Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Å så fint at du får ny "oppskrift" og betre støtte framover. Svigersøstera mi gjekk på blodfortynnende under sitt siste svangerskap som resulterte i eit velskapt barn. Det var etter ein historie med infrakter i tidlegare svangerskap som diverre ikkje.. Problemet var ikkje å bli gravid men å halda på spirene.

Håper du finner din plass på bygda på sikt ❤️  Eg bur også ein plass eg ikkje kjenner nokon, det går som regel greitt. Men lite nettverk. Kjenner eg blir litt sånn sur over at ingen har testa for antistoffa før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig bra at du får prøve ut noe nytt! Det kan jo bli akkurat det dere trenger❤️ Nå gleder jeg meg til å høre hvordan neste forsøk går❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (31 minutter siden):

Så bra at du endelig får hjelp med noe støttemedisin❤️ Håper så inderlig dette skal hjelpe til neste graviditet nå🤞🏻 

Har ei vennine som mistet 4 ganger på rad, hun var hos en gyn uten at han tok noe prøver eller noe, bare en helt vanlig sjekk så fikk hun blodfortynnende, han sa han pleide å prøve ut dette hos de som mister og mister.  På neste gravditiet så tok hun blodfortynnende og da satt den hele veien😊 hun skal ha nr 4 nå og har ikke mistet en eneste gang etter hun har fått blodfortynnende som støtte på alle 4 svangerskap❤️ Har skikkelig troa på det, at det kan funke for deg også🥰 

Slike historier gir meg håp 😍 håper å kunne komme med lik historie om ikke så lang tid! Jeg har veldig troa selv 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (28 minutter siden):

Å så fint at du får ny "oppskrift" og betre støtte framover. Svigersøstera mi gjekk på blodfortynnende under sitt siste svangerskap som resulterte i eit velskapt barn. Det var etter ein historie med infrakter i tidlegare svangerskap som diverre ikkje.. Problemet var ikkje å bli gravid men å halda på spirene.

Håper du finner din plass på bygda på sikt ❤️  Eg bur også ein plass eg ikkje kjenner nokon, det går som regel greitt. Men lite nettverk. Kjenner eg blir litt sånn sur over at ingen har testa for antistoffa før?

Jeg har blitt testa for de antistoffene. Det har man rett til etter å ha mistet 3 ganger. Det var ingen utslag på meg! Det var nok derfor hun sa det hun sa angående det at de vet om to mulige antistoffer, men at det godt mulig er flere antistoffer i kroppen som de ennå ikke har avslørt :)

Jeg er i alle fall veldig lettet over at vi får prøve noe annet, noe måtte bli gjort ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (22 minutter siden):

Så utrolig bra at du får prøve ut noe nytt! Det kan jo bli akkurat det dere trenger❤️ Nå gleder jeg meg til å høre hvordan neste forsøk går❤️

Ja jeg håper sånn 😍 kanskje hjelper det ikke, men da er det i alle fall prøvd! Håper du har det fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten mottatt alle varene jeg handlet i morfinrus. 

Godt valg av vin 👍 gardinene måtte i retur 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Godt at du ble hørt :hug: Har all tro på at med denne støtten så vil du ikke oppleve å miste igjen!

Jeg håper virkelig det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad Neutral 💖 så kjekt å lese at du hadde en fin opplevelse i dag! Håper dette er «det lille» som skal til for å klare å holde på spiren. Det er så deilig når man blir hørt og får oppfølging! Stor klem til deg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (9 minutter siden):

Nå ble jeg glad Neutral 💖 så kjekt å lese at du hadde en fin opplevelse i dag! Håper dette er «det lille» som skal til for å klare å holde på spiren. Det er så deilig når man blir hørt og får oppfølging! Stor klem til deg 💕

Jeg håper det samme 😍 håper det går bra med dere! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden dette er en dagbok så er det er det forhåpentligvis plass til alle typer tanker. 

En del av meg mener at livet uten barn kan være særdeles godt. Jeg er glad i 2 eller 4 glass vin. Jeg er glad i teater og humorshow. Jeg er utrolig glad i å reise og å lære om nye kulturer. Det er så mange plasser jeg ikke har fått besøkt. Altså, Big Sur? Ja takk! Peru? Hell yeah! New Zealand? Sign me up!

Mannen har fortsatt en form for romantisk syn på prøvingen. At det "bare skal skje"men,det er jo ikke slik for oss. 

Det er nokså vanskelig å finne drivet for å gå gjennom denne psykisk og fysiske smertefulle behandlingen. Denne behandlingen som krever så mye av meg. 

Jeg vet ikke hvordan dette skal ende. Jeg ønsker så gjerne å bli mor, men vet ikke om innsatsen er verdt det.

Det var kveldens 5 pence story 😏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint at du klarer å se livet som uten barn på en positiv måte også, om jeg kan kalle det for det.. men det er det jo virkelig og. Mye man kan nyte uten barn! Du har blitt gravid men mistet, og jeg har skikkelig troa på at med litt støtte medisin nå og en evt ny runde innsett eller enda bedre klaffer det før en ny runde innsett! Og med som sagt støttemedisin, så har jeg skikkelig troa på at den skal være i magen til mål❤️ Skjønner deg godt med at det føles tungt oppå det hele med at «hey mye man kan gjøre uten barn» for å bla fram det positive i noe man ikke har som man har så inderlig lyst til å ha! Men som sagt så er jeg sikker på at du får full klaff og at du ikke må gi opp ting du skal prøve av medisiner eller en enda et innsett osv.. skjønner ting er tøft for det blir jo mye å tenke på, å holde styr på, å ikke minst forhåpnginger som kan dale ned når du nettopp hadde lykken med en positiv test.. så skjønner så godt at alt føles tungt å gå gjennom! 
har det blitt planlagt noe neste innsett? Så du har noe på den biten å se fram til, har du flere igjen? Tenker at det er lurt å ha planlagt imindre du bli gravid imellomtiden nå da, som hadde vært det beste❤️ Heier på deg jeg! Og vet du får det til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du tenker i de baner, det er viktig å sette pris på det man kan gjøre uten barn også. Denne prosessen er så altoppslukende, og for min del må jeg liksom minne meg selv på at jeg skal kunne leve et liv uten barn også, om det skulle bli sånn🤷🏻‍♀️ Ønsket om barn er selvfølgelig veldig stort, ellers hadde man ikke gått gjennom alt man gjør ❤️ ..men så ER det jo litt deilig å ha en rolig morgen også. Styre dagen som man vil. Selv om det er en mager trøst 🙈 Er i gang med de samme støttemedisinene selv. Håper virkelig det er det som kan hjelpe deg! (Og meg hehe)

.. og forresten, synd med de gardinene! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at legene endelig hører på dere angående støttemedisiner, var på tide! Ikke tenk på at du maser, hvis du ikke maser, så kaster dere vekk penger på noe som ikke fungerer og det er ikke greit!

Jeg ble veldig lei meg på dine vegne når jeg leste den siste oppdateringen din, jeg forstår deg kjempegodt, det er ikke lett å bo en plass hvor du ikke føler at du hører til, spesielt når du ikke har familien din å lene deg på, jeg forstår deg kjempegodt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le av shoppingvarene dine😂 det var moro å lese! Jeg har også dårlig erfaring av å shoppe gardiner på nett, de ser alltid mye finere ut der enn i mitt hjem🙈

Og livet uten barn er jo nydelig det også, det er jeg totalt enig i. Jeg må innrømme selv at jeg har hatt mange tanker om hvor annerledes livet mitt blir, både på godt men også på vondt, sånn er det vel alltid med store livsendringer. Og jeg skjønner veldig godt at du må veie innsatsen mot resultatet, det er jo slik man alltid gjør, også mot mindre valg i livet. Jeg håper derimot at disse nye medisinene overrasker deg og alle oss som følger med på deg, og at det kanskje blir enklere for deg nå, eller iallfall gir deg ny motivasjon❤️ Jeg gleder meg til fortsettelsen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 11 (eller cd 16 om jeg regner fra første røde blødning) 

Altså. Jeg vet at mest trolig så er disse eggløsningstestene positive fordi jeg fortsatt har hcg igjen i kroppen. Men, i dag tidlig tok jeg en ny test og sen var markant mer positiv enn den i går. Tok ny nå, som fortsatt er positiv, men svakere. 

Jeg skulle egentlig ikke teste, men måtte bare fordi jeg har fått eggløsning/mensenkvisen (😒) og har hatt tydelig eggløsningsslim i går som fortsatte i dag. Veldig rart! 

Noen som tør å synse litt? Det er helt sykt om jeg har el allerede nå! 😁 Tør egentlig ikke håpe på det. Vi har heldigvis gjort vårt dersom det faktisk er eggløsning. Vet jeg bare må vente og se om testen blir negativ og ikke blir positiv igjen innen en ukes tid, men jeg må innrømme at jeg synes det er spennende. 

Test fra i dag tidlig;

IMG_20210212_112454.thumb.jpg.0c10c895d4b417a318bb8592210d3d0b.jpg

Nå;

IMG_20210212_151329.thumb.jpg.e4ced8c4ef2dcb9744699bf5ce1186a3.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt en liten mynt på eggløsning jeg, altså! Jeg hadde nesten litt lyst til å kommentere det i går, om at jeg syns den EL-testen var gaaanske så sterk selv om du fremdeles får utslag på HCG. Men jeg ville ikke gi falske forhåpninger heller ❤️  Jeg opplevde det samme selv etter aborten i september, og det stemte godt med mensen 14 dager etterpå ❤️     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...