Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse lykke til i morgen! ❤ Det første gynekologen spurte meg om i dag, var om jeg følte meg gravid. Å det gjorde jeg jo! Så håper det går like bra med deg i morgen 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allverdens gode tanker og lykke til på ulyralyden i dag!❤️ Vi er mange som tenker på deg og håper for deg:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle dere fine ❤❤❤

Det positive: det var hjerterytme!

Det negative: Jeg ble (igjen) målt for kort 😭 men altså, det var så vanskelig å se. Veldig grøtete bilde. Ble målt til 6+6 når jeg er 7+4, altså 5 dager bak. Det er en differanse på 2 mm. Altså veldig lett å bli målt feil. 

Hadde selvsagt håpt på en 100% tydelig ultralyd der alle mål var perfekte, men den gang ei. 

Ny ultralyd neste uke, håper på bedre målinger da ❤

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå hurra for hjertebank!! ♥️

Forstår du kunne ønsket (og trengt) en perfekt måling nå. Men vi får tenke at 2mm er såå lite og man leser jo om mange som får målt litt feil og da blir det noen dagers forskjell. Veldig bra at du får en ny sjekk neste uke da. Men i dag skal vi være glade for den lille spiren med hjertebank :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Åå hurra for hjertebank!! ♥️

Forstår du kunne ønsket (og trengt) en perfekt måling nå. Men vi får tenke at 2mm er såå lite og man leser jo om mange som får målt litt feil og da blir det noen dagers forskjell. Veldig bra at du får en ny sjekk neste uke da. Men i dag skal vi være glade for den lille spiren med hjertebank :klemmer:

Jeg prøver veldig å tenke slik, jeg vinner ikke noe på å ikke tenke slik I alle fall ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Fantastisk med hjerterytme! Avvik på så tidlige målinger som dette er veldig vanlig! Jeg skjønner veldig godt at du bekymrer deg, men det er som du sier veldig små marginer!

Jeg var selv på UL når jeg var 7+2 og der ble jeg målt til 6+4. Altså også 5 dager tilbake. Ved neste UL var jeg etter egne beregninger 11+6, men ble målt til 12+0. Så det trenger virkelig ikke å bety NOE ♥️♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (7 minutter siden):

Hurra! Fantastisk med hjerterytme! Avvik på så tidlige målinger som dette er veldig vanlig! Jeg skjønner veldig godt at du bekymrer deg, men det er som du sier veldig små marginer!

Jeg var selv på UL når jeg var 7+2 og der ble jeg målt til 6+4. Altså også 5 dager tilbake. Ved neste UL var jeg etter egne beregninger 11+6, men ble målt til 12+0. Så det trenger virkelig ikke å bety NOE ♥️♥️

Åh det er så verdifullt og godt for meg å lese slike erfaringer ❤ jeg ser jo selv hvor vanskelig det er å måle, og det er jo så forsvinnende små forskjeller så tidlig, likevel er det jo en styggen på ryggen som hvisker at "dette er bare den første av flere dårlige målinger, bare forbered deg selv" 😒 takk for at du deler, det hjelper ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk at det var hjerterytme!! 🥳❤ Tror det er veldig vanlig at det måles litt feil så tidlig i svangerskapet, det er jo utrolig små marginer det dreier seg om. 2 mm på et halvdårlig ul-bilde er jo særdeles vanskelig å se. Også er det jo de færreste som vet nøyaktige tidspunkt for unnfangelse, og hadde du ikke visst det så hadde du nok ikke reagert på at det var +/- 5 dager 🥰 Jeg har også blitt mål litt frem og tilbake. Med siste svangerskap så var jeg på tidlig ultralyd og fikk da vite av ei som var veldig erfaren innen fosterdiagnostikk at hennes erfaring er at man kan se genetiske variasjoner i størrelse/vekst allerede fra et veldig tidlig stadige. For eksempel har datteren min alltid vært veldig lita (samme som meg) mens sønnen min er veldig stor (samme som mannen min). Det blir veldig spennende å høre hvordan det går i neste uke 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Åh det er så verdifullt og godt for meg å lese slike erfaringer ❤ jeg ser jo selv hvor vanskelig det er å måle, og det er jo så forsvinnende små forskjeller så tidlig, likevel er det jo en styggen på ryggen som hvisker at "dette er bare den første av flere dårlige målinger, bare forbered deg selv" 😒 takk for at du deler, det hjelper ❤

Ja, det er derfor jeg deler. For å prøve å jekke styggen på ryggen ned et par hakk. Selv om jeg har så stor forståelse for at han klamrer seg fast. 

Det bildet jeg har fra den første ultralyden er så kornete at det er er veldig forståelig at målingene blir feil i alle fall. 

Jeg heier utrolig på deg og den lille fine spiren. Tenk, akkurat nå har du et bankende hjerte i magen♥️! Og det er helt nydelig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (3 minutter siden):

Så fantastisk at det var hjerterytme!! 🥳❤ Tror det er veldig vanlig at det måles litt feil så tidlig i svangerskapet, det er jo utrolig små marginer det dreier seg om. 2 mm på et halvdårlig ul-bilde er jo særdeles vanskelig å se. Også er det jo de færreste som vet nøyaktige tidspunkt for unnfangelse, og hadde du ikke visst det så hadde du nok ikke reagert på at det var +/- 5 dager 🥰 Jeg har også blitt mål litt frem og tilbake. Med siste svangerskap så var jeg på tidlig ultralyd og fikk da vite av ei som var veldig erfaren innen fosterdiagnostikk at hennes erfaring er at man kan se genetiske variasjoner i størrelse/vekst allerede fra et veldig tidlig stadige. For eksempel har datteren min alltid vært veldig lita (samme som meg) mens sønnen min er veldig stor (samme som mannen min). Det blir veldig spennende å høre hvordan det går i neste uke 🥰

Ah så spennende å lese! Du skjønner, jeg er veldig liten 😅 mannen er høy og i en perfekt verden kan jo barnet gjerne være høyere enn meg, men heller et lite barn enn ingen barn 😛

Uansett veldig betryggende å lese 🥰 dersom jeg en dag vinner mye penger skal jeg donere til et bedre ultralydapparat på lokalsykehuset 🤭 jeg har jo vært på en del undersøkelser på forskjellige sykehus, og det er markant forskjell på kvaliteten på utstyret de forskjellige plassene! Slik er jo foretaksmodellen lagt opp, med fordeling av ressurser og penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Supah skrev (2 minutter siden):

Ja, det er derfor jeg deler. For å prøve å jekke styggen på ryggen ned et par hakk. Selv om jeg har så stor forståelse for at han klamrer seg fast. 

Det bildet jeg har fra den første ultralyden er så kornete at det er er veldig forståelig at målingene blir feil i alle fall. 

Jeg heier utrolig på deg og den lille fine spiren. Tenk, akkurat nå har du et bankende hjerte i magen♥️! Og det er helt nydelig! 

Åh ja 😭 du har så rett! Det er en fantastisk tanke og følelse ❤❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

dersom jeg en dag vinner mye penger skal jeg donere til et bedre ultralydapparat på lokalsykehuset 🤭 jeg har jo vært på en del undersøkelser på forskjellige sykehus, og det er markant forskjell på kvaliteten på utstyret de forskjellige plassene! Slik er jo foretaksmodellen lagt opp, med fordeling av ressurser og penger. 

Så god tanke! Er nok mange som må oppgradere utstyret sitt ja. Jeg var en gang på en klinikk og fikk utydelige bilder, vanskelig å finne fosteret osv. Prøvde lenge, så ga gynekologen opp. Sa jeg kunne sette meg inn på venterommet igjen så skulle vi prøve et annet rom (måtte bare vente på at pasienten der inne ble ferdig...). Da jeg kom inn dit og forsøkte dèt apparatet så var det som en annen verden. Så tydelig og klart, og lett og se alt. Slik skulle alle klinikker og rom hatt, men det er nok et spørsmål om penger ja :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Jeg husker jeg var hos fastlegen i uke 8, der målte de ikke, var kun fokusert på hjerterytmen ettersom det er så fort gjort å måle feil. De tok utgangspunkt i mine beregninger, dette var riktignok mitt andre svangerskap, det første endte med MA. Det føltes egentlig bra, for jeg var jo selv livredd for å miste igjen. Jeg trengte ikke masse målinger om det ene og det andre så tidlig, det ville bare gjøre meg opprørt.Var først da jeg dro på organrettetultralyd i uke 12 at fosteret ble målt. 

Jeg ville hatt fokus på det positive, det negative skaper bare usikkerhet, selv om jeg kjenner til behovet for å vite det "negative" også, for det skaper på en måte mer forutsigbarhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med hjerterytme! 🥰 Håper den vokser seg større til neste uke og at du kan senke skuldrene litt. Det hadde du fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...