Gå til innhold

A$AP Rocky varetektsfengslet i Sverige på grunn av rasisme


CAPS LOCK

Anbefalte innlegg

1 time siden, jabx skrev:

Saken blir bare verre og verre for den rike, voldelige drittsekken som tror han kan kjøpe seg fri eller lure seg fri med hjelp fra andre rike, grådige idioter:

https://www.vg.no/rampelys/i/Jo3GeJ/aap-rocky-saken-aktor-mener-instagram-video-er-redigert

De er så utrolig arrogante at de har malt seg selv fullstendig inn i et hjørne. De forfalsker bevis og lyver så det renner  av dem i avhør, men er ikke engang smarte nok til å slette meldinger på mobilene sine eller å samkjøre forklaringene sine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I USA kunne denne voldelige drittsekken ha kjøpt seg fri fra fengsel gjennom kausjon. Jeg er glad for at det ikke er like enkelt for rike voldsmenn å stikke seg unna loven i Skandinavia. Håper han blir sittende inne LENGE. Her bør det statueres et eksempel overfor cocky rike amerikanere som tror de eier verden.

Endret av jabx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, jabx skrev:

I USA kunne denne voldelige drittsekken ha kjøpt seg fri fra fengsel gjennom kausjon. Jeg er glad for at det ikke er like enkelt for rike voldsmenn å stikke seg unna loven i Skandinavia. Håper han blir sittende inne LENGE. Her bør det statueres et eksempel overfor cocky rike amerikanere som tror de eier verden.

Syns du bør holde deg for god til å bruke skjellsord og nedsettende betegnelser om flere personer i absolutt alle dine innlegg.  

Da vil du bli oppfattet mer seriøs.  Det gjør du ikke nå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

I USA kunne denne voldelige drittsekken ha kjøpt seg fri fra fengsel gjennom kausjon. Jeg er glad for at det ikke er like enkelt for rike voldsmenn å stikke seg unna loven i Skandinavia. Håper han blir sittende inne LENGE. Her bør det statueres et eksempel overfor cocky rike amerikanere som tror de eier verden.

Det virker som om du vil ha Rocky i fengsel mest fordi du hater USA og amerikanere.

23 minutter siden, Marihønepøne skrev:

De er så utrolig arrogante at de har malt seg selv fullstendig inn i et hjørne. De forfalsker bevis og lyver så det renner  av dem i avhør, men er ikke engang smarte nok til å slette meldinger på mobilene sine eller å samkjøre forklaringene sine. 

Hvem? Afghanerne sier de ble overfalt helt uprovosert, noe selv du må innrømme at ikke stemmer.

Påstanden om at det ble brukt en flaske finnes det så langt ingen troverdige bevis for. Det er derimot tydelig på filmen at afghanerne forfølger dem lang vei tross alle beskjeder om å holde seg unna. De klinker til livvakten på videoen. Hvem lyver, sa du?

ASAP sier selv at han sparket og slo en mann på bakken, og man kan gjerne argumentere for at han bør straffes for det. Jeg sier bare at det hans forklaring stemmer med det man ser på videoene, mens afghanernes versjon beviselig er løgn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Isambard skrev:

Hvem? Afghanerne sier de ble overfalt helt uprovosert, noe selv du må innrømme at ikke stemmer.

Påstanden om at det ble brukt en flaske finnes det så langt ingen troverdige bevis for. Det er derimot tydelig på filmen at afghanerne forfølger dem lang vei tross alle beskjeder om å holde seg unna. De klinker til livvakten på videoen. Hvem lyver, sa du?

ASAP sier selv at han sparket og slo en mann på bakken, og man kan gjerne argumentere for at han bør straffes for det. Jeg sier bare at det hans forklaring stemmer med det man ser på videoene, mens afghanernes versjon beviselig er løgn.

Jeg anbefaler deg å lese etterforskningsdokumentene, så vet du hva du snakker om. Mulig du vil trekke tilbake mye av det du sier når du vet litt mer om saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marihønepøne skrev:

Jeg anbefaler deg å lese etterforskningsdokumentene, så vet du hva du snakker om. Mulig du vil trekke tilbake mye av det du sier når du vet litt mer om saken. 

Det kan godt være. Hva er bevisene for at de har brukt en knust flaske mot offeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest mye om saken både i norsk og i utenlandsk media, er jeg overbevist om at han blir dømt. Det sto noe sted noe om 2 år i fengsel eller noe sånt, men jeg mistenker at han får kun noen få måneder og reiser til USA kort tid etter. Det som er veldig dumt er at han prøver å manipulere ved å vise redigert video på Instagram slik at folk ikke får med seg hele hendelsesforløpet. Heldigvis er Skandinavia ikke USA for i USA ville han gått fri nå og kanskje til og med bli frikjent fordi han er rik og kjendis. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isambard skrev:

Det kan godt være. Hva er bevisene for at de har brukt en knust flaske mot offeret?

Jeg gidder ikke å gi deg en oppsummering av nesten 600 sider med etterforskningsrapport. Hvis du er interessert får du lese den selv. Men et generelt tips er at det sjelden er lurt å uttale seg skråsikkert om bevis og fakta mer eller mindre kun med grunnlag i videoer hvor 95% av innholdet er redigert bort. Du har jo ikke engang giddet å lese påtalemyndighetenes offisielle uttalelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marihønepøne skrev:

Jeg gidder ikke å gi deg en oppsummering av nesten 600 sider med etterforskningsrapport. Hvis du er interessert får du lese den selv. Men et generelt tips er at det sjelden er lurt å uttale seg skråsikkert om bevis og fakta mer eller mindre kun med grunnlag i videoer hvor 95% av innholdet er redigert bort. Du har jo ikke engang giddet å lese påtalemyndighetenes offisielle uttalelse. 

Jeg følger rettssaken og har lest resymé av det som kom frem i dag. Det er to dager som gjenstår. Det de har av bevis skal legges frem der, så det er alt vi trenger å forholde oss til.

Altså trenger ingen av oss å lese 5-600 sider. La oss være ærlige: Du har heller ikke lest alle de sidene. Det ville jo vært galskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marihønepøne skrev:

Jeg gidder ikke å gi deg en oppsummering av nesten 600 sider med etterforskningsrapport. Hvis du er interessert får du lese den selv. Men et generelt tips er at det sjelden er lurt å uttale seg skråsikkert om bevis og fakta mer eller mindre kun med grunnlag i videoer hvor 95% av innholdet er redigert bort. Du har jo ikke engang giddet å lese påtalemyndighetenes offisielle uttalelse. 

Ikke lest mer enn et par nyhets-artikler så ikke helt informert, men noe jeg stusset over var hvordan de to guttene som be plaget av rapperne har hatt det i Sverige hittil, det er jo helt forferdelig egentlig

Nå er de altså på den korte tiden de har vært i Sverige (hvor de søkte beskyttelse fra farer i utlandet), blitt utsatt for Rappere som angriper dem og forfalsker videoer for å forsøke slippe unna, politiet har plantet en kniv i lomma til afghaner nr2 etter å ha beskyldt han for å stjele fra to butikker, mens domstolen har dømt afghaner nr 1 for at noen angrep knyttneven hans med ansiktet sitt slik at afghaner 1 ble dømt for mishandel helt uten grunn, og politiet plantet dop i lomma hans slik at han ble dømt for dop salg =S

Alt dette på noen få år i Sverige som de trodde skylle gi dem beskyttelsen fra truslene i Afghanistan (eller andre land de besøkte på turen)

Jeg tror vi bør gi disse guttene asyl i Norge, for Sverige virker ikke behandle guttene bra, tydelig at alle er ute etter dem rappere politi, domstoler, for et rasistisk land Sverige virker være!

Kanskje trump hadde rett, bare ikke på helt den måten han trodde selv ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, FaktabasertTroll skrev:

Ikke lest mer enn et par nyhets-artikler så ikke helt informert, men noe jeg stusset over var hvordan de to guttene som be plaget av rapperne har hatt det i Sverige hittil, det er jo helt forferdelig egentlig

Nå er de altså på den korte tiden de har vært i Sverige (hvor de søkte beskyttelse fra farer i utlandet), blitt utsatt for Rappere som angriper dem og forfalsker videoer for å forsøke slippe unna, politiet har plantet en kniv i lomma til afghaner nr2 etter å ha beskyldt han for å stjele fra to butikker, mens domstolen har dømt afghaner nr 1 for at noen angrep knyttneven hans med ansiktet sitt slik at afghaner 1 ble dømt for mishandel helt uten grunn, og politiet plantet dop i lomma hans slik at han ble dømt for dop salg =S

Alt dette på noen få år i Sverige som de trodde skylle gi dem beskyttelsen fra truslene i Afghanistan (eller andre land de besøkte på turen)

Jeg tror vi bør gi disse guttene asyl i Norge, for Sverige virker ikke behandle guttene bra, tydelig at alle er ute etter dem rappere politi, domstoler, for et rasistisk land Sverige virker være!

Kanskje trump hadde rett, bare ikke på helt den måten han trodde selv ;) 

Hva offeret har gjort eller ikke gjort tidligere i livet er totalt irrelevant (og enda mindre relevant er det hva kameraten hans har gjort eller ikke gjort). Fire fullvoksne menn kan ikke ta seg til rette og sparke ham gjentatte ganger i magen og hodet mens han ligger nede for deretter å kutte ham opp med knuste flasker uansett. Det er hva de står for retten for nå. Er det veldig vanskelig å forstå? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drizzt skrev:

Etter å ha lest mye om saken både i norsk og i utenlandsk media, er jeg overbevist om at han blir dømt. Det sto noe sted noe om 2 år i fengsel eller noe sånt, men jeg mistenker at han får kun noen få måneder og reiser til USA kort tid etter. Det som er veldig dumt er at han prøver å manipulere ved å vise redigert video på Instagram slik at folk ikke får med seg hele hendelsesforløpet. Heldigvis er Skandinavia ikke USA for i USA ville han gått fri nå og kanskje til og med bli frikjent fordi han er rik og kjendis. 

Alle avisene la kun ut noen sekunder hvor han slang den andre i bakken. 

Er det ikke rimelig at han legger ut klipp av hva som skjedde før basketaket? Det han la ut er like ekte som det avisene la ut. Han må få lov til å vise sin side av saken. 

Påtalemyndighetenes kjører jo med sin versjon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isambard skrev:

Jeg følger rettssaken og har lest resymé av det som kom frem i dag. Det er to dager som gjenstår. Det de har av bevis skal legges frem der, så det er alt vi trenger å forholde oss til.

Altså trenger ingen av oss å lese 5-600 sider. La oss være ærlige: Du har heller ikke lest alle de sidene. Det ville jo vært galskap. 

Siden du ikke gidder å ta deg jobben med å lese sakspapirene, bør du vel overlate til domstolen å vurdere faktaene og ikke være så utrolig påståelig om hva som har skjedd og ikke og hva bevisene sier om det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Isambard skrev:

Det virker som om du vil ha Rocky i fengsel mest fordi du hater USA og amerikanere.

Nei, jeg vil ha ham i fengsel fordi han representerer alt som er galt med det amerikanske "retts"systemet: Riking som lyver og manipulerer for å slippe unna, og når svenske myndigheter biter på så bruker han rike og kjente kontakter i USA for å legge press på Sverige. Han er vant til å bare kjøpe seg ut av trøbbel. Denne gangen lot de seg ikke lure og manipulere. Og vi ser jo nå at han drev med massiv løgn og manipulasjon for å få "folkemeningen" med seg på falskt grunnlag.

Sitat

Hvem? Afghanerne sier de ble overfalt helt uprovosert, noe selv du må innrømme at ikke stemmer.

Påstanden om at det ble brukt en flaske finnes det så langt ingen troverdige bevis for. Det er derimot tydelig på filmen at afghanerne forfølger dem lang vei tross alle beskjeder om å holde seg unna. De klinker til livvakten på videoen. Hvem lyver, sa du?

ASAP sier selv at han sparket og slo en mann på bakken, og man kan gjerne argumentere for at han bør straffes for det. Jeg sier bare at det hans forklaring stemmer med det man ser på videoene, mens afghanernes versjon beviselig er løgn.

Se på bildene av skadene offeret ble påført du. Det er ganske alvorlig.

Og det med at "de klinker til livvakten på videoen", det hentet du vel fra den ufyselige drittsekken Rockys Instagram, som det viste seg at de redigerte for å utelate det livvakten og de andre gjorde mot offeret før offeret reagerte med slå tilbake?

Endret av jabx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Hva offeret har gjort eller ikke gjort tidligere i livet er totalt irrelevant (og enda mindre relevant er det hva kameraten hans har gjort eller ikke gjort). Fire fullvoksne menn kan ikke ta seg til rette og sparke ham gjentatte ganger i magen og hodet mens han ligger nede for deretter å kutte ham opp med knuste flasker uansett. Det er hva de står for retten for nå. Er det veldig vanskelig å forstå? 

Kuttet opp med flasker, faktisk. I flertall. 

Var det ikke du som leste 5-600 sider med rettsdokumenter? 

Ingen påstår at ASAP har kuttet opp noen med flaske, langt mindre med flere flasker.

Afghaneren sier selv han fikk en flaske kastet eller slått i hodet,  Det kan stemme for alt jeg vet, men han ble i så fall ikke mye skadet av det.

Det eneste store kuttet er på håndleddet der ASAP trampet på ham rett etter at han ble slengt bakken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Siden du ikke gidder å ta deg jobben med å lese sakspapirene, bør du vel overlate til domstolen å vurdere faktaene og ikke være så utrolig påståelig om hva som har skjedd og ikke og hva bevisene sier om det? 

Hva med deg?.

Jeg tar tross alt forbehold og har moderert meg flere ganger etter hva som kommer frem.

 Du "konstaterer" jo både det ene og andre uten noe som helst forbehold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at voldsbøllens like voldelige og jævlige sikkerhetsvakt prøvde seg på drap først:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QoEXxx/direkt-fran-rattegangen-mot-asap-rocky

"Åkagaren säger att målsägande och kompisen var påstridiga och de upplevdes som påträngande och jobbiga av sällskapet. Detta ledde till en konfrontation och att livvakten först knuffade bort 19-åringen, och sedan lyfte honom i halsen."

Dette er ikke første gang voldelige idioter av noen sikkerhetsvakter bruker ekstrem vold mot folk som ikke egentlig har gjort noe galt, i det minste ikke noe som rettferdiggjør drapsforsøk.

Jeg håper de råtner i svensk fengsel. Lenge.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Isambard skrev:

Kuttet opp med flasker, faktisk. I flertall. 

Var det ikke du som leste 5-600 sider med rettsdokumenter? 

Ingen påstår at ASAP har kuttet opp noen med flaske, langt mindre med flere flasker.

Afghaneren sier selv han fikk en flaske kastet eller slått i hodet,  Det kan stemme for alt jeg vet, men han ble i så fall ikke mye skadet av det.

Det eneste store kuttet er på håndleddet der ASAP trampet på ham rett etter at han ble slengt bakken.

Er dette interessant, egentlig?  Jeg tror dommerne får alle fakta på bordet/skjermen i detalj, og er mer i stand til å vurdere situasjonen enn det vi her på KG er.  Slike saker forekommer stadig i rettsaler verden over. 

Det oppsiktsvekkende i denne saken er at ingen mindre enn USAs president, den i verden som har mest makt, forsøker å påvirke en svensk statsminister!  Det er skremmende, synes jeg.    

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, jabx skrev:

Her er forresten bilder av at de voldelige bøllene hadde flasker (som senere lå knust på bakken):

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qLexqw/offret-for-asap-braket-drommer-mardrommar

De voldelige, onde, djevelske drittsekkene brukte altså farlige våpen i overfallet.

..... og fortsatt ingen bilder av at de har flasker i selve basketaket.

Forsvareren gikk grundig gjennom det i dag, forresten. ASAP holdt en flaske i hånden ha han kastet fyren gjennom lufta, men den datt tilsynelatende i bakken og knuste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...