Gå til innhold

sykehuset ville heller knekke armen på barnet mitt enn å gi meg ks!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

!!! I en debatt det folk klager på liggedøgn etc. Vil jeg bare informere;

jeg tryglet sykehuset om ks fra dag 1, men ble avfeid! Etter 34 timer av denne behandlingen hvor jeg insisterte på at 0% av mine kvinneligefamiliemedlemmer har greid å føde  ble jeg totalt overkjørt. Baby skulle ut vaginal vei koste hva det koste vil! Jeg sa fra at i 3 generasjoner over meg og i 2 generasjoner ved siden av meg har aldri noen greid å føde barn vaginalt. Det ble avfeid med at jeg var gal som lot dette påvirke meg! 

Jeg skrek og ropte om ks, tryglet og ba, jeg visste dette ikke ville gå! men de valgte å brekke armen på babyen min heller enn å gi meg ks! Jeg sitter igjen med en enorm fødselsangst, og 0 tiltro til det norske systemet som jeg tidligere trodde ville mitt beste! Barnet mitt har store smerter og en brekket arm!

dagen etter valgte de å stille opp mannsterke på rommet mitt! Jeg hadde forventet en unskyldning, men de var KUN opptatt av å dekke egen ræv! De presterte å si at;  «dette skjønner vi er kjipt, men Ingen kunne forutsett dette»!

ALLE kvinner i min familie kunne faen meg vite dette! Dette har vi gjennomgått i generasjoner! Dette sa jeg eksplisitt til dem! Dette er grunnen til at vi har 2 familiemedlemmer med Celebral parese! 

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres jo helt forferdelig ut. Kanskje du skal kontakte media? 

Anonymkode: ad856...4d5

Ja, for faen! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at vi har 2 familiemedlemmer med Celebral parese!

Kan man få celebral parese av å fødes vaginalt? Og hadde de sluppet å fått cerebral parese om de ble født ved keisersnitt?

Anonymkode: f5c05...10e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som nybakt mor! Nyt tiden med den lille. Den første tiden går så fort og du får den aldri igjen, så skyv disse tankene bort for nå, og fokuser på det som er viktigst ❤️

Anonymkode: b965d...e95

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brukket babyarm er ingenting mot et ødelagt fordøyelsessystem, som du fort kunne få på grunn av sammenvoksninger i bukhulen etter keisersnitt.

Jeg håper du klarer å legge det traumatiske bak deg, og at du og babyen får en fin tid framover! Selv fikk jeg aldri barn, så jeg er bittelitt misunnelig.

Anonymkode: 83ce7...28d

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få celebral parese av å fødes vaginalt? Og hadde de sluppet å fått cerebral parese om de ble født ved keisersnitt?

Anonymkode: f5c05...10e

Ja. Det er én av måtene man kan få CP på. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En brukket babyarm er ingenting mot et ødelagt fordøyelsessystem, som du fort kunne få på grunn av sammenvoksninger i bukhulen etter keisersnitt.

Jeg håper du klarer å legge det traumatiske bak deg, og at du og babyen får en fin tid framover! Selv fikk jeg aldri barn, så jeg er bittelitt misunnelig.

Anonymkode: 83ce7...28d

Nei det er ikke «ingenting»! Det er dødsvondt og med så små er det utrolig lite smertestillende å få. Jeg forklarte for dem hvordan dette ville gå og fikk 0 gehør! De har skadet mitt barn og gitt det og meg en utrolig dårlig start! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er ikke «ingenting»! Det er dødsvondt og med så små er det utrolig lite smertestillende å få. Jeg forklarte for dem hvordan dette ville gå og fikk 0 gehør! De har skadet mitt barn og gitt det og meg en utrolig dårlig start! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Det er så godt som null smerter forbundet med et brudd etter at det er stabilisert. Jeg har brukket mange bein i kroppen...

Anonymkode: 83ce7...28d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner kjempegodt at du er forbanna jeg, ts! Det går ikke alltid an å føde vaginalt og da bør man som fødende kvinne få være med å diskutere hvordan mam kan sørge for at fødselen blir best for mor og barn. Det kan fort bli et kjempetraume dersom noe går galt eller oppleves feil.

 

Anonymkode: 2978e...8be

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner kjempegodt at du er forbanna jeg, ts! Det går ikke alltid an å føde vaginalt og da bør man som fødende kvinne få være med å diskutere hvordan mam kan sørge for at fødselen blir best for mor og barn. Det kan fort bli et kjempetraume dersom noe går galt eller oppleves feil.

 

Anonymkode: 2978e...8be

Helsepersonell ser at det ikke går og gir dermed keisersnitt. Her gikk det tydeligvis an, at barnet brakk armen er en annen sak. Det er jo klart at om det IKKE GÅR Å FØDE VAGINALT så vil legen kreve at det blir utført keisersnitt. Ærlig talt altså...... 

Anonymkode: c883c...f9a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke «ingenting»! Det er dødsvondt og med så små er det utrolig lite smertestillende å få. Jeg forklarte for dem hvordan dette ville gå og fikk 0 gehør! De har skadet mitt barn og gitt det og meg en utrolig dårlig start! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Det er dødsvondt uansett. Se fremover. Det er ikke noe poeng å sutre. Og for å være litt usakelig (selv om det er sant), kan du takke sykehuspersonalet. Hadde det ikke vært for generasjoner av leger, jordmødre og sykepleiere, hadde slekten din dødd i barsel for mange generasjoner siden.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://tidsskriftet.no/2009/06/oversiktsartikkel/okt-forekomst-av-keisersnitt-arsaker-og-konsekvenser

"Det har vært hevdet at keisersnitt beskytter mot cerebral parese – et argument for liberal bruk. Forekomsten av cerebral parese har imidlertid ikke gått ned parallelt med økningen i keisersnitt, og hos barn født til termin er forekomsten forbløffende stabil og synes å være uavhengig av keisersnittsfrekvens (45)."

https://forskningsprosjekter.ihelse.net/prosjekt/46055500-16

"I vårt materiale (1999-2009) fant vi ingen sikker økt risiko for cerebral parese hos barn født vaginalt i seteleie, da med barn i hodeleie som referansegruppe."

Bare fordi man føder vaginalt betyr det ikke at ungen vil få CP. Det er ikke ene og alene en årsak, det er det INGEN forskning som sier. Dette er bare ting trådstarter tror. Hadde hele situasjonen vært reell hadde så klart helsevesenet tatt hensyn til det.... At andre i familien ikke klarer å føde vaginalt har INGENTING Å SI FOR KROPPEN TIL TRÅDSTARTER. Så arvelig er ikke kropp!!!! Det skjønner de fleste! 

Anonymkode: c883c...f9a

CP får man ved bl. annet oksygenmangel under fødsel. Langvarige fødsler det baby blir sittende fast kan gi oksygenmangel. 

Kropp er til dels arvelig. Smalt bekken er noe som kan gå igjen i visse familier.

Men ts; tok de ultralyd av deg før termin? Målte de bekken og babyens hode? Hvis de ikke gjorde det selv om du var bekymret for om det skulle gå er det veldig dårlig. Jeg ville klagd til sykehuset og evnt fylkesmann for at de oppretter tilsynssak. Da må sykehuset dokumentere at du og baby har fått den oppfølgingen dere har krav på.

Anonymkode: 45df8...d6d

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødsels«omsorgen» her til lands er en vits. :( Hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha barn er at kvinnekroppen blir sett på som en verdiløs ting, og fødsler skal være en lidelse samme faen, spesielt hvis det sparer litt penger. Selv i 2019.

Beklager at dette skjedde meg deg og ditt barn.

Anonymkode: 9dadb...166

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke «ingenting»! Det er dødsvondt og med så små er det utrolig lite smertestillende å få. Jeg forklarte for dem hvordan dette ville gå og fikk 0 gehør! De har skadet mitt barn og gitt det og meg en utrolig dårlig start! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Hvilket sykehus er du på? Jeg opplevde å få veldig lite smertestillende etter ks på Ullevål, mens på innlandet sykehus ga de meg jevnere doser som gjorde at jeg slappet mer av og gikk av smertestillende en dag før normalen. På Ullevål kom de også og kjefta på meg da jeg hadde vondt og gråt. 🙄

Anonymkode: 45df8...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...