Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, baldrian skrev:

 

Den derre secret-filosofien er en skrekkvariant av fokuset på enkeltindividet. For noen kan nok denne tankegangen gi en viss opptur, men det er også mange som får økt følelse av skyld og mislykkethet, f.eks. fordi de tror de har "tiltrukket seg" sykdom og andre problemer. Det er svært naivt å tro at alles liv og skjebne bare har viljen som variabel. 

Jeg leste Regines blogg "Face your fear" da livet hennes gikk mot slutten. Husker det var en (forhåpentligvis ung og dum) jente som spurte Regine i kommentarfeltet om hun hadde lest "The Secret", på et tidspunkt da det var opplagt for både Regine og alle andre at dette hadde bare én mulig utgang innen kort tid.

Når en teori klarer å overbevise noen om at man kan tenke bort dødelig sykdom, er den altfor tynn - og for lett å vri over på at sykdommen egentlig er din egen feil.   

Enig. Denne måten å tenke på kan være ødeleggende (derav parallellen jeg dro til at Sjaman Durek også har en fanskare lenger bak i tråden) 

Det at det er ens egen feil om man mislykkes med noe - fordi man ikke "ville det nok" er vel det AB selger mest (forsøker på). Hun har ikke nevnt at man selv er skyld i sykdommer heldigvis. 

Men tankegangen er i samme gate.

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Isild skrev:

Hun har ikke nevnt at man selv er skyld i sykdommer heldigvis. 

Det er sjelden at de vellykkede "profetene" påstår noe sånt. Men det er ikke vanskelig å forestille seg at mange som vet at de ikke har sjansen til å nå noen topp ved hjelp av viljen, kan tenke slik selv. Det virker jo som om det er slik det henger sammen logisk. 

Det siste de som sliter med sykdom eller andre dårligere forutsetninger trenger, er preik fra bedrevitere om at de kan tenke og ville seg ut av det. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Jeg har ikke abbonement jeg heller, men det hele ligger nok litt i overskriften. "Bloggkjendisen: De solgte 900 kjoler etter at jeg skrev om den". 

 

Artikkelen er fra 2018.

Den gang hadde hun mellom 60 000 og 120 000 unike følgere på bloggen i følge seg selv. (dette var mens Blogglisten fremdeles var oppe, så tallene kunne ettergås. Så fort den forsvant ble det en halv million følgere)

Hun fikk mellom 200 og 500 kommentarer på SoMe hver dag. Og svarte på 90% av dem.

Hun blir spurt om alt fra hvor sokkene er fra, til klokker og gardiner. Hun er svært attraktiv hos annonsører.

Da hun skrev at hun skulle bygge hus ble hun samme kveld kontaktet av 3 kjøkkenleverandører.

Øyenbrynene ble heftig diskutert på bloggen (her har journalisten hørt feil, eller så hadde ikke Anne Brith funnet KG å legge skylden på enda).

Hun tjente 1 million både i 1026 og 2017. I 2018 ser det ut til å bli det dobbelte (fasiten var vel en omsetning på 1 mill, underskudd i firmaet og tohundreogettellerannet tusen i inntekt.

Hun hadde masse hemmelige greier på gang.

(Og for en gangs skyld tillater jeg meg å kommentere utseendet: Hun så smashing ut på bildet!)

Endret av Felis
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Hvis jeg har forstått dette rett, så er hun og han Peter igang med ny runde av 100-dagers klubben ja. Det buklandet sist tror jeg. AB trakk seg. Men de holdt på lenge nok til at medlemmene etterhvert fikk tilbud om å kjøpe de "gode rådene" om hvordan folk kan bli like flinke som AB til å realisere målene sine - for kun kr 5000,-

Om det nå vil være gratis det hele vet jeg ikke. Men hvis dette er det hun tenker å tjene penger på videre etter ABIP så syns jeg det er dårlig stil.

 

Så langt ser det gratis ut er inne i gruppen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Felis skrev:

Hun tjente 1 million både i 1026 og 2017.

Den gikk kanskje litt fort :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Emmelise skrev:

Den gikk kanskje litt fort :P 

Det hadde ikke forundret meg om hun hadde påstått selv at hun tjente en million i 1026.

For 12.999 kr kan du få oppskriften på hvordan hun klarte det! 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at det finnes så mange som gidder og bruke tid og energi  på å svartmale et enkelt menneske,

det finnes verre ting i verden som trenger deres oppmerksomhet

Hva i alledager er drivkraften deres?

ugler i mosen eller "lurt" noen for noen få tusen ikke vet jeg men at dere gidder bruke så mye energi på dette??

Hva består livene deres egentlig av?

skulle vært ganske mye mer jeg skulle vært lurt for om jeg skulle giddet ofre av tid og enegi på enn 10- 20 000 lissom

MATT

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...