Gå til innhold

sykehuset ville heller knekke armen på barnet mitt enn å gi meg ks!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det har jeg jo alerede skrevet, at disse foreldrene har all grunn til å klage. Men denne brukkede armen og hele oppstyret rundt dette høres jo mer ut som en verdens katastrofe enn noe annet. Jeg syntes det er overreagering. Hadde ungen hennes fått en varig skade pga dette hadde det være noe helt annet, og det fikk den ikke, noe som tyder på at helsepersonellet gjorde det riktig. Jeg fatter bare ikke at folk kan prøve å nyte livet sitt litt mer enn å tenke på alt som "kunne ha vært". Blås i det og gå vidre, det GIKK JO BRA.... 

Anonymkode: 80bb3...da1

Så du sitter med definisjonen for hvem som har lov til å klage og ikke? Hvorfor har disse foreldrene lov da? Det finnes jo verre og de har da fått barn i Norge? Unnskyld, men du fremstår veldig lite reflektert.

Barnet blir friskt men fikk en smertefull skade og mor kan ha psdt for det du vet. Vi har pasientombud for en grunn. 

Jeg fatter ikke at du som er så opptatt av å nyte livet, ikke bare går hen og nyter livet - fremfor å dumme deg loddrett ut i en tråd på KG. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Faria said:

Jeg foreslår at du tar å Googler selv. Oksygenmangelen trenger ikke å komme i forbindelse med vaginal fødsel, ei heller keisersnitt. Den kan faktisk komme gjennom svangerskapet og også helt fram til ungen er to år.

Så nei, CP skyldes ikke luftmangel pga komplikasjoner ved vaginal fødsel! 

Du misforstår. CP skyldes luftmangel og ofte er det ved vaginal fødsel at det skjer. 

 

Anonymkode: fb1eb...0e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, var dette på Haukeland? De har jo dårlig rykte på seg og dårlig statistikk mht fødselsskader pga konservativ holdning til ks. Trodde de hadde måttet endre praksis da så det var kanskje et annet sykehus?

Anonymkode: fb1eb...0e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Så du sitter med definisjonen for hvem som har lov til å klage og ikke? Hvorfor har disse foreldrene lov da? Det finnes jo verre og de har da fått barn i Norge? Unnskyld, men du fremstår veldig lite reflektert.

Barnet blir friskt men fikk en smertefull skade og mor kan ha psdt for det du vet. Vi har pasientombud for en grunn. 

Jeg fatter ikke at du som er så opptatt av å nyte livet, ikke bare går hen og nyter livet - fremfor å dumme deg loddrett ut i en tråd på KG. 

Du misforstår jo helt. Barnet er friskt, det gikk bra, dette er ikke noe man nødvendigvis sliter med hele livet. Ptsd kan man få behandling for, det kan man ikke få for et hjerneskadet barn, det er ikke reversibet.

Akkurat nå får jeg ikke "nytet livet", men skal gjøre det igjen imorgen.  

Anonymkode: 80bb3...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du misforstår jo helt. Barnet er friskt, det gikk bra, dette er ikke noe man nødvendigvis sliter med hele livet. Ptsd kan man få behandling for, det kan man ikke få for et hjerneskadet barn, det er ikke reversibet.

Akkurat nå får jeg ikke "nytet livet", men skal gjøre det igjen imorgen.  

Anonymkode: 80bb3...da1

Nei, ingen misforstår deg. Men ta innover deg at det ikke vedkommer saken at noen har hjerneskadde barn. I den grad hjerneskade har med Ts sin sak å gjøre, er det som et mulig utfall fordi sykehuspersonalet drøyde med ks. Og nettopp derfor er det viktig at hun klager inn saken. Helsevesenet skal ikke basere seg på flaks - eller moralsk relativisme som du praktiserer; andre har det verre. 

Anonymkode: fb1eb...0e4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff TS. Send skriftlig klage! Særlig når de stiller «mannsterke» opp på rommet ditt så betyr det at de prøver å roe deg ned for en grunn (dekke egen ræv). 

Synes KS blir innvilget over en lav sko for enkelte, rart du ikke fikk det. Vet du om det er uvanlig eller ikke på sykehuset du fødte? 

Prøv å nyt tiden med baby! Gratulerer! Du er heldig!

Anonymkode: 79bfe...163

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.6.2019 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Du fremstiller det som de bare aktivt har gått inn for å knekke armen til barnet rett av. Det er flere fordeler ved vaginal fødsler enn for ks når det ikke foreligger noen indikasjon for det. Hva du mener er ikke gyldig indikasjon, uansett hva du måtte tro og føle om det. Det er gjort en vurdering, og antagelig var den riktig til tross for brukket arm. 

Anonymkode: 750d3...b44

Hovedfordelen er økonomi.

Vaginale fødsler er billigere. Noe som er hovedgrunnen til at det blir anbefalt.

Anonymkode: 84ce8...35e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg TS...samme i min familie. Fra og med bestemor måtte alle ha ks. Min mor lå på ullevåll i flere dager og sleit før de måtte ta en haste ks i frykt om at noe snart gikk galt. 

De fra tidligere generasjon som ikke fikk keisersnitt i min familie er døde alle sammen rett etter fødsel. 

Jeg tør ikke føde her med mindre legene lover KS hvis det barnet ikke kommer innen 8t fra jeg er lagt inn.

Anonymkode: 39a17...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen misforstår deg. Men ta innover deg at det ikke vedkommer saken at noen har hjerneskadde barn. I den grad hjerneskade har med Ts sin sak å gjøre, er det som et mulig utfall fordi sykehuspersonalet drøyde med ks. Og nettopp derfor er det viktig at hun klager inn saken. Helsevesenet skal ikke basere seg på flaks - eller moralsk relativisme som du praktiserer; andre har det verre. 

Anonymkode: fb1eb...0e4

🙄 jeg orker ikke mer. Jo du misforstår meg. 

Anonymkode: 80bb3...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg flirer, men det er morsomt at du tror jeg ikke vet at det er 50% økning av sannsynligheten i utgangspunktet. 

Nei, du vet faktisk ikke om det er genene som gjør at jeg og min søster er så mye plaget med forskjellig der alle sykdommene vi har fått kan linkes til keisersnitt, så det kan du faktisk ikke si. Jeg er helt sikker på at jeg hadde vært særdeles mye friskere om jeg var født naturlig. Det er tross alt ingen andre i familien som er plaget med det samme. 

Anonymkode: 76e81...51f

Jeg har astma og alvorlig allergi. Vært innlagt på sykehuset 3 ganger siste 1,5 årene pga anafylaksi, har atopisk eksem og må ha kortison, lysbehandling og allergivaksiner. Ingen i min familie har allergi, astma eller eksem. Jeg ble født vaginalt. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Faria skrev:

Jeg foreslår at du tar å Googler selv. Oksygenmangelen trenger ikke å komme i forbindelse med vaginal fødsel, ei heller keisersnitt. Den kan faktisk komme gjennom svangerskapet og også helt fram til ungen er to år.

Så nei, CP skyldes ikke luftmangel pga komplikasjoner ved vaginal fødsel! 

Det er flere årsaker til CP, og oksygenmangel ved fødsel er en av dem. Andre er prematuritet, hjerneblødning i mors liv, oksygenmangel pga drukning eller kvelning i spedbarnsalderen osv., men oksygenmangel ved fødsel er en av de få årsakene som kan forebygges, ved at helsepersonell er godt trent i fødselsovervåking og vurdering av KS. 

Anonymkode: 234c4...8bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, min oldemor fikk ks, dette var  tidlig 1900 ( tror omkring 1920)  Hun fikk ett barn.  Søsteren hennes døde i barsel😰

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Det er jo utrolig spesielt. Siden det ikke ble brukt i stor grad før 1940 ish i verden 

Anonymkode: 493dd...9f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor tok ikke dine foreldre ansvar og lot være å oppdra frekkaser som deg? 

Anonymkode: fb1eb...0e4

Jeg bare stilte et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo utrolig spesielt. Siden det ikke ble brukt i stor grad før 1940 ish i verden 

Anonymkode: 493dd...9f3

Vel, det var nå slik det var, vi er i alle fall glade for det. Hadde hun ikke fått det ville vi ikke vært her. 

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Dette vil jeg si er en pasientskade. Det er selvfølgelig ikke greit. Ville søkt NPE om pasientskadeerstatning. 

https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/Soke-erstatning/Hva-skal-til-for-erstatning-pasientskade/

Det kan jo være at det vil bli behov for ekstra fysio og oppfølging. Leste nylig denne for eksempel:

https://xn--pt-mka.no/henrik-2-ble-skadet-under-fodselen-finner-mestringsfolelsen-pa-pto/

Ønsker deg og baby lykke til ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, det var nå slik det var, vi er i alle fall glade for det. Hadde hun ikke fått det ville vi ikke vært her. 

Anonymkode: 396fd...bea

Det er jo et under at hun overlevde! Svært få overlevde keisersnitt på den tiden da kunnskapen og erfaringen med slike kompliserte operasjoner var begrenset, null narkose/bedøvelse eksisterte, hygienen var elendig, og bakterieinfeksjoner i operasjonssår ofte var dødelig (pencillin var ikke funnet opp). Hun må jo hatt fantastisk flaks!

Anonymkode: 70210...f22

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo et under at hun overlevde! Svært få overlevde keisersnitt på den tiden da kunnskapen og erfaringen med slike kompliserte operasjoner var begrenset, null narkose/bedøvelse eksisterte, hygienen var elendig, og bakterieinfeksjoner i operasjonssår ofte var dødelig (pencillin var ikke funnet opp). Hun må jo hatt fantastisk flaks!

Anonymkode: 70210...f22

Nå sporer du av. Spiller dette egentlig noen rolle for TS? Dere får tro på det, eller ikke (akkurat denne delen har jeg også vansker med å tro på), men det utgjør ingen forskjell for TS uansett. Både bestemoren, moren, tanter og andre har måtte ta KS og hatt smalt bekken. TS har gitt beskjed om sine bekymringer, men har følt seg presset til vaginal fødsel. Vi kan ikke vite hvordan dette er blitt tatt opp. Vi vet bare det TS sier. Om man skal regne med at alle lyger og forteller halvsannheter, kommer vi ikke langt på et diskusjonsforum. 

Anonymkode: 32892...8a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geirfuglen skrev:

Dette vil jeg si er en pasientskade. Det er selvfølgelig ikke greit. Ville søkt NPE om pasientskadeerstatning. 

https://www.npe.no/no/Erstatningssoker/Soke-erstatning/Hva-skal-til-for-erstatning-pasientskade/

Det kan jo være at det vil bli behov for ekstra fysio og oppfølging. Leste nylig denne for eksempel:

https://xn--pt-mka.no/henrik-2-ble-skadet-under-fodselen-finner-mestringsfolelsen-pa-pto/

Ønsker deg og baby lykke til ❤️

 

Dette er ikke en sak for NPE, ihvertfall ikke per nå, det ser du selv hvis du leser vilkårene for å søke. 

Det sagt skjønner jeg godt at dette var en traumatisk fødsel og opplevelse for ts, vi ønsker oss jo alle en best mulig fødsel og start i livet for barna våre. 

Anonymkode: e189c...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en sak for NPE, ihvertfall ikke per nå, det ser du selv hvis du leser vilkårene for å søke. 

Det sagt skjønner jeg godt at dette var en traumatisk fødsel og opplevelse for ts, vi ønsker oss jo alle en best mulig fødsel og start i livet for barna våre. 

Anonymkode: e189c...4c5

Tenker du pga del 2 om økonomisk tap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...