Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inktober 2019, dag 29: »Injured»

Han her holdt på å sette opp en levegg. Da han skulle feste planken vha en spikerpistol, så traff spikeren en kvist i planken, endret retning og gikk gjennom fingeren til mannen slik at hånden ble fast i planken. Planken var så lang at den måtte kappes før det ble plass til den i bilen. På sykehuset måtte han sitte og vente i 5 timer før han fikk hjelp.

 

C8546E37-4079-4BDC-87E2-1534910C9585.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Samuelle skrev:

Inktober 2019, dag 29: »Injured»

Han her holdt på å sette opp en levegg. Da han skulle feste planken vha en spikerpistol, så traff spikeren en kvist i planken, endret retning og gikk gjennom fingeren til mannen slik at hånden ble fast i planken. Planken var så lang at den måtte kappes før det ble plass til den i bilen. På sykehuset måtte han sitte og vente i 5 timer før han fikk hjelp.

 

C8546E37-4079-4BDC-87E2-1534910C9585.jpeg

5 timer!!!! Det et helt sykt når man ser tegningen din, jeg hadde ikke sittet nailed fast i enplanke i 5 timer....

Anonymkode: 66779...701

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 timer!!!! Det et helt sykt når man ser tegningen din, jeg hadde ikke sittet nailed fast i enplanke i 5 timer....

Anonymkode: 66779...701

Han hadde ikke så mye valg. Sykepleierne og legene ga beskjed om at siden skaden ikke var livstruende, så ble han nedprioritert. Det kom folk med diverse skader som ble tatt inn først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Samuelle skrev:

Han hadde ikke så mye valg. Sykepleierne og legene ga beskjed om at siden skaden ikke var livstruende, så ble han nedprioritert. Det kom folk med diverse skader som ble tatt inn først.

Fy flate, mareritt... kjempekult selvportrett av deg forresten, du er tøff og kul, tegner nydelig, kjører kul mc, rå dame.😊 håper du fortsetter å tegne i ny og ned når inktober er over, har blitt en glede å kikke innom her og kose meg med tegninger du og andre legger ut! 

Anonymkode: 66779...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2019 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Fy flate, mareritt... kjempekult selvportrett av deg forresten, du er tøff og kul, tegner nydelig, kjører kul mc, rå dame.😊 håper du fortsetter å tegne i ny og ned når inktober er over, har blitt en glede å kikke innom her og kose meg med tegninger du og andre legger ut! 

Anonymkode: 66779...701

Tusen takk for alle godordene! Tilfeldigvis er dagens tegning også et selvportrett, håper du og andre lesere vil like den :)

Inktober 2019, dag 30: «Catch».

Dette er meg for ca 30 år siden. Jeg dykket i Rødehavet og matet en Napoleonsfisk. Den var ca 200 kg, jeg var under 50 kg. Det var flere rundt oss. De var nysgjerrige og lot oss klappe dem. De virket ikke skremmende, bare store og spennende.

DE7F633E-179B-4C3A-94BA-AD1CA098FC59.jpeg

Endret av Samuelle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Samuelle skrev:

Tusen takk for alle godordene! Tilfeldigvis er dagens tegning også et selvportrett, håper du og andre lesere vil like den :)

Inktober 2019, dag 30: «Catch».

Dette er meg for ca 30 år siden. Jeg dykket i Rødehavet og matet en Napoleonsfisk. Den var ca 200 kg, jeg var under 50 kg. Det var flere rundt oss. De var nysgjerrige og lot oss klappe dem. De virket ikke skremmende, bare store og spennende.

DE7F633E-179B-4C3A-94BA-AD1CA098FC59.jpeg

Wow!! Utrolig flott tegning og historie, var du ikke det minste redd? Jeg synes Napoleonsfisk er magiske, skulle så gjerne likt å se en sånn selv en gang 😍

Anonymkode: 66779...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow!! Utrolig flott tegning og historie, var du ikke det minste redd? Jeg synes Napoleonsfisk er magiske, skulle så gjerne likt å se en sånn selv en gang 😍

Anonymkode: 66779...701

Nei, jeg var ikke det minste redd. Den tanken slo meg ikke en gang. Det er først i ettertid at jeg har reflektert over det, når folk har spurt. Min mann tok bilder av det, så jeg har kunnet vise det frem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle tusjene mine begynner å bli tørre og jeg begynner å bli lei (og det bærer bildene preg av). Det har vært både gøy og lærerikt, men gleder meg litt til jeg er ferdig med inktober! :)
Dagens bilde, "Catch":

mKhpTlY.jpg

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har siste dag og siste tegning i Inktober kommet. Det er godt det er omme, og jeg er veldig glad for at jeg har klart å fullføre. Det har vært mye nytt for meg. Jeg har ikke prøvd å tegne med blekk før. I løpet av måneden har streken min blitt sikrere, og det har dukket opp en del mer tegneutstyr. Jeg har til og med klart å bruke opp et par penner/tusjer, og måttet hastekjøpe påfyll 😂

Den største læringen er at jeg har kommet over min skrekk for å tegne hender. Jeg syns fortsatt at det er vanskelig, men jeg er ikke lenger redd for å forsøke, noe som vises på dagens tegning. Temaet er «Ripe» som betyr moden.

 

 

42BE04ED-5458-4CFC-B130-19780CE7945B.jpeg

Endret av Samuelle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2019 den 11.54, Stueloff skrev:

Jeg malte en Mew og en Jigglypuff i akvarell og hang dem opp i reolen i stua.

 

 

20190822_115403.thumb.jpg.3917618177e3991e1289844c81f59e29.jpg

Jeg vet den her er gammel, men jeg bare må! Nå lurer jeg skikkelig på hvordan stua di ser ut 😍 Jeg digger alt ved stilen i det bildet her :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Samuelle skrev:

Så har siste dag og siste tegning i Inktober kommet. Det er godt det er omme, og jeg er veldig glad for at jeg har klart å fullføre. Det har vært mye nytt for meg. Jeg har ikke prøvd å tegne med blekk før. I løpet av måneden har streken min blitt sikrere, og det har dukket opp en del mer tegneutstyr. Jeg har til og med klart å bruke opp et par penner/tusjer, og måttet hastekjøpe påfyll 😂

Den største læringen er at jeg har kommet over min skrekk for å tegne hender. Jeg syns fortsatt at det er vanskelig, men jeg er ikke lenger redd for å forsøke, noe som vises på dagens tegning. Temaet er «Ripe» som betyr moden.

 

 

42BE04ED-5458-4CFC-B130-19780CE7945B.jpeg

Hender er skikkelig vanskelige! Men du har da fått det godt til her! :)

Jeg kjenner også at jeg har lært mye i løpet av inktober. Tusj og penn har aldri vært noen favoritt for meg, fordi det er så endelig. Man kan jo ikke viske bort, og man kan heller ikke male over feil. Men nå kjenner jeg faktisk at jeg kanskje må kjøpe nye tusjer og jobbe mer med tusjbilder, for det har faktisk gitt litt mersmak.

Jeg avsluttet inktober 2019 med en moden multebær:

0IeqZs9.jpg

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Ardwinna skrev:

Hender er skikkelig vanskelige! Men du har da fått det godt til her! :)

Jeg kjenner også at jeg har lært mye i løpet av inktober. Tusj og penn har aldri vært noen favoritt for meg, fordi det er så endelig. Man kan jo ikke viske bort, og man kan heller ikke male over feil. Men nå kjenner jeg faktisk at jeg kanskje må kjøpe nye tusjer og jobbe mer med tusjbilder, for det har faktisk gitt litt mersmak.

Jeg avsluttet inktober 2019 med en moden multebær:

0IeqZs9.jpg

Multebæret er nydelig 👏🏻

Det er det samme som har vært mitt problem, at blekk er så endelig. Når jeg maler, så tester jeg noe, funker det ikke, så er det bare å male over. Og med maling kmmer detaljene til slutt, de tenker jeg knapt på underveis. Med blekk må jeg være mye mer skjerpet, detaljene må komme først, samtidig som man må ha de store linjene klar. På den annenside så er det mye raskere å tegne enn å male, og veldig tilfredsstillende når det klaffer. Jeg kommer nok til å fortsette en del med blekktegninger, men nå gleder jeg meg til å få tid til å male igjen. Malingen har vært lagt helt på hylla denne måneden. 

Tegningene dine imponerer, og den største favoritten min er heksen din fra Enchanted. ❤️

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2019 at 7:30 PM, Sinsiew said:

Jeg vet den her er gammel, men jeg bare må! Nå lurer jeg skikkelig på hvordan stua di ser ut 😍 Jeg digger alt ved stilen i det bildet her :P

Takk! Så hyggelig sagt :) Stua mi er veldig pastell og lyse farger, blant annet tre reoler som er malt rosa (som den på bildet), en pastellilla vegg, rosa gardiner, masse bamser i hyllene som enten er gaver, kosedyr fra min barndom, pluss endel jeg har heklet selv. Utenom gaver, så er så godt som alt jeg har av interiør er enten selvlagd eller kjøpt brukt/arvet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stueloff skrev:

Takk! Så hyggelig sagt :) Stua mi er veldig pastell og lyse farger, blant annet tre reoler som er malt rosa (som den på bildet), en pastellilla vegg, rosa gardiner, masse bamser i hyllene som enten er gaver, kosedyr fra min barndom, pluss endel jeg har heklet selv. Utenom gaver, så er så godt som alt jeg har av interiør er enten selvlagd eller kjøpt brukt/arvet.

Det høres helt fantastisk ut 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...