Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Villroses hage skrev:

Nå er nettsiden til Magazinet (egentlig annebrith.no) også borte. Husker jeg feil om at dette var et nettsted folk måtte kjøpe seg inn for å få lov til å publisere? Man måtte også forplikte seg til å publisere et visst antall poster i måneden, eller var det uka. Dette var jo i utgangspunktet en brukbar samleside for ulike bloggere, men med AB as ved roret styrte heller ikke denne skuta stødig mot et langsiktig mål. Lurer på hva som har foregått bak kulissene.

 

Du husker rett, det kostet penger å få lov til å publisere på nettsiden. Det var jo en god idé, men alle gode ideer krever at det jobbes med den. Ting blir ikke til av seg selv. Det var noe med stairs og elevator og suksess ...

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle de tre selskapene hennes er fortsatt registrert ser jeg, og det er ikke åpnet konkurs i noen av de. Det er bare over en måned siden hun varslet at minst et av disse var insolvent og skulle gå konkurs i samarbeid med regnskapsfører.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Plengionika skrev:

Det jeg finner mest provoserende nå er at hun ikke har gitt noe lyd fra seg (så vidt jeg har fått med meg). Hvis det faktisk er sånn at hun har brukt korona som unnskyldning for å slippe å betale tilbake syns jeg det er veldig feigt. Det er på tide at dama tar ansvar for handlingene sine. Og når hun så melder ifra om konkurs i media, så skjer det ikke en dritt der heller. Jeg er glad for at enkelte har tatt jobben med å lage en sak på dette og stilt henne kritiske spørsmål, men hun svarer jo ikke på dem. Det er bare svada over hele linja. Det finner jeg utrolig provoserende. 

Enig, dama burde faen meg komme ut og innrømme all dritten hun har gjort og forårsaket. Hvis hun skal ha noe som helst respekt igjen blant folk.. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men. Purringer og inkasso slutter vel ikke om hun ikke melder firmaene konk? Hjelper vel ikke å bare snakke om det i avisa? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, fotballjenta skrev:

Men. Purringer og inkasso slutter vel ikke om hun ikke melder firmaene konk? Hjelper vel ikke å bare snakke om det i avisa? 

Hvis firmaene hennes er AS og de går konkurs stopper purringer og inkasso jo.

Kreditorene må da melde kravene sine til bostyrer, og avvente i håp om at det skal være penger i selskapet til å dekke utestående fordringer. Det er det imidlertid svært sjelden. Får du noe utbetalt fra ett bo er det oftest en ekstremt liten prosent av hovedkravet.

Er det derimot et ENK eller krav på henne privat blir disse ikke avsluttet selvom hun går personlig konkurs. Da vil de fleste bare avvente en periode, for prosessene startes opp igjen.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, fotballjenta skrev:

Men. Purringer og inkasso slutter vel ikke om hun ikke melder firmaene konk? Hjelper vel ikke å bare snakke om det i avisa? 

Du har nok rett. Så lenge AS-et/-ene eksisterer, vil kravene fortsette. Det kan jo hende at systemet jobber sakte akkurat nå, at det er meldt konkurs uten at det har kommet frem i offentlige registre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, fotballjenta skrev:

Men. Purringer og inkasso slutter vel ikke om hun ikke melder firmaene konk? Hjelper vel ikke å bare snakke om det i avisa? 

Ser nå at du skrev «Om de ikke går konkurs» og nei da stopper ikke kravene. ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2020 den 16.38, Plengionika skrev:

Det jeg finner mest provoserende nå er at hun ikke har gitt noe lyd fra seg (så vidt jeg har fått med meg). Hvis det faktisk er sånn at hun har brukt korona som unnskyldning for å slippe å betale tilbake syns jeg det er veldig feigt. Det er på tide at dama tar ansvar for handlingene sine. Og når hun så melder ifra om konkurs i media, så skjer det ikke en dritt der heller. Jeg er glad for at enkelte har tatt jobben med å lage en sak på dette og stilt henne kritiske spørsmål, men hun svarer jo ikke på dem. Det er bare svada over hele linja. Det finner jeg utrolig provoserende. 

Det er ganske typisk henne. Graver seg ned, håper det går over, for så å dukke opp og late som ingenting.

Nå dukker hun stort sett opp når det er snakk om finalespill for familiemedlem. 🙈

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tranedatter skrev:

Det er en kranglete prosess å sette AS i konkurs. Alle som har innestående krav har en viss tid på seg på fremføre kravet, det skal signeres her og der.

https://www.konkursradet.no/konkurs-i-aksjeselskaper.304774.no.html

Absolutt. Men å åpne konkurs i boet krever ikke så mye. Resten er det jo bostyrer som styrer, og eier/styreleder som plikter å medvirke.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydligvis blokkert på snap. Aldri kommentert noenting, men blokkert er jeg.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Monkey12 skrev:

Er tydligvis blokkert på snap. Aldri kommentert noenting, men blokkert er jeg.....

Du går ikke glipp av noe. Det er helt musestille på både snap og insta.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/kjendis/tre-av-bloggerne-gir-seg/72560946

Sitat fra artikkelen:

Nye planer

Anne Brith Davidsen har fått enorm oppmerksomhet det siste året, etter at hun tidligere i år ble meldt inn til Forbrukertilsynet. Hun har medvirket i tv-serien i fem sesonger, men nå er det altså stopp.

- Jeg har hatt fem herlige sesonger i «Bloggerne» og jobbet i mange år sammen med herlige mennesker i Salto og TV 2. Nå er det nye planer som skal settes ut i livet fra høsten, og det gleder jeg meg til, forteller hun.

Ifølge TV 2 ønsker ikke Davidsen å svare på hvorfor hun forsvinner fra serien, ei heller hva hun jobber me d nå.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kritt
34 minutter siden, Pinnsvin skrev:

https://www.dagbladet.no/kjendis/tre-av-bloggerne-gir-seg/72560946

Sitat fra artikkelen:

Nye planer

Anne Brith Davidsen har fått enorm oppmerksomhet det siste året, etter at hun tidligere i år ble meldt inn til Forbrukertilsynet. Hun har medvirket i tv-serien i fem sesonger, men nå er det altså stopp.

- Jeg har hatt fem herlige sesonger i «Bloggerne» og jobbet i mange år sammen med herlige mennesker i Salto og TV 2. Nå er det nye planer som skal settes ut i livet fra høsten, og det gleder jeg meg til, forteller hun.

Ifølge TV 2 ønsker ikke Davidsen å svare på hvorfor hun forsvinner fra serien, ei heller hva hun jobber me d nå.

Høres jo ut som det er selvvalgt av AB med flere at de ikke er med videre. Det er jo sympatisk av TV2 å fremstille det slik, og kan hende stemmer det for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pinnsvin skrev:

https://www.dagbladet.no/kjendis/tre-av-bloggerne-gir-seg/72560946

Sitat fra artikkelen:

Nye planer

Anne Brith Davidsen har fått enorm oppmerksomhet det siste året, etter at hun tidligere i år ble meldt inn til Forbrukertilsynet. Hun har medvirket i tv-serien i fem sesonger, men nå er det altså stopp.

- Jeg har hatt fem herlige sesonger i «Bloggerne» og jobbet i mange år sammen med herlige mennesker i Salto og TV 2. Nå er det nye planer som skal settes ut i livet fra høsten, og det gleder jeg meg til, forteller hun.

Ifølge TV 2 ønsker ikke Davidsen å svare på hvorfor hun forsvinner fra serien, ei heller hva hun jobber me d nå.

Får håpe det er noe utenfor offentligheten.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What the actual fack..

Vel, om hun nå "velger" å gi seg i Bloggerene så er nok ikke det det dummeste hun kan gjøre. Der ble hun nå fremstilt som den litt pågående og "ung til sinns" mammaen som ikke lot ungdommen få lov til å være på egenhånd.

Og utspillet i media nå er FORHÅPENTLIGVIS for å prøve å skape litt blest eller gi et inntrykk av at hun faktisk er aktuell fremover. Og har kontakter som er villig til å samarbeide med henne. Ikke at hun faktisk har tenkt å gjennomføre noe.

Men dersom det faktisk blir noe av så håper jeg virkelig at samarbeidspartnere hun klarer å få med seg er klar over historikken hennes og hennes grad av manglende suksess selv om hun påstår noe annet.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Dagbladet kommuniserer på en ryddig og ordentlig måte med ref. til det som står etter artikkelen. Det er vel der det egentlige budskapet for hvorfor AB ikke blir med videre kommer frem 😉

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...