Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drawcember, dag 15: «Fur» 

Tegningen trenger visst en forklaring. Poenget er at stolaen er en levende rev. 

17911A64-55D4-408A-A366-547B80CD28F8.jpeg

Endret av Samuelle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Samuelle skrev:

Drawcember, dag 17: «Umbrella»

EFA73073-A2E2-456A-82AB-09082BE24B81.jpeg

Åhh, elsker!

Anonymkode: 855dd...ee6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 9.44, Samuelle skrev:

Drawcember, dag 14: «Monkey» 

De kalles «Fingeraper»

D39382C9-B874-4CDD-AB11-753DD604A31B.jpeg

Den var bare kjempesøt :) 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åhh, elsker!

Anonymkode: 855dd...ee6

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den var bare kjempesøt :) 

Anonymkode: 8de9d...1dc

 

9 timer siden, SVK skrev:

Flotte tegninger! :hoppe:

Tusen takk alle tre! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Tegner/maler dere fra fantasien? Jeg får bra til å kopiere andre sine tegninger, men uten referanse, not so much 🙊 har dere link til noen kjekke kurs eller så på YT? 

Anonymkode: c9c14...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens! Tegner/maler dere fra fantasien? Jeg får bra til å kopiere andre sine tegninger, men uten referanse, not so much 🙊 har dere link til noen kjekke kurs eller så på YT? 

Anonymkode: c9c14...a8c

Jeg er selvlært, har hverken gått på kurs eller sett på Youtube. Øvelse gjør mester, jeg merker at jeg har blitt mye flinkere etter 1. oktober. Fra da av har jeg tegnet litt hver eneste dag. Jeg bruker fantasien, eller ser på fotografier. Jeg bruker fotografier jeg selv har tatt, eller ting jeg finner på nett. Jeg kan også tegne direkte fra naturen, men da helst ikke personer eller dyr. Jeg klarer foreløpig ikke å tegne raskt, og ingen modell orker å sitte helt rolig i timevis.

Noe jeg ofte gjør, er å sette sammen elementer. Henter en ting fra et fotografi, som jeg setter sammen med noe fra et annet fotografi, og kanskje også et element fra et tredje. Dermed blir det sjelden ren kopiering, jeg bygger motivet selv. 

Tegningen av piggsvinet er f.eks et bilde av en piggsvinunge jeg fant på nett, som jeg tegnet min manns hånd rundt. 

Marilyn Mnroe øverst på siden her: Ansiktet fra et bilde, kjolen fra et annet og to ulike revebilder for å lage stolaen.

Endret av Samuelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drawcember 2019, dag 21: «Chosen». Hvordan kunne det sett ut om en ung kvinne ble oppsøkt av engelen Gabriel i vår tid?

 

 

4EE56167-029B-459F-958F-DBF293EC77A6.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dag 23: «Hand» 
Jeg har edderkoppfobi, så dette kunne jeg aldri gjort. Jeg ble kvalm bare av å tegne edderkoppen, og slet skikkelig med å klare å fullføre tegningen. Det er faktisk ubehagelig bare å klikke på bildet for å få lagt det ut her 😂

 

41537239-3B11-4A7C-B837-EAF1DEEE4515.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Hei folkens! Tegner/maler dere fra fantasien? Jeg får bra til å kopiere andre sine tegninger, men uten referanse, not so much 🙊 har dere link til noen kjekke kurs eller så på YT? 

Anonymkode: c9c14...a8c

Ts her.

Det er sjelden jeg klarer å tegne bra, uten en referanse. Trenger ikke nødvendigvis være kopi, men jeg trenger å ha en viss ide om hvordan noe skal se ut. Så modifiserer jeg gjerne litt.

Jeg gikk på ei tegnegruppe som barn, men jeg fulgte aldri med. Syns den hadde for mye undervisningspreg, for hun som hadde kurset var også lærer. Jeg kjørte mitt eget løp i stedet, og skulket mye. Likte bedre å tegne alene, uten fast oppmøte.

Tegner ute, siden jeg ikke har sitteplass for tiden. Tenker å kjøpe skrivebord når jeg får råd. Da kan jeg tegne mer, flere og større bilder hjemme. Har fått forespørsel om en fjordhest eller fjording som det også kalles, av ei venninne. Hun vil ha den i A3 størrelse, og henge den i et av de nyoppussede rommene. Den må jeg helt klart ha referanse til. Vil at den skal bli skikkelig, når det er hun som skal få den. Det fortjener hun :) 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Samuelle skrev:

dag 23: «Hand» 
Jeg har edderkoppfobi, så dette kunne jeg aldri gjort. Jeg ble kvalm bare av å tegne edderkoppen, og slet skikkelig med å klare å fullføre tegningen. Det er faktisk ubehagelig bare å klikke på bildet for å få lagt det ut her 😂

 

41537239-3B11-4A7C-B837-EAF1DEEE4515.jpeg

Enig i at de er ekle, men du har gjort en veldig bra jobb som orket å tegne den. De bjørneungene var forresten helt nydelige, og den engelen passet også veldig fint nå. Likte den også veldig godt.

Å se de fine bildene dine, har vært en virkelig stor glede og inspirasjon til å ta opp mine egne blyanter igjen, når ting bare kommer litt i orden igjen. :) 

Er inni en prosess der jeg har begynt å bearbeide og akseptere realitetene, men det kommer fremdeles noen stikk i hverdagen.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Samuelle skrev:

dag 23: «Hand» 
Jeg har edderkoppfobi, så dette kunne jeg aldri gjort. Jeg ble kvalm bare av å tegne edderkoppen, og slet skikkelig med å klare å fullføre tegningen. Det er faktisk ubehagelig bare å klikke på bildet for å få lagt det ut her 😂

 

41537239-3B11-4A7C-B837-EAF1DEEE4515.jpeg

Se på det som en form for eksponeringsterapi! Flott tegning :)

Anonymkode: 855dd...ee6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Enig i at de er ekle, men du har gjort en veldig bra jobb som orket å tegne den. De bjørneungene var forresten helt nydelige, og den engelen passet også veldig fint nå. Likte den også veldig godt.

Å se de fine bildene dine, har vært en virkelig stor glede og inspirasjon til å ta opp mine egne blyanter igjen, når ting bare kommer litt i orden igjen. :) 

Er inni en prosess der jeg har begynt å bearbeide og akseptere realitetene, men det kommer fremdeles noen stikk i hverdagen.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Så hyggelig å høre at tegningene mine har gitt glede og inspirasjon. Det har hendt at jeg har lurt på om det var noe poeng i å poste så mye her. 

Så bra at det går bedre med deg, håper at du snart er i gang med tegningen igjen.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på det som en form for eksponeringsterapi! Flott tegning :)

Anonymkode: 855dd...ee6

Tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...