Malama Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #181 Del Skrevet 23. juni 2005 Klær er en stooooor del av rotet vårt ja, det er derfor jeg fokuserer på det. Og kjøkkenting. I tillegg er det en god del PAPIRROT hos oss, reklame og rgninger og brev som ligger alle mulige plasser. Så jeg prøver å fokusere litt på det også innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. juni 2005 #182 Del Skrevet 23. juni 2005 Et lite tips om reklame: ikke ta det med inn i leiligheten men bær det rett ut i søppelet! Klær er et lite problem til oss også, dvs for meg. Jeg bruker et antrekk på jobb, og så bytter jeg når jeg kommer hjem. Da blir jobbantrekket liggende over en stol. Det er ikke skittent og skal ikke vaskes ennå, men heller ikke rent og skal derfor ikke inn i klesskapet... Så på stolen min hoper deg seg ofte opp litt klær... Ellers går det ganske greit, vi har bare et tørkestativ, og vi kan derfor vaske ei maskin hver andre dag max. Og det fungerer egentlig greit. Stikker på ferietur etter lunsj imorgen, så nå er det bare litt over en arbeidsdag igjen :-) Du må ikke tilbringe hele ferien med rydding da! Håper du får kost deg litt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. juni 2005 #183 Del Skrevet 23. juni 2005 Det er ikke skittent og skal ikke vaskes ennå' date=' men heller ikke rent og skal derfor ikke inn i klesskapet... Så på stolen min hoper deg seg ofte opp litt klær... [/quote'] Jeg har en stumtjener på soverommet til denslags jeg. Har et par kleshengere hengende klar der, og henger opp det jeg skifter av meg etter jobb eller på kvelden. Da får klærne lufta seg, og det har de godt av. Samtidig ser jeg lettere hva jeg har "i bruk", og kombinerer gjerne jakken fra i går med en annen bukse i dag og sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 23. juni 2005 #184 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. juni 2005 #185 Del Skrevet 23. juni 2005 Har soverom med plass til ei seng og omtrent ikke noe mer. Men snart flytter vi, og da! Da skal jeg ha en stang på soveromsveggen som jeg kan henge opp klærne med kleshengere på! (Sånn som i prøverom) Eller stumtjener, eller begge deler! Tror mye av rotet vårt skyldes at vi har for lite plass, særlig skapplass. Så ambisjonene er at det blir veldig bra når vi flytter :-) (Ikke meningen å fylle dagboken din med ryddeproblemene mine Malama! skal skjerpe meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #186 Del Skrevet 23. juni 2005 Nei, nei, fyll gjerne dagboka mi med rydding, det er helt greit det. Vårt problem med reklame er: Jeg henter posten på vei hjem fra jobb. Postkassa henger på veggen utenfor inngangsdøra, søpla er helt på en annen side av huset. Det regner, jeg er sulten, jeg har hendene fulle, jeg orker ikke sortere reklame jeg vil se på fra reklame som skal kastes og bære dette rundt halve huset for å finne søpla før jeg går inn og begynner på middagen. Derfor blir det med inn, legges en plass for å "bli sett på" og der blir det dessverre liggende noen dager. Det med klær: Ja, jeg bytter ikke når jeg kommer hjem fra jobb jeg da, så det er ikke DER problemet er. Vi har heller ikke så mye tørkeplass, alt må tørkes inne, men vi vasker klær hver dag stort sett, og det går greit. Dessverre medfører det at det midt på stulegulvet står klær til tørk KONSTANT. Også har vi en sovesofa bak der som bare brukes når vi har gjester, og der havner lett det som har blitt tørt. (Så derfra var det jeg begynte å legge sammen ting i går, for om ei lita ukes tid kommer antakelig min bror for å sove på den sofaen i et par netter) Vi har nok (som flylady sier gjelder de fleste) ALTFOR mye klær, som vi helst ikke bruker. Så da er det slik: Det er mase klær på badet som skal vaskes. En god del vaskes jevnlig og henges til tørk, og tas somregl i bruk før det er kommet inn i skapet (det kan jo fort ta ei uke...) Og i klesskapet, der er de klærna jeg helst ikke vil bruke, og på bunnen av skittentøyet er der klær jeg ikke kan huske når sist ble brukt... Vi hadde en rydderunde sist sommer, og kastet en del, og ga en god del til fretex, men det er på tide med en ny runde, uten tvil! Vi har egentoig et stort soverom, det er bare så mye rart der, inkludert sykkelen min! (Nå har vi faktsik fått nøkkel til kjelleren (det var grunnet at vi ikke hadde det at den hvna der da det ble vinter) så det er jo bare idioti at vi ikke har flyttet den ut... ) Jeg skal ikke bruke hele helga på å rydde, men jeg skal nok rydde en del, både i helga og over helga. Men først må det BLI helg, og da må jeg komme meg ut fra jobb, og da er det MYE jeg må få unna, og derfor må jeg jobbe masse.... (lange dager altså. Det REGNER, og vi har ingen planer/tradisjoner for St.Hans i Bergen uansett, så det blir sikkert ikke noe makrering i det hele tatt Jaja. Jobbe mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #187 Del Skrevet 23. juni 2005 Hei vennen! Kjempekoselig å se deg, og så kjekt å lese om både Bryllup og baby (Ja, at dere skulle gifte dere visste jeg jo da, men kjekt å lese om dagen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. juni 2005 #188 Del Skrevet 23. juni 2005 Forslag til helga: Legg klærne fra sovesofaen på senga. Ta ut alt fra et par-tre hyller i kleskapet, og legg det på sovesofaen. Legg de klærne som ligger på senga (som du liker å bruke) inn i kleskapet. Brett underveis. Klær du ikke egentlig liker å bruke legges ikke inn. Ta en grundig gjennomgang av det som ligger på sofesofaen og det du ikke la inn i kleskapet. Kanskje kan du gi mesteparten av det til Fretex? Pakk det som skal til Fretex i plastposer og knyt igjen. Lever til Fretex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #189 Del Skrevet 23. juni 2005 Høres ut som en god plan. I praksis må jeg ha md min samboer på dette, for han eier mesteparten av klærene i vårt forhold. Det er helt sant! Han har mer klær enn meg, og bruker en liiiiiiiiiiiiiten prosentandel av t-skjortene sine. Også har vi i tillegg alle disse Brann-klærna, som bare brukes i spesielle tilfeller (kamp, branncup etc (får jo en ny genser for hver Branncup ser det ut til...)) Flere ulike Branndrakter, og noen t-skjorter (de brukes utenom kamp da) og altså gensre. Som joda, jeg gjene bruker hjemme, men ikke på jobb. Tror dette fyller ei hylle i skapt alene. FlyLady tar ikke høyde for Fotballsupportere i sin liste over klær vi trenger. Pene klær til å gå i krika me har hun på lista, men drakter til kamp? Vi går ikke i krika sånn til daglig, men på kamp laaaaangt oftere... Og nei, selv om drakta er bytta ut mange ganger, så kaster man ikke gamle drakter! Men, ja, det er nok en god ide å ta en slik prosess som du foreslår i helga. Det er maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange sokker på sovesofaen da. Sambo overtok nsvaret for å legge sammen sokker for noen måneder siden, fordi jeg ikke gjorde det godt nok (jeg la sammen sokker som ikke var par, viste det seg, sokkene hans ligner på hverandre alle sammen) og siden har det ikke vært lagt sammen sokker mer enn en gang eller to, jeg plukker par fra tørkestativet jeg, hver morgen... Det ordner seg vel, på et vis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. juni 2005 #190 Del Skrevet 23. juni 2005 Du må ikke ta Flylady så ordrett, men heller tilpasse "visdomen" etter dine behov vet du. Jeg har f.eks turklær i tillegg, og sikkert dobbelt så mye klær som hun mener man skal ha. Men jeg har i alle fall kasta ut alt jeg ikke føler meg vel i, og som jeg ikke liker å bruke (beholder arbeidsklær til f.eks å jobbe i hagen, men det er grenser for hvor mange sett man trenger...), litt etter litt. Målet mitt var at det skulle være plass i kleskapet til å ha alle klærne rene på en gang. Og det tror jeg kanskje jeg har nådd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #191 Del Skrevet 23. juni 2005 Vi har IKKE plass til alle ene klærna samtidig, men det er mitt mål også, så det må nok droppes en del ja. Men drakter og annet brann-tøy beholdes uansett, og langt mer klær enn hun sier vi skal ha, men ikke "kirkeklær"... Tilpasser i massevis jeg Snart lunsj. Og jeg skjønner hvorfor jeg har spist så mang kjeks mens jeg har sittet her og betalt ut flere hundre tusen kroner (lite, somregel er det snakk om millioner, men ikke i dag) rett og slett: Frokosten min som jeg tok med meg ligger fortsatt sammen med lunsjen! Vi sov litt ekstra i dag, og det ble litt lite med tid, så jeg tenkte åspise frokot på jobb, men har ikke gjort det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. juni 2005 #192 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg har "kirkeklær" jeg, selv om jeg er hedning og aldri går i kirka Tenker på det som klær som er litt penere enn hverdagsklær og ikke så pynta som festklær. Kjekkt å ha til enkelte anledninger, f.eks møter, søndagsmiddager hos svigermor osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #193 Del Skrevet 23. juni 2005 Vel, når jeg går i Kirka, jeg gjør jo av og til det, så har jeg enten bunad (barnedåp eller konfirmasjon) eller festklær (bryllup) eller sorte klær (begravelse) så jeg har definitvt "kirkeklær" for å si det sånn. Sånne "litt pene klær" har jeg ikke så mye av, men litt. Middag hos svigermor innebærer for meg at vi bor hos henne i noen dager, og jeg pynter meg ikke av den grunn. Men diverse av mine "fint til møter, julelusnj på jobb og denslags" klær bruker jeg like gjerne på jobb en dag om jeg er i humør til det, eller en bursdag sånn innimellom, og jeg har jo denslags også. Men mistenker at det meste av dette ligger i klesvasken... Jaja... vi får vel orden en eller annen gang... Nå er det tid for lunsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #194 Del Skrevet 24. juni 2005 Det er fredag. Skattepengene er på konto. Det er min siste arbeidsdag før ferien, og jeg fikk unna såpass mye i går at det ser ut til at jeg ikke trenger å sitte til midtnatt or å ta ferie med god samvittighet. (satt til seks i går da) Livet er herlig! Da ser vi helt bort fra at tåka lå laaaaangt ned i dag, helt innimellom husa, fjellene er helt borte så jeg måtte ha rgnjakke når jeg gikk til jobb. For snart er det ferie!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. juni 2005 #195 Del Skrevet 24. juni 2005 Så herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #196 Del Skrevet 24. juni 2005 Det høres aldeles fortreffelig ut! :D GOD FERIE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #197 Del Skrevet 24. juni 2005 Nå småstresser jeg litt med alt som jeg vil ha ferdig før jeg tar ferie da... Men jeg føler at jeg har mer eller mindre kontrollen nå, og har overlatt til andre det jeg ikke har mulighet til å få gjort, men som må gjøres. (Jeg kan da ikke noe for at kontorer stenger klokka tre om sommeren, jeg jobber lenger, men hjelper ikke det når de i andre enden ikke tar telefonen. Da må andre ta det på mandag...) Så jeg tror jeg skal komme meg ut herfra om ikke så eviglenge, og da er det ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #198 Del Skrevet 24. juni 2005 FERIE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #199 Del Skrevet 24. juni 2005 Så deilig!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #200 Del Skrevet 24. juni 2005 Ja, det er deilig. Nå har jeg sett koselig film (Under the toscan sun) og spist taco, og har aller mest lyst til å legge meg. Sambo har kjempeaktive ryddemål for dagen, og jeg har ikke gjennomført mine 5 minutter med noe som helst enda, annet enn innsatsen jeg gjorde på jobb og rydda pulten der (uten stoppeklokka da) men det teller vel ikke. Akkurat nå føler jeg at bena svikter under meg når jeg prøver å stå, jeg vil soooooooove, så det spørs om det blir noe rydding på meg i kvled. Helelr ta to ganger 5, og vels ås det i morgen... eller, teller det min elskde gjør? For han har planer om å rydde mens jeg sover tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå