Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Takk for alle gode tanker. jeg blir så glad av å lese disse snille ordene fra dere som egentlig er ukjente, men likevel føles så kjente 🥰

Har vært helt utladet og gikk rett og la meg når jeg kom hjem i går kveld. Har nok vært mye både på jobb og privat. Det å begynne å nøste litt i hvorfor jeg har vært (og er) deprimert gir meg en fysisk reaksjon,som gjør meg veldig sliten. Men, det er helt klart verdt det :) føler økt livskvalitet allerede. 

Hysteroskopi gikk greit! Ubehagelig og vondt, men uten å være direkte smertefullt. 

Livmor og slimhinner såg veldig fine ut! 💚 De tok en biopsi bare for å utelukke betennelser. 

Mensen holdt seg borte og fortsetter enn så lenge å holde seg borte. Jeg får begynne på letrozol ved neste forsøk, men hun ville ikke svare meg direkte på om jeg får nytt forsøk på denne mensen. Har 3 kg igjen å gå ned,som jeg må ned før innsett. Jeg mente det går fint siden jeg har 3-4 uker igjen før evnt innsett, men legen ville ikke si "ja" eller "nei", noe som, kjenner jeg henne rett, betyr "nei" 🙄

Ville gjerne få med meg resept på letrozol med en gang og hente ut dette, da det er en time for meg å komme til et apotek hjemmefra. Det fikk jeg ikke, men men. Småtteri i det store og hele, men litt irriterende likevel. 

Gleder meg til helg! En lang dag igjen på jobb før jeg skal flate helt ut 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at du er vel hjemme og at alt har gått som det skulle :klem: Syns det er helt forståelig at du er sliten! Vært mye på kropp og hode nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏🏼👏🏼👏🏼
Hvil deg godt, vær egoistisk å tenk bare på deg selv og samboer💖 Det er sykt vansklig men noen ganger må det til. Selv øver jeg fortsatt på det. Jeg er sykemeldt 20% fra jobb så jeg har én dag i uken hvor jeg gjør akkurat det JEG har lyst til-med god samvittighet😀

Jeg hørte en så fin podkast episode med Fertilitetscoachen Mari. Har du hørt denne? Den må alle høre om lever i assistert befruktning-verden. Hun er bare så flott! Jeg ble helt oppslukt.

Masse mer gode klemmer til deg🥰🥰

86A9B6A1-7192-47FC-AA1F-D2E4E9C7C002.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd1

Det gjør meg så vondt å skrive dette. Synet endelig håp i enden av tunnelen, men den gang ei. 

Snakket med st Olavs i dag. Får ikke innsett i november. De gikk med på å gi meg letrozol for å korte ned denne syklusen slik at jeg rakk innsett i desember, men legen har ikke lagt inn resepten. Regner med de ikke jobber lørdag, så da blir det tidligst cd4 ettermiddag jeg får tatt... 

Hvis letrozol ikke funker (det gjor ikke det sist) så vil det faktisk bety 1 innsett på 1 år. Smak litt på den... 1 innsett på 1 år. Helt utrolig faktisk. Vi står sånn på og prøver alt vi kan, men såklart kommer vi ingen vei når vi har 1(!) innsett hvert år. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass ja😶 1 innsett på ett år er ikke mye å skryte av nei.. Synes vel egentlig dere har hatt nok motgang allerede, håper det er deres tur snart❤️ Skjønner veldig godt man blir motløs og skuffa☹️❤️ Får du prøve dobbel dose letrozol denne gangen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig å lese. Ett innsett i løpet av ett år... Må jo bare bli oppgitt av å lese det. Ikke rart dere blir motløse... 😢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at hysteroskopien gikk bra! Kanskje den vil hjelpe dere til å klare det på egenhånd? ♥️ For et forsøk på ett år er ufattelig lite.. Skjønner dere blir motløse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner frustrasjonen når jeg leser som du sier «1 forsøk på 1 år» Kjære deg, du må jo ha holdt pusten lenge nå 💖 Dritt system! 
 

Håper nå at hysteroskopien vil gi resultater når dere får ha samleie igjen. (Hvor lenge må man vente på det?)

Jeg kjenner allerede på stresset for julen! Nok en julaften uten kul på magen eller barn på fanget. Jævlig urettferdig når jeg har venninner som bare ser en 🍆 blir gravide 😶

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 4

Det var nok ikke så lett å være mister neutral i helga, jeg var nokså langt nede. Først få vite at vi ikke får innsett i november og heller ikke når i desember pga lange sykluser liksom. Så øynet jeg håp fordi de gikk med på letrozol, men så kom aldri resepten og ja, det var tungt. Fikk heldigvis tommel opp for at jeg kan hente ut letrozol i dag og begynne i dag, så da har jeg gjort det. 

 

Da gjør vi NOE i det minste. Så hvem vet, kanskje vi greier en hjemmelaget en med hjelp av letrozol 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 10.32, TiiBii skrev:

Jeg kjenner frustrasjonen når jeg leser som du sier «1 forsøk på 1 år» Kjære deg, du må jo ha holdt pusten lenge nå 💖 Dritt system! 
 

Håper nå at hysteroskopien vil gi resultater når dere får ha samleie igjen. (Hvor lenge må man vente på det?)

Jeg kjenner allerede på stresset for julen! Nok en julaften uten kul på magen eller barn på fanget. Jævlig urettferdig når jeg har venninner som bare ser en 🍆 blir gravide 😶

Ja, helledussan hvor tunge disse merkedagene er :( jeg skulle egentlig ha hatt stor mage nå... :( vi er inne i våre livs største prøvelser, men jeg tror og håper det ender bra for både deg og meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 9.23, Dovendyr1 skrev:

Så fint at hysteroskopien gikk bra! Kanskje den vil hjelpe dere til å klare det på egenhånd? ♥️ For et forsøk på ett år er ufattelig lite.. Skjønner dere blir motløse! 

Ja, jeg håper 😍 mensen var iaf mye kraftigere, så det føltes godt å se en slik endring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.10.2020 den 22.35, Noldi skrev:

Det er såpass ja😶 1 innsett på ett år er ikke mye å skryte av nei.. Synes vel egentlig dere har hatt nok motgang allerede, håper det er deres tur snart❤️ Skjønner veldig godt man blir motløs og skuffa☹️❤️ Får du prøve dobbel dose letrozol denne gangen da?

Ja prøver dobbel dose nå 🤫 håper det gir bedre effekt enn enkel. Takk for gode ord ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett innsett på et år ja... det var ikkje mange lodd i lotteriet nei. Forstår veldig godt at du blir frustrert.

Håpar inderlig du blir gravid på egenhånd denne syklusen. Eller altså, ikkje heilt på egenhånd då, mannen har jo ei rolle han og 🤪 Apropo, kan du ha samleie igjen med ein gong blødningen har gitt seg, eller må du vente lenger etter hysteroskopien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ilmimo skrev:

Bare ett innsett på et år ja... det var ikkje mange lodd i lotteriet nei. Forstår veldig godt at du blir frustrert.

Håpar inderlig du blir gravid på egenhånd denne syklusen. Eller altså, ikkje heilt på egenhånd då, mannen har jo ei rolle han og 🤪 Apropo, kan du ha samleie igjen med ein gong blødningen har gitt seg, eller må du vente lenger etter hysteroskopien?

Bare å kjøre på når blødningen har gitt seg 😄

Takk for gode ønsker 🥰 håper det klaffer for dere også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler jeg må presisere litt angående mitt innlegg kring frustrasjon over 1 innsett på ett år. 

Vi hadde uttak januar 20. Altså ett år siden hvis det ikke blir innsett før i januar. 

Det ble totalfrys og vi hadde innsett i april/mai 20. 

Det er strengt talt ikke ett innsett på ett år, men ett innsett siden uttak for ett år siden 😏 Sånn, siden jeg er litt petimeter følte jeg at jeg måtte presisere dette 😁 uansett temmelig få lodd i lotteriet, som Ilmimo skriver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Neutral90 skrev:

Da gjør vi NOE i det minste. Så hvem vet, kanskje vi greier en hjemmelaget en med hjelp av letrozol 🤪

Jaa det krysser jeg virkelig fingrene for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at dere ikke får nytt innsett i november. Håper letrozolen gjør susen for dere denne gangen da! Kanskje dere har litt bedre odds etter hysteroskopien? Krysser alt jeg har for at det skal gå deres vei hvertfall 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom hele dagboka di, og for en historie dere har❤️ Det skal neimen ikke være enkelt for alle. Krysser fingrene for at det går veien for dere nå, og at 2021 blir året der familiedrømmen blir virkelighet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...