Gå til innhold

A$AP Rocky varetektsfengslet i Sverige på grunn av rasisme


CAPS LOCK

Anbefalte innlegg

At det det finnes rasisme stort sett overalt betviler jeg ikke, men i dette tilfellet er jeg ikke så sikker på at det er tilfellet. A$AP har også tidligere utført slike voldelige handlinger, og da tenker jeg ikke på mens han vokste opp under vanskelige forhold, «slinging coke» i hooden som ung tenåring.

I Australia i 2013 klappet han så hardt til en kvinnelig fan at hun falt i bakken. Året før banket han opp to menn som filmet at A$AP kranglet med noen, i oktober samme år sørget han med flere for at en «stage hand» havnet på sykehuset fordi de mente scenen var for liten for A$AP og et par måneder før det igjen begynte han å slåss med en mann inne i en klesbutikk fordi han konfronterte A$AP med hans dopbruk inne i butikken.

(https://www.rollingstone.com/music/music-news/asap-rocky-faces-lawsuit-for-allegedly-slapping-fan-186632/)

Nå blir han nærmest fremstilt som en Jesus på korset for europeisk rasisme, slik som i denne artikkelen der han blir portrettert som nærmest ridderlig: «ASAP Rocky & Crew Delivered Beat Down After A Woman's Behind Was Grabbed»

(https://www.hotnewhiphop.com/asap-rocky-and-crew-delivered-beat-down-after-a-womans-behind-was-grabbed-news.84637.html)

Jeg biter meg også merke i hva slags strategi han og advokaten la opp til med utsagn som dette som senere ble dementert: «Rapper ASAP Rocky was said to live in ”inhumane conditions” in his Swedish jail, surviving on ”dirty water” and ”inedible food”.

However, the past week’s menu at Kronoberg jail has included turkey, veal mince burgers and rhubarb pie with custard

(https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QoaL2x/asap-rockys-inhumane-jail-conditions-in-sweden-turkey-and-rhubarb)

Kanskje det var klumper i vaniljesausen? :klo:

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.7.2019 den 19.25, T-Rex skrev:

Du synes at å sparke en som ligger nede i hodet er greit, om det har vært disputter i forkant?

Vet du hva, det tror jeg ikke om deg.

Nei, men jeg ser ikke at det skjer på videoen. Jeg vet ikke hvor den påstanden kommer fra og om det stemmer.

Det kan være ting jeg ikke har sett, men videoen ble presentert som "dette er hva Rocky er tiltalt for". Der ser jeg at han slenger en fyr i bakken og at noen slår mot kroppen.

For å være ærlig er jeg mindre skråsikker etter å ha sett hele videoen. Det er riktig at afghanerne klappet forbipasserende damer på rumpa og slo livvakten. Det er bare to spedbygde smågutter. ASAP Rocky ser ut som en kjempe i forhold, og han er 179.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd. Hvor mange ganger kan en klare å kalle Trump fascist i en tråd om denne rapperen? :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/24/2019 at 8:17 PM, jabx said:

Merkelig nok kommer du ikke med noen konkrete eksempler.

Kan for ordens skyld, poste i dette innlegget, saker hvor statsministere og presidenter har personlig kontaktet et annet lands president\statsminister, for å be om benådning, forandre dommen, eller evt. forandre soningsforholdene.

1. Leo Sande Gasnier fengslet i India. Statsminister Jens Stoltenberg kontakter India. (Link til helgelendingen)

2. Joshua French fengslet i Kongo. Statsminister Jens Stoltenberg kontakter Kongo. (Link til VG)

3. Mikhail Khodorkovsky fengslet i Russland. Forbundskansler Angela Merkel informerer Putin om uakseptable soningsforhold. Hun har også, over flere år, snakket til Putin og ønsket benådning. (Link til Deutsche Welle, Link til The Guardian)

4. To fengslet i Kina. Canada's statsminister Justin Trudeau, ønsket personlig dialog med statsminister Li Keqiang, slik at dem kunne forhandle om benådning. Li Keqiang avsto fra dialog med Justin Trudeau. (Link til France24)

5. Alan Gross fengslet på Cuba. President Obama er personlig involvert med å prøve å få han frigitt. (Link til CBS News)

6. Abdulelah Haider Shaye fengslet i Jemen. President Obama kontakter Jemens president, men ikke for å frigi han, men for å utrykke sin bekymring over at han faktisk skulle løslates. Han ble ikke løslatt alikevell. (Link til The Guardian)

7. Michael P. Fay fengslet i Singapore. President Bill Clinton ber Singapore's ledere, om at straffen blir omgjort. (Link til New York Times)

8. Lori Berenson fengslet i Peru. Både president Bill Clinton, og president George W. Bush, har forsøkt å få henne frigitt, ved å snakke med Peru's president. (Link til ABC News), (Link til New York Times)

Nå har jeg bare tatt med saker hvor statslederne personlig har vært innvolvert, med å kontakte lederen i det landet det gjelder, for å forsøke å få frigitt eller forandre soningsforholdene. Hvis en tar med de sakene hvor f.eks utenriksministeren har tatt saken, istedet for da presidenten, så blir antall saker høyere. Det blir også brukt hemmelige kanaler, hemmelige samtaler og stråmenn også i andre tilfeller, etter ønske fra evt. presidenten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 4.54, TrekStar skrev:

Det er ingen grunn til at jabx trenger å være så sta på flere punkter her, da han tydeligvis i så fall, er like uvitende som alle oss andre her, om hvordan et moderne svensk rettsapparat fungerer. Som sagt, så har nok Trump mer informasjon en deg om rettsapparatet i Sverige, som han da har blitt briefet om av sine advokater, rådgivere, virkelige eksperter, og den amerikanske ambassade i Sverige f.eks.

Dessverre er Trump en idiot som er kronisk ute av stand til å ta til seg faktainformasjon. Han bare brøler i vei og tror at han kan få frigitt en brutal voldsbølle bare fordi han sier det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta

Dette er en del av Trumps valgkamp. Mange kaller Trump en idiot. Det er er han langt i fra. Mesteparten av det han sier og gjør er nøye kalkulert og han vet godt hva han holder på med. Hvordan tror folk han klart å bli president i USA?

Først prøver han å stille seg på siden til USAs "African american community". Dette er en gruppe han ikke er veldig populær hos, og benytter dermed anledningen til å score noen poenger hos dem.

I tillegg får han prate litt dritt om Sverige, og jeg ser nå at flere eksperter mener at også dette er helt bevisst politikk. Flere av demokratene bruker aktivt Skandinavia som modell for et samfunn de ønsker å bli mer lik, spesielt velferdsmodellen. Da er det ingen ulempe for Trump å si negative ting om et skandinavisk land.

Vil det fungere? Tja, hvem vet. Men alle monner drar, som det heter. Han fisker litt stemmer her, og litt der.

Men de som tror Trump er en idiot, tar feil. Han vet utmerket at han ikke har anledning til å påvirke en straffesak i et demokratisk land. Innerst inne tipper jeg han personlig driter en lang i om A$AP Rocky blir dømt for vold, eller ikke. Dette var bare nok en sak han griper tak i for å få frem et budskap. Og nok en gang oppnår han stor debatt. Og han fikk jammen meg en skikkelig storfisk på kroken også. Selveste Carl Bildt slukte agnet med både krok, snøre og søkke, og skriver altså et flammende innlegg mot Trump......

Endret av Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt vil Trump ha flere stemmer, og her kan han vinne både fargete og unge stemmer. Kun 8% av african/american stemte på han i 2016, og det er lite i forhold til 29% hispanic og 29% asian. Han fikk også flest stemmer hos de over 45 år.

Meningsmålinger det siste året svinger vilt, men det er fordi de tar ut så små antall. 500 - 1000 personer er ikke mye å basere sikre tall på. Det kan virke som om Trump vinner mer enn 8% i 2020, og han bør jobbe med den gruppen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt morsom undersøkelse fra Twitter: 25% svarte at Trump skulle invadere Sverige. Hehe.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, ops2 skrev:

En litt morsom undersøkelse fra Twitter: 25% svarte at Trump skulle invadere Sverige. Hehe.

 

 

Haha, hadde tatt seg ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge den svenske politikeren Hanif Bali, så er offeret på ferie i Iran.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ops2 skrev:

I følge den svenske politikeren Hanif Bali, så er offeret på ferie i Iran.

 

Han deltar i sin søsters bryllup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, meg igjen. Jeg vil bare lufte muligheten for at noen i staben kan ha kommet med dårlige råd, som fikk Trump til å ta kontakt med Sveriges statsminister. Mange av den staben i det hvite hus, som Trump fikk med på kjøpet, har blitt avslørt som uærlige, da dem sladrer, saboterer og lekker informasjon om president Trump og hans hemmelige gjøremål. Flere har da også blitt sparket, av overnevnte grunner.

Jeg vet dette bare er spekulasjon, men det kan være en mulighet, siden enkelte i staben da har vist seg å være uærlig og har blitt tatt for å lekke informasjon og ødelegge for Trump, noe av den tiden Trump har sittet som president. Flere i staben vil sikkert fortsatt være lojal til demokratene, og da vil også det være et ønske om å ødelegge litt på innsiden, som en trojansk hest.

Kanskje får noen i det hvite hus sparken etter en stund, hvis noe slikt har vært tilfelle, at den personen\personene har hatt til hensikt å skade Trump, ved å bruke Rocky saken til å skape negative omtale om Trump. Siden staben og hans indre krets kommer med råd, så har egentlig ikke Trump all skyld selv i denne saken, men har har ansvaret siden det uansett var hans valg hva han gjorde til slutt, dårlig rådgivning eller ei.

En uærlig person i staben, kan som sagt, ha gitt dårlige råd og oppmuntret Trump til å ringe statsministeren, med den hensikt å lage en stor mediesak og skandale ut av det. En slik skandale vil være i demokratenes interesse å bruke og blåse opp til de grader. Egentlig så burde Trump sannsynligvis ha ventet med å ringe til etter at rettsaken var over, hvis han ville holde det offentlig og kjent at han ville snakke med statsministeren om Rocky og prøve å få han evt. løslatt.

Trump burde holdt denne samtalen med statsministeren hemmelig, og da bedt at den svenske statsministeren holdt dette hemmelig også. Trump kunne evt. også holdt et hemmelige møte istedet, enten personlig eller ved å bruke medarbeidere eller ambassaden. Tror Trump ble litt for ivrig, ville gjøre noe positivt, og følte samtidig sikkert et press for å hjelpe kjendisvennen sin Kanye West. Men Trump handlet nok litt for tidlig, og dette blir brukt mot han.

Men han hadde nok ikke klart å få Rocky fri, som jeg har sagt før, siden Trump har kommet med "svenske tilstander" uttalelsene sine for en stund tilbake. Det er også "inn" å hate Trump, derfor ville nok Trump aldri fått til en løsning, nettopp fordi han er Trump og for hvilke verdier han står for. Hvis Rocky blir dømt og da løslatt før han evt. har sonet ferdig, så tror jeg statsministeren hadde sørget for å ikke gi kredit til Trump for denne løslatelsen, men finne en annen grunn for at Rocky blir sluppet ut ved eksempelvis en benådning. Kanskje blir det av hensyn til hans mor, eller av hensyn til kjendisenes underskriftskampanje og da for å hindre for mye negativt rundt denne saken som kan skade Sverige og utløse en kjendisboikott av Sverige.

Statsministeren i Sverige må også være litt smart i denne saken, siden han selv vil bli fryst ut av verdenssamfunnets ledere, grunnet at dem vil bli irritert hvis en løslatelse blir gjort grunnet Trumps ønske etter den telefonsamtalen. Igjen, så skal Trump ikke gis ros eller positiv omtale rundt noen saker han involverer seg i. Vi skal ikke huske Trump for noe positivt, men bare for det negative. Absolutt uansett hva Trump gjør, så er det galt i opposisjonens øyne. Hadde Trump klart å finne kuren mot kreft, så hadde det jammen vært negativt det også. Trump er det motsatte av globalist, derfor er han hatet. Det er tydelig at en må være akkurat som Trump, for å kunne fungere uavhengig av globalistene. At Trump virker hard og kald, er en selvfølge, siden han nærmest står alene i en verden, hvor "alle" rett og slett er ute etter å ta han. Man blir tykkhudet av sånt, og tøff.

Hadde Trump blitt demokrat og globalist, og latt seg styre av globalistledernes planer for verden, så hadde Trump kommet inn i varmen og alt som hadde kommet ut i mainstream media, om Trump, hadde bare vært positive omtaler. Så lenge dem ikke har kontroll på Trump, så blir det bare negativt alt rundt Trump.

Som vi husker, så fikk Trump ikke særlig mye ros for at han fikk Nord-Korea i samtaler for fred mellom Nord og Sør-Korea. Det er ikke ønsket at Trump skal få noe kredit for noe, og heller ikke tildeles en Nobels fredspris for å ordne opp i Korea situasjonen, nettopp fordi han er Trump og de verdier han står for.

Kan virke som det også prøves å sammenligne Trump og hans telefonsamtale med statsministeren i Sverige, med etterforskningen om mulig russisk innblanding i det amerikanske valget, hvor det påstås at Trump hadde kontakt med Putin og russiske myndigheter før han ble valgt.

Men vi må heller ikke glemme alle de kjendisene, og den underskriftkampanjen med for tiden 400.000 underskrifter, hvor dem ber om at Rocky blir løslatt av svenske myndigheter. Dem ber nærmest om det samme som Trump, nemlig at Rocky skal bli løslatt. Rart at ingen gir disse kjendisene like mye pepper som Trump, siden dem også ber om løslatelse av Rocky. Det er tydeligvis mye dobbeltmoral i denne verden.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 1.40, TrekStar skrev:

Hei, meg igjen. Jeg vil bare lufte muligheten for at noen i staben kan ha kommet med dårlige råd, som fikk Trump til å ta kontakt med Sveriges statsminister. Mange av den staben i det hvite hus, som Trump fikk med på kjøpet, har blitt avslørt som uærlige, da dem sladrer, saboterer og lekker informasjon om president Trump og hans hemmelige gjøremål. Flere har da også blitt sparket, av overnevnte grunner.

Jeg vet dette bare er spekulasjon, men det kan være en mulighet, siden enkelte i staben da har vist seg å være uærlig og har blitt tatt for å lekke informasjon og ødelegge for Trump, noe av den tiden Trump har sittet som president. Flere i staben vil sikkert fortsatt være lojal til demokratene, og da vil også det være et ønske om å ødelegge litt på innsiden, som en trojansk hest.

Kanskje får noen i det hvite hus sparken etter en stund, hvis noe slikt har vært tilfelle, at den personen\personene har hatt til hensikt å skade Trump, ved å bruke Rocky saken til å skape negative omtale om Trump. Siden staben og hans indre krets kommer med råd, så har egentlig ikke Trump all skyld selv i denne saken, men har har ansvaret siden det uansett var hans valg hva han gjorde til slutt, dårlig rådgivning eller ei

Du tenker kokkene eller vaskepersonalet har gitt dårlige råd. 

De som er rådgivere i det Hvite hus byttes ut med ny president

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som helst i Sverige som ikke dreier seg om rasisme, feminisme eller klima?

Eller ikke kan koples til minst to av tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...