Populært innlegg FruJohansen Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg #12761 Del Skrevet 12. juni 2020 Presseomtalen av Bloggerne er mest sannsynlig initiert av TV2, som naturlig nok ønsker å promotere neste sesong ved å avsløre hvem som er ute og hvem som er inne. Dermed blir alle involverte nødt til å uttale seg, og alle er så klart enige om at man skilles i vennskapelig overensstemmelse, for det tar seg best ut offentlig 🙄 Ang AB ser vi at mediene velger å linke artiklene om ABIP i saken, og skaper rom for spekulasjoner om hvorvidt avgjørelsen om å fjerne henne fra Bloggerne har en sammenheng med dette, uten å si det direkte. Det setter også uttalelsen hennes om "nye planer" i et litt tragikomisk lys, og det er neppe tilfeldig. AB må nok anta at dommen i Forbrukerombudet vil følge henne hver gang hun skaper andre overskrifter. Det vil farge av på alle prosjekter og samarbeid i overskuelig framtid. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. juni 2020 #12762 Del Skrevet 12. juni 2020 3 minutter siden, FruJohansen skrev: Presseomtalen av Bloggerne er mest sannsynlig initiert av TV2, som naturlig nok ønsker å promotere neste sesong ved å avsløre hvem som er ute og hvem som er inne. Dermed blir alle involverte nødt til å uttale seg, og alle er så klart enige om at man skilles i vennskapelig overensstemmelse, for det tar seg best ut offentlig 🙄 Ang AB ser vi at mediene velger å linke artiklene om ABIP i saken, og skaper rom for spekulasjoner om hvorvidt avgjørelsen om å fjerne henne fra Bloggerne har en sammenheng med dette, uten å si det direkte. Det setter også uttalelsen hennes om "nye planer" i et litt tragikomisk lys, og det er neppe tilfeldig. AB må nok anta at dommen i Forbrukerombudet vil følge henne hver gang hun skaper andre overskrifter. Det vil farge av på alle prosjekter og samarbeid i overskuelig framtid. Det så litt rart ut ja. Å lese uttalelsen om nye planer hun gleder seg til til høsten - og rett under er det link til artikkelen "Går for konkurs etter kurs-kritikk". Får håpe hun velger et liv utenfor offentligheten, og at det hun gleder seg til er en "vanlig jobb". Men jeg tviler vel egentlig på det. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg #12763 Del Skrevet 12. juni 2020 Anne Brith var vel strengt tatt "ute" av bloggerne allerede da siste sesong gikk på skjermen. TV2 kastet seg rundt og klippet panisk i takt med at avsløringene ble rullet opp. Det gikk så fort i svingene at episodene ikke engang stemte med programbeskrivelsene. Premisset for comebacket var at hun skulle presenteres som mentor og forretningsdame, og vi vet at TV2 filmet mye omkring ABIP og Blogghuset. Men da alt dette var borte satt de igjen med et fyllekalas av en annen verden og en litt labil firebarnsmor på jakt etter mannfolk. Og nå fremstiller TV2 det som om det var akkurat det de var ute etter i utgangspunktet. I den siste Bloggerne-sesongen fikk TV-seerne et innblikk i hennes hverdag etter at bloggen var lagt ned, hun var blitt singel og hadde flyttet inn i nytt hus. https://www.tv2.no/underholdning/11492468/ Jeg kan bare tenke meg hvor vondt det må være for Anne Brith. Men hun lar seg ikke knekke, heldigvis, fra høsten av er hun klar for nye eventyr. Og bra er det, for det er mange som venter på pengene sine. 76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pittelille Skrevet 12. juni 2020 #12764 Del Skrevet 12. juni 2020 Kanskje på tide å stikke fingeren i jorda og finne en «vanlig» jobb så de stakkars barna kan få litt stabilitet.... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 12. juni 2020 Populært innlegg #12765 Del Skrevet 12. juni 2020 Det var vel ingen bombe for noen at Anne Brith var kastet ut av ny sesong av bloggerne. Men "snillt" å skrive at hun trekker seg, når sannheten er at hun på ingen måte var aktuell i ny sesong. Hun blogger ikke, hennes SoMe kanaler ligger brakk, Podcasten gikk til helvete, Magazinet er nedlagt, ABIP har gått konkurs, blogghuset er borte og AB skylder penger både til samarbeidspartnere og tidligere deltagere. Hun gikk fra "suksess, festing, fet bil og "influencervenner" i 20 årene - til nå å knapt klare å holde på huset. Smykker og klær selges unna, bilen er levert tilbake og Anne Brith har forsvunnet helt fra offentligheten. Jeg håper virkelig ikke den dama nå sitter på Sørumsand og pønsker ut nye "buisness-ideer" som i prinsippet handler om raske penger inn basert på luftslott, bedrag og fasade. Det vil overraske meg stort om hun har funnet nye samarbeidspartnere med hennes historikk nå med 4 konkurser, tapt rettsak, latterliggjøring av hennes jordskjelv og andre kreative taktikker for å få medieoppmerksomhet-og hvor alle vet at mange er tråkket på, brukt og glemt på hennes vei til suksee (raske penger). Hun skylder mange både en offentlig beklagelse og ikke minst penger. Om noen etter alt det som nå har kommet frem om AB sin historikk, oppførsel og hennes måte å behandle folk på -men fortsatt faktisk vil sponse henne/samarbeide med henne -da vil jeg tenke de i beste fall er ekstremt naive!! Og jeg nekter å tro at AnneBrith vil påvirke/selge noe som helst -da folk flest som sitter med forbrukermakten fortsatt er engasjerte og mildt sagt provosert over hennes oppførsel siste årene. Hennes løgner og svindeloppførsel er kjent over hele Norge. Hun shoppet, festet, fikset hår/gulfarge/negler etc på andre sine penger -og hun gjorde ingenting for å jobbe/gi tilbake. Nå er pengene borte, firma borte, bil og "influencervenner" borte , hennes selskap og buisness er borte, samarbeidspartnere og hjelpere er borte. Så jeg håper nå dama gir seg i denne bransjen for godt. At hun innser at raske penger aldri kommer av seg selv. At fasade, bedrag og uredelig oppførsel ikke lønner seg. At mindreårig fortjener ro og en lang pause fra eksponering og sponsing. Jeg håper hun finner en vanlig jobb som gir inntekt og mulighet til å beholde huset. At hun innser hun aldri var noen stor "influencer" og at tiden er overmoden for å gi seg. Og at hun innser hvor mye skade og dritt hun faktisk har skapt -at det er mange som føler seg svindlet og dårlig behandlet. At de virkelig fortjener en oppriktig beklagelse og at de får igjen penger de har betalt til AnneBrith (selv om pengene forlengst er brukt på champis, klær fra Nelly, byturer og behandlinger -så burde AnneBrith allikevel skaffe de pengene og gi tilbake). Så håper jeg på sikt hun finner roen med en jobb, sin drømmemann, klarer å beholde huset og kanskje fått en annen fet bil etterhvert. men først etter at hun har ryddet opp etter seg selv og betalt det hun skylder. (Og så håper jeg at ny arbeidsgiver og ny mann ikke googler henne -for det blir neppe positivt i hennes favør..) Om hun derimot "kommer tilbake" til høsten med nye kurs , bok etc og nytt forsøk på raske penger -så er jeg overbevist på at hun og samarbeidspartneren kommer til å møte på MYE motstand. Det er nok nå fra den dama der.. Virkelig.. 129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 12. juni 2020 #12766 Del Skrevet 12. juni 2020 Veldig bra oppsummert, @Cessa74 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 12. juni 2020 #12767 Del Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Hedy Lamarr skrev: Veldig bra oppsummert, @Cessa74 Så enig. Veldig bra@Cessa74 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 12. juni 2020 #12768 Del Skrevet 12. juni 2020 Må bare hive meg på å applaudere for et veldig bra innlegg @Cessa74 👏 Og en ting er sikkert de som sponser ABD med noe som helst vil aldri få en krone av meg, og det vil jeg oppfordre alle rundt meg til også! I hvertfall ikke før evt beklagelser og tilbakebetalingen av det/de hun skylder! 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 12. juni 2020 #12769 Del Skrevet 12. juni 2020 5 timer siden, Cessa74 skrev: Og så håper jeg at ny arbeidsgiver og ny mann ikke googler henne -for det blir neppe positivt i hennes favør.. Jo, det får vi håpe 😎 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. juni 2020 #12770 Del Skrevet 12. juni 2020 Etter MANGE forsøk på å etablere selskaper og prosjekter som kun har endt i konkurs eller "ikkeno" håper jeg iallefall hun innser at hun ikke er den grunderen og forretningskvinnen hun så hardt ønsker å være- og fremstille seg som. Statusen som "kjendis" har hun fått pga drama og forretninger som har gått til helvete. Jeg har ikke så mange fler tanker om det, annet enn at - Lær av feil og feilvurderinger. Jeg tror hun ville scoret mange poeng ved å f.eks vise utad at hun ønsket å gjøre opp med de som er misfornøyd med ABIP. Men, jeg tror ikke det er helt henne stil. Det virker som hun alltid tenker "Nå skal jeg fanden meg vise alle!!" i nye prosjekter - som igjen resulterer i bråk, brutte relasjoner og konkurs. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 12. juni 2020 #12771 Del Skrevet 12. juni 2020 Hva skjedde med bakeboken og samarbeidet med enn kjøkkenutstyrs leverandør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 12. juni 2020 #12772 Del Skrevet 12. juni 2020 6 minutter siden, Lin11 skrev: Hva skjedde med bakeboken og samarbeidet med enn kjøkkenutstyrs leverandør? De hadde nok googlet henne til slutt og innså litt av hvert 🤣 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 12. juni 2020 #12773 Del Skrevet 12. juni 2020 17 minutter siden, Lin11 skrev: Hva skjedde med bakeboken og samarbeidet med enn kjøkkenutstyrs leverandør? Boken står som utsolgt når jeg søkte etter den på bla bokklubben.... har ikke sett den i salg noe sted når jeg tenker meg om. Kan forlaget ha annullert kontrakten mon tro?? Hva da med evt utbetalt forskudd??? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 12. juni 2020 #12774 Del Skrevet 12. juni 2020 4 minutter siden, Fruktninja skrev: Boken står som utsolgt når jeg søkte etter den på bla bokklubben.... har ikke sett den i salg noe sted når jeg tenker meg om. Kan forlaget ha annullert kontrakten mon tro?? Hva da med evt utbetalt forskudd??? Utsolgt??? Det høres lite trolig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 12. juni 2020 #12775 Del Skrevet 12. juni 2020 Lurer på hvordan det går med konkursene og uoppgjorte krav. Fant en ganske lettfattelig oversikt over hva som skjer ved insolvens / konkurs. https://fbadvokat.no/konkurs/ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 12. juni 2020 #12776 Del Skrevet 12. juni 2020 Du finner den på feks Norli... En bok som aldri burde ha sett dagens lys. En skam for forlaget. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. juni 2020 #12777 Del Skrevet 12. juni 2020 Husker ikke hvem som skrev det her inne, men forlaget (panta) ga den ikke ut allikevel. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 12. juni 2020 #12778 Del Skrevet 12. juni 2020 Ser at det er et forlag som heter Panta som har gitt den ut.. Iallefall står det det på Ark der boken er presentert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oransjesjel Skrevet 12. juni 2020 #12779 Del Skrevet 12. juni 2020 Den avgjørelsen burde de ha holdt fast på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 12. juni 2020 #12780 Del Skrevet 12. juni 2020 Det er noe rart med den boka og prisen. Det er jo ikke bilde, og prisen er satt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg