Gå til innhold

A$AP Rocky varetektsfengslet i Sverige på grunn av rasisme


CAPS LOCK

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Klossmajor skrev:

Jeg oppfatter det sånn at de tre som denger løs på sentral-asiaten er Rakim og to kompiser av ham. Han store tjukken som kommer til oppfatter jeg som den som spiller sikkerhetsrollen i gruppa. Han later til å være den eneste som gjør en solid innsats for å unngå eskalering av situasjonen.

Jeg stoler mer på din enn min oppfatning. Jeg har bare sett videoen en gang, og trolig bare ett kutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menneskelig sett er det forståelig at musikeren tilta - kunne nok gjort det samme selv. Men å sparke en person som ligger nede, særlig i hodet, er langt over streken. Det er virkelig stor fare for permanente skader på offeret da.

Uttrykket "å sparke noen som ligger nede" er ikke tatt ut av løse lufta. Det er en sjofel ting å gjøre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en viss arroganse i å tro at man kan gjøre akkurat som han vil, bare fordi han er kjent og har penger. Hadde vel sluppet unna i USA. 

Håper svensk rett behandler han akkurat som hvilken som helst annen idiot som tyr til grov vold. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Isambard skrev:

Her er bruker du fagutrykk for politi eller vektere(?) 

Man kan ikke forvente at en musiker skal håndtere et angrep like rolig og avmålt som en trent politimann eller vekter. 

Jeg synes også ASAP kunne fått en bot for syns skyld, men det hadde egentlig holdt om han fikk tilsnakk fra politiet. 3 uker uten dom virker langt over alle grenser. 

Den som angriper fredelige folk burde ha et helt annet ansvar enn de som blir angrepet. Afghanerne slipper tiltale. Det er altså lovlig i Sverige å overfalle folk så lenge man taper slosskampen. 

 

Ordvalget faller naturlig som følge av erfaring innen kampsport.

Nedrivningen er såpass greit utført og måten han deretter går til angrep på tyder for meg på at han egentlig ikke mistet hodet helt. Jeg tror heller det ikke er en unaturlig måte for ham å reagere på. Jeg tror han gjorde et valg om å skade framfor å bare få kontroll på situasjonen. Han kunne ha valgt å holde ham nede, men det faller ham nok mer naturlig å denge løs, tror jeg.

Jeg tolker situasjonen slik at livvakten går foran som et godt eksempel og setter en standard som de andre følger, inntil en situasjon oppstår der livvakten er for langt unna til å roe ned. Da tror jeg Rakim Mayers faller for fristelsen å ty til en voldshandling mot en svakere person som går inn for å provosere ham. Og de to kompisene er av samme ulla.

At han sentral-asiatiske provokatøren slipper tiltale er ganske så på trynet etter min mening. Både han og de tre som gikk løs på ham burde ende opp med saftige bøter. At han slipper tiltale sender et veldig dårlig signal.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Example said:

Det ligger en viss arroganse i å tro at man kan gjøre akkurat som han vil, bare fordi han er kjent og har penger. Hadde vel sluppet unna i USA. 

Håper svensk rett behandler han akkurat som hvilken som helst annen idiot som tyr til grov vold. 

Vel, han hadde stått lagelig til for personlig søksmål.

Spekulasjon: Det er mulig at det var dette den fornærmede i saken så for seg; at han skulle bli rik om en riking slo ham ned. I mange land er det mulig å kjøpe seg fri fra tiltale, om offeret, eller offerets familie, går med på det. Men sannsynligvis dreide det seg om overmot i ruset tilstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Example skrev:

Det ligger en viss arroganse i å tro at man kan gjøre akkurat som han vil, bare fordi han er kjent og har penger. Hadde vel sluppet unna i USA. 

Håper svensk rett behandler han akkurat som hvilken som helst annen idiot som tyr til grov vold

At de overser det mener du? At politiet trekker seg tilbake for å ikke "provosere" ? 

Jeg tenker heller at pøbler i Sverige er vant til å slippe unna med å tafse og trakassere folk på gata. De slapp unna denne gangen også.

Jeg har ikke akkurat inntrykk av at svarte, unge menn som driver gangster-rap står høyt i kurs hos politiet i USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Isambard said:

At de overser det mener du? At politiet trekker seg tilbake for å ikke "provosere" ? 

Jeg tenker heller at pøbler i Sverige er vant til å slippe unna med å tafse og trakassere folk på gata. De slapp unna denne gangen også.

Jeg har ikke akkurat inntrykk av at svarte, unge menn som driver gangster-rap står høyt i kurs hos politiet i USA.

Du synes at å sparke en som ligger nede i hodet er greit, om det har vært disputter i forkant?

Vet du hva, det tror jeg ikke om deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AmonymBruker skrev:

Det er klart Trump kan legge seg opp i fengslingen. Det er bare ett land i verden som får mer kritikk av FN og menneskerettighetsorganisasjoner for bruk av varetekt enn Norge. Det er Sverige. Bruk av varetekt i disse landene er brudd på menneskrettighetene.

Norske og svenske statsledere tar opp brudd på menneskrettigheter overfor andre land ved enhver anledning. Da må de forvente at det er helt på sin plass at amerikanerne gjør det samme.

https://forskning.no/barn-og-ungdom-oslomet-partner/norsk-varetekt-er-i-strid-med-menneskerettighetene/558080

"Et annet eksempel er en gravid kvinne som ble varetektsfengslet i 11 måneder, som senere ble blankt frifunnet. "

Ikke glem at varetekt er fengsling uten dom. Hvordan ville du selv likt å sitte i fengsel uten dom?

Nei, Trump kan ikke legge seg opp i fengslingen. Han er en fascist som ikke skjønner hvordan et moderne rettssystem fungerer.

Varetekt er ikke fengsling uten dom. Varetekt skjer ved dom.

Endret av jabx
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Isambard skrev:

Hvorfor kunne ikke bare afghaneren latt folk være i fred?

Kan du forklare hvorfor han skal klå på jenter på gata og slå livvakten til ASAP? 

Godt spørsmål, men det rettferdiggjør ikke den ekstreme og ondskapsfulle brutaliteten som denne "artisten" drev med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg ser at enkelte henger seg opp i hva som skjer på opptaket av slåsskampen.  Men det er ikke vår sak å vurdere rett og galt her, men politiets sak.  Politiet skal gjøre avhør av deltakere og vitner, vurdere muligheten for den enkeltes mulighet for påvirkning i saken osv. osv. 

I Skandinavia slipper man ikke ut fra varetekt mot betaling.  Her er det viktigste rettsprinsippet at "alle er like for loven"!  Fattig eller rik - det spiller ingen rolle - alle skal behandles likt.  Klart dette prinsippet er uvant for amerikanerne, som lever i et samfunn hvor alt kan kjøpes for penger.  Makt og innflytelse også. 


At en amerikansk president tar kontakt med en svensk statsminister for å påvirke en sak som er under etterforskning, er utrolig...  Denne president Trump er en farlig, løs kanon på dekk! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2019 at 6:31 PM, jabx said:

Jeg tror en annen president enn Trump ville skjønt at man ikke kan blande seg i et annet lands rettssystem på den måten. De ville kanskje kommet med fordømmende uttalelser hvis myndigheten i et land fengslet en politisk motstander, men her er det bare snakk om en voldelig dritt som heldigvis ble tatt.

Tror nok det skjer oftere enn en tror, at forespørsler om løslatelse, som f.eks benådning, finner sted. Har den sittende presidenten gode forhold til landet det gjelder, da blir det lettere å få i stand slike benådningssamtaler.

On 7/22/2019 at 6:31 PM, jabx said:

Statsministeren i Sverige har ikke en dritt med dette å gjøre. Det er en sak for rettssystemet.

Statsministeren kan alltids benåde. Der ligger det en mulighet til å få Rocky fri, uansett hva rettsapparatet sier, og om dem da skulle dømme Rocky til eksempelvis fengselsstraff. Det var med tanke på denne muligheten, at jeg skrev at Trump kunne påvirke statsministeren i Sverige, til å bli mer medgjørlig til å få satt Rocky fri på et eller annet tidspunkt.

Det var også i den sammenheng at jeg skrev at siden Trump har kommet med negative uttalelser mot Sverige med tanke på hans ordbruk om "svenske tilstander", at statsministeren kunne velge å ikke benåde Rocky, om dette spørsmålet skulle dukke opp, nettopp for å ta igjen mot Trump, for Trump's tidligere uttalelser om "svenske tilstander". Tror spørsmål om evt. benådning, om den hadde kommet fra Hillary eller Obama, hadde blitt tatt mer med respekt og til ærlig vurdering av statsministeren, enn at den kommer fra Trump. Men det er min mening.

Så statsministeren vil ha mulighet til å gjøre noe, på et eller annet tidspunkt, om han velger å dra frem benådning.

Obama drev i flere enkeltsaker, å prøvde å forhandle frem løslatelse\benådning av amerikanske borgere som var fengslet i utlandet, så det er ikke bare Trump som ringer rundt.

Det vil være naivt å tro at det ikke er "vanlig" at amerikanske presidenter ringer, skriver brev, eller på noen annen måte kontaker regjeringer, statsministere, prinser eller konger, i et gitt land enten det er i Europa, Midtøsten eller hvor som helst, for å prøve å påvirke til å få løslatt, eller da benådet, amerikanske borgere som måtte sitte fengslet i det landet det gjelder. Vanligvis foregår dette i det skjulte, og i mange tilfeller i mange år angående en enkeltsak.

Dette skjer garantert oftere enn en vil tro. Jeg vil også tro at det er i en sittende presidents beste interesser, å gjøre dette. Det er også gjerne at et press, fra enten kjendiser eller aktivistgrupper at dette gjøres også. Norske myndigheter gjør også slike forsøk på å få løslatt, eller påvirke til benådning, av norske borgere som er fengslet i utlandet. Om det evt. ikke vil gjøres offentlig kjent, så kan jeg nesten garantere at det skjer.

On 7/22/2019 at 6:31 PM, jabx said:

Denne G-Eazy slapp vel ut etter to dager fordi han tilsto alt og la alle kortene på bordet i stedet for å tro at han var storkar og kunne bestemme over myndighetene.

G-Eazy er vel ikke tidligere dømt for noe. Han ble tatt med kokain og slo til en sikkerhetsvakt i Sverige. Han tilsto, som du sa, og gikk ikke rundt grøten. Siden han tidligere ikke var dømt, da i USA, så kan han kanskje ha sluppet unna grunnet av at han ikke tidligere har vært innvolvert med politiet før på denne måten. Vil tro at USA ville ha delt opplysninger om hans rulleblad evt.

G-Eazy sier han slo, fordi han mente at hans venner ble behandlet med manglende respekt. Dette forteller at G-Easy manglet fornuft og respekt for svenske lover på dette tidspunkt, siden han synes det er greit å slå noen som han mener ikke viser han og hans venner respekt. G-Easy handlet ikke i selvforsvar, noe Rocky heller ikke gjorde. Begge ble utsatt for noe dem mente var "manglende respekt". Rocky, som er vant med en gjeng- mentalitet fra "the hood", vil såklart ikke ta noe ansvar og innrømme at det han gjorde var galt. Det er slik dem ordner opp i "the hood". Dette gikk ikke denne gangen.

ASAP Rocky blir sikkert holdt fengslet lenger fordi han overdrev voldsbruken, og at det var flere enn han innblandet. Dette vil ta lenger tid å etterforske også. Rocky handlet heller ikke i selvforsvar, men fortsatte å angripe ved å sparke og slå, når personen lå på bakken.

ASAP Rocky har andre lovbrudd på seg fra før, i USA. Det er nok også en av grunnene til at han blir holdt lenger, da det da viser at han er en gjenganger, som har både bråk, vold, vold mot en kvinne, doplanging, og bruk av lsd og dop, på merittlisten fra før. Det er ikke uvanlig at gjengangere blir tatt litt hardere.

I den gjengen av musikere som Rocky er en del av, som da heter ASAP Mob, så har flere av disse medlemmene sex-trakkasering, vold og dopbruk på listen over lovbrudd.

Det er ingen hemmelighet at de liberale har et hatforhold til Trump. Det er klart at dem ikke vil se at Trump lykkes i noen former, selv i dette tilfellet med Rocky. Rocky saken er nå blitt politisk, og aktivistgrupper vil bruke den for hva den er verdt.

17 hours ago, Isambard said:

Ikke for alle. Afghanerne som angrep ham slipper tiltale.

Afghaneren burde også blitt straffet. Avgjørelsen om å henleggge saken mot han, er ikke til å tro.

Endret av TrekStar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Isambard skrev:

At de overser det mener du? At politiet trekker seg tilbake for å ikke "provosere" ? 

Jeg tenker heller at pøbler i Sverige er vant til å slippe unna med å tafse og trakassere folk på gata. De slapp unna denne gangen også.

Jeg har ikke akkurat inntrykk av at svarte, unge menn som driver gangster-rap står høyt i kurs hos politiet i USA.

Det er fortsatt to separate hendelser. Volden som ble brukt i dette tilfellet er ikke akseptabel reaksjon uansett.

At man filmer det, og legger det ut på Instagram viser ganske tydelig at man ikke forventet en reaksjon fra påtalemyndighetene. Om de står i høy kurs eller ikke hos politiet har nødvendigvis ikke så mye å si, men pengene til en dyr og flink advokat har mye betydning. Som det ble påpekt over her, så forventer man i verste fall å slippe unna med et sivilt søksmål.

Jeg håper han blir dømt, og at det blir en vekker for hele miljøet. Når du har blitt så stor på musikken din i utlandet, forventes det også en annen standard for oppførsel.

I det minste har han mulighet til å rappe om at han har sittet inne i Sverige. Det kommer garantert til å brukt av han i massevis. Street cred. Det reflekterer i stor grad hva som er feil med hele miljøet innenfor denne sjangeren. Og det kommer fra meg, som i utgangspunktet er glad i hiphop og rap. Voldsforherligelsen er til tider kvalmende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TrekStar skrev:

Tror nok det skjer oftere enn en tror, at forespørsler om løslatelse, som f.eks benådning, finner sted. Har den sittende presidenten gode forhold til landet det gjelder, da blir det lettere å få i stand slike benådningssamtaler.

Statsministeren kan alltids benåde. Der ligger det en mulighet til å få Rocky fri, uansett hva rettsapparatet sier, og om dem da skulle dømme Rocky til eksempelvis fengselsstraff. Det var med tanke på denne muligheten, at jeg skrev at Trump kunne påvirke statsministeren i Sverige, til å bli mer medgjørlig til å få satt Rocky fri på et eller annet tidspunkt.

Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men her i Norge mener jeg det kun er kongen som har mulighet til å benåde. Jeg vil tro det er likedan i Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Klossmajor skrev:

Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men her i Norge mener jeg det kun er kongen som har mulighet til å benåde. Jeg vil tro det er likedan i Sverige.

Men for at en benådning skal være aktuell, må det foreligge en rettskraftig dom. President Putin gjorde norske journalister oppmerksomme på det da de spurte om en benådning kunne være aktuell for Frode Berg

https://www.dagbladet.no/nyheter/putin-om-frode-berg---kan-bare-benade-en-person-som-er-domt/70965388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2019 at 12:59 AM, Zienna said:

Kan du dokumentere at norske myndigheter betaler under bordet?  Inntil du kan det, er det du sier bare vås.

Latterlig. Vel kjent at dette gjøres. Og som sagt ikke offentlig. Ikke minst fordi NATO fraråder selv om det er riktig og rettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, jabx said:

Nei, Trump kan ikke legge seg opp i fengslingen. Han er en fascist som ikke skjønner hvordan et moderne rettssystem fungerer.

Varetekt er ikke fengsling uten dom. Varetekt skjer ved dom.

Han vet naturligvis at "bail" ikke er aktuelt. Alternativt har han hatt folk som har fortalt ham det, om han ikke visste det.

Så dette er skuespill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, TrekStar skrev:

Tror nok det skjer oftere enn en tror, at forespørsler om løslatelse, som f.eks benådning, finner sted. Har den sittende presidenten gode forhold til landet det gjelder, da blir det lettere å få i stand slike benådningssamtaler.

"Tror nok" ja. Du tror. Du har ikke peiling, men driver bare med ønsketenkning.

Sitat

Obama drev i flere enkeltsaker, å prøvde å forhandle frem løslatelse\benådning av amerikanske borgere som var fengslet i utlandet, så det er ikke bare Trump som ringer rundt.

Merkelig nok kommer du ikke med noen konkrete eksempler.

Sitat

G-Eazy sier han slo, fordi han mente at hans venner ble behandlet med manglende respekt. Dette forteller at G-Easy manglet fornuft og respekt for svenske lover på dette tidspunkt, siden han synes det er greit å slå noen som han mener ikke viser han og hans venner respekt. G-Easy handlet ikke i selvforsvar, noe Rocky heller ikke gjorde. Begge ble utsatt for noe dem mente var "manglende respekt". Rocky, som er vant med en gjeng- mentalitet fra "the hood", vil såklart ikke ta noe ansvar og innrømme at det han gjorde var galt. Det er slik dem ordner opp i "the hood". Dette gikk ikke denne gangen.

Jeg skjønner ikke poenget ditt. Mitt poeng er at sakene ikke er like.

Sitat

Det er ingen hemmelighet at de liberale har et hatforhold til Trump. Det er klart at dem ikke vil se at Trump lykkes i noen former, selv i dette tilfellet med Rocky. Rocky saken er nå blitt politisk, og aktivistgrupper vil bruke den for hva den er verdt.

Trump er en fascistisk løgner. Det er ikke verre enn det.

Sitat

Afghaneren burde også blitt straffet. Avgjørelsen om å henleggge saken mot han, er ikke til å tro.

Det får være opp til påtalemyndigheten å avgjøre.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Han vet naturligvis at "bail" ikke er aktuelt. Alternativt har han hatt folk som har fortalt ham det, om han ikke visste det.

 Så dette er skuespill.

Nei, Trump har ikke peiling. Han er så ekstremt kunnskapsløst at det nesten gjør vondt å tenke på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jabx skrev:

Nei, Trump kan ikke legge seg opp i fengslingen. Han er en fascist som ikke skjønner hvordan et moderne rettssystem fungerer.

Varetekt er ikke fengsling uten dom. Varetekt skjer ved dom.

Nei. Varetekt skjer ved kjennelser, ikke dom. Les deg opp.

Trump er for øvrig kommunist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Klossmajor said:

Jeg vet ikke hvordan det er i Sverige, men her i Norge mener jeg det kun er kongen som har mulighet til å benåde. Jeg vil tro det er likedan i Sverige.

Utifra det jeg har lest, før jeg postet innlegget mitt om benådning, så står det på regjeringen i Sverige sine sider, at det er regjeringen som avgjør hvem og om noen skal benådes. Dem kan også avgjøre om det skal gis mildere straff. Før var det kongen som tydeligvis avgjorde slikt. Dette betyr at den svenske statsministeren KAN benåde Rocky om han vil. Dette betyr også at Trump gjorde rett i å ringe den svenske statsministeren, for å spørre han om å eventuellt benåde eller gi mildere straff.

Om det må foreligge en dom først, før statsministeren kan gjøre noe, kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Men Trump har ihvertfall engasjert seg, og da fått statsministeren på tanken i disse baner. Så hvis Rocky blir kjent skyldig, og straffes evt. med fengsel, så er ihvertfall statsministeren gjort kjent med Trump's ønsker om evt. mulighet for benådning av Rocky.

Om statsministeren er villig til å innfri dette, og om han vil evt. benåde, er noe han da avgjør. Det er klart at et godt forhold til Sverige, vil være viktig og i USA's interesser, i saker som dette om benådning av amerikanske statsborgere som havner i slike saker som i Sverige. Dette gjør så i tilfelle, at hva jeg skrev i forrige innlegg om at Trump kan påvirke statsministeren til å benåde og løslate Rocky, til å fortsatt være relevant og ikke bare noe jeg vil tro, noe som jabx forsøker å få det til å fremstå. Alle regjeringer har muligheten til å engasjere seg, i saker hvor landets borgere sitter fengslet i utlandet.

Noen regjeringer engasjerer seg faktisk i slike situasjoner, hvor borgere har brutt et annet lands lover, uansett hvilke lover det er og hvor i verden det er. Og bra er vel det?! Å tro noe annet, er bare latterlig, eller ønsketenkning (for å bruke jabx sitt ord)

Trump har advokater og rådgivere, som vil grave og finne ut hvordan rettsapparatet i Sverige fungerer, og hvilke knapper som kan trykkes på. Trump trenger ikke vite hvordan rettsapparatet fungerer, personlig. Han får (eller noe av) denne informasjon tilgjengelig når det er behov for det. Kudos til Trump for å ta de diplomatiske midler i bruk, for å forsøke å få en amerikansk statsborger ut av et en situasjon som i Sverige. Jeg hadde ønsket at norges statsminister skulle gjort det samme for meg, eller for alle andre norske borgere som havner utfor slikt i utlandet. Men om det burde gjøres, er en annen sak, med tanke på lovbruddets størrelse og art. Slikt må Trump og hans rådgivere vurdere.

Hvis dette om at regjeringen i Sverige er dem som da benåder, da er mine antakelser korrekt, om at Trump kan kontakte statsministeren for å påvirke statsministeren om mildere dom eller evt. en benådning. Dette er også en fornuftig konklusjon. Det kommer ann på USA's presidents forhold til Sverige, og hvilken velvilje statsministeren har til å innfri dette.

Det er ingen grunn til at jabx trenger å være så sta på flere punkter her, da han tydeligvis i så fall, er like uvitende som alle oss andre her, om hvordan et moderne svensk rettsapparat fungerer. Som sagt, så har nok Trump mer informasjon en deg om rettsapparatet i Sverige, som han da har blitt briefet om av sine advokater, rådgivere, virkelige eksperter, og den amerikanske ambassade i Sverige f.eks.

Så for å sitere deg (jabx) om meg, om at: "analysen" din er like elending som Trumps forståelse av hvordan ting fungerer, så vil jeg si at min "analyse" også virker å være riktig. Trump har nok den ekspertisen rundt seg, til å forstå hva han gjør. Han hadde nok heller ikke vært den innflytelsesrike personen og milliardæren han har vært flere tiår, om han er så dum som du påstar. Han har tydeligvis gjort noe rett for å komme i den posisjonen han er i, i dag.

On 7/23/2019 at 9:30 PM, jabx said:

Nei, Trump kan ikke legge seg opp i fengslingen.

Det kan han vel ihvertfall spørre om, men da ikke kreve. Han kan jo be statsministeren om å evt. bedre soningsforholdene. Om statsministeren ville innfri, er noe annet. Men han kan spørre, men da ikke kreve. Om Trump mener at soningsforholdene er brudd på menneskerettene og FN's evt. internasjonale lover, så kan det lages en større sak ut av dette.

8 hours ago, jabx said:

Det får være opp til påtalemyndigheten å avgjøre.

Det er klart det er opp til svensk rettsapparat hva dem avgjør. Jeg sier bare hva jeg mener om dette, akkurat som du gjør, og kan gjøre. Frihet til å ha meninger er flott ikke sant, vi lever da i et demokrati fortsatt?!

On 7/23/2019 at 9:30 PM, jabx said:

Varetekt er ikke fengsling uten dom. Varetekt skjer ved dom.

8 hours ago, AmonymBruker said:

Nei. Varetekt skjer ved kjennelser, ikke dom. Les deg opp.

Hæ, og jeg som trodde han var ekspert på det moderne rettsapparatet. Tror det er mulig at du faktisk har avslørt dette mulige faktum?!

On 7/23/2019 at 9:30 PM, jabx said:

Han er en fascist som ikke skjønner hvordan et moderne rettssystem fungerer.

8 hours ago, jabx said:

Nei, Trump har ikke peiling. Han er så ekstremt kunnskapsløst at det nesten gjør vondt å tenke på.

Huff. Og som sagt av andre tidligere, les deg opp.

8 hours ago, jabx said:

"Tror nok" ja. Du tror. Du har ikke peiling, men driver bare med ønsketenkning.

Jeg visste du ville kommentere at jeg brukte ordet "tro". Jeg forventet det...hehe.  Takk gud for religionsfrihet, da vi faktisk kan tro hva vi vil. Halleluja!!!

8 hours ago, jabx said:

Jeg skjønner ikke poenget ditt. Mitt poeng er at sakene ikke er like.

La meg fylle opp tanken litt.

Jeg prøvde å fortelle det slik G-Eazy og Rocky så det hele, og hva som ledet til at dem "klikket". Dem mente seg utsatt for trakkassering og mangefull respekt. G-Eazy reagerte på sikkerhetsvakten, og Rocky reagerte på den personen som plagde seg, og som trakkasserte en dame, og som kastet hodetelefon på Rocky's sikkerhetsvakt.

Jeg har allerede sagt at sakene ikke er like. Likheten i disse sakene, som jeg påpekte og ville frem til, var at begge deriblant brukte "mangel på respekt", som grunn til å angripe. Det er denne likheten jeg ville frem til.

La meg sitere under, hva jeg tidligere har skrevet, om at det er forskjell mellom det G-Easy gjorde, og det Rocky gjorde.

Sitat 1: "G-eazy også var sittende i svensk fengsel i 2 dager, fordi han slo noen i Sverige.

Men jeg mener det er forskjell på å slå noen, og da mishandle, slik som Rocky og hans team da gjorde. At Rocky blir staffet hardere, er da naturlig, utifra de handlingene han og hans team utførte. Det var ikke selvforsvar, men mishandling, da dem overdrev voldsbruken."

Sitat 2: "Uansett om den personen som angrep sikkerhetsvakten, og klådde på den dama, så gir det ikke Rocky og hans team, rett til å slå og sparke på den fyren slik dem gjorde. Dem overdrev volden, noe som da tydelig kom fra et enormt sinne.

Det er lov å forsvare seg med nødvendig makt, for å få en angrepsperson til å evt. slutte å utøve vold mot en. Men å kaste personen i bakken, slå og sparke på han, og da med en hel gjeng som medmishandlere, så burde folk som støtter det Rocky og hans team gjorde, få seg en lærdom om fornuft og svenske lover.

Ikke at jeg støtter det den angriperen gjorde mot Rocky og hans team, men dem overdrev veldig den volden, når dem tok igjen."

Endret av TrekStar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...