Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en tråd! 😂😂😂😂😂😂👍👍👍

Anonymkode: d32c8...c23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Også tenker jeg vi sier det som det er: Det er viktig at alle lysglassene til barna i hele klassen er like stygge. Derfor går det ikke an at ett barn skiller seg ut med et dekorert, ferdig lysglass. Altså sendte læreren dette med hjem.

Enhetsskolen på sitt aller beste, der altså!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Beskjeden kommer ofte mandag og så skal det lages tirsdag 

Anonymkode: 65863...ff7

Da går det an å si til lærer at beskjeden må komme en uke før eller noe sånt. Det er jo ikke mange som klarer å hoste opp et syltetøyglass. Det er dårlig planlegging av lærer.

Ellers syns jeg ikke det er nødvendig å lagt styr fordi barna skal lage pynt med syltetøyglass.

Anonymkode: 09970...8f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går det an å si til lærer at beskjeden må komme en uke før eller noe sånt. Det er jo ikke mange som klarer å hoste opp et syltetøyglass. Det er dårlig planlegging av lærer.

Ellers syns jeg ikke det er nødvendig å lagt styr fordi barna skal lage pynt med syltetøyglass.

Anonymkode: 09970...8f7

Lærer planlegger nok og sier fra til de små håpefulle. Det er bare det at enkelte små håpefulle ikke sier fra hjemme før på kvelden på mandag, når glassene skal males på tirsdag.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Taffel skrev:

Imponerende. En familie som aldri spiser hverken  syltetøy, tacosaus, fetaost, sylteagurk, rødbeter, majones, middagssaus eller noen som helst av de ørti andre produktene som kommer med glassemballasje. Og som ikke har et menneske i nærmeste omgivelser som gjør det heller. Ikke et øyeblikk streifer det meg at du VIL være litt vanskelig. 

Fetaost kjøper vi på litersbeholdere. Sennep og majones lager jeg selv. Samme med tacosaus. Og all annen saus. Kan faktisk ikke huske sist jeg brukte et butikkglass til noe. Sylteagurk og rødbeter spiser vi ikke. At dere spiser disse tingene betyr ikke at alle andre gjør det. Det er ingenting imponerende med å ikke bruke glass

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri giddi å drassa meg helt til Clas Ohlsson for å kjøpe et glass med gjenger. (Dyrt var det, og.) Det må gå an å bruke noe annet. Det har kommet mange bra forslag i tråden- alt fra syltetøy til agurker og fetaost. Noe har man sikkert hjemme. 

Ellers må jeg nevne at jeg synes det med å male på glass som skal kastes ikke er så veldig kreativt... Man må være langt mere kreativ for å få av den fordømte merkelappen som sitter på dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fetaost kjøper vi på litersbeholdere. Sennep og majones lager jeg selv. Samme med tacosaus. Og all annen saus. Kan faktisk ikke huske sist jeg brukte et butikkglass til noe. Sylteagurk og rødbeter spiser vi ikke. At dere spiser disse tingene betyr ikke at alle andre gjør det. Det er ingenting imponerende med å ikke bruke glass

Jeg kjøper ellers syltetøyet vårt i rimelig plastbutt. :closedeyes:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Jeg kjøper ellers syltetøyet vårt i rimelig plastbutt. :closedeyes:

Ja og det kan vi jo i alle fall ikke bruke om vi så hadde spist syltetøy for det er jo ikke GLASS 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sago skrev:

Nyttig link: https://www.emballasjebutikken.no/butikk/glass-mlokk

(Tror noen av reaksjonene her skyldes at enkelte mistenker at det dreier seg om "humble braging" om lavkarbofamilie.)

Men glassene skal være uten lokk. 

Forøvrig er vi ingen lavkarbofamilie. Ei heller spesielt sunne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sago skrev:

Nyttig link: https://www.emballasjebutikken.no/butikk/glass-mlokk

(Tror noen av reaksjonene her skyldes at enkelte mistenker at det dreier seg om "humble braging" om lavkarbofamilie.)

Hvor mye koster frakten? Jeg antar det er billigere å gå på matbutikk og kjøpe et glass firstprice pastasaus....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: når du lager hjemmelaget sennep, hva oppbevarer du den i? 

Anonymkode: 7c028...cb8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror folk plutselig at vi er lavkarbo??? Har jeg nevnt karbohydrater noe sted? Jeg fatter ingenting her.

Jeg sendte med ungen et vanlig glass liksom! Uten lokk - som de ba om. Det var bare ikke fra nora

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men: når du lager hjemmelaget sennep, hva oppbevarer du den i? 

Anonymkode: 7c028...cb8

I noe helt annet enn et syltetøysglass. Ikke i en beholder som er egnet til å lage telysholder av. Og om jeg hadde hatt et sennepsglass. Kanskje jeg trenger det selv? Kanskje jeg ikke skal kaste eventuell sennep for å gi glasset til skolen når vi har funksjonelle ikeaglass som funker til lys?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror folk plutselig at vi er lavkarbo??? Har jeg nevnt karbohydrater noe sted? Jeg fatter ingenting her.

Jeg sendte med ungen et vanlig glass liksom! Uten lokk - som de ba om. Det var bare ikke fra nora

Det er min feil. Jeg nevnte lavkarbo som årsak til at så mange ikke spiser syltetøy lenger. Så det beklager jeg dypt og hellig.

Liker du apetittsild? Den kommer på små glass som man kan ha telys i, også tar de ikke så enormt stor plass. Men det kan hende skolen synes de er for små og sender dem i retur, også.

Da jeg var liten var det enklere. Da lagde vi bilder av makaroni som vi limte på ark. Kan ikke huske at vi ble bedt om å ta med noe makaroni.... Men jeg husker godt at makaronien somregel falt av arket på veien hjem fra skolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er min feil. Jeg nevnte lavkarbo som årsak til at så mange ikke spiser syltetøy lenger. Så det beklager jeg dypt og hellig.

Liker du apetittsild? Den kommer på små glass som man kan ha telys i, også tar de ikke så enormt stor plass. Men det kan hende skolen synes de er for små og sender dem i retur, også.

Da jeg var liten var det enklere. Da lagde vi bilder av makaroni som vi limte på ark. Kan ikke huske at vi ble bedt om å ta med noe makaroni.... Men jeg husker godt at makaronien somregel falt av arket på veien hjem fra skolen.

Nei, men liker tomatsild. Er stort sett det vi har sendt med som glass før. Sånn helt uten at det har noe å si. Man har jo ikke alltid alt mulig liggende og det bør jo ikke være nødvendig heller

Fort gjort at jeg blir lavkarbo om ordet blir nevnt så jeg tilgir deg😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men liker tomatsild. Er stort sett det vi har sendt med som glass før. Sånn helt uten at det har noe å si. Man har jo ikke alltid alt mulig liggende og det bør jo ikke være nødvendig heller

Fort gjort at jeg blir lavkarbo om ordet blir nevnt så jeg tilgir deg😍

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke det at det er stygt, men det kjennes utrolig lite kreativt når 4 barn har laget telysholdere i 13 år 2 ganger i året. 😂

Men det er jo ikke barn nummer 4 sin feil!! 

Anonymkode: 3d210...7b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke barn nummer 4 sin feil!! 

Anonymkode: 3d210...7b7

Herregud. Barn nr 4 har laget lyslykt i 5 år. Og fikk med glass.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, RødeFare skrev:

Åh, det må være vanskelig å være lærer når alt blir et problem.

Er lærer, og sånne foreldre er vi dessverre vant med. Heldigvis ikke så mange. De fleste er positive og ønsker å bidra. Men alltid noen kranglefanter der ute. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...