Gå til innhold

Den lille havfruen kanskje uten rødt hår :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Jimins skrev:

Ja, for det å være blond er det samme som å være mørkhudet. Kan du please gi litt mening før du publiserer innleggene dine?

Begge deler handler om å gjøre vesentlige endringer på en veletablert karakter, uavhengig av om det er hår eller hudfarge. 

Sier god natt til deg nok en gang. Har bedre ting å kaste bort tiden på 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Nei. 

God natt til deg. Håper du finner ut av mindreverdighetskompleksene dine en dag. 

Håper du kommer ut av boblen din en dag og slutter å være rasistisk 🙂 Vi lever i 2019, hvordan kan du gå rundt med slike holdninger? Karakteren blir ødelagt fordi hun er mørkhudet? Please. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jimins skrev:

Håper du kommer ut av boblen din en dag og slutter å være rasistisk 🙂 Vi lever i 2019, hvordan kan du gå rundt med slike holdninger? Karakteren blir ødelagt fordi hun er mørkhudet? Please. 

#ignore

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Atlantica is the kingdom is located beneath the Atlantic Ocean featured in The Little Mermaid franchise.

 

LOCATION

North Atlantic Ocean; Denmark
 
Den lille havfruen Ariel i Disneys tegnede utgave er i dag en verdenskjent skikkelse i selskapets store galleri av kommersielle tegnefilmfigure. 
 
og derfor blir det feil å ødelegge den kjente karakteren

Miljøet i den lille havfruen ser ikke ut som Danmark/Nord-Atlanteren. Det er ikke eksplisitt sagt i verket at dette foregår i Danmark, og ekstrainformasjon som du tar frem er ikke relevant fordi ingenting i filmen hinter til denne settingen. Løvenes konge har mer til felles med Hamlet (som forresten også er satt i Danmark i originalen), enn Disneys lille havfruen har til felles med sin original. Men Disneys løvenes konge er satt i Afrika. Skal vi da klage på at prinsen i remaken er en afrikansk løve og ikke en dansk prins? Karakterens etnisitet har ingenting med historien å gjøre, så hvorfor henge seg opp i det?

Anonymkode: 0e8ae...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
8 minutter siden, Jimins skrev:

Og hva er problemer med at svarte skal følge seg sett? Hva er problemet med å se mer representasjon på storskjermene? Ja, jeg er opptatt av å se mer mangfold. Hvis du ikke ønsker å se en mørkhudet Ariel, så kan du bare se på den gamle Disney-animasjonen. Den forsvinner ikke.

Legger ved noen Tweets du kan reflektere over:

 

Ingen problemer med at svarte skal bli sett. Da kan de lage nye filmer med svarte karakterer! Black Panther er nyeste eksempel. Den er uhyre populær! Fordi det er en orginal figur med sin egen karakteristikk og historie. Alle folkeslag liker den. Men la være å gjøre totalt om på etablerte karakterer.

Forstår du det jeg skriver om dette? Hva om de laget en nyinnspilling av Black Panther med hvit mann i hovedrollen? Ville fansen av figuren satt pris på det? Har du sett filmen? Vet du hvor ekstremt viktig det er for den historien at skuespillerne er svarte? Jeg vil ikke se den med hvite personer i rollene. Forstår du det jeg skriver?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, HarryDotter skrev:

Dette går laaaangt forbi Disney. Grunnen til at internett nå koker er ikke figuren Ariel alene. Det er disney og Hollywoods nag på å kludre til karakterer og historier med en klar og definert karakteristikk. De ødela også Star Wars fordi de presset inn kvinnelige karakterer som ikke hadde noe mening i historiene. Her skulle det flere kvinnelige helter inn, så la oss omskrive den orginale sagahistorikken slik at vi kan vise mer mangfold.

Folk er lei! Og det er ikke for forandringene i seg selv. Folk er drittlei av å få dette politisk korrekte røret tredd over ørene sine! Og samtidig få barndomsminner ruinert. En hvilke som helst Science fiction film eller agent thriller kan ha kvinnelige helter, homofile eller transer, feite eller tynne. Men la de orginale canon historiene være ifred. Ikke rør ved det man definerer som filmskatter. Ikke lag nyinnspilling av indiana jones som kvinne. Ikke lag ghostbuster med bare kvinner. Ikke lag shaft med Brad Pitt i rollen. Ikke lag Terminator med lesbisk kvinne i hovedrollen! La de være ifred. Please. Lag heller nye kjære karakterer. Svart, hvit eller gul...jeg bryr meg ikke. Bare karakteren er orginal og holder seg til sin opprinnelse.

Folk er lei eller hvite menn er lei? Det ut som om du har et problem med å "dele verden" med andre som ikke er hvite menn..

Anonymkode: 4b8b3...b3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HarryDotter skrev:

Ingen problemer med at svarte skal bli sett. Da kan de lage nye filmer med svarte karakterer! Black Panther er nyeste eksempel. Den er uhyre populær! Fordi det er en orginal figur med sin egen karakteristikk og historie. Alle folkeslag liker den. Men la være å gjøre totalt om på etablerte karakterer.

Forstår du det jeg skriver om dette? Hva om de laget en nyinnspilling av Black Panther med hvit mann i hovedrollen? Ville fansen av figuren satt pris på det? Har du sett filmen? Vet du hvor ekstremt viktig det er for den historien at skuespillerne er svarte? Jeg vil ikke se den med hvite personer i rollene. Forstår du det jeg skriver?

 

Men du forstår vel hvorfor Black Panther må ha svarte skuespillere?

Men Ariel er et mytologisk vesen. En havfrue. Det spiller ingen rolle hvilken rase hun har!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk er lei eller hvite menn er lei? Det ut som om du har et problem med å "dele verden" med andre som ikke er hvite menn..

Anonymkode: 4b8b3...b3f

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. 

Det er også hvite kvinner, fargede menn og kvinner, samt menn og kvinner fra andre land hvor folk flest ikke er hvite som er i mot å forandre hudfargen til etablerte karakterer.

Men for all del la oss late som at det bar er hvite menn.

Anonymkode: 9e184...583

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Begge deler handler om å gjøre vesentlige endringer på en veletablert karakter, uavhengig av om det er hår eller hudfarge. 

Sier god natt til deg nok en gang. Har bedre ting å kaste bort tiden på 

Du argumenterer mot en vegg. Det er håpløst. Man kan argumentere dypt med reflekterte gode grunner, men nei. Har man mangfold på agendaen så er det lov å rope "rasisme!" for å vinne diskusjon.

For et klikka samfunn vi lever i. Herrefred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HarryDotter skrev:

For et klikka samfunn vi lever i. Herrefred!

Sier du som blir opphisset over hudfargen til en FISK. For en verden vi lever vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HarryDotter skrev:

Ingen problemer med at svarte skal bli sett. Da kan de lage nye filmer med svarte karakterer! Black Panther er nyeste eksempel. Den er uhyre populær! Fordi det er en orginal figur med sin egen karakteristikk og historie. Alle folkeslag liker den. Men la være å gjøre totalt om på etablerte karakterer.

Forstår du det jeg skriver om dette? Hva om de laget en nyinnspilling av Black Panther med hvit mann i hovedrollen? Ville fansen av figuren satt pris på det? Har du sett filmen? Vet du hvor ekstremt viktig det er for den historien at skuespillerne er svarte? Jeg vil ikke se den med hvite personer i rollene. Forstår du det jeg skriver?

 

Black panther må være svart fordi han ER svart. Afrika og fargede menneskers historie er en viktig del av poenget. 

Ariel er en havfrue. Hun bor i et hav. Hudfargen hennes (eller hårfargen for den saks skyld) har null innflytelse på karakteren Ariel. 

Jeg venter med å avsi min dom til jeg har sett og hørt hva denne skuespilleren kan gjøre med karakteren Ariel. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Jimins skrev:

Og hva er problemer med at svarte skal følge seg sett? Hva er problemet med å se mer representasjon på storskjermene? Ja, jeg er opptatt av å se mer mangfold. Hvis du ikke ønsker å se en mørkhudet Ariel, så kan du bare se på den gamle Disney-animasjonen. Den forsvinner ikke.

Du er opptatt av mangfold, sier du. Er det derfor du mener det er riktig at de med rødt hår, som er ca. 2% av verdens befolkning nå mister sin eneste Disney-prinsesse? De svarte har allerede Tiana.
De med rødt hår mister nå sin eneste.
Hvor er mangfoldet i det?

Anonymkode: b548d...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er opptatt av mangfold, sier du. Er det derfor du mener det er riktig at de med rødt hår, som er ca. 2% av verdens befolkning nå mister sin eneste Disney-prinsesse? De svarte har allerede Tiana.
De med rødt hår mister nå sin eneste.
Hvor er mangfoldet i det?

Anonymkode: b548d...570

Merida er også rødhåret. Og originalen blir ikke borte selv om de lager en ny film.

Anonymkode: 0e8ae...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er opptatt av mangfold, sier du. Er det derfor du mener det er riktig at de med rødt hår, som er ca. 2% av verdens befolkning nå mister sin eneste Disney-prinsesse? De svarte har allerede Tiana.
De med rødt hår mister nå sin eneste.
Hvor er mangfoldet i det?

Anonymkode: b548d...570

Merida fra Brave-filmen er også rødhåret. Det samme med Anna fra Frozen. Rødhårede mister ikke sin eneste prinsessen, som sagt, så forsvinner ikke den gamle Disney-animasjonen fordi det lages en ny versjon.

Å være rødhåret og mørkhudet kan ikke sammenlignes. Så vidt jeg vet, så har ikke rødhårede blitt utsatt systematisk diskriminering.

Jeg håper de fleste rødhårede har samme tankegang som hun her:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er lei eller hvite menn er lei? Det ut som om du har et problem med å "dele verden" med andre som ikke er hvite menn..

Anonymkode: 4b8b3...b3f

FOLK er lei. Så får rasisten i deg prøve så godt den kan å nedsnakke hvite menn. Jeg deler verden hver dag med svarte menn og kvinner. Jeg har kollegaer av alle raser som jeg digger. Mange av mine absolutt favorittskuespillere er svarte. Samuel Jackson og Idris Elba for å nevne to.

Jeg liker hun som fikk rollen som Ariel. Unner henne en fantastisk karriere! Hun har talent i bøtter og spann. Men dette har ikke noe med henne å gjøre. Det handler om Hollywoods idiotiske politikk. Jeg ønsker de skal respektere historier og karakterer som store grupper mennesker har et kjært forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jimins skrev:

Merida fra Brave-filmen er også rødhåret. Det samme med Anna fra Frozen. Rødhårede mister ikke sin eneste prinsessen, som sagt, så forsvinner ikke den gamle Disney-animasjonen fordi det lages en ny versjon.

Å være rødhåret og mørkhudet kan ikke sammenlignes. Så vidt jeg vet, så har ikke rødhårede blitt utsatt systematisk diskriminering.

Jeg håper de fleste rødhårede har samme tankegang som hun her:

 

Ha ha ha rødhårede har blitt utsatt for mobbing i veldig stor grad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får vi se hvite spille mørkhudede Disney karakterer da? Har mine tvil om at det noen gang vil komme til å skje gitt. 

Anonymkode: 96ae6...25c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
8 minutter siden, Absol skrev:

Black panther må være svart fordi han ER svart. Afrika og fargede menneskers historie er en viktig del av poenget. 

Ariel er en havfrue. Hun bor i et hav. Hudfargen hennes (eller hårfargen for den saks skyld) har null innflytelse på karakteren Ariel. 

Jeg venter med å avsi min dom til jeg har sett og hørt hva denne skuespilleren kan gjøre med karakteren Ariel. 

 

Som sagt en milliard ganger før. Det handler ikke bare om vesle Ariel. Det handler om mangfoldspolitikken Hollywood tvinger over oss. Dette gjelder fremtiden i film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...