Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå synes jeg egentlig at man kan la det være litt, og at vi kan holde oss til saken med influencerprogrammet om det først skal skrives noe. Alle ser hva som skjer, og det dreier seg nå om en personlig tragedie, uansett hvem hun har svindlet. Å legge ut om at hun mister bil, hus og må selge bunaden sin synes jeg blir for dumt. Jeg vil ikke ha et liv på samvittigheten, uansett hvor grusom han eller hun har vært. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Antisvindleren skrev:

Nå synes jeg egentlig at man kan la det være litt, og at vi kan holde oss til saken med influencerprogrammet om det først skal skrives noe. Alle ser hva som skjer, og det dreier seg nå om en personlig tragedie, uansett hvem hun har svindlet. Å legge ut om at hun mister bil, hus og må selge bunaden sin synes jeg blir for dumt. Jeg vil ikke ha et liv på samvittigheten, uansett hvor grusom han eller hun har vært. 

Jeg er helt enig med deg. 

Dette er bare trist - særlig for de som på ulikt vis har blitt ofre for dette, både kursdeltakere og familien. 

 

Jeg synes det er helt greit med faktaopplysninger om hva en konkurs innebærer og slik, men resten kan vi la være, synes jeg. 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Antisvindleren skrev:

Nå synes jeg egentlig at man kan la det være litt, og at vi kan holde oss til saken med influencerprogrammet om det først skal skrives noe. Alle ser hva som skjer, og det dreier seg nå om en personlig tragedie, uansett hvem hun har svindlet. Å legge ut om at hun mister bil, hus og må selge bunaden sin synes jeg blir for dumt. Jeg vil ikke ha et liv på samvittigheten, uansett hvor grusom han eller hun har vært. 

Enig i at vi skal holde oss til å diskutere businessen(e) - salg av bunad og innlevering av leasingbil angår ingen.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg er helt enig med deg. 

Dette er bare trist - særlig for de som på ulikt vis har blitt ofre for dette, både kursdeltakere og familien. 

 

Jeg synes det er helt greit med faktaopplysninger om hva en konkurs innebærer og slik, men resten kan vi la være, synes jeg. 

 

Enig! Jeg ønsker ikke "crash and burn" for noen, ikke for AB heller. Tvert imot håper jeg det går bra til slutt dette her - det har nok vært tøft for henne og familien. Men jeg håper også at vi kanskje har sett det siste forretningsprosjektet som går konkurs  - og går utover andre økonomisk, håper vi har sett den siste anmeldelsen av "alt og alle", håper det er slutt på å eksponere ungene  -  og jeg håper det er slutt på kurs der hun skal lære andre om hvordan de skal lykkes. 

Håper hun overrasker positivt når hun kommer tilbake, for hun kommer alltid tilbake.  

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, SjokoLine skrev:

Det gjenstår å se. Jeg er også sikker på at hun kommer tilbake, men det kommer til å være mer hevngjerrig og usympatisk enn noen gang tidligere. Husk at alt av problemer og konflikter som oppstår i hennes liv er alle andres feil, hun selv er bare snill og godhjertet. Den holdningen forblir nok den samme fremover også, slik den har vært i hele hennes voksne liv.

Blir vanskelig å tro på AB, om hun skulle begynne å bli bitte litt mer ydmyk. Tipper dette ender med at folk går en lang omvei, for å unngå å treffe på henne. Tenk deg situasjonen i treningshallen, når alle folk reiser seg å går, når hun kommer inn, livredde for å si eller gjøre noe som er feil og som kan bli brukt mot en. Vil ta tiår å bygge opp noen nære relasjoner for den dama der:-(

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Navigasjon skrev:

Blir vanskelig å tro på AB, om hun skulle begynne å bli bitte litt mer ydmyk. Tipper dette ender med at folk går en lang omvei, for å unngå å treffe på henne. Tenk deg situasjonen i treningshallen, når alle folk reiser seg å går, når hun kommer inn, livredde for å si eller gjøre noe som er feil og som kan bli brukt mot en. Vil ta tiår å bygge opp noen nære relasjoner for den dama der:-(

Mennesker som henne klarer ikke opprettholde sunne og trygge relasjoner. Her er det bare å holde avstand for egen sikkerhet tenker jeg. Hun har jo vist at hun ikke har NOEN sperrer. 

  • Liker 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gro12 skrev:

Hva i alle dager ? Når ble dette skrevet på instagram ?

5 januar. Megaoptimist 4 januar også!

Fra annebrithdavidsen Instagram

 

 

Screenshot_20200526-195125.png

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gro12 skrev:

Hva i alle dager ? Når ble dette skrevet på instagram ?

I januar, som det ble vist til. 
Blar du femti- hundre sider bakover (eller så?), kan du lese diskusjonen rundt innlegget

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der var litt trist å lese ja. "Bare man vil det nok" ringer litt i ørene. 

Vilje er fint det. Men det mer fint med kunnskap, tålmodighet, ydmykhet, lærevilje,  ærlighet, utdannelse, "gå trappetrinnene" osv. Få respekt, gi respekt, få tillit, gi tillit, = anerkjennelse,  og et tillitsvekkende varemerke =  et solid produkt. 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er om hun har trodd på denne fremtidsdrømmer selv? Ble det skrevet for å provosere litt, for å hevde seg litt, eller trodde hun virkelig på det? Hvis det siste er tilfellet er det faktisk litt skremmende at en godt voksen dame har så lite kontakt med virkeligheten. Jeg tror aldri jeg har opplevd noen som har så stor avstand mellom idealet og virkeligheten. Hvis hun skal ha noe håp for å oppnå noe av det hun ønsker må bena ned på jorda, ydmykhet må hentes frem og hun må virkelig starte med all den harde jobbingen hun har skrevet om i mange år. Men først må hun si oppriktig beklager til de hun har hengt ut og svindlet, også må hun erkjenne eget ansvar i alt som har skjedd rundt henne. Det er en lang vei å gå, men det er jo fortsatt håp hvis hun virkelig legger seg flat. 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun kan umulig ha det noe godt med seg selv. Da hun skrev denne teksten må hun vel ha visst hvilken vei det bar, for det er jo ikke så lenge siden. 
 

Det er så mye med ABD som er falskt, og jeg syns det er utrolig merkelig at hun ikke forstår at alle gjennomskuer det. Sånn som kommentarene til podcasten. De fleste positive var det jo åpenbart henne selv som skrev, fordi skrytet var overdrevent for en så dårlig podcast. Jeg vet ikke om det er henne selv eller oss hun prøver overbevise? Alle kan jukse og trikse litt med selvbildet sitt, men det gjelder å finne en balanse så det ikke blir så gjennomskuelig. 
Det «brevet» hun skrev til seg selv er en urelalistisk dagdrøm som alle vet ikke vil gå i oppfyllelse. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, fotballjenta skrev:

Hun kan umulig ha det noe godt med seg selv. Da hun skrev denne teksten må hun vel ha visst hvilken vei det bar, for det er jo ikke så lenge siden. 
 

Selvinnsikt har vært mangelvare hos ABD i lang tid... 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...