Gå til innhold

hva irriterer deg som du ikke kan si høyt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jobb er det dette: (jobber på legevakt)

1. "Jeg skulle bare/hadde vært fint å få sjekket"... Nei legevakt er til for de som er akutt men ikke livstruende syke, eller forverring av sykdom som ikke kan vente til fastlege dagen etter. Ikke de som skulle ha sjekket hosten de har hatt i 5 uker, eller overtråkket som skjedde for 3 uker siden. 

2. "37,2 er feber for meg for jeg har kroppstemperatur på 36,0 til vanlig". Nei du har ikke feber før du har over 38 grader uansett normal temp. Subfebril over 37.5 

3. " Jeg/han/hun har vanligvis veldig høy smerteterskel så når h*n klager er det alvor". Hadde folk visst hvor mange som sier den setningen hadde de ikke sagt den flere ganger. Sikkert 80% av alle pasienter med smerter. Nordmenn må være et folkeslag med sykt høy smerteterskel.

Puh dagens utblåsning. 

Anonymkode: 0d5e7...eec

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som deltar i tråder som AB og aldri følger opp trådene. Bare slenger ut påstander som de aldri redegjør for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei legevakt er til for de som er akutt men ikke livstruende syke, eller forverring av sykdom som ikke kan vente til fastlege dagen etter. Ikke de som skulle ha sjekket hosten de har hatt i 5 uker, eller overtråkket som skjedde for 3 uker siden. 

DETTE!!!! Satt en gang 7 timer på legevakta for at kona skulle få sydd et kutt på 2 cm i fingeren sin, fordi det rant inn folk som hadde "tråkket over", men likevel haltet inn der og slikt!

Anonymkode: 2f6df...41b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hører litt dårlig men nekter å tilpasse seg akkurat det. Har 2 på jobben. I alle foredrag/større møter er det alltid ledige plasser foran, men de setter seg konsekvent bakerst. Så må vi andre høre "snakk høyere!" "Du må snakke høyere!" "Vi hører ikke her bak!" Gjennom hele foredraget. Det blir til og med påpekt at det er ledige plasser foran, men de flytter seg aldri. Og lyden er helt fin!! Grr 

Anonymkode: 36689...250

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NBA skrev:

Hunder skal ikke bedrive selvbelønning når de går i bånd.

Da regner jeg med at du har fokuset ditt fiksert 100% fiksert på hunden din hvert eneste sekund av turene deres?

Hahaha... 😄 Du kødder? Er du en av dem som river hunden med seg videre fordi det er du som skal "bestemme" hvor og når dere skal stoppe?? Ja da har vi veldig forskjellig syn på det å gå tur med hund i bånd. Selvsagt skal "fido" få kose seg å få med seg med tisseflekkene som er av interesse. Hadde det vært på hver eneste lyktestolpe er det mulig vi måtte "møtes på halvveien". 😄 

Nå vet ikke jeg hvor du går tur med hunden din, men jeg går steder jeg slipper å gå sikk-sakk mellom folk. Her er det lange oversiktlige gangveier hvor vi fint kan bruke lengden på flexibåndet på 8 meter uten å plagen noen. Har aldri opplevd ennå å være til hinder eller bryderi for noen. 

Anonymkode: f56e0...a94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer meg at Norges politikere er naive å ikke ser farene ved alle disse innvandrerne de slipper inn i landet vårt!

.Det irriterer meg at alle foreldre tror at andre synes deres barn er senter av universet, og smiler når poden er dønn ufordragelig. 

Det irriterer meg at "barnevogn-mafian" sperrer gangveien der de går 3 og 4 i bredden og nesten ikke gidder å flytte seg når andre kommer gående og syklende. .  

Anonymkode: f56e0...a94

Jeg irriterer meg over det som står over og:

- Folk som tror de er mer verdt enn andre

- Folk som ikke tror på global oppvarming/klimakrisen

- Folk som legger ut et innlegg på facebook av f eks et sykt barn som er på et sykehus og ber folk skrive amen, like innlegget med hjerte og dele, sånn at barnet kan få den hjelpen det trenger.. Altså, jeg skjønner greien, men dette hjelper ikke barnet å bli bedre

- Innvandrere som ikke kan leve etter våre regler, lover og vår kultur og roper rasist med en gang noen er uenig med dem

- Innvandrere (og andre generelt) som slipper billig unna hvis de har begått en forbrytelse

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg med folk som henger seg opp i detaljer og kverulerer på småting, som betyr lite i den store sammenhengen. Regelryttere og folk som pirker på småting, til den grad at man setter seg fast i en hengemyr og aldri kommer videre på grunn av tekniske finurligheter. Disse er også ofte kverulanter.  

Grunnen til at jeg ikke kan si dette høyt, er jo at man fort blir beskyldt for å være unøyaktig og ikke bry seg om en del viktige formaliteter, som selvsagt må og skal være på plass. Av samme folka som ikke kan å nyansere mellom å f.eks. følge en lov eller en udiskuterbar rutine, og det å miste fokus på hvor man vil på grunn av små ubetydeligheter., og gjerne bruke rikelig av møtetid på å berike oss alle med småplukket sitt. 

Irriterer nok noen jeg og :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, NBA skrev:

Hvem spør om hjelp til å flytte på Facebook...?

Mange. All the time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha... 😄 Du kødder? Er du en av dem som river hunden med seg videre fordi det er du som skal "bestemme" hvor og når dere skal stoppe?? Ja da har vi veldig forskjellig syn på det å gå tur med hund i bånd. Selvsagt skal "fido" få kose seg å få med seg med tisseflekkene som er av interesse. Hadde det vært på hver eneste lyktestolpe er det mulig vi måtte "møtes på halvveien". 😄 

Nå vet ikke jeg hvor du går tur med hunden din, men jeg går steder jeg slipper å gå sikk-sakk mellom folk. Her er det lange oversiktlige gangveier hvor vi fint kan bruke lengden på flexibåndet på 8 meter uten å plagen noen. Har aldri opplevd ennå å være til hinder eller bryderi for noen. 

Anonymkode: f56e0...a94

Såklart er det jeg som bestemmer, jeg er alfaen i flokken vår. Lar du hunden din bestemme over deg?

Vel, om du kun går steder der du ser folk på lang avstand kan flexibånd være greit nok, men fortsatt ikke optimalt. Jeg bor i Oslo sentrum, og her fungerer virkelig ikke flexibånd. Vi bli hele tiden overfalt av hunder som "bare vil hilse", men som ikke er i en tilstand som gjør at hunden min kan hilse på dem.

Men hva om du går langs en bilvei og ikke følger helt med, så løper hunden ut i veien pga et dyr den har sett? Det skjer ikke med et tradisjonelt bånd, da det ikke er langt nok. Flexibånd krever mye mer fokus om man skal forhindre uønsket eller farlig adferd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tingen er at vi som har barn også har vært barnløse og derfor vet vi hvilken luksustilværelse vi egentlig hadde før. Likevel presterte vi å syte om slitenhet og tidspress. Haha! 

Anonymkode: bdd93...15c

Koman igjen. Du kan ikke kvantifisere andres trøtthet. Alle har forskjellige liv og forskjellige terskler. Det som gir deg energi, kan tappe en annen. Hilsen tobarnsmor. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NBA skrev:

Såklart er det jeg som bestemmer, jeg er alfaen i flokken vår. Lar du hunden din bestemme over deg?

Vel, om du kun går steder der du ser folk på lang avstand kan flexibånd være greit nok, men fortsatt ikke optimalt. Jeg bor i Oslo sentrum, og her fungerer virkelig ikke flexibånd. Vi bli hele tiden overfalt av hunder som "bare vil hilse", men som ikke er i en tilstand som gjør at hunden min kan hilse på dem.

Men hva om du går langs en bilvei og ikke følger helt med, så løper hunden ut i veien pga et dyr den har sett? Det skjer ikke med et tradisjonelt bånd, da det ikke er langt nok. Flexibånd krever mye mer fokus om man skal forhindre uønsket eller farlig adferd.

Her er det gjensidig respekt som gjelder. Jeg har ingen behov for å være "alfahanne" og jeg har ingen hund som på noen måte prøver å bestemme over meg. Jeg bestemmer til syvende og sist, og det vet hunden min veldig godt.  Men å vise dette ved å dra den videre så den ikke får snust på tisseflekker ser jeg overhodet ikke noe poeng med. Hundehold for meg er sammarbeid, lek og glede. Ikke *jeg er sjefen, og du skal faen meg gjøre som jeg sier"* 

Du vet at flexibånd har en låsemekanisme? Den blir brukt flittig, og jeg grøsser når jeg ser folk med hunden 8 meter foran seg langs en bilvei. Tenker akkurat som deg. Hva om hunden ser en katt, fugl eller lignende. Da er den kjørt i hjel på ett blunk. Jeg lar hunden bruke de 8 meterne der det er mulighet for det, så låser jeg det i passe lengde der det kreves. I byen ville jeg selvsagt ALDRI brukt flexibånd. Men til sitt bruk er det en genial oppfinnelse. Men jeg er enig i at veldig mange ikke kan bruke det, og har 0 kontroll på "fido" med dette båndet. DET er irriterende. Tror vi er enig om det siste poenget her. 

Anonymkode: f56e0...a94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det gjensidig respekt som gjelder. Jeg har ingen behov for å være "alfahanne" og jeg har ingen hund som på noen måte prøver å bestemme over meg. Jeg bestemmer til syvende og sist, og det vet hunden min veldig godt.  Men å vise dette ved å dra den videre så den ikke får snust på tisseflekker ser jeg overhodet ikke noe poeng med. Hundehold for meg er sammarbeid, lek og glede. Ikke *jeg er sjefen, og du skal faen meg gjøre som jeg sier"* 

Du vet at flexibånd har en låsemekanisme? Den blir brukt flittig, og jeg grøsser når jeg ser folk med hunden 8 meter foran seg langs en bilvei. Tenker akkurat som deg. Hva om hunden ser en katt, fugl eller lignende. Da er den kjørt i hjel på ett blunk. Jeg lar hunden bruke de 8 meterne der det er mulighet for det, så låser jeg det i passe lengde der det kreves. I byen ville jeg selvsagt ALDRI brukt flexibånd. Men til sitt bruk er det en genial oppfinnelse. Men jeg er enig i at veldig mange ikke kan bruke det, og har 0 kontroll på "fido" med dette båndet. DET er irriterende. Tror vi er enig om det siste poenget her. 

Anonymkode: f56e0...a94

Man behøver ikke å være en dyremishandler som du skisserer det fordi man er bestemt. Hunden får selvfølgelig lukte litt, men ikke hele tiden, og dette korrigeres med lette rykk i selen hans. At man er bestemt gjør også hunden din trygg på deg, han stoler fullt og helt på meg og er hengiven til tusen.

Fullt klar over låsemekanismen, men om man går i sine egne tanker, svarer på en SMS eller noe annet distraherer deg kan hunden ha beveget seg mange meter før du rekker å låse båndet. Jeg er dog glad vi er enige om bybruken, for det er særdeles ubrukelig inne i bykjernen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familiemedlem som klager på alt mellom Himmel og jord. Hver eneste nyhetssak, hver eneste reklame, hver eneste person i TV-programmet osv. 

Er tv-en avslått, ja da tar han ting ut av løse luften og klager. Plutselig kan han snakke dritt om panteordningen fordi man ikke kan pante utenlandske flasker i Norge, eller et parkeringshus fordi det er så stygt. 

Har mest lyst til å skrike HOLD KJEFT, men gjør det ikke. 

Ingen andre som sier noe eller virker og plages av dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sommer og varme er helvete, og det irriterer meg, lengter til kaldere årstider. Irriterer meg også over nordmenn som er så opptatt av varmt og fint vær, skjønner ikke at de synes det er deilig.

- At jeg aldri får gå i fred når jeg er ute og driver med ting, alltid noen som skal komme og snakke med meg om alt eller ingenting.

- Hunder. De kunne godt vært forbudt.

(Dette er selvfølgelig ganske tullete ting å irritere seg over, derav sier jeg det ikke høyt til noen.)

Anonymkode: b5136...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- At jeg aldri får gå i fred når jeg er ute og driver med ting, alltid noen som skal komme og snakke med meg om alt eller ingenting.

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke sagt dyremisshandler. Men mer av den "gamle skolen" som mener at hunden skal skjønne hvem som er sjefen. De som tror at hunden tar over og blir usikker på hvem som bestemmer hvis man ikke viser hvem som er "øverst" på rangstigen. Jeg er ikke av den skolen der, men har en meget lykkelig, lydig hund, som elsker å samarbeide med meg, og som tilbyr ønsket adferd for å få ros. Sånn liker vi å ha det, og du har det på din måte. Det er ikke bare din metode som gir en lydig hund med respekt for eieren sin. Jeg har kontroll på hunden min med min "metode" også. Det er det viktigste.

Jeg er ikke limt til mobilen, heldigvis. Så jeg går ikke å virrer med mobil, musikk på ørene og flexibånd i full lengde. Du VIL absolutt ha det til at flexibånd = 0 kontroll, og det er ikke alltid tilfelle. Det er en genial oppfinnelse ved RETT bruk. 

 

Anonymkode: f56e0...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, NBA skrev:

Man behøver ikke å være en dyremishandler som du skisserer det fordi man er bestemt. Hunden får selvfølgelig lukte litt, men ikke hele tiden, og dette korrigeres med lette rykk i selen hans. At man er bestemt gjør også hunden din trygg på deg, han stoler fullt og helt på meg og er hengiven til tusen.

Fullt klar over låsemekanismen, men om man går i sine egne tanker, svarer på en SMS eller noe annet distraherer deg kan hunden ha beveget seg mange meter før du rekker å låse båndet. Jeg er dog glad vi er enige om bybruken, for det er særdeles ubrukelig inne i bykjernen.

Glemte å sitere i innlegget over.

Anonymkode: f56e0...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De som tror at hunden tar over og blir usikker på hvem som bestemmer hvis man ikke viser hvem som er "øverst" på rangstigen.

Du mener de som tror på sannheten? Har du aldri sett familier der hunden har tatt fullstendig kontroll? Jeg sier selvfølgelig ikke at dette kommer til å skje deg fordi du lar hunden din lukte på tisseflekker, men det er en del av en totalpakke og det er uønsket adferd at en hund skal snuse på alt når man går tur i bånd. Snusing kan han gjøre når han går fritt.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du VIL absolutt ha det til at flexibånd = 0 kontroll, og det er ikke alltid tilfelle. Det er en genial oppfinnelse ved RETT bruk. 

Kommunisme er også en genial oppfinnelse ved rett bruk. Det betyr likevel ikke at alle er i stand til å bruke det rett. Flexibånd har langt større feilmargin for kjipe situasjoner som går utover andre mennesker og hunder enn hva et tradisjonelt bånd har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...