Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Influencer Program er ikke konkurs enda. Ser ut som om det var nok en tom trussel fra henne. Andre har påpekt det før; bare en måte å ta oppmerksomhet fra pengekravene på?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Malum skrev:

Nå brukte du både tid og energi på å kritisere og generalisere over ganske mange enkeltbrukere her inne. Hva er din drivkraft? Jeg lurer helt oppriktig, altså. 

Når jeg trenger litt humor i hverdagen popper jeg litt popkorn og titter gjennom denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cessa74 skrev:

Ikke la dere provosere av en

7 timer siden, Cessa74 skrev:

idiot

Takk for komplimanget LOL

som tydeligvis enten ikke vet noe om saken, eller bare vil provosere. Det har aldri vært snakk om "noen tusenlapper" -og ingen her er besatt av AB som person. Derimot er vi (trolig) flere tusen som reagerer kraftig på Anne Brith sin buisness som i flere år har bestått av løgner, trusler, uthenging, anmeldelser, forsøk på hacking, svindel og uærlighet..(for å nevne noe..). At dama er så kynisk at hun kan stå å se rett inn i kamera og promotere boken sin -vel vitende om at deler av innholdet var oppdiktet sier mye om henne. At hun "la ned bloggen" fordi datter fikk "trusler" på IG kontoen var like kynisk, mtp at det strengt tatt ikke var en trussel, som forøvrigkom for 5-6 mnd siden før hun la ned bloggen.. "Trusselen" Jeg vet hvor du bor kom altså lenge før hun med enorm medieoppmerksomhet kunne sitte på tv med tårevåte øyne å promotere boken sin og gråte over den nedlagte bloggen -som hun presisterte var av hensyn til barna. Noen få uker/dager etter nedlegging av blogg for  å "verne barna", ble det samme barnet eksponert daglig i diverse turneposisjoner som overlater lite til fantasien + OPPFORDRET vilt fremmede til å følge datteren på hennes egen IG konto. Og forøvrig full eksopnering av de andre mindreårige også. Mamma er jo tross alt veldig stolt av sine barn -husk hun oppdrar ikke tapere -så her må det jammen bevises hvor flinke, smarte og sukseefulle barn man har. DA er du faen meg ikke redd for konsekvensene av å eksponere barn -dermed en tydelig strategi for å få mest mulig blest om boken sin. Og jammen fungerte det ikke også. Hun fikk masse omtale av journalister som hadde gjort en elendig research og bare fungert som mikrofonstativ for AB sin versjon.

Hun har truet mange -felles er at de har forsøkt å enten si imot henne eller få frem sin side av en sak (mødre i nærområde, Adina fra BOTB, ABIP deltagere osv). Hun har bevisst både overtalt og hentet inn så mange deltagere som overhode mulig til hennes "unike" Influencerprogram mens hun brøt både lover, regler og prinsipper -og klarte dessuten overhode ikke følge opp.

Vi kan egentlig oppsummere i det uendelige. Men at mange reagerer sterkt på alt det skitne og kyniske spillet som lenge har foregått i influencer bransjen er bare et solid tegn på at grensen er nådd. I en bransje med ubegripelig mange millioner i annonseinntekter, fullstendig uten etiske regler eller en øvre myndighet som slår ned på lovbrudd, og med tusenvis av svake lesere som lar seg påvirke -så var det jammen på tide at dette ble reagert på og gjort noe med. Man skal ALDRI undervurdere hva forbrukermakten kan få til. I dette tilfellet har engasjerte, dyktige og kloke mennesker gravd frem, dokumentert og satt i gang reaksjoner som en gang for alle beviste at kynisk og uærlig virksomhet ALDRI lønner seg i lengden.

Vi snakker ikke noen tusenlapper her nei. Vi snakker om mange som har blitt tråkket på og brukt under AB sin togtur til sukse. Heldigvis sørget sannheten og dyktige folk som valgte å stå på kravene for at toget nå Kræsjet og parkerte i en tunnel     -og jeg unner alle som opplevde urett følelsen av at rettferdigheten vant tilsutt..

Desverre er alle pengene borte nå som AB "har valgt" å slå firma konkurs. Trolig kan deltagere og samarbeidspartnere dessverre se langt etter pengene hun har fått på både privat konto og firmaet sin konto. Og hun har ikke engang beklaget til de som meldte henne til forbrukettilsynet. Hun har ikke snev av dårlig samvittighet.. Jeg håper bare noen følger de pengene -hvor ble de av? Hva ble de brukt til? Og at alle fortsetter å forfølge snusk i denne bransjen -den har pågått lenge nok nå..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Consita skrev:

Syns heller du skulle spørre deg selv hva drivkraften til å svindle folk er.

 Er ikke det åpenbart? Tjene penger kanskje?

Har hun svindlet (?) så er det vel bare å annmelde da er straffbart det vettu

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MarianneE skrev:

Du glemte å slenge på at de mobber.. 😆

Og er feite. :tekola:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perle skrev:

Og er feite. :tekola:

Akk ja. Livet uten thigh gap.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som jeg frykter er at bostyrer ikke får tjangs til å granske selskapet og regnskapet skikkelig. Slik jeg tolker lovverket og praksis så er det er boet som skal dekke utgiftene til gjennomgangen av regnskap og fordeling av eiendeler/midler i boet. Her er det sannsynligvis ikke ei krone igjen. Så er det og så vidt jeg forstår mulig for kreditorene til å gå inn og være en del av boet gitt at det blir godkjent, men jeg tipper selskapet ikke har så store kreditorer at de som faktisk har kompetanse gidder å bruke tid på det. Og jeg er usikker på om for eks MA og andre deltakere med krav mot boet får lov uten godkjenning. Jeg _antar_ at det stilles krav til de som evnt får tilgang.

Noe som da dessverre kan resultere i at en eventuell lovstridig eller dårlig praksis i selskapet ikke blir oppdaget og/eller fulgt opp. En kan kanskje til og med oppleve at bostyrer ikke oppdager den etterhvert lange listen med selskaper hun har hatt som har blitt slått konkurs i løpet av få år. Kanskje. Jeg er usikker. Men frykter at konkursen uansett ikke får den oppmerksomheten den fortjener og de konsekvensene som evnt burde fulgt.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de tre selskapene som er aktive i dag ser ut til å ha byttet regnskapsfører i det minste. Dvs Anne-Brith AS, Anne Brith Holding AS og Influencer Program AS. Så litt enklere å få oversikt der håper jeg. :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Era Vulgaris skrev:

Du følger kanskje litt dårlig med. Hun er anmeldt. Tror du virkelig folk sitter og dikter opp at hun er anmeldt for svindel? Det er omtalt i opptil flere aviser. ABD kvitterer med å slå seg konkurs. Da slipper hun å forholde seg til det faktum at hun er en løgner, svindler og bedrager. Beleielig. 

aldri sett i en avis at hun er anmeldt. Har du link?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, fusetufs skrev:

aldri sett i en avis at hun er anmeldt. Har du link?

Da får du lese deg opp, altså bla bakover i tråden

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Fjugur skrev:

Da får du lese deg opp, altså bla bakover i tråden

har lest og lest og googlet, men finner ingen plasser at hun er anmeldt derfor jeg spurte. eneste jeg finner er de hun har anmeldt  andre😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok ikke blitt anmeldt. Men hun er klaget inn til forbrukertilsynet som konkluderte med brudd på et par områder. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lest at noen har anmeldt henne jeg heller, rett skal være rett. (Anmeldelse - da tenker jeg på politiet) Hvis det har skjedd er det ikke offentlig iallefall. Ingen av deltagerne har vel anmeldt henne for svindel ? (Hvis det er det som diskuteres her nå, har ikke lest alt) De har sendt klage, og de har fått medhold hos forbrukertilsynet i at de har rett på å kreve pengene tilbake pga brudd på blandt annet markedsføringsloven og angrerettloven. "Straffen" fra FT skulle være å gi klare tilbakemeldinger på det som var kritikkverdig -  og gi AB veiledning.  Det å anmelde for svindel tror jeg ikke har noe for seg i denne saken. AB har drevet "cowboybusiness", men deltagerne har også helt frivilig valgt å betale for å bli med på noe som var for godt til å være sant. 

Det betyr ikke at det er greit det hun har gjort. Ikke i hele tatt! 

Noen gikk juridiske veier ift utgivelse av boken derimot: https://www.dn.no/boker/anne-brith-davidsen/panta-forlag/saksoker-krever-250000-kroner-av-anne-brith-davidsen-og-panta-forlag/2-1-575478

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener å huske at en eller to av deltakerne vurderte å følge opp med anmeldelse for svindel, skrevet på egen blogg. Om det er blitt anmeldt kan jeg ikke svare på.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Linniiie skrev:

Bilen hennes har blitt avregistrert nå.

Det var jo ikke hennes da. Den var leaset.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minister-mio skrev:

Det var jo ikke hennes da. Den var leaset.

Uansett må det være en skikkelig nedtur, så mye som hun har skrytt av den, og gitt inntrykk av at den var hennes

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...