Gå til innhold

sykehuset ville heller knekke armen på barnet mitt enn å gi meg ks!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ts... 

Samme skjedde meg, jeg sa at vaginal fødsel aldri ville gå bra. Det har det ikke gjort i min familie heller. Ble heller ikke hørt, enda jeg tryglet og ba.

Det gikk ikke bra. Endte med katastrofesnitt, og både jeg og babyen var veldig medtatt, lenge etterpå. Amming og den koselige babytiden kunne jeg bare glemme i mange måneder.

Fikk heller ingen beklagelse. 

Anonymkode: e25cc...65c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende at du måtte ha ventet i flere timer på ks fordi at de ikke hadde personell til å ta ks der og da. Kanskje det hadde skjedd en stor trafikkulykke, uansett er det best å avklare på forhånd om du skal ha vaginal fødsel eller ks. 

Anonymkode: e7fa5...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Ble det gjort undersøkelse av størrelse på bekken etc? 

Kjenner jeg blir litt skeptisk når du fra dag 1 skulle ha keisersnitt og du krangla om keisersnitt hele veien. Da høres det mer ut som om du ikke ville føde vaginalt av andre grunner. 

Nei, for de vil ikke ta røntgen når man er gravid. Jeg kan ta det nå i ettertid. 

Jeg ville ikke føde vaginalt nei, fordi ingen kvinner i min familie greier det. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

CP får man ved bl. annet oksygenmangel under fødsel. Langvarige fødsler det baby blir sittende fast kan gi oksygenmangel. 

Kropp er til dels arvelig. Smalt bekken er noe som kan gå igjen i visse familier.

Men ts; tok de ultralyd av deg før termin? Målte de bekken og babyens hode? Hvis de ikke gjorde det selv om du var bekymret for om det skulle gå er det veldig dårlig. Jeg ville klagd til sykehuset og evnt fylkesmann for at de oppretter tilsynssak. Da må sykehuset dokumentere at du og baby har fått den oppfølgingen dere har krav på.

Anonymkode: 45df8...d6d

Ja, de tok ultralyd, men ikke røntgen som de må for å få et sikkert bilde. Det kan de visst ikke gjøre når man er gravid. De bommet også på størrelse på babyen. Jeg angrer sånn på at jeg ikke gjorde det før jeg ble gravid. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi opp her TS. 90% av de her på KG vil ta innover seg hvor ræva fødselsomsorgen faktisk er. Det er mange grupper på Facebook både for fødselskader og fødselstraumer hvor det er god støtte og få. 

Klem til deg fra en med lignende erfaringer:hjerte:

Anonymkode: 04681...2bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omsorgen til lands er en vits uansett hva det gjelder innen helsesektoren. Beste land å bo i? Jadda...da får de skjerpe seg.

Anonymkode: 00dc6...3bd

Jeg synes det norske helsevesenet er fantastisk jeg :)

Anonymkode: 76e81...51f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for de vil ikke ta røntgen når man er gravid. Jeg kan ta det nå i ettertid. 

Jeg ville ikke føde vaginalt nei, fordi ingen kvinner i min familie greier det. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Rart slekta di ikke døde ut egentlig... 

Anonymkode: 8aaef...905

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at de ikke kan ta røntgen? Men det er da vel helt vanlig ved setefødsel? 

Anonymkode: 9ca76...693

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp dere!!! Frekke kommentarer til en fortvilet nybakt mor med traumatisk fødsel og skadet barn!! Hva er det med folk? Har dere totalt mistet gangsynet og omsorgen for andre mennesker?? Fy faen altså!! 

Har dere virkelig ikke forståelse for at dette er tøft for TS? Hadde dere sagt det samme om babyen hadde endt opp med hjerneskade? Hadde dere ikke selv vært fortvilet hvis barnet eller babyen deres ble skadd og vært i smerter? Eller ville dere klappet 1 åringen på hodet etter en brukket arm og sagt at de har det verre i Syria, så dette er ikke noe å syte over?

Sender deg en klem TS. Synes du skal sende klage til sykehus og fylkesmannen for måten du harblitt behandlet på. Mange får innvilget KS pga fødselsangst, hvorfor får ikke du?

Anonymkode: cf96e...86d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstiller det som de bare aktivt har gått inn for å knekke armen til barnet rett av. Det er flere fordeler ved vaginal fødsler enn for ks når det ikke foreligger noen indikasjon for det. Hva du mener er ikke gyldig indikasjon, uansett hva du måtte tro og føle om det. Det er gjort en vurdering, og antagelig var den riktig til tross for brukket arm. 

Anonymkode: 750d3...b44

Ja, det var nettopp det de gjorde, hvis ikke hadde de ikke fått ut babyen. Når de må skade babyen for å få den ut så var det IKKE riktig beslutning! 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag! Jeg endte også opp med en traumatisk fødsel pga manglende informasjon og helsepersonell som overkjørte meg totalt. Det bør komme mer fram hvordan vi som ikke har enkle fødsler faktisk ofte behandles av de som skal gi omsorg. Det er akkurat som at de som driver fødeavdelingene har en slags kvinnelig machokultur hvor den fødende ikke betyr noe. Jeg har ikke opplevd lignende på andre avdelinger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig tragisk TS. Trist å høre at dere har vært gjennom dette. 

Har du startet prosessen med å gå videre med saken? Har du vurdert å slå deg sammen med andre som har vært gjennom det samme? 

Sist jeg lå på barsel så hadde jeg en romkamerat der fødselen endte i hastesnitt fordi bekkenet hennes var for smalt, hun fikk beskjed om at hvis hun ble gravid igjen så ville hun selvsagt få automatisk keisersnitt. 

Ei annen venninne fikk også fortalt etter endt hastesnitt at ble hun gravid igjen så ville hun få keisersnitt hvis hun ønsket det. 

Sa de noe slikt til deg? 

Anonymkode: deabd...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff grusomt TS. Jeg kommer også fra en keisersnitt familie. Jeg hadde ikke troen på at det skulle gå, og det gjorde det heller ikke, ble keisersnitt. Om noen få måneder skal jeg ha planlagt keisersnitt. Skulle tro du også får det neste gang på bakgrunn av hvordan den første fødselen gikk. Hvis ikke hadde jeg særiøst byttet sykehus. 

Anonymkode: 64d54...427

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff grusomt TS. Jeg kommer også fra en keisersnitt familie. Jeg hadde ikke troen på at det skulle gå, og det gjorde det heller ikke, ble keisersnitt. Om noen få måneder skal jeg ha planlagt keisersnitt. Skulle tro du også får det neste gang på bakgrunn av hvordan den første fødselen gikk. Hvis ikke hadde jeg særiøst byttet sykehus. 

Anonymkode: 64d54...427

Ja, det ble jeg forsikret, men det hjelper ikke på denne kjipe opplevelsen. Og så det å få slengt i tryne at «dette kunne vi jo umulig ha forutsett!» de skulle i alle fall ha skam nok i livet til å legge seg paddeflat.

ts

Anonymkode: 396fd...bea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, de tok ultralyd, men ikke røntgen som de må for å få et sikkert bilde. Det kan de visst ikke gjøre når man er gravid. De bommet også på størrelse på babyen. Jeg angrer sånn på at jeg ikke gjorde det før jeg ble gravid. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

De kan da fint ta røntgen av gravide. Har gjort det selv

Anonymkode: 493dd...9f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg og mine venninner som har tatt keisersnitt kever i beste velgående. Det er faktisk normalen. 

Anonymkode: c12df...9b7

Også ved vaginal fødsel. 

Anonymkode: 5d7d9...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan da fint ta røntgen av gravide. Har gjort det selv

Anonymkode: 493dd...9f3

Man kan, men de er restriktive på det. Så det er ikke noe man bare kan be om. Det gjøres på indikasjon. 

Anonymkode: e189c...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår lite troverdig. Hadde du hatt så mye mot å føde vaginalt hadde du tatt dette opp FØR du ble gravid.

Anonymkode: c3baf...14a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta har gått gjennom en traume, og fått en baby med brukket arm. Er det så vanskelig å forstå hvor vondt det må gjøre for en nybakt mor å se smerten til sin baby? Prøv å vise litt hensyn isteden for å være uforskammelig mot hverandre..

Anonymkode: 8c466...0f4

Selv om man nettopp har født, er det fins mulig å bruke hue altså.. 

Anonymkode: 09fa7...43b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Ble det gjort undersøkelse av størrelse på bekken etc? 

Kjenner jeg blir litt skeptisk når du fra dag 1 skulle ha keisersnitt og du krangla om keisersnitt hele veien. Da høres det mer ut som om du ikke ville føde vaginalt av andre grunner. 

Ja, jeg tenker absolutt det har noe med måten det ble sagt på. MEN her til lands er det altfor restriktivt med ks, og at dette sksl gjøres på termindatoen. De håper barnet kommer før så det blir vaginalt isteden. I Sverige får man dato 14 dager før så man har litt kontroll. Har født vaginalt og personalet var mildt sagt ubrukelig. De hører jo ikke på når man forteller om et problem som oppstår underveis, og avfeier det bare. Dessuten så lyver de så man ikke skal bli redd. Men redd blir man jo når man har erfaring med at de lyver. Turde ikke gjøre det igjen. 

Anonymkode: 9b387...07c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...