Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Cd13 og positiv eggløsningstest 😍

Så deilig å føle at kroppen funker. Det gjør videre behandling lettere å planlegge. Jeg hadde egentlig tenkt at vi ikke skal prøve selv, siden prosessen med eggdonasjon er i gang, men mannen vil gjerne prøve. Alt er så uforutsigbart at selv om vi skulle bli gravid og miste så blir det neppe så lang utsettelse for videre behandling uansett.

Så da gønner vi på, da :-) 

20230204_134152.thumb.jpg.5aa3f5f611d719ac9ceffc7fbb540d9c.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt off topic fra prøving, men ble tilbudt ny jobb i dag 🫨🫨🫨

Helt fantastisk!  Var på andregangs intervju i går! Går 150k opp i lønn og det er reisevirksomhet til mitt kjære UK og usa ❤️❤️  gleder meg! Kommer så sårt å savne elevene mine, jeg har hatt samme klasse i 6(!) år! Har på mange måter sett de vokse opp. Gru gleder meg til 1 juni, da er jeg ikke lenger utøvende lærer :-)

Så, til prøving. Eggløsning +5 dager faller i påsken. Synes det er så lenge å vente til mai... kommer derfor til å forhøre meg om de vil gi meg primolut for å sette mensen I 2 dager, så jeg når innsett I april :)

• Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå gratulerer så mye!! :nordvesta: Så fantastisk! Det øker livskvaliteten så mye å ha en spennende jobb som man kan utvikle seg i. Skjønner godt det blir trist å ta farvel til elevene (men de ville jo fløyet sin vei om ikke lenge uansett). Skikkelig herlig bonus med lønnsøkning også (kommer alltid godt med, spesielt i din prøversituasjon).

Ble skikkelig glad på dine vegne nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (10 timer siden):

Hurra! 🎉 Gratulerer med jobben Neutral, der ble jeg veldig glad for å lese!

Amatariel skrev (10 timer siden):

Ååå gratulerer så mye!! :nordvesta: Så fantastisk! Det øker livskvaliteten så mye å ha en spennende jobb som man kan utvikle seg i. Skjønner godt det blir trist å ta farvel til elevene (men de ville jo fløyet sin vei om ikke lenge uansett). Skikkelig herlig bonus med lønnsøkning også (kommer alltid godt med, spesielt i din prøversituasjon).

Ble skikkelig glad på dine vegne nå :D 

Tusen takk, dere 😍😍 jeg gleder meg kjempemye og det var skikkelig stas! Når man har hatt samme jobb i en del år så blir jeg nesten usikker på egen kompetanse og salgsevne av meg selv :p så det var en god bekreftelse å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk! Gratulerer så masse med ny jobb, håper du kommer til å trives kjempegodt 🤩🤞🏻 Du er tøff som hoppet i det med begge beina, og tenk så utviklende det blir for deg. Heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (18 timer siden):

Fantastisk! Gratulerer så masse med ny jobb, håper du kommer til å trives kjempegodt 🤩🤞🏻 Du er tøff som hoppet i det med begge beina, og tenk så utviklende det blir for deg. Heia heia!

Dovendyr1 skrev (På 11.2.2023 den 17.38):

Så spennende med ny jobb!! Gratulerer så mye 🤩 Og bra jobba med å dra den i havn 💪

kaffemor skrev (På 11.2.2023 den 15.43):

Gratulerer så mye med ny jobb! 🤩❤️

Patriotpaula skrev (På 11.2.2023 den 10.05):

Gratulerer sååå mye med ny jobb 🥰❤️🥳

Tusen hjertelig takk ❤️ det er første gang på flere år jeg har tatt en avgjørelse om å gjøre noe som ikke passer inn med ivf og prøving. Det føles veldig skummelt, men jeg tror neppe jeg kommer til å angre!

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobben 🍾 (selv om jeg syns det er trist at lærere slutter i skolen, men det er en annen sak 😆) Så spennende med reising, kjenner jeg er misunnelig med min 8-16 kontorjobb hvor jeg er heldig hvis jeg får en Oslo-tur 🤣 

Krysser fingrene for gode nyheter på baby-fronten i tillegg 🤞🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei og hå fra meg :) Mensen kom og gikk og ny eggløsning på cd 14. Føles godt, at kroppen funker som den skal igjen. 7 dpo i dag, blir vel testing fra 10 dpo. 

Det er dessverre dårlige nyheter på donor-fronten. Det ble avbrutt behandling for andre gang. Vi som var så glade for at ting gikk så raskt, men nå nærmer vi oss raskt 6 mnd siden den ballen begynte å rulle og de har ikke engang en donor til oss. Føles veldig .... ja, hva? Vi er oppgitt og skuffet. Medicus sendte mld den dagen vi liksom skulle vite hvor mange egg var befruktet, og jeg ble så utrolig skuffet. Faktisk litt samme følelse som ved en abort. Det høres sikkert rart ut, men vi hadde allerede fått opp håpet og vi var så sikre på at når donor bare hadde hatt uttak så ville dette gå smertefrtt. Så istedenfor å vite antall befruktete, fikk vi vite at allerede uken før hadde donor avbrutt behandling, for andre gang. 

Dette er to uker siden og vi har enda ikke hørt noe fra Medicus. Vi ble lovet at vi var høyeste prioritet og ville få neste donor som hadde match. Må være ærlig og si jeg ikke er overlig fornøyd med kommunikasjon med koordinatoren, jeg synes de burde ha ringt med en slik melding :) 

Ellers har livet vært veldig stress i det siste. Mye tungt på jobben. Elsker elevene, men det er veldig krevende å jobbe med mennesker av og til... 

Jeg er jo glad i å strikke. Jeg har tillatt meg selv å strikke når jeg har vært gravid. Så jeg har 2-3 tepper, noen klær både til gutt og jente. Men nå har jeg vært så sikker på at vi skal lykkes, at jeg har strikket mer. Nå føler jeg meg dum, for nå vet jeg faktisk ikke om vi vil lykkes lengre... den hvileputen donasjon var, finnes ikke lenger. Nå er jeg der at jeg bare håper at vi får en donor med uttak og innsett! Det skal være en heklet kant rundt halsen, som gjør den penere, men jeg hater å hekle så det får bli dersom det faktisk en dag blir en datter.. :)

20230312_195631.thumb.jpg.3a30dd0163bdb874090ef9d32f5a617a.jpg

Endret av Neutral90
  • Hjerte 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, den var skikkelig søt ❤️ misunner sånn de som klarer å strikke og hekle 😍 men snakk om uflaks med den donoren!! Krysser fingrene for at de snart finner en donor som gjennomfører 🤞❤️ jeg er også 8 dpo idag, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, nå er vi vel alle enige om at du har fått din dose med uflaks i livet så det holder! Så utrolig teit og kjedelig at det ikke har blitt noe av donoren enda 😫 Hadde det vært lov/mulig så hadde jeg meldt meg som donor for deg spesifikk tvert! :trøst:

Skal du være ut skoleåret på nåværende jobb, og så bytter du jobb etter sommerferien?

Så utrolig flink du er til å strikke! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 13.3.2023 den 9.03):

Åå, den var skikkelig søt ❤️ misunner sånn de som klarer å strikke og hekle 😍 men snakk om uflaks med den donoren!! Krysser fingrene for at de snart finner en donor som gjennomfører 🤞❤️ jeg er også 8 dpo idag, haha. 

Lykke til i dpo land 😍 hadde du innsett eller prøver dere selv?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 13.3.2023 den 11.08):

Altså, nå er vi vel alle enige om at du har fått din dose med uflaks i livet så det holder! Så utrolig teit og kjedelig at det ikke har blitt noe av donoren enda 😫 Hadde det vært lov/mulig så hadde jeg meldt meg som donor for deg spesifikk tvert! :trøst:

Skal du være ut skoleåret på nåværende jobb, og så bytter du jobb etter sommerferien?

Så utrolig flink du er til å strikke! 😍

Så god du er og takk for det ❤️ håper bare det blir en lykkelig slutt, for da vil det meste føles verdt det uansett, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig litt flaks 🥰 det har vært uttak og befruktning uten at de har informert oss og vi har fire perfekte blastoer på frys som ankommer trondheim på tirsdag! ❤️❤️❤️

Veldig veldig happy, for jeg vet at det er fire reelle sjanser der! 

Dessverre faller første mulige innsett rett etter påska og medicus er stengt hele påskeuka(!), dvs ingen til å vurdere om jeg kan ha innsett tirsdagen etter påske. Innsett blir da ca 5 mai. Litt usikker på hva jeg tenker om det. Egentlig føles det lenge til, samtidig hadde jeg ikke forventet å få blastoer på frys så raskt heller ... fordelen er at om vi blir gravide er termin i slutten av januar, og det hadde vært så perfekt. 

Nå er jeg bare veldig letta og veldig glad ❤️ selv jeg er 10 dpo med negative tester 😅

• Liker 2
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var veldig gode nyheter!! 🥰 Forhåpentligvis går det bedre å vente litt på innsett når man har et mer konkret tidspunkt å vente på. Bedre enn å vente på å vente :klem: Satser på at påsken og våren går fort for deg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (18 timer siden):

Lykke til i dpo land 😍 hadde du innsett eller prøver dere selv?

Prøver selv, haha.. skal gifte oss på lørdag og dra på bryllupsreise langt avgårde så ville ikke ha innsett så tett opp mot det! Trenger en ferie der vi bare kan slappe av og drikke paraplydrinker uten å bekymre oss om en evnt graviditet (selv om vi ikke klarte å la vær og prøve denne mnd selv om😂) skal sette inn fryst etter bryllupsreisen.

Gratulerer med så mange fine blastoer!! ❤️🤞 krysser ALT for at det går med ED 🤞🤞🤞😍 for en fantastisk nyhet 🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (21 timer siden):

Prøver selv, haha.. skal gifte oss på lørdag og dra på bryllupsreise langt avgårde så ville ikke ha innsett så tett opp mot det! Trenger en ferie der vi bare kan slappe av og drikke paraplydrinker uten å bekymre oss om en evnt graviditet (selv om vi ikke klarte å la vær og prøve denne mnd selv om😂) skal sette inn fryst etter bryllupsreisen.

Gratulerer med så mange fine blastoer!! ❤️🤞 krysser ALT for at det går med ED 🤞🤞🤞😍 for en fantastisk nyhet 🤩

Oioi masse lykke til i morgen! Håper på en utrolig fin dag ❤️❤️ kos dere masse på reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...