Gå til innhold

Hvordan behandler elskerinner konene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bare slik han sier tenker jeg. Han har deg rundt lillefingeren, men du tror det er du som er den som har fått skikk på han igjen. 

Innerst inne savner han nok den rå sexen med elskerinna si, det begjæret, uten hemninger hvor alt var lov 

Er mange menn som liksom lar kvinnene styre, og la de få en følelse av at det er de som har makten i forholdet. Slik er det selvfølgelig ikke

Anonymkode: 1f787...ae4

En annen ting. Jeg har mange flere valgmuligheter når det kommer til menn enn det han har på kvinner. Jeg har ikke irettesatt han, vi er to voksne mennesker og burde stå for våre handlinger uten å gi omgivelsen skylden hele tiden. Å skylde på alle andre holder deg egentlig kun tilbake. Å aldri ta ansvar for sine handlinger går kun tilbake på deg selv, men det er nå ditt problem. Jeg nøler ikke med å gå hvis noe skulle skjedd nå. Jeg tåler langt mindre enn noen gang og respekterer ikke mennesker som ikke ser andre enn seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du fortsatt ikke forstår deg på det så skal jeg gjøre et forsøk på å forklare det til deg.

Elskeren eller elskerinnen finner den opptatte kvinnen eller mannen attraktiv. Er det ikke derfor folk flest ligger med hverandre? 

Årsaken til at den opptatte kvinnen og mannen har en elsker eller elskerinne, er som oftest at det er dødt hjemme.

Sånn kan det forklares, overforenklet slik at selv de minst begavede forstår det. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Alle skjønner jo at de som har sex finner hverandre attraktive, det sier seg selv. Men mange har jo moral som overprøver, særlig hvis man er glad i ektefellen hjemme. Er slett ikke alltid det er dødt hjemme. Det er nok like mange grunner til utroskap som det er til troskap. 

Da jeg var utro, den ene gangen jeg var det, var "Elskerinnetalen" reell. Jeg og den jeg var utro med, endte opp gift endel år- og eksen tok på seg skylda for bruddet. Elskerinnetalen var sann, den "trofaste" hadde mista følelser og saboterte forholdet. Men jeg har også gått i meg selv sia den gang og blitt mindre konfliktsky når en kjæreste driver sexnekt eller bare krangler. Eksen og jeg har gjort opp for mange år sia og er venner i dag. Jeg pleier å si at vi var unge og dumme. 

Men ofte er nok innholdet i Elskerinnetalen ikke helt dekkende for hvorfor noen, kanskje gjentatte ganger, er utro. Kanskje spenning. Kanskje liker de å spille to eller flere opp mot hverandre. Kanskje vet de ikke en gang selv. Noen hadde kanskje passa bedre i et åpent forhold.

Anonymkode: 4d9bf...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke forstår hvorfor noen har sex med hverandre, vel da forstår jeg veldig godt hvorfor mannen din er utro mot deg. 

Anonymkode: 1f787...ae4

Jeg er glad i sex og forstår veldig godt hvorfor folk har sex. Det jeg ikke forstår er at du velger å ha sex med noen som gjør at du blir delaktig i å såre uskyldige mennesker som du også synes synd på. 

Endret av Kanel1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet ikke at han er utro, så jeg forholder meg ikke til henne. Jeg kjenner henne ikke. Hun vet om meg fordi han har fortalt om meg tidligere (før vi begynte å ligge sammen igjen). De er ikke gift, men samboere og venter barn. Hvis hun finner ut av det og tar kontakt hadde jeg bare vært ærlig. Jeg elsker han og tror han elsker meg. Det er han som har tatt initiativet og jeg klarer ikke si nei. Han har sagt at hvis hun ikke var gravid ville han gjort det slutt med henne, men han føler at han ikke kan dumpe en gravid kvinne.

Anonymkode: 1cf27...4de

Elskerinnetalen ❤

Anonymkode: 57b0c...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte på konen til mannen jeg har vært utro med nå på butikken,å hun ser på meg med drepende blikk å blokkerer meg med handlekurven hehe! Really?? Trodde en var ferdig med sånne barnslige ting etter barneskolen. Jeg gikk bare rundt henne å forsatte til kassen. Er det rart vi ikke sier unnskylding til sånne barnslige koner eller?? En unnskylding fortjener hun ikke når hun ikke kan oppføre seg voksent. Hadde hun satt seg ned med meg å hatt en rolig samtale om hva som hadde skjedd,så hadde jeg kanskje sagt unnskyld. Men med sånn drittungeoppførsel så kan hun bare glemme det!

Anonymkode: fe455...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møtte på konen til mannen jeg har vært utro med nå på butikken,å hun ser på meg med drepende blikk å blokkerer meg med handlekurven hehe! Really?? Trodde en var ferdig med sånne barnslige ting etter barneskolen. Jeg gikk bare rundt henne å forsatte til kassen. Er det rart vi ikke sier unnskylding til sånne barnslige koner eller?? En unnskylding fortjener hun ikke når hun ikke kan oppføre seg voksent. Hadde hun satt seg ned med meg å hatt en rolig samtale om hva som hadde skjedd,så hadde jeg kanskje sagt unnskyld. Men med sånn drittungeoppførsel så kan hun bare glemme det!

Anonymkode: fe455...3d6

4fb74a45e5b4f8a5e9867c06399450eb.jpg

 

Anonymkode: 940f2...f43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2019 den 11.56, AnonymBruker skrev:

Vil hun ha en unnskyldning så får hun ikke det ved å slenge dritt til meg.

Anonymkode: fe455...3d6

2d360aded3572b455676e3f17ab0dfea.jpg

Anonymkode: 940f2...f43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun vet ikke at han er utro, så jeg forholder meg ikke til henne. Jeg kjenner henne ikke. Hun vet om meg fordi han har fortalt om meg tidligere (før vi begynte å ligge sammen igjen). De er ikke gift, men samboere og venter barn. Hvis hun finner ut av det og tar kontakt hadde jeg bare vært ærlig. Jeg elsker han og tror han elsker meg. Det er han som har tatt initiativet og jeg klarer ikke si nei. Han har sagt at hvis hun ikke var gravid ville han gjort det slutt med henne, men han føler at han ikke kan dumpe en gravid kvinne.

Anonymkode: 1cf27...4de

Samme situasjon her. Han måtte vente til barnet var i alle fall et halvt år før han skulle gå fra henne. Hun fikk barnet, og det gikk et par uker før hun skjønte alt sammen. Så dro hun han med i parterapi og der går de enda et halvt år etterpå. Han går ikke fra henne. Det er jeg som til slutt fikk nok og gikk etter mye frem og tilbake. 

Anonymkode: daca9...4dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behandler henne med så mye respekt og forståelse som jeg som elskerinne kan påstå å ha..

Hun virker som en grei og  god dame som går gjennom noe av det verste som går ann, at mannen og far til barna hennes har blitt forelska i ei anna og vil gå ut av ekteskapet. Det siste hun trenger er å forholde seg til meg. Vi kjenner mange av de samme menneskene  (er fra samme sted) og jeg unngår å legge ut ting på Facebook som våre felles venner kan se slik at hun ikke får høre om meg hele tiden. Har hun meldt seg på et event, lar jeg vær å dra å blir heller hjemme. Ser jeg henne på gata tar jeg en annen vei. Jeg er faktisk veldig klar over hva jeg har gjort og må i det minste stå får det. Hun virker mest såra over mannen og ikke sint på meg men skjønner at hun hater meg lilevel.

Anonymkode: 9d241...deb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme situasjon her. Han måtte vente til barnet var i alle fall et halvt år før han skulle gå fra henne. Hun fikk barnet, og det gikk et par uker før hun skjønte alt sammen. Så dro hun han med i parterapi og der går de enda et halvt år etterpå. Han går ikke fra henne. Det er jeg som til slutt fikk nok og gikk etter mye frem og tilbake. 

Anonymkode: daca9...4dc

Jeg kan ikke begripe hvordan noen kan finne en mann som er utro mot sin gravide kone attråverdig.

Men det er kanskje det eneste dere får.

Anonymkode: 071df...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke begripe hvordan noen kan finne en mann som er utro mot sin gravide kone attråverdig.

Men det er kanskje det eneste dere får.

Anonymkode: 071df...1c2

Kanskje det booster selvtilliten deres at en mann som har dame velger dem. De vet kanskje ikke bedre og tror det handler om at de er noe svært spesielle. Kanskje noen liker å erobre en opptatt mann/dame. Men ja, helt enig. En sånn mann ville jeg aldri hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kanel1 skrev:

Det er fint at du er ydmyk og synes synd på kona. Det viser at har du forstått litt av det hun blir utsatt for. Men hvorfor ligger du med han i utgangspunktet? 

Fordi jeg vil ha han. Skjønner det ikke er godt nok svar, jeg har jo fundert litt over det selv. Det føles jo først og fremst tilfeldig at de jeg blir tiltrukket av og har sterk kjemi med ofte er i et forhold (er ikke alle de "beste" liksom det?), samtidig lurer jeg på om det er noe ved det jeg liker også. Kanskje det er forpliktelsesangsten min, en mann i et godt forhold han ikke har tenkt seg ut av blir det ikke noe stress med på den måten. Synes ikke det er spesielt spennende, bare styrete at man ikke kan møtes eller ringes når man vil. Men jeg er veldig risikovillig og ambisiøs, tar sjanser i livet og tar konsekvensene senere. Går for det jeg vil ha. Kanskje også dette konkurranseinstinktet spiller inn, kan ikke si at jeg bevisst tenker at jeg liksom har "vunnet" over noen når jeg får meg en opptatt mann, men kan ikke helt slå fra meg at det kanskje er en følelse av at man har fått noen som skulle vært uoppnåelige.

Og så er det selvsagt egoisme i bildet, og en evne til å bare overse helt alle negative tanker. Kona eksisterer ikke. Med en gang jeg blir kjent med henne gjør hun det, jeg kunne ikke ligget med mannen til noen jeg kjente (og den anledningen har bydd seg mange ganger). Aldri vært utro selv heller. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å du har for vane å ligge med gifte menn tydeligvis?  

Anonymkode: 31dc2...a12

Det har blitt noen, ja. Føler nesten jeg møter utelukkende menn i forhold. Kjæreste er jo aldri en hindring, kanskje det er litt av forklaringen også (men ikke en unnskyldning altså). Omtrent alle er jo tilbøyelige til å være utro eller i det minste gå greit over grensene, det merker man jo veldig når man er singel og har draget, så det blir normalisert. 

Anonymkode: e7dee...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får jeg vel bare kjedelige svar om hvor umoralsk jeg er, men whatever:

Som elskerinne er mitt utgangspunkt hvis jeg blir oppsøkt av kona å si minst mulig, men å være ydmyk, vennlig innstilt og tilsynelatende ærlig. Men det er jo han jeg kjenner og liker, så jeg kommer jo til å glatte veldig over hele greia og tilbakeholde informasjon, aller helst nekte for alt for å redde ræva hans. Men det jeg er tilsynelatende ærlig med er hvis det er håndfaste beviser så legger jeg meg flat, da sier jeg hva jeg har gjort og hvorfor og at jeg har vært dum og egoistisk og skammer meg og den type ting som jeg tror de vil høre.

Men man blir jo sjelden oppdaget eller sammen med mannen sånn at man virkelig blir homewrecker, så man slipper som oftest å forholde seg til koner.

Jeg har blitt konfrontert to ganger med spørsmål fordi de har funnet noen beviser, og faktisk endt opp med å bli venn med samboeren begge de gangene. Nå har det også vært en notorisk utro mann begge de gangene, hvis du er sammen med en fyr som har bedratt deg ørten ganger så tror jeg du etterhvert legger forsvinnende lite av skylden på elskerinnen og skjønner at det bare er mannen som er problemet. Han ene sa også at han var singel når han ikke var det, så der hadde jeg for en gangs skyld faktisk ikke gjort noe galt engang. 

En annen gang fikk jeg en stygg SMS fra en opptatt mann jeg lå med om at han aldri ville se meg igjen og jeg betydde ingenting og sånt, den var jo åpenbart skrevet av samboeren. Svarte da også bare med å late som jeg trodde den var fra han og glatte over hele greia med at det jo ikke var noe som hadde skjedd uansett. Selv om jeg vanligvis ikke tar noe piss fra noen.

Men man synes jo innerst inne bare synd på kona, så jeg tenker man skal legge seg litt flat og la sånt skli uten å slenge tilbake. Tror ikke jeg kunne vært ufin mot henne, selv om hun hadde vært det mot meg. Man må bare heve seg over sånt, ellers blir det å sparke folk som ligger nede.

Anonymkode: e7dee...5e3

Så mange ting i verden man kan være god på. Og så velger du å være «god» på utroskap, løgn og andres sorg?

trist, bare trist!!

Anonymkode: 33453...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2019 den 1.47, AnonymBruker skrev:

Jeg som elskerinne var grei og hyggelig mot henne helt til hun begynner å kalle meg billig hore og homewreaker. Da var jeg slem tilbake å sendte screenshoot av en sms der mannen skriver til meg at han har tenkt på meg hele dagen og hvor lyst han har på meg. Det fallt ikke i god smak hos konen å da ble hun enda mer rasende. 

Anonymkode: fe455...3d6

For en drittal handling. Usympatisk av deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rotemor skrev:

For en drittal handling. Usympatisk av deg.

Hadde hun vært høflig og grei så hadde ikke det skjedd.

Anonymkode: fe455...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hun vært høflig og grei så hadde ikke det skjedd.

Anonymkode: fe455...3d6

Åjaaaaaa. Og vi som trodde det var fordi du knullet mannen hennes. My bad. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange ting i verden man kan være god på. Og så velger du å være «god» på utroskap, løgn og andres sorg?

trist, bare trist!!

Anonymkode: 33453...96f

 

Jeg skjønner at folk har behov for å komme med noen utbrudd, selv om jeg tror dere vet at den dere retter det mot ikke vil bry seg. Så jeg prøver å bry meg litt om det dere skriver, men det er egentlig vanskelig å besvare eller reflektere over, det er jo ikke mye innhold til ettertanke i innleggene.

Og det er jo litt kjedelig, da. Jeg synes det skal være rom for å svare ærlig og ordentlig på den type spørsmål jeg fikk, som var et godt spørsmål.  Så vet man at man får noen svar som dette da, som jo ikke er noe folk tar til seg og man kan jo bare scrolle videre til et mer interessant innlegg. Men det ødelegger jo litt tråder hvor man ønsker å diskutere utroskap på et litt dypere nivå enn bare hyling om umoral og horer. Skremmer vekk noen ekte erfaringer fordi det blir kjedelig å "diskutere" med sånne som dere om utroskap. Og så vekker det i tillegg trollene.

Anonymkode: e7dee...5e3

Endret av ninab82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er elskerinne, er dette en gang noe man skal ha når man er i ekteskap, er jo bare å klaske til i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hun vært høflig og grei så hadde ikke det skjedd.

Anonymkode: fe455...3d6

Veldig spesielt å forvente noe som helst fra henne annet enn forakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg skjønner at folk har behov for å komme med noen utbrudd, selv om jeg tror dere vet at den dere retter det mot ikke vil bry seg. Så jeg prøver å bry meg litt om det dere skriver, men det er egentlig vanskelig å besvare eller reflektere over, det er jo ikke mye innhold til ettertanke i innleggene.

Og det er jo litt kjedelig, da. Jeg synes det skal være rom for å svare ærlig og ordentlig på den type spørsmål jeg fikk, som var et godt spørsmål.  Så vet man at man får noen svar som dette da, som jo ikke er noe folk tar til seg og man kan jo bare scrolle videre til et mer interessant innlegg. Men det ødelegger jo litt tråder hvor man ønsker å diskutere utroskap på et litt dypere nivå enn bare hyling om umoral og horer. Skremmer vekk noen ekte erfaringer fordi det blir kjedelig å "diskutere" med sånne som dere om utroskap. Og så vekker det i tillegg trollene.

Anonymkode: e7dee...5e3

Jo, men har du tenkt over hvordan verden ville vært om alle var som deg?

Ser for meg at du er smart og vakker... og kald. Hvorfor vil du ikke knytte deg til noen? Elske dem så det gjør vondt? Få barnet deres? Være sliten og irritabel mamma, som ikke har barbert leggene på en uke... men som fortsatt elsker mannen sin så det gjør vondt, bare hun får tid til å føle på det.

Jeg har gjort det. Elsket i lang, lang tid, og mistet han. Mine barns far. Blitt psyk av det. Stablet meg på beina, og elsket på nytt. Og shit, for et rikt liv jeg har hatt! Skulle bare ha ønsket at livet, pluss min fruktbare karriere, var mye lengre. 

Jeg ville aldri byttet det mot noen flyktige forelskelser, og smuler, fra opptatte menn. Uansett hvor pen og kul jeg skulle få bli på kjøpet.

Anonymkode: 071df...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...