Gå til innhold

sykehuset ville heller knekke armen på barnet mitt enn å gi meg ks!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er det virkelig mye som skurrer, det blir mere og mere tydelig. 

Anonymkode: a67e2...470

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan stoler du på at de behandler barnet ditt tilfredsstillende, med tanke på hvordan de behandlet dere under fødsel? 

Det er fritt sykehusvalg i Norge, jeg ville tatt med meg barnet og dratt til et annet sykehus umiddelbart, de kan ikke nekte dere behandling! 

Anonymkode: 228ec...192

Jeg gjør ikke det, men hvilket valg har jeg? Jeg kan ikke flytte på et sykt barn...

ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er du bare vrang og sta. Men det tyder jo hele tråden på. Jeg er ganske sikker på at du ville hatt et bedre liv med en annen innstilling 

Anonymkode: 493dd...9f3

Jeg er hverken vrang eller sta, jeg er en desperat mor med et sykt barn i en fortvilet situasjon, men  for din medfølelse :sarkasme: 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjør ikke det, men hvilket valg har jeg? Jeg kan ikke flytte på et sykt barn...

ts

Anonymkode: 396fd...bea

Jeg tror at vi med god grunn kan kåre dette til sommerens trolletråd. 

Anonymkode: a67e2...470

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Det har akkurat skjedd, så nei har ikke fått bearbeidet det. Jeg har sagt i fra til helsesykepleier og hun skulle sende en søknad til bup, men kunne ikke garantere at de tok meg inn. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Du er fortsatt på sykehuset, men har snakket med helsesykepleier som skal sende en søknad til bup? Her er det noe som skurrer veldig, beklager...

Men håper virkelig du får denne hendelsen bearbeidet så du kan være en god mamma for babyen din! 

Anonymkode: e346b...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er fortsatt på sykehuset, men har snakket med helsesykepleier som skal sende en søknad til bup? Her er det noe som skurrer veldig, beklager...

Men håper virkelig du får denne hendelsen bearbeidet så du kan være en god mamma for babyen din! 

Anonymkode: e346b...884

Ja, det har jeg, jeg har snakket lenge og vel med henne.  Jeg stoler ikke på de ansatte her. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.6.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Fødsels«omsorgen» her til lands er en vits. :( Hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha barn er at kvinnekroppen blir sett på som en verdiløs ting, og fødsler skal være en lidelse samme faen, spesielt hvis det sparer litt penger. Selv i 2019.

Beklager at dette skjedde meg deg og ditt barn.

Anonymkode: 9dadb...166

Hva for en hule er du født i? 

Norge har en av verdens beste og mest utbygde helse vesen over hele linja. Vi har en rekke støtteordninger for mor, barn og far som andre land bare kan drømme om. 

I den grad kvinner anser kroppen sin som en verdiløs ting har de i all hovedsaklighet seg selv å takk, kvinner i Norge har et vesentlig sterkere vern enn det menn har. Få om noen land har kvinner samme rettighet og til dels særbeskyttelse som i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg, jeg har snakket lenge og vel med henne.  Jeg stoler ikke på de ansatte her. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Det sendes ikke en søknad til bup før du er utskrevet og har snakket med lege/helsesykepleier på helsestasjonen. Jeg er helt sikker på at de også har oppfordret deg til å snakke med noen på sykehuset, og det burde du gjøre også! 

Anonymkode: e346b...884

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, om du fortsatt er på sykehuset etter ni dager går jeg ut ifra at barnet er på nfi. Du må da kunne snakke med noen der? Sykepleier, barnelege, sosionom, psykolog. De har jo ikke hatt med selve beslutningen og fødselen å gjøre. Så why liksom, alle kan da ikke være like «ille»? 

Anonymkode: 4ca01...f3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere henvises til bup?

Anonymkode: 7e38a...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Hansehan said:

Første keisersnitt i Norge ble utført i 1843. Man startet med eternarkose i 1849. Keisersnitt i 1920 er ikke fiksjon. Det var også før dette at Semmelweiss fikk gehør for sine teorier om hygiene. 

Og hvor mange tok keisersnitt i 1920? Rundt 1%? Og hvor mange overlevde? Poenget mitt var at dette ikke var noe man kunne "kreve" slik som i dag. Det var basert på flaks; at en var i nærheten av et sykehus med kvalifisert personell (mangelvare) og ungikk infeksjoner.

De fleste fødsler foregikk ikke på sykhus! I tillegg var barnedød svært vanlig, opptil 1 av 10 døde får fylte 1 år. 

Konklusjonen min blir derfor: dette var en fantastisk historie!

Anonymkode: 70210...f22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sendes ikke en søknad til bup før du er utskrevet og har snakket med lege/helsesykepleier på helsestasjonen. Jeg er helt sikker på at de også har oppfordret deg til å snakke med noen på sykehuset, og det burde du gjøre også! 

Anonymkode: e346b...884

Nei, det stemmer ikke. Jeg ble møtt med stor forståelse for at jeg ikke ville snakke med sykehuset og helsesykepleier skulle søke bup for meg. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal dere henvises til bup?

Anonymkode: 7e38a...078

For å ha noen å snakke med. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Hansehan skrev:

Man ser faktisk i helsevesenet hen til arvelige faktorer. Det ville vært hårreisende å ikke utrede arvelig brystkreft fordi «man er ikke en kopi av sin mor». Eller mener du at vi skal slutte med det også?

Neida. Mye kan være arvelig. Ingenting her tydet dog på at Ts ikke kunne føde vaginalt pga genetikk.

Evt så tar jeg forbehold om at hum er en helt elendig formidler ettersom hun ikke nådde frem med budskapet sitt etter 7-8 måneders forsøk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange tok keisersnitt i 1920? Rundt 1%? Og hvor mange overlevde? Poenget mitt var at dette ikke var noe man kunne "kreve" slik som i dag. Det var basert på flaks; at en var i nærheten av et sykehus med kvalifisert personell (mangelvare) og ungikk infeksjoner.

De fleste fødsler foregikk ikke på sykhus! I tillegg var barnedød svært vanlig, opptil 1 av 10 døde får fylte 1 år. 

Konklusjonen min blir derfor: dette var en fantastisk historie!

Anonymkode: 70210...f22

Her kan det leses om fødselshjelp i Norge på begynnelsen og midten av 1900-tallet: https://tidsskriftet.no/2004/12/medisinsk-historie/endringer-i-norsk-fodselshjelp-i-arene-1915-61

Keisersnitt var som du sier sjeldent, og det ble i hovedsak utført for å redde mors liv. Barna døde ofte (eller var allerede døde). I starten ble ofte hele livmoren tatt ut (amputert), slik at kvinnen ikke kunne få flere barn etterpå. Keisersnitt ble først "vanlig" (altså ikke lenger veldig sjeldent) fra slutten av 1930-årene. 10 keisersnitt i 1939 iflg artikkelen.

Det høres usannsynlig ut at alle TS' formødre har fått keisersnitt, ja. 

Anonymkode: bb33e...4c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg ikje lov av mannen min til å skrive mer her, han tror ikke det er godt for meg med så mye usmakelig kritikk nå, og jeg må si jeg er enig. Så dette var siste oppdatering. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får jeg ikje lov av mannen min til å skrive mer her, han tror ikke det er godt for meg med så mye usmakelig kritikk nå, og jeg må si jeg er enig. Så dette var siste oppdatering. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lykke til videre i mamma tilværelsen ts. 

Håper du har det bedre nå. 

Anonymkode: 5bfb0...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå får jeg ikje lov av mannen min til å skrive mer her, han tror ikke det er godt for meg med så mye usmakelig kritikk nå, og jeg må si jeg er enig. Så dette var siste oppdatering. 

Ts

Anonymkode: 396fd...bea

Lykke til! Håper du tar til deg noen av de velmenede rådene. 

Anonymkode: 70210...f22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...