Gå til innhold

Anne Brith Davidsen


Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest ServiceManagerFrue
2 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Eneste grunnen jeg kan se for meg for at noen filmet AB, er at de ville dokumentere hvordan hun ser ut irl...

Jeg tror ikke noen filmet eller tok bilder av henne, for ingen ville vel kjent henne igjen uten snapfilter 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble stille rundt Blogghuset? lansering uten nettside åpen, og to influencere?  Ingen oppdatering på Facebook eller Instagram? Dette gik vel heller ikke som hun hadde tenkt! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pitofinaa skrev:

Det ble stille rundt Blogghuset? lansering uten nettside åpen, og to influencere?  Ingen oppdatering på Facebook eller Instagram? Dette gik vel heller ikke som hun hadde tenkt! 

181 følgere på IG. De må nok betraktelig opp i følgerskare hvis annonsører skal bli interessert (- det tar sikkert tid, men pussig at ikke de "hundretusener" av følgere de allerede har er med og støtter dette med likes, heiarop og "follow" )

Ganske lydløs lansering ja. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det viser lite forståelse for forretningsutvikling i denne tråden. Om Blogghuset har fått med investor, noe som har blitt signalisert på ulike plattformer og noe som må til om de skal klare å utvikle dette, så vil dette vise seg veldig kjapt når dokumenter foreligger i opprettelsen av AS. 

Antall følgere i sosiale medier definere IKKE suksessen til et selskap og det er ikke der de tjener penger. PÅ antall følgere på Blogghuset mener jeg da. Det er hos influencerne pengene ligger og derav må forståelsen av forretningsutvikling opp i denne tråden. Blir rett og slett litt dumt/platt å lese. 

Når en er grunder og bygger selskap skulle det bare mangle om det ikke ble stille i perioder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pitofinaa skrev:

Det ble stille rundt Blogghuset? lansering uten nettside åpen, og to influencere?  Ingen oppdatering på Facebook eller Instagram? Dette gik vel heller ikke som hun hadde tenkt! 

I dag er det kick off for blogghuset 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FruJohansen skrev:

Sist Kvinneguiden tok tak og blandet seg i forretningsdriften, endte det med at samarbeidspartneren til Anne Brith måtte legge seg langflat på sin egen Facebookside og be om en ny sjanse for produktet sitt. Det var en katastrofal lansering.

Hvis man fortsatt bygger selskapet, og trenger ro til det, så er det kanskje dumt å prelansere det før i det minste nettsiden er klar? Det er jo litt som å klinke i glasset i et bryllup, og når folk hører etter, så har du ikke noe å si? Eller.... starte en julekalender i begynnelsen av desember, for så å bli helt stille om hele kanalen den ble lansert på.

Enig med deg i dette. Dette virker svært amatørmessig. Som annonsør/investor ville jeg vært svært forsiktig med å nærme meg et annonsebyrå som har så lite på plass ved offentlig oppstart. Det kan godt hende at disse damene har evne til å få dette opp å stå, men å presentere seg på denne måten virker nok mer undergravende enn fremmende. På en annen side, det var mange som tjente penger på alle IT-AS-ene på 80 - 90-tallet, så hvem vet.

Et spørsmål til @Littlewoman, som ser ut til å ha inside information: Hvorfor opplyses det noen steder at Blogghuset var heleid av @bella1bell (Instagram) siden 2014, og nå eid av @bella1bell og @nataliemull_ (Instagram)? Er ikke Blogghuset AS eid av bloggere likevel? Sistnevnte står som eier av @Ibelgruppen, som igjen er investor i blant annet Blogghuset, Spraytanhuset, m.fl.

Edit: For den som ikke er dreven i «businessverden» kan det høres flott ut med alle begrepene som blir kastet rundt, men det å være «investor» kan for eksempel bety at man har spleiset på en del av lovpålagt aksjekapital, som i dag har en minimumsgrense på 30.000,-. 😉

Endret av Pust
Lagt til tekst etter «Edit»
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rar den siste snapen der hun flimer pcen med Isabell Erikssen, og skriver ung buesness woman - hjerte. En helt merkelig ting å legge ut. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FruJohansen skrev:

Fram til nå virker det som om Blogghusets eneste funksjon er å gi investorene en sted å klø hverandre på ryggen. Det ser litt merkelig ut fra utsiden. Hvis jeg skulle starte opp en cafe, eller klesbutikk, eller hva som helst, så ville jeg kanskje gitt mine potensielle kunder litt mer konkret informasjon om hva jeg skulle drive med. Særlig viktig er det kanskje i oppstartsfasen. Istedet bruker de tiden sin på selvskryt og skryt av hverandre. Pussig forretningside. 

Ble forklart over her at vi i denne tråden ikke forstår noe særlig av forretningsutvikling, det stemmer nok - for jeg skjønner ikke så mye av dette jeg. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FruJohansen skrev:

Fram til nå virker det som om Blogghusets eneste funksjon er å gi investorene en sted å klø hverandre på ryggen. Det ser litt merkelig ut fra utsiden. Hvis jeg skulle starte opp en cafe, eller klesbutikk, eller hva som helst, så ville jeg kanskje gitt mine potensielle kunder litt mer konkret informasjon om hva jeg skulle drive med. Særlig viktig er det kanskje i oppstartsfasen. Istedet bruker de tiden sin på selvskryt og skryt av hverandre. Pussig forretningside. 

Vil bare si jeg setter stor pris på deg og dine gode innlegg/kommentarer, @FruJohansen

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Littlewoman skrev:

Synes det viser lite forståelse for forretningsutvikling i denne tråden. Om Blogghuset har fått med investor, noe som har blitt signalisert på ulike plattformer og noe som må til om de skal klare å utvikle dette, så vil dette vise seg veldig kjapt når dokumenter foreligger i opprettelsen av AS. 

Antall følgere i sosiale medier definere IKKE suksessen til et selskap og det er ikke der de tjener penger. PÅ antall følgere på Blogghuset mener jeg da. Det er hos influencerne pengene ligger og derav må forståelsen av forretningsutvikling opp i denne tråden. Blir rett og slett litt dumt/platt å lese. 

Når en er grunder og bygger selskap skulle det bare mangle om det ikke ble stille i perioder. 

Det er vel mer timingen på denne stillheten flere i denne tråden undres over. Men vi har vel ikke peiling på business. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, FruJohansen skrev:

Sist Kvinneguiden tok tak og blandet seg i forretningsdriften, endte det med at samarbeidspartneren til Anne Brith måtte legge seg langflat på sin egen Facebookside og be om en ny sjanse for produktet sitt. Det var en katastrofal lansering.

Hvis man fortsatt bygger selskapet, og trenger ro til det, så er det kanskje dumt å prelansere det før i det minste nettsiden er klar? Det er jo litt som å klinke i glasset i et bryllup, og når folk hører etter, så har du ikke noe å si? Eller.... starte en julekalender i begynnelsen av desember, for så å bli helt stille om hele kanalen den ble lansert på.

Å fy, jeg ser for meg den der glassklinke-situasjonen sammen med et par tørre kremt eller host. Ble flau jeg, så der traff du spikeren på hodet.🙊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Littlewoman skrev:

Synes det viser lite forståelse for forretningsutvikling i denne tråden. Om Blogghuset har fått med investor, noe som har blitt signalisert på ulike plattformer og noe som må til om de skal klare å utvikle dette, så vil dette vise seg veldig kjapt når dokumenter foreligger i opprettelsen av AS. 

Antall følgere i sosiale medier definere IKKE suksessen til et selskap og det er ikke der de tjener penger. PÅ antall følgere på Blogghuset mener jeg da. Det er hos influencerne pengene ligger og derav må forståelsen av forretningsutvikling opp i denne tråden. Blir rett og slett litt dumt/platt å lese. 

Når en er grunder og bygger selskap skulle det bare mangle om det ikke ble stille i perioder. 

Er ikke så stor fan av hersketeknikker. Og om noen lar seg irritere over folk som til stadighet stikker nesen frem og skal ha oppmerksomhet den være seg positiv eller negativ, så er det vel ikke slik at du er en dommer som skal fortelle hva som er riktig og galt å trekke frem i denne tråden. Fikk bare litt ovenfra og ned følelse av det der. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser på siste snap at hun skriver om fø flekken sin i ansiktet. Hun skriver at Google viser at Anne Blitt føflekk er det mest søkte på hennes navn på nett.  Så nå er det bare og gå inn på anonyme Forum og diskutere.  Men jeg søkte på det hun sa og fant ikke en artikkel og her på KG har jeg aldri sett at dette er snakket om

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue
3 minutter siden, terteskjell skrev:

Ser på siste snap at hun skriver om fø flekken sin i ansiktet. Hun skriver at Google viser at Anne Blitt føflekk er det mest søkte på hennes navn på nett.  Så nå er det bare og gå inn på anonyme Forum og diskutere.  Men jeg søkte på det hun sa og fant ikke en artikkel og her på KG har jeg aldri sett at dette er snakket om

Hvis det er mest søkt på google så kommer det forslaget opp når man skriver navnet hennes. Jeg får ikke opp noe føflekk som forslag. Disse bloggerene må jo leve i et paralellt univers fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ServiceManagerFrue skrev:

Hvis det er mest søkt på google så kommer det forslaget opp når man skriver navnet hennes. Jeg får ikke opp noe føflekk som forslag. Disse bloggerene må jo leve i et paralellt univers fra oss.

Synes jo dette var merkelig..  Har ikke tenkt over at hun har føflekk

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FruJohansen skrev:

Sist Kvinneguiden tok tak og blandet seg i forretningsdriften, endte det med at samarbeidspartneren til Anne Brith måtte legge seg langflat på sin egen Facebookside og be om en ny sjanse for produktet sitt. Det var en katastrofal lansering.

Hvis man fortsatt bygger selskapet, og trenger ro til det, så er det kanskje dumt å prelansere det før i det minste nettsiden er klar? Det er jo litt som å klinke i glasset i et bryllup, og når folk hører etter, så har du ikke noe å si? Eller.... starte en julekalender i begynnelsen av desember, for så å bli helt stille om hele kanalen den ble lansert på.

Sette alltid pris på dine innlegg, takk for at du kommenterte tilbake. Helt enig i det du skriver men jeg putter det litt i ivrige grundere skuffen. Sier ikke med mitt innlegg at jeg tror de vil lykkes men mer en generell kommentar om forretningsforståelse. 

Alle grundere gjør feil og spesielt i starten. Se på Blondinebella i Sverige. Har startet 13 AS men kun lykkes med 5 av de. Det er helt vanlig i grunderverden og det tenker jeg det må få være rom for uansett hvem en er og tidligere har gjort. 

Mange er kjappe med å dømme ting nord og ned uten vidsyn for at folk faktisk prøver å få til noe. Igjen, jeg er ingen AB fan og har heller ikke noe innblikk i noe utover det som ligger offentlig ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...