Gå til innhold

Hvordan behandler elskerinner konene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun vet ikke at han er utro, så jeg forholder meg ikke til henne. Jeg kjenner henne ikke. Hun vet om meg fordi han har fortalt om meg tidligere (før vi begynte å ligge sammen igjen). De er ikke gift, men samboere og venter barn. Hvis hun finner ut av det og tar kontakt hadde jeg bare vært ærlig. Jeg elsker han og tror han elsker meg. Det er han som har tatt initiativet og jeg klarer ikke si nei. Han har sagt at hvis hun ikke var gravid ville han gjort det slutt med henne, men han føler at han ikke kan dumpe en gravid kvinne.

Anonymkode: 1cf27...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel omtrent slik man kan begrunne tyveri også: tyven finner tingen attraktiv, og har ikke, eller vil ikke bruke, penger på å kjøpe den. Derfor stjeler hun selvfølgelig. Det er bare duster som ikke har forståelse for et så overbevisende forsvar. 

Anonymkode: 7593f...3b9

Hvis tingen blir annonsert som GRATIS er det ikke personen sin skyld at man tror på det?!

Anonymkode: 868f6...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis tingen blir annonsert som GRATIS er det ikke personen sin skyld at man tror på det?!

Anonymkode: 868f6...58f

Men da er det heller ikke tyveri. Hvis tingen er stjålet av en annen, kan den som mottar den straffes for heleri i enkelte tilfeller. 

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet ikke at han er utro, så jeg forholder meg ikke til henne. Jeg kjenner henne ikke. Hun vet om meg fordi han har fortalt om meg tidligere (før vi begynte å ligge sammen igjen). De er ikke gift, men samboere og venter barn. Hvis hun finner ut av det og tar kontakt hadde jeg bare vært ærlig. Jeg elsker han og tror han elsker meg. Det er han som har tatt initiativet og jeg klarer ikke si nei. Han har sagt at hvis hun ikke var gravid ville han gjort det slutt med henne, men han føler at han ikke kan dumpe en gravid kvinne.

Anonymkode: 1cf27...4de

Så de venter barn sammen? Det betyr altså at de også har sex? Synes du det er ok at en mann du elsker har sex med en annen dame vekselvis med deg?

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet ikke at han er utro, så jeg forholder meg ikke til henne. Jeg kjenner henne ikke. Hun vet om meg fordi han har fortalt om meg tidligere (før vi begynte å ligge sammen igjen). De er ikke gift, men samboere og venter barn. Hvis hun finner ut av det og tar kontakt hadde jeg bare vært ærlig. Jeg elsker han og tror han elsker meg. Det er han som har tatt initiativet og jeg klarer ikke si nei. Han har sagt at hvis hun ikke var gravid ville han gjort det slutt med henne, men han føler at han ikke kan dumpe en gravid kvinne.

Anonymkode: 1cf27...4de

For øvrig kjempedumt utgangspunkt for deg. Hun finner nok ut av det etter hvert. Og det blir et helvete på jord. Jeg tror ikke deres forhold vil vare hvis han forlater henne. Hvem sin side tror du hans familie og venner vil stå på når alt kommer ut? Du har med vitende og vilje bidratt til utroskap mens hun gikk gravid. Du vil bli hatet av hans venner og familie, og det blir heller ingen rosenrødt forhold med mor til barnet hans. Hvordan ser du for det rollen som stemor i dette forholdet?

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, wintergirl skrev:

Ofte brukt som en unnskyldning! Svart hvitt tenking kaller man sånt. En eller annen kjerring eller gubbe må ikke ligge med en de vet er opptatt , selv om de er aldri så kåte. Det fins nok av attraktive single menn og kvinner der ute. Men noen er skada og empatiløse.

Da er 40 prosent av verdens befolkning skada og empatiløse. Du hører vel selv at det høres i overkant rart ut. 

Jeg skjønner at dette temaet opptar deg siden din mann var utro mot deg. Men jeg tror du må gå inn i deg selv, for i stedet for å ha alt det hatet mot din mann og hennes elskerinne så burde du heller ta ansvar selv. For du er årsaken. Til at mannen din var utro, hadde du vedlikeholdt et spennende og rikt sexliv hjemme så ville han ikke vært utro. 

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel omtrent slik man kan begrunne tyveri også: tyven finner tingen attraktiv, og har ikke, eller vil ikke bruke, penger på å kjøpe den. Derfor stjeler hun selvfølgelig. Det er bare duster som ikke har forståelse for et så overbevisende forsvar. 

Anonymkode: 7593f...3b9

Tyveri er ulovlig, du er ikke utroskap. 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor blir de fleste hos kona hvis det er dødt hjemme? 

Anonymkode: edb9b...f55

Fordi de er like tafatte selv. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er 40 prosent av verdens befolkning skada og empatiløse. Du hører vel selv at det høres i overkant rart ut. 

Jeg skjønner at dette temaet opptar deg siden din mann var utro mot deg. Men jeg tror du må gå inn i deg selv, for i stedet for å ha alt det hatet mot din mann og hennes elskerinne så burde du heller ta ansvar selv. For du er årsaken. Til at mannen din var utro, hadde du vedlikeholdt et spennende og rikt sexliv hjemme så ville han ikke vært utro. 

 

Tyveri er ulovlig, du er ikke utroskap. 

Fordi de er like tafatte selv. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Vel, jeg har hatt flere menn før min mann. Elskere altså. Som aldri hadde noe å utsette på sexen overhode. Min mann har avvist meg seksuelt i lang tid. Så det er ikke meg det er noe galt med, siden mine tidligere partnere var alle fornøyd. 

Men ifølge din teori er jeg berettiget til å være utro mot ham med god samvittighet? Siden han ikke vil ha sex?

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har hatt flere menn før min mann. Elskere altså. Som aldri hadde noe å utsette på sexen overhode. Min mann har avvist meg seksuelt i lang tid. Så det er ikke meg det er noe galt med, siden mine tidligere partnere var alle fornøyd. 

Men ifølge din teori er jeg berettiget til å være utro mot ham med god samvittighet? Siden han ikke vil ha sex?

Anonymkode: edb9b...f55

Ja det synes jeg du skal være. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det synes jeg du skal være. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Vel, har ingen interesse av det. Har heldigvis hode på plass og ønsker ikke å ha dårlig samarbeid med barnas far etter brudd fordi jeg ville pule. 

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis tingen blir annonsert som GRATIS er det ikke personen sin skyld at man tror på det?!

Anonymkode: 868f6...58f

Hvis man vet at tingen ikke tilhører tilbyderen (alene) blir den jo ikke annonsert gratis. Men kanskje ligner det mer på heleri enn på tyveri. Poenget er selvsagt å tydeliggjøre det imbesile i å forsøke å forsvare et moralsk overgrep med at det er fristende.

 

Anonymkode: 7593f...3b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er 40 prosent av verdens befolkning skada og empatiløse. Du hører vel selv at det høres i overkant rart ut. 

Jeg skjønner at dette temaet opptar deg siden din mann var utro mot deg. Men jeg tror du må gå inn i deg selv, for i stedet for å ha alt det hatet mot din mann og hennes elskerinne så burde du heller ta ansvar selv. For du er årsaken. Til at mannen din var utro, hadde du vedlikeholdt et spennende og rikt sexliv hjemme så ville han ikke vært utro. 

 

Tyveri er ulovlig, du er ikke utroskap. 

Fordi de er like tafatte selv. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Ja,  jeg er ganske sikkert på at enda flere enn 40% er empatiløse i denne syke verden. Du er sikkert en av dem. Ganske dømmende er du også med tanke på at du ikke vet en dritt. Kanskje hadde vi mye sex, kanskje ikke. Kanskje han var kald og kjeftete. Kanskje han hadde problemer. Jepp, han var i en krise og begynte med steroider og kokain, ikke min skyld nei. Såpass ansvar burde en voksen mann ta. Jeg gjør det jeg kan, men jeg utsletter meg ikke. Han var ikke seg selv den tiden og angrer i dag. Han sier noe helt annet enn deg faktisk, at det ikke var min skyld. Elskerinnen kuttet han fort ut da det var meg han vill ha. Denne kjerringa han hoppa på var heller ingen fin person. Kald og empatiløs faktisk. Han liker ikke henne i det hele tatt. Og det er ikke noe han bare sier til meg, for det lå langt inne å si noe som helst om henne, og det kom av seg selv. Og  vet du hva? Ikke var hun særlig attraktiv heller. Men hun var veldig sexgal.

Men akkurat som du dømmer en sak uten å vite noe som helst, så skal jeg synke på ditt nivå. Skjønner godt at ingen vil ha en sånn fæl person som deg i livet sitt. Dømmende, tyr lett til utroskap hvis det er litt motgang, emapatiløs, egoistisk, ikke særlig omsorgsfull, overvurderer deg selv.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, har ingen interesse av det. Har heldigvis hode på plass og ønsker ikke å ha dårlig samarbeid med barnas far etter brudd fordi jeg ville pule. 

Anonymkode: edb9b...f55

Neivel, det er ditt valg. 

Selv tror jeg du hadde hatt godt av det av flere grunner, men jeg tenker spesielt på det at du først da klarer å legge mannen din sin utroskap bak deg. I tillegg hadde du hatt godt av det, føle deg begjært, kjenne spenningen, sitringen og den ultimate deilige følelsen av å hatt en uttømmende orgasme. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Vel, jeg har ikke kommet i den situasjonen at jeg trenger å behandle henne på noe vis. Jeg ser henne på butikken ett par ganger i uka. Jeg sliter litt med om hvorvidt hun kjenner til meg eller ikke kjenner til meg. Jeg tror hun gjør det. Det føles som en usagt ting i blikkene.

Ergo, jeg behandler henne som ett hvilket annet menneske hvis jeg kommer i den posisjon at jeg må prate med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er 40 prosent av verdens befolkning skada og empatiløse. Du hører vel selv at det høres i overkant rart ut. 

Jeg skjønner at dette temaet opptar deg siden din mann var utro mot deg. Men jeg tror du må gå inn i deg selv, for i stedet for å ha alt det hatet mot din mann og hennes elskerinne så burde du heller ta ansvar selv. For du er årsaken. Til at mannen din var utro, hadde du vedlikeholdt et spennende og rikt sexliv hjemme så ville han ikke vært utro. 

 

Tyveri er ulovlig, du er ikke utroskap. 

Fordi de er like tafatte selv. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Dette er ikke en juridisk, men en etisk diskusjon. Tyveri, bedrageri, heleri, underslag og økonomisk utroskap er moralsk sett nært beslektet med utroskap.

Anonymkode: 7593f...3b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, det er ditt valg. 

Selv tror jeg du hadde hatt godt av det av flere grunner, men jeg tenker spesielt på det at du først da klarer å legge mannen din sin utroskap bak deg. I tillegg hadde du hatt godt av det, føle deg begjært, kjenne spenningen, sitringen og den ultimate deilige følelsen av å hatt en uttømmende orgasme. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Og det skal jeg betale med flere år av dårlig samarbeid med far som går ut over det kjæreste jeg har... Det går an å tenke med annet enn kjønnsorganet sitt. Orgasme får jeg greit til på egen hånd. 

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en juridisk, men en etisk diskusjon. Tyveri, bedrageri, heleri, underslag og økonomisk utroskap er moralsk sett nært beslektet med utroskap.

Anonymkode: 7593f...3b9

Enig. Og hvis man snur det den veien at det ikke er ulovlig - er det greit å gjøre alt som er lovlig? Det er lovlig å lyve og bedra vennene sine. Men bør man gjøre det? Det er lovlig å ikke ringe sin gamle syke mor på flere år. Men er det moralsk greit?

Anonymkode: edb9b...f55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Ja,  jeg er ganske sikkert på at enda flere enn 40% er empatiløse i denne syke verden. Du er sikkert en av dem. Ganske dømmende er du også med tanke på at du ikke vet en dritt. Kanskje hadde vi mye sex, kanskje ikke. Kanskje han var kald og kjeftete. Kanskje han hadde problemer. Jepp, han var i en krise og begynte med steroider og kokain, ikke min skyld nei. Såpass ansvar burde en voksen mann ta. Jeg gjør det jeg kan, men jeg utsletter meg ikke. Han var ikke seg selv den tiden og angrer i dag. Han sier noe helt annet enn deg faktisk, at det ikke var min skyld. Elskerinnen kuttet han fort ut da det var meg han vill ha. Denne kjerringa han hoppa på var heller ingen fin person. Kald og empatiløs faktisk. Han liker ikke henne i det hele tatt. Og det er ikke noe han bare sier til meg, for det lå langt inne å si noe som helst om henne, og det kom av seg selv. Og  vet du hva? Ikke var hun særlig attraktiv heller. Men hun var veldig sexgal.

Men akkurat som du dømmer en sak uten å vite noe som helst, så skal jeg synke på ditt nivå. Skjønner godt at ingen vil ha en sånn fæl person som deg i livet sitt. Dømmende, tyr lett til utroskap hvis det er litt motgang, emapatiløs, egoistisk, ikke særlig omsorgsfull, overvurderer deg selv.... 

Det er nok bare slik han sier tenker jeg. Han har deg rundt lillefingeren, men du tror det er du som er den som har fått skikk på han igjen. 

Innerst inne savner han nok den rå sexen med elskerinna si, det begjæret, uten hemninger hvor alt var lov 

Er mange menn som liksom lar kvinnene styre, og la de få en følelse av at det er de som har makten i forholdet. Slik er det selvfølgelig ikke

Anonymkode: 1f787...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske bevisst på min rolle når det ble kjent at vi hadde et forhold.  Jeg visste at av alle involverte så var det "enklest" for meg, selv om det selvsagt var tøft for meg også, men ikke i nærheten slik det var for henne.   Så jeg forhold meg veldig rolig mot henne, og prøvde også å gjøre han bevisst på hvor tøft dette måtte være for henne, og han da ikke gjorde ting verre enn det de var.  

Jeg hadde lite kontakt med henne i starten.  Utover ting han fortalte og ting jeg leste hun skrev.  Hun tok ved et tidspunkt kontakt med meg etter en opprivende samtale mellom han og henne, og ville snakke med meg når han reiste.  Jeg sa jeg gjerne kunne snakke med henne, men at det mest fornuftige var å ta det neste dag eller senere og ikke akkurat da.   Når hun hadde roet seg så valgte hun ikke å ikke prate med meg likevel.

Vi gjorde alt feil med måten vi møttes på, men etter bruddet føler jeg vi gjorde mye riktig.  Vi flyttet ikke sammen med en gang, men han flyttet for seg selv, og han støttet henne og barna (de var store) på alle måter han kunne både økonomisk og ved å gi de tid.  Vi tok museskritt de neste par årene.  Underveis prøvde jeg hele veien og skyve mine følelser til side slik at han kunne gjøre det som var riktig for å bygge opp forholdet til familien sin.

Det har betalt seg i ettertid.  Jeg har nå et greit forhold til eksen hans, og vi kan fint møtes alle sammen.  Og jeg har et veldig godt forhold til barna hans som hatet meg i starten.  Eksen hans mener at hun har verdens beste eks mann, og at det beste som kunne skjedd var at de gikk fra hverandre.

Anonymkode: 3f910...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt noe som helst kontakt. Det ble slutt mellom dem rett etter at jeg møtte ham, for tre år siden.

Anonymkode: a7919...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bare slik han sier tenker jeg. Han har deg rundt lillefingeren, men du tror det er du som er den som har fått skikk på han igjen. 

Innerst inne savner han nok den rå sexen med elskerinna si, det begjæret, uten hemninger hvor alt var lov 

Er mange menn som liksom lar kvinnene styre, og la de få en følelse av at det er de som har makten i forholdet. Slik er det selvfølgelig ikke

Anonymkode: 1f787...ae4

Føler du deg som dritt eller noe? Kanskje du var kjerringa han hoppa på?😂 Nei, det er ikke noe han sier? Den tiden vi slet så sendte han meg mld hele tiden og ønsket sex. Fikk aldri fred fra han. Han savner ikke henne i det hele tatt. Saken var vel det at hun i hans øyne var utpult. Hun ligger med alt og alle. Han nøyde seg med henne fordi hun var frempå, noe hun er på alle mannfolk. Hadde han kunne velge og vrake så hadde nok ikke hun vært hans valg, men det kunne han altså ikke. Jeg blir ikke såret av hva en random person sier til meg på et forum, men du skal ha for forsøket 😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...