Gå til innhold

sykehuset ville heller knekke armen på barnet mitt enn å gi meg ks!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg kjenner meg selv inkludert min søster og mange andre faktisk som er født ved keisersnitt og har astma og allergi. Jeg har i tillegg tarmsykdom og min søster har autoimmun sykdom som også det er økt risiko for ved keisersnitt. Fint at dere ikke har fått slike plager, men med den erfaringen jeg har kommer jeg til å prøve å føde naturlig fordi det er best for barnet selv om min mor ikke fikk det til :) Om det ikke går så har jeg ihvertfall prøvd å gjøre det beste for barnet.

Anonymkode: 76e81...51f

Storesøster har allergi og astma, ble født vaginalt. 

Jeg hadde astma som barn, ble født vaginalt. 

Lillesøster har verken allergi eller astma, hun ble tatt ut med KS. 

Så dette trenger ikke stemme i det heletatt. 😊

Anonymkode: a97b4...1bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brist og brudd er ganske vanlig under fødsel. Faktisk............. 

Anonymkode: a365e...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan selvsagt også hjelpe deg å finne forskningsartikkelen fra Karolinska som har funnet at keisersnitt til og med endrer genene våres, for jeg greier å gå inn på google og søke. Si fra om du trenger assistanse da :)

Ja takk :) Ikke meg du spurte, men det hadde vært interessant å lese :) 

Anonymkode: f5c05...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Storesøster har allergi og astma, ble født vaginalt. 

Jeg hadde astma som barn, ble født vaginalt. 

Lillesøster har verken allergi eller astma, hun ble tatt ut med KS. 

Så dette trenger ikke stemme i det heletatt. 😊

Anonymkode: a97b4...1bc

Nei men da så. Kan vi bare droppe all statistikk 

 :ironi:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt hvor kjipe folk er. Ja, i en perfekt verden er en vaginal fødsel uten epidural det beste. Men forskjellene er ganske små.  Risikoen for noen plager er litt økt ved keisersnitt men de absolutte tallene er likevel veldig små. 

Risikoen ved en traumatisk fødsel for mor er depresjon og dårlig tilknytning til barnet.  Det er kjipt det.

Alle dere som sier skjerp deg, vær glad du og barnet lever kan se seg i speilet og være glad de ikke har gått gjennom en så traumatisk fødsel at de ikke klarer å glede seg over det. 

En god klem til deg ts,  kg er dessverre ikke et sted for slike opplevelser.

Anonymkode: 01957...671

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Haha du har virkelig misforstått!

Du hadde tydligvis ikke statistikk på skolen 

Anonymkode: 43a75...2ea

AB-en du hakker på har korrigert feilen for lenge siden.

 

Anonymkode: 00448...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2019 den 23.43, AnonymBruker skrev:

 

ALLE kvinner i min familie kunne faen meg vite dette! Dette har vi gjennomgått i generasjoner! Dette sa jeg eksplisitt til dem! Dette er grunnen til at vi har 2 familiemedlemmer med Celebral parese! 

Anonymkode: 396fd...bea

Men hvorfor tok ikke kvinnene i familien deres ansvar og ikke fikk barn når dere ikke kunne føde i generasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken verden er det greit å si til noen som har vært igjennom en traumatisk fødsel der babyen endte opp med å bli skadet på grunn av vaginal fødsel!? 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Fordi den ble ikke skadet. Det er helt vanlig å knekke ting ved en fødsel! Den blir like hel igjen og du har en baby som lever og er frisk, du er frisk og alt ER BRA. du er nesten en skam ovenfor de som har fått en syk baby. 

Anonymkode: 80bb3...da1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som gjennomgikk mye av det samme. Første fødselen hennes gikk nesten galt og hun ble egentlig lovet ks ved ev nytt svangerskap. Årene gikk og hun ønsket ikke flere barn pga tøff fødsel. Så ble hun gravid likevel, sa i fra ang forrige fødsel og lovet ks. Fikk da beskjed om å prøve. Og de prøvde, hjalp ikke hva hun sa. Babyen satt fast og de måtte brekke armen til babyen for å få den ut. Det gikk bra med babyen, men barselperioden var ikke hyggelig da hun var veldig redd for å stelle og kle på babyen som hadde armen i fatle. 

Anonymkode: 1c167...4f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi den ble ikke skadet. Det er helt vanlig å knekke ting ved en fødsel! Den blir like hel igjen og du har en baby som lever og er frisk, du er frisk og alt ER BRA. du er nesten en skam ovenfor de som har fått en syk baby. 

Anonymkode: 80bb3...da1

Skam deg! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skam deg! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Ro ned du nå.... er det noen som skal skamme seg så er det deg. Vær taknemmelig heller, dette går over. Hadde babyen din vær syk, så hadde det ikke gått over. Ta deg sammen. 

Anonymkode: 80bb3...da1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts! Litt på siden! Bare lurer litt på historien din, den høres jo ganske facinerende ut! I og med at tre generasjoner under deg har tatt keisersnitt, gjelder dette altså din oldemor.. når var dette egentlig? Og hvor mange keiersnitt tok hun totalt? Med tanke på manglende prevensjon i "gamle dager".

Anonymkode: 70210...f22

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Frostrose said:

Hæ? Kan ikke sykdom gå over? Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Klart at en baby med brukket arm er syk! 

Er en brukket arm en sykdom? Er ikke det heller en skade? 🤔 (IKKE FREKT MENT!!)

Anonymkode: 70210...f22

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er en brukket arm en sykdom? Er ikke det heller en skade? 🤔 (IKKE FREKT MENT!!)

Anonymkode: 70210...f22

Man kan kalle det hva man vil. Det er en fødselsskade som muligens kunne vært unngått i alle fall. 

En voksen person med brukket arm hadde fått SYKEmelding, så det går vel under sykdom også, vil jeg tro. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er en brukket arm en sykdom? Er ikke det heller en skade? 🤔 (IKKE FREKT MENT!!)

Anonymkode: 70210...f22

Det er definitivt en skade og ikke en sykdom. 

Anonymkode: 244f4...d91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her. Jeg visste at min familie ikke kunne føde normalt, så jeg nevnte det for lege, helsesøster og jordmor. Fikk ikke sjekk av bekken, men de målte babyen i magen i uke 36. Jeg måtte føde vaginalt. Var ikke sjokkert da jeg etter 30 timer i fødsel fikk beskjed om at ungen satt fast på skakke inni bekkenet og ble hastet avgårde til KS! Misfarget fostervann i ganske mange timer og baby kom ut med en stor kul i panna, men alt gikk bra. Jeg fikk derimot en stor beklagelse og beskjed om at neste barn kunne bli tatt med planlagt keisersnitt om jeg ønsket det. Dette var Ahus ifjor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Skam deg! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Skam deg? For ikke å jatte med ts? 

Anonymkode: a67e2...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2019 at 11:46 PM, AnonymBruker said:

Kan man få celebral parese av å fødes vaginalt? Og hadde de sluppet å fått cerebral parese om de ble født ved keisersnitt?

Anonymkode: f5c05...10e

CP skyldes luftmangel pga komplikasjoner ved vaginal fødsel. Google er en fin ting, prøv CP. 

Anonymkode: fb1eb...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Skam deg! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Nå må du gi deg!

Anonymkode: 493dd...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...