Gå til innhold

Hvordan behandler elskerinner konene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hun vært høflig og grei så hadde ikke det skjedd.

Anonymkode: fe455...3d6

Nei nei, hadde du beholdt trusa på så hadde det ikke skjedd. Dette har du gjort mot deg selv.

Anonymkode: 57b0c...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei nei, hadde du beholdt trusa på så hadde det ikke skjedd. Dette har du gjort mot deg selv.

Anonymkode: 57b0c...9f4

Da hadde han funnet en annen å være utro med garantert

Anonymkode: fe455...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men har du tenkt over hvordan verden ville vært om alle var som deg?

Ser for meg at du er smart og vakker... og kald. Hvorfor vil du ikke knytte deg til noen? Elske dem så det gjør vondt? Få barnet deres? Være sliten og irritabel mamma, som ikke har barbert leggene på en uke... men som fortsatt elsker mannen sin så det gjør vondt, bare hun får tid til å føle på det.

Jeg har gjort det. Elsket i lang, lang tid, og mistet han. Mine barns far. Blitt psyk av det. Stablet meg på beina, og elsket på nytt. Og shit, for et rikt liv jeg har hatt! Skulle bare ha ønsket at livet, pluss min fruktbare karriere, var mye lengre. 

Jeg ville aldri byttet det mot noen flyktige forelskelser, og smuler, fra opptatte menn. Uansett hvor pen og kul jeg skulle få bli på kjøpet.

Anonymkode: 071df...1c2

Klart jeg vil elske. Jeg elsker og har elsket. Og er knyttet til mange. Jeg har et veldig rikt liv og ville aldri byttet det mot noe. 

Regner jo med jeg kommer til å bli sammen med noen igjen en dag. Men i mellomtiden er jeg lykkelig som singel. Veldig lykkelig. Ville aldri byttet lykken min mot et forhold med en jeg ikke elsket så hardt som du snakker om. Man kan ikke bare bestemme seg for at man skal slå seg ned med den første og beste og bli glad av det. Barn vil jeg heller ikke ha. 

Anonymkode: e7dee...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg skjønner at folk har behov for å komme med noen utbrudd, selv om jeg tror dere vet at den dere retter det mot ikke vil bry seg. Så jeg prøver å bry meg litt om det dere skriver, men det er egentlig vanskelig å besvare eller reflektere over, det er jo ikke mye innhold til ettertanke i innleggene.

Og det er jo litt kjedelig, da. Jeg synes det skal være rom for å svare ærlig og ordentlig på den type spørsmål jeg fikk, som var et godt spørsmål.  Så vet man at man får noen svar som dette da, som jo ikke er noe folk tar til seg og man kan jo bare scrolle videre til et mer interessant innlegg. Men det ødelegger jo litt tråder hvor man ønsker å diskutere utroskap på et litt dypere nivå enn bare hyling om umoral og horer. Skremmer vekk noen ekte erfaringer fordi det blir kjedelig å "diskutere" med sånne som dere om utroskap. Og så vekker det i tillegg trollene.

Anonymkode: e7dee...5e3

Jeg kjenner egentlig at jeg ikke dømmer deg. Jeg føler egentlig bare en utrolig medlidenhet for deg. Det må være fælt å ha det sånn. Ingen god følelse. Jeg håper du finner deg selv en dag og en aksept over at du fortjener godhet og kjærlighet du å. Du er verdt så mye mer enn å være drittgubbers leketøy.  

Anonymkode: 57b0c...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde han funnet en annen å være utro med garantert

Anonymkode: fe455...3d6

Ja helt sikkert. Men da ville fremdeles du vært ett godt menneske.

Anonymkode: 57b0c...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke begripe hvordan noen kan finne en mann som er utro mot sin gravide kone attråverdig.

Men det er kanskje det eneste dere får.

Anonymkode: 071df...1c2

Hadde aldri trodd det skulle vært meg.. men det skjedde altså. Etter avstandsforelskelse i et par år, og små hint fra han over lang tid. Det skulle ikke mye til før han vippet meg av pinnen. Forholdet deres var jo så dårlig, som han sa. Forelskelsen tok overhånd rett og slett. Og nå er jeg blitt den gale, psykiske ustabile elskerinna som han kaller meg ovenfor samboeren. Samtidig som han fortsatt vil ha meg, men ikke «kan», og fortsetter og prøve seg.. Tro meg, jeg er glad jeg valgte han bort til slutt. Stakkars samboeren hans... 

Anonymkode: daca9...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, wintergirl skrev:

Kanskje det booster selvtilliten deres at en mann som har dame velger dem. De vet kanskje ikke bedre og tror det handler om at de er noe svært spesielle. Kanskje noen liker å erobre en opptatt mann/dame. Men ja, helt enig. En sånn mann ville jeg aldri hatt.

Kanskje det er derfor. Vanskelig å vite når man er blind av forelskelse. 

Anonymkode: daca9...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når utroskapen ble avslørt, kontaktet jeg kona, for å gi henne muligheten til å få svar. Har også møtt henne. Hun var sint i starten, men samtidig konstruktiv. Etterhvert som vi fortsatte forholdet, ble hun sint på meg og sa en del unødvendige ting på mld'er, og da for første gang sa jeg fra at det er mannen din du må være sint på, ikke meg. Jeg har ikke tvingt han til dette. Hun har visst om utroskapen i noen år nå, og er fortsatt der, så jeg tenker at hun må jo ta grep selv også, ikke bare forvente at jeg skal gå for å forenkle livet hennes. Hvis hun håper at de skal få ett mer velfungerende forhold uten meg i bildet, er det kanskje best om han dumper meg, ikke omvendt. 

Anonymkode: 74e03...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når utroskapen ble avslørt, kontaktet jeg kona, for å gi henne muligheten til å få svar. Har også møtt henne. Hun var sint i starten, men samtidig konstruktiv. Etterhvert som vi fortsatte forholdet, ble hun sint på meg og sa en del unødvendige ting på mld'er, og da for første gang sa jeg fra at det er mannen din du må være sint på, ikke meg. Jeg har ikke tvingt han til dette. Hun har visst om utroskapen i noen år nå, og er fortsatt der, så jeg tenker at hun må jo ta grep selv også, ikke bare forvente at jeg skal gå for å forenkle livet hennes. Hvis hun håper at de skal få ett mer velfungerende forhold uten meg i bildet, er det kanskje best om han dumper meg, ikke omvendt. 

Anonymkode: 74e03...d37

Du har snakket med henne , også fortsetter du å pule mannen hennes? Det er noe sykt over dette. Du er medskyldig. Har ingen grunn til å fraskrive deg noe som helst skyld her. Hadde du hatt normal empati så hadde du kuttet ut mannen.

Denne tråden her viser jo at mange kvinner har god grunn til å være forbanna på elskerinnen også. Uskyldige er dere for pokker meg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Møtte på konen til mannen jeg har vært utro med nå på butikken,å hun ser på meg med drepende blikk å blokkerer meg med handlekurven hehe! Really?? Trodde en var ferdig med sånne barnslige ting etter barneskolen. Jeg gikk bare rundt henne å forsatte til kassen. Er det rart vi ikke sier unnskylding til sånne barnslige koner eller?? En unnskylding fortjener hun ikke når hun ikke kan oppføre seg voksent. Hadde hun satt seg ned med meg å hatt en rolig samtale om hva som hadde skjedd,så hadde jeg kanskje sagt unnskyld. Men med sånn drittungeoppførsel så kan hun bare glemme det!

Anonymkode: fe455...3d6

Kanskje på tide at du setter deg ned med henne, og for oppfører deg voksent? 

Det er du som har oppført seg dritt. Ikke Hun.

Anonymkode: e0007...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, wintergirl skrev:

Du har snakket med henne , også fortsetter du å pule mannen hennes? Det er noe sykt over dette. Du er medskyldig. Har ingen grunn til å fraskrive deg noe som helst skyld her. Hadde du hatt normal empati så hadde du kuttet ut mannen.

Denne tråden her viser jo at mange kvinner har god grunn til å være forbanna på elskerinnen også. Uskyldige er dere for pokker meg ikke.

Nå visste hun før vi snakket sammen, at mannen ønsket ett forhold til oss begge. Da tenker jeg at hun må enten godta det eller gå fra han. Istedet for å bruke resten av livet sitt på å prøve å få han til å avslutte det, når han tydelig ikke ønsker det. Dette har pågått i mange år. Jeg er på ingen måte uskyldig, men om han ikke betydde noe for meg, hadde jeg bare endt det når han fortalte henne om meg, og ikke hatt behov for å snakke med henne. Hun er altså fullstendig klar over hva han vil, og har derfor på lik linje som meg eller han, mulighet til å trekke seg ut om hun ikke ønsker å leve på denne måten.

Anonymkode: 74e03...d37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå visste hun før vi snakket sammen, at mannen ønsket ett forhold til oss begge. Da tenker jeg at hun må enten godta det eller gå fra han. Istedet for å bruke resten av livet sitt på å prøve å få han til å avslutte det, når han tydelig ikke ønsker det. Dette har pågått i mange år. Jeg er på ingen måte uskyldig, men om han ikke betydde noe for meg, hadde jeg bare endt det når han fortalte henne om meg, og ikke hatt behov for å snakke med henne. Hun er altså fullstendig klar over hva han vil, og har derfor på lik linje som meg eller han, mulighet til å trekke seg ut om hun ikke ønsker å leve på denne måten.

Anonymkode: 74e03...d37

Så dere begge godtar en mann som bruker dere? En sånn mann klarer du faktisk å falle for? Har dere seriøst ikke høyere krav enn det? Lar en mann bruke dere for alt dere er verdt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukersebatt, brukerangrep, spekulasjoner og tilsvar. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde han funnet en annen å være utro med garantert

Anonymkode: fe455...3d6

Ja, sånn argumentere man i barnehagen også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff en som sa han var nettopp blitt singel når jeg spurte om han hadde dame. Løgn fant jeg ut og ble såret. Ikke faen om jeg skal være nummer to/ett ligg på siden. For det er det dere er. Elskerinne liksom. De er bare ett ligg for han ellers hadde han gått ifra kone/kjæreste. Så jeg forstår ikke kvinner som setter seg selv så lavt når de VET at han har dame. Lavmål. Billig. 

Anonymkode: 4c71b...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide at du setter deg ned med henne, og for oppfører deg voksent? 

Det er du som har oppført seg dritt. Ikke Hun.

Anonymkode: e0007...2aa

Setteg med ikke ned med en kjerring som oppfører seg seg om en 4 åring i trassalderen. Vil hun snakke om hva som har skjedd så bør hun å lære å oppføre seg fint mot meg først.

Anonymkode: fe455...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setteg med ikke ned med en kjerring som oppfører seg seg om en 4 åring i trassalderen. Vil hun snakke om hva som har skjedd så bør hun å lære å oppføre seg fint mot meg først.

Anonymkode: fe455...3d6

Men hvorfor skal du snakke med henne? Hva skal du si? Hvilke stillinger dere brukte da mannen hennes og du hadde sex? 

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner egentlig at jeg ikke dømmer deg. Jeg føler egentlig bare en utrolig medlidenhet for deg. Det må være fælt å ha det sånn. Ingen god følelse. Jeg håper du finner deg selv en dag og en aksept over at du fortjener godhet og kjærlighet du å. Du er verdt så mye mer enn å være drittgubbers leketøy.  

Anonymkode: 57b0c...9f4

Da skorter det litt på den kognitive empatien. Ikke sånn for å angripe kun deg, men generelt så er det liten forståelse for alle måtene en elskerinne (og en utro mann) kan være på og ha det på - ironisk nok mangler empatien hos de som roper mest om empati. Da mener jeg ikke empati som i at man skal akseptere, det handler om evnen til å skjønne, å lese andre mennesker. Den evnen er blokkert av fordommer og sinne. Elskerinner MÅ bare ha det fælt, fordi det er blodig urettferdig hvis de ikke har det.

Men jeg har det utrolig bra. Den lykkeligste jeg vet om, egentlig. Jeg mangler ingenting. Føler meg nesten ekkel når jeg sier det fordi jeg vet det stikker litt hos noen her. Men det mangler ikke på aksept av meg selv eller selvbilde, jeg er nok heller en av dem som har for mye av det gode, jeg må passe på å ikke bli altfor høy på meg selv. Man er ydmyk ovenfor konene ikke fordi man føler seg liten, men omvendt - elskerinnen er den som har det best og enklest i denne trekantrelasjonen. Det er ikke elskerinnene som trenger medlidenhet, det er den som blir bedratt.

Anonymkode: e7dee...5e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, wintergirl skrev:

Så dere begge godtar en mann som bruker dere? En sånn mann klarer du faktisk å falle for? Har dere seriøst ikke høyere krav enn det? Lar en mann bruke dere for alt dere er verdt.

Han har aldri lagt skjul på at han også er glad i kona, han har aldri snakket ned om henne til meg, aldri gitt meg inntrykk av at han skal gå fra henne for meg. Han prioriterer oss ganske likt. Så vi har vært åpne med hverandre fra start, så ikke jeg skal misforstå el. Etter ca. 6 mnd, fortalte han kona si om meg, og hva han ville. Og vi begge står jo fritt til å gå, om vi ønsker det. Nå har vi vært sammen i 6 år, så da blir man mer løsningsorientert, enn bitter på han/situasjonen. Det eneste jeg kan bli sur for noen ganger, er at kona fortsatt ikke ønsker å akseptere dette, og legger alt ansvar over på meg for å avslutte det. For det kan jo hun også gjøre. Tenker at det må være utrolig tappende å bruke all sin energi på å håpe at dette skal ta slutt, istedet for å prøve å akseptere etter så mange år. Er som å sitte å dyrke en sorg, istedet for å bare kvitte seg med sorgen.

Anonymkode: 74e03...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skorter det litt på den kognitive empatien. Ikke sånn for å angripe kun deg, men generelt så er det liten forståelse for alle måtene en elskerinne (og en utro mann) kan være på og ha det på - ironisk nok mangler empatien hos de som roper mest om empati. Da mener jeg ikke empati som i at man skal akseptere, det handler om evnen til å skjønne, å lese andre mennesker. Den evnen er blokkert av fordommer og sinne. Elskerinner MÅ bare ha det fælt, fordi det er blodig urettferdig hvis de ikke har det.

Men jeg har det utrolig bra. Den lykkeligste jeg vet om, egentlig. Jeg mangler ingenting. Føler meg nesten ekkel når jeg sier det fordi jeg vet det stikker litt hos noen her. Men det mangler ikke på aksept av meg selv eller selvbilde, jeg er nok heller en av dem som har for mye av det gode, jeg må passe på å ikke bli altfor høy på meg selv. Man er ydmyk ovenfor konene ikke fordi man føler seg liten, men omvendt - elskerinnen er den som har det best og enklest i denne trekantrelasjonen. Det er ikke elskerinnene som trenger medlidenhet, det er den som blir bedratt.

Anonymkode: e7dee...5e3

Det at du føler deg lykkelig, er ubesværet, tilsynelatende uten evne til skyldfølelse og har det «utrolig bra», er rett og slett ganske bisarr lesning. Du har åpenbart en slags pervers interesse for, og kanskje intellektuell innsikt i, hvordan de du sårer og skader tenker og føler, men du mangler åpenbart medfølelse. Og  den sentrale komponenten i empati som sosialt og etisk kompass er selvsagt den affektive, ikke den kognitive. Den kognitive er det mange psykopater og narsissister som har til fulle.

Siden din tilstand nok er tilnærmet behandlingsresistent, og sykdomsinnsikten lik null, vil du neppe noen gang få vite diagnosen din. Men det virker nokså sannsynlig at du har en Cluster B personlighetsforstyrrelse - gjerne komormid narsissistisk og histrionisk. Med andre ord et typisk skadedyr. 

 

 

 

Anonymkode: 7593f...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...