Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

3 timer siden, nomore82 skrev:

Nei det er her alt er litt uoversiktlig.

Anne-Brith AS, selskapet som ble registrert i 2018, er registrert i både MVA og AA registeret. Og her er det i tillegg registrert 1 ansatt. Dette er det eldste selskapet AB eier, og dette selskapet eier også domenet influencerprogram.no. Det var da dette selskapet som var i drift på det tidspunktet ABIP kurset ble påtenkt, planlagt og påbegynt.

Selskapet Anne Brith Holding AS ble registrert rundt februar 2019, er ikke registrert i MVA eller AA registeret. Så dette selskapet eksisterte på tidspunktet rundt ABIP oppstarten, men var da brand spanking new.

Selskapet Influencer Program AS - som er selskapet som ble klaget inn av deltakerene og som nå varsles konkurs i, ble ikke opprettet før høsten 2019. Tett opp mot slutten av første kull på ABIP kurset.

Og derfor stiller jeg spørsmålene her. Og de som har krav bør vurdere å sjekke nærmere opp i dette. For en mulighet her er jo at inntektene er gått til Anne-Brith AS, hvor en og har kunnet tatt ut lønn, mens utgiftene har blitt ført på Influencer Program AS. Eller, hvertfall deler av utgiftene. Da er det jo beleilig å slå sistnevnte selskap konkurs.

Bare for ryddigheten sin skyld. Jeg kan fint starte et selskap som heter "Olas Potetbåter AS", og selge malertjenester. Og jeg kan markedsføre meg som "snekker Ola", selv om det er malertjenester jeg selger og selskapet heter "Olas Potetbåter AS". Så det jeg gjør må ikke nødvendigvis være representert i firmanavnet, og jeg kan bruke et annet navn i markedsføringen. Så fremt navnene ikke bryter med andre forbehold i foretaksnavneloven. Så jeg bryr meg ikke her om kurset er solgt av det ene eller det andre selskapet hun står som innehaver av.

Utfordringene dukker derimot opp dersom det er misforhold i driften av foretakene. Som det er lett å mistenke her. Jeg kan altså ikke ha to separate selskap hvor et står for inntekt/lønn og det andre står for utgifter/gjeld uten videre. Så om min mistanke her er rett, hvor det egentlig er selskapet Anne-Brith AS som har hatt den reelle inntekten på kurset her. Ikke Influencer Program AS. Og da er det dette selskapet deltakerene må gå etter.

MEGET godt poeng! Det kunne være interessant å vite om deltakerne har fått kvittering, kontrakt el. med et organisasjonsnummer på...

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For de  av dere som følger "Smått og Stort innen sosiale Medier" kan har Helene Drage lagt ut link om saken

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Kommer veldig tydelig frem at folk er misfornøyde med hvordan hun har opptrådt. Folk som kanskje ikkje har noen egen erfaring med henne men som har lest seg opp i media. Det som er interessant er at med tanke på både denne saken og den med Sophie Elise så vil kanskje bedrifter tenker seg om flere ganger før de inngår samarbeid med en blogger og at man innser hvor mye makt forbrukerne har.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vinglass skrev:

Folk med umettelig oppmerksomhetsbehov har sjeldent noe å tilby er min erfaring. Alt for selvsentrerte for at det skal finnes interessant. 

Det er så fint med Snapchat at det er frivillig hvem man følger. Ingen trenger å se på det de ikke liker. Godt vi er forskjellige. Noen liker mammasnappere og noen liker andre temaer/opplegg. Det må være helt greit. Men ikke noe å starte en diskusjon her inne for. Disse snapkontoene det finnes hundrevis av er vel mest for underholdning for de som driver med det også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med «bestevenninnen», hun som hun hadde så utrolige mye snapper med? Bella, var det henne? Er de ikke venner mer?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Amber skrev:

Hva skjedde med «bestevenninnen», hun som hun hadde så utrolige mye snapper med? Bella, var det henne? Er de ikke venner mer?

Hva heter Bella? Jeg går i surr av alle disse isabel/isabell/isabelle/isabella navnene

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Regine. skrev:

Hva heter Bella? Jeg går i surr av alle disse isabel/isabell/isabelle/isabella navnene

Isabella Rinaldi eller noe slikt, bella1bell på IG 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt være at de fortsatt er like gode venner privat, men alt som har skjedd rundt kurset gjør det kanskje trøblete å fortsette forretningene og prosjektene de satt igang sammen - de skulle jo "erobre verden". Det er vel ikke like stas å fnise og feste nå, - og sprette champagne.

Håper ikke Isabel har sviktet midt i dette. Det lille jeg har sett av henne så virket hun veldig støttende og snill, men jeg tror hun også syns det var spennende å få være med i "rampelyset". Hun kalte AB superkjendis husker jeg, skrøt henne hemningsløst opp i skyene. 

Endret av Isild
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Isabel har "sviktet", så tror jeg ganske sikkert at det er en grunn til det. AB slår meg ikke som en veldig god venninne, og mulig Isabel fant det ut etterhvert..? 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffemonster

Litt off topic. Beklager det, men er hun og Stina Bakken lenger venner? De nevner ikke hverandre med ett ord lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, clyde skrev:

Er da slettes ikke sikkert at det er Isabel som har sviktet her. Kan godt hende hun har opplevd ubehageligheter pga Anne Brith. Listen med folk som har opplevd kjipe ting med AB begynner å bli ganske lang nå.

Helt enig i det. Og mest nærliggende å tro at det er slik det er/var selvsagt. 

Er bare ikke helt imponert over "fangirl"-måten Isabel oppførte seg på heller, for så å stikke av når det ble bråk (som om hun ikke hadde hørt alle ryktene liksom - og burde tenkt seg om ;) ) HVIS det er slik at de ikke lenger har kontakt da. Vi spekulerer jo bare her nå. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2020 den 10.26, FruJohansen skrev:

Det smarteste Anne Brith kan gjøre for å stilne kritikken, er å ta ansvar for det hun har gjort. Til dags dato har hun aldri noensinne tatt ansvar for noe som helst. Alt som går galt, skyldes ytre omstendigheter eller andre menneskers hat og misunnelse.

Når man bygger hele sin karriere på løgner, kalkulert provokasjon og rovdrift av medmennesklig velvilje - og dette foregår i full offentlighet over flere år! - så ender man opp der Anne Brith er nå. Malt inn i et hjørne, avslørt for hele sitt publikum og enda noen tusen til. 

Si unnskyld. Uten å først legge til en masse liksom formildende omstendigheter. Alle som ligger i Anne Brith sitt kjølvann er også bare mennesker, lurt ut i prosjekter de ikke skjønte var luftslott før de hadde tapt både penger, verdighet og nattesøvn. Nå snakker jeg ikke bare om ABIP, men alle de store prosjektene som har gått i dass, med mann og mus og investorer:

Proviant, som satset på den fattige alenemoren som frontfigur. 

Panta, som gav ut boken til den sterke kvinnen som helt alene reiste seg fra asken etter å ha blitt mobbet på internett. 

Bake -appen, som skulle bli hjemmekonditorenens Airbnb. Gudene vet hvor mye arbeid som må til for å få en app lansert, men alt rant ut i sanden uten en krone tjent for noen av de involverte, selskapet ble avviklet med tap.

Jeg håper oppriktig at Anne Brith klarer å reise seg etter dette -men at hun for framtiden innser sine begrensninger og kan være fornøyd med å leve et mer tilbaketrukket liv, uten dette stadige jaget etter penger og publikum. 

Jeg er HELT enig med deg men i sin iver etter å bygge noe så har hu tråkket feil. Flere ganger. Jeg tror ikke intensjonene er ondsinnet men om generell kompetanse om å bygge business. Men synes det blir så mye i disse trådene og de fører lite med seg på lang sikt, tenker jeg. 

Jeg håper også at hun reiser seg men det krever MYE å stå i stormen og alle meningene. For veldig mye tas sikkert personlig og hun sitter sikkert min sin mening om saken og her inne er det en annen mening om den. En lærer så lenge en lever og jeg synes bare det er nok nå. Skulle ønske stormene stilnet, også for CBE sin del. 

Media lever av klikk, som også bloggere gjør, og jeg stoler sjeldent på media sin vinkel for de ELSKER å lage negative saker om omdiskuterte personer. For det gir klikk. Jeg synes heller mediene skal ettergås i sømmene for de sliter...big time. Clickbate på clickbate. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Isild skrev:

Helt enig i det. Og mest nærliggende å tro at det er slik det er/var selvsagt. 

Er bare ikke helt imponert over "fangirl"-måten Isabel oppførte seg på heller, for så å stikke av når det ble bråk (som om hun ikke hadde hørt alle ryktene liksom - og burde tenkt seg om ;) ) HVIS det er slik at de ikke lenger har kontakt da. Vi spekulerer jo bare her nå. 

Diskusjonen i denne tråden har holdt seg saklig og uten noen form for spekulasjoner lenge nå frem til dere begynte å spekulere i et vennskap ingen av oss har snøring på. 
 

Vær så snill - ikke dra denne tråden ned igjen til et bunnivå. Slutt å spekulere i ting dere ikke har noen som helst opplysninger om, og hold dere til fakta. Dere gir mat til de som mener Kvinneguiden er en gjeng med onde tunger. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...