot Trump (eller Listehaug) fordi kritikerne ofte er minst like primitive og upresise selv. Det står jeg ved, men må passe meg så jeg ikke stiller meg bak Trump & Co.

I dette tilfellet er jeg først og fremst kritisk til påtalemyndighetene. I denne og andre saker lekker de ut små deler av bevisene for å få forståelse for sine krav om vareteksfengsling og tiltale. Veldig ofte er bevisene mye svakere enn de vil ha oss til å tro. En halv sannhet er ofte en hel løgn. Jeg synes det er helt topp at ASAP fikk lagt ut videoklipp på Instagram. Noen synes det er helt forferdelig, og at bare politiet skal få bestemme hvilke biter av sannheten vi skal få se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kitten skrev:

Lurer på hva Trump sin plan er om han blir dømt? Innføre sanksjoner ovenfor Sverige? Bryte alle diplomatiske forbindelser?

Jeg har ikke noe tall å vise til, men ASAP ROCKY er helt sikkert ikke den eneste amerikanske statsborgeren som sitter fengslet i utlandet. Mange sitter sikkert også under langt værre soningsforhold enn ham. Hva gjør Donald for dem?

Trump gir personlig blanke faen i om en svart, narkodømt rapper som A$AP blir dømt. Det blir kanskje masse Tweets, men ingen sanksjoner.

Han får masse skryt av svarte kjendiser nå. De gir blaffen i "detaljer" som om Sverige har kausjon. Trump gir inntrykk av at han er "deres mann", og det er det som betyr noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
9 timer siden, Zienna skrev:

Jeg registrerer  situasjonen per i dag, kontra før Trump.  Spenningen mot Mexico og naboland er økt.  Så også mot Kina.  Tyrkia..   Og mot øvrig Europa..  Leser at Trump truer med avgift på fransk vin som importeres til USA nå.  Han ringer den svenske statsministeren for å påvirke en rettsak. 

Er dette medieskapt og ikke riktig?  Nei, dessverre!!.............

Men uro??

Dette er ikke uro, men at USA's statsoverhode som gjør jobben sin med autoritet. USA har vært rævkjørt i flere tiår under presidenter som Bush og Obama. Ja puslete typer. USA er verdens eneste demokratiske supermakt. Trump forsøker å holde jobbene i USA. Han forsøker å stoppe utflagging til Kina, som forøvrig har ekstremt billige handelsvilkår med stort sett hele verden. De dreper absolutt alt av konkurranse! På høy tid at noen setter ned foten. Men fordi Trump tør å gjøre det, så reageres det. Hvorfor?

Mexico...åååh hvor skal vi bebegynne?? Det stedet i verden hvor flest mennesker blir drept per dag. Narkoreir nr.1. Som vel står for ekstremt mye av narkodistribusjon verden over. Millioner av ødelagte unge. Ulovlige innvandrere kryper over grensen i tusentall hver måned! Jeg tror selv du ville ønsket en stopp for dette om Sverige holdt på slik med oss. Les deg litt opp rundt det som faktisk skjer fra litt andre medier enn de store tradisjonelle avisene. Da vil bilde bli litt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, The Kitten said:

Lurer på hva Trump sin plan er om han blir dømt? Innføre sanksjoner ovenfor Sverige? Bryte alle diplomatiske forbindelser?

Jeg har ikke noe tall å vise til, men ASAP ROCKY er helt sikkert ikke den eneste amerikanske statsborgeren som sitter fengslet i utlandet. Mange sitter sikkert også under langt værre soningsforhold enn ham. Hva gjør Donald for dem? 

Tror ikke Trump vil innføre sanksjoner, men han vil nok gi inntrykk for sin misnøye. Det er jo mulig at han vil forøke presse statsministeren, etter at Rocky er dømt, for å prøve seg med benådning eller tidligere løslatelse kanskje. Kan jo være at Rocky selv, etter han er dømt, trygler om å få slippe mer fengselsstraff ved å søke om benådning. Kanskje tilbyr han seg også å betale erstatning til afghaneren og innrømme at han overdrev volden overfor statsministeren i et personlig brev, i et ønske om benådning. Men dette er bare synsing.

Det satt over 3500 amerikanere i utenlandske fengsler i 2010. Har ikke tall for nyere år. Dette tallet gir ihvertfall en pekepinn.

Det svarte miljøet i USA, må da heller ikke tro at en borger, og kjendis sådan, kan slippe ut av fengsel bare fordi dem er svart. Det er også likhet for loven, uansett hvilken hudfarge en har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, TrekStar skrev:

Det svarte miljøet i USA, må da heller ikke tro at en borger, og kjendis sådan, kan slippe ut av fengsel bare fordi dem er svart. Det er også likhet for loven, uansett hvilken hudfarge en har.

Husker OJ simpson saken, slipp 1 skyldig svart mann fri, for å kompensere for 1 uskyldig svart som ble straffet litt tidligere. 

Dette var ikke unntaket i folks oppfattelse, det var regelen. "Alle" "svarte" heiet på denne mannen, selv om han åpenbart var skyldig i handlingene.

Er et veldig tribalistisk og rasistisk land, med veldig mange folk uten utdannelse og indoktrinert av propaganda fra mediene deres.

Er synd at vår nærmeste allierte har slike store svakheter og en slik befolkning, det er skummelt mtp fremtiden til både oss og kloden. 

10 minutter siden, TrekStar skrev:

Tror ikke Trump vil innføre sanksjoner, men han vil nok gi inntrykk for sin misnøye. Det er jo mulig at han vil forøke presse statsministeren

Julian Assange sagaen fortsetter,  Svenskene gjør som USA vil, men som regel er det under bordet ikke åpent som dette her. At det er åpent tyder på at Trump egentlig gir F kun vil late som han bryr seg for å sikre noen stemmer. Svenskene, er nøytrale nok til å forsyne Hitler med utstyr til militæret sitt, så de er nok nøytrale nok til å gjøre som USA befaler også, om USA virkelig brydde seg om denne saken, det er det liten tvil om

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, The Kitten skrev:

Lurer på hva Trump sin plan er om han blir dømt? Innføre sanksjoner ovenfor Sverige? Bryte alle diplomatiske forbindelser?

Full krig! :Nikke:

Som kjent er Norge alliert med USA gjennom NATO, og her har vi endelig muligheten til å ta tilbake Jemtland og Herjedalen :)

https://www.side3.no/da-norge-mistet-jemtland-og-herjedalen-3957683

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...