skravlus Skrevet 22. mai 2020 #12681 Del Skrevet 22. mai 2020 Er hun aktiv i noen kanaler nå for tiden? Jeg får aldri opp noe fra henne i snapchat lenger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 22. mai 2020 #12682 Del Skrevet 22. mai 2020 9 hours ago, Linniiie said: Bilen hennes har blitt avregistrert nå. Kilde? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 22. mai 2020 Populært innlegg #12683 Del Skrevet 22. mai 2020 (endret) 5 timer siden, Ellenn skrev: Uansett må det være en skikkelig nedtur, så mye som hun har skrytt av den, og gitt inntrykk av at den var hennes Om det stemmer at bilen er avregistrert håper jeg det er fordi hun har satt tæring etter næring og har kommet seg ut av den dyre leasingavtalen for å klare å holde på huset, for det er jo det viktigste for hele familien. At det er en skikkelig nedtur for AB er jeg ikke i tvil om, men som man reder ligger man.🤷♀️ Å beholde huset hun har kjempet for å kjøpe i årevis burde være viktigere enn å kjøre "fet" bil. Endret 22. mai 2020 av Christiane_W 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranunkelen Skrevet 23. mai 2020 #12684 Del Skrevet 23. mai 2020 🙈🙈🙈🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stargaze Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12685 Del Skrevet 24. mai 2020 Fortsatt ingen konkurs i InfluencerProgram. Håper de som betalte inn og ikke har fått som lovet fortsetter å stå på. Virker som om hun kom med varsel om konkurs for å få slutt på maset om tilbakebetaling av penger. Frekkheten fortsetter med andre ord.. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Villroses hage Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12686 Del Skrevet 24. mai 2020 Det tar jo noe tid å behandle en konkurs. Selskapet er såvidt jeg forstår insolvent, så grunnlaget for konkurs er "i orden". Det som ikke er i orden er at dette selskapet etter alt og dømme ble stiftet lenge etter at (de første) kursdeltakerne hadde startet og betalt. Hvilket selskap har de betalt kursavgiften + ekstraavgiften i Tromsø til? Er det Anne-Brith AS? Er dette selskapet også insolvent? Interessant er det om det selskapet som opprinnelig (?) startet influenserkurset, altså Anne-Brith AS har noen midler eller har hatt inntekt fra ABIP-kurset, slik at kursdeltakerne kan kreve penger igjen derfra. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg nomore82 Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12687 Del Skrevet 24. mai 2020 I morgen er vi vel der at det er tre uker siden hun uttalte til media at hun skulle slå selskapet konkurs. Dersom hun bestemte seg der og da, on the spot, for at dette var en lur løsning så har hun altså hatt tre uker på seg til å sende inn papirene til de rette instansene og fått de til å behandle saken. Merk da at det eneste de skal gjøre er å bekrefte at selskapet er insolvent(ikke har penger til utgiftene), og åpne konkurs. Jeg har som sagt før ikke slått noen selskap konkurs før så kan ikke skilte med erfaring her, men normalt sett ville jeg tenkt at 2-3 uker burde holde. Men vi er i en spesiell tid og. Ikke pga AB men pga COVID-19. Så godt mulig at det gjør at ting tar lengre tid. Men(nummer 1). De som har fulgt AB og ABIP kurset vet jo at det begynte for ca 1 år siden, hadde mest aktivitet rundt starten på sommeren i fjor og litt aktivitet spredt ut over høsten før det tilsynelatende var over rundt oktober i fjor. Når en tenker seg om så bør det og være åpenbart at all inntekt på kurset kom våren 2019. Når det gjelder utgiftene så har nok de vært løpende og siden en av leverandørene til ABIP ikke har fått betalt for en leveranse(Instagram kurs) i mai i fjor - så må jo det bety at kassen var tom allerede i mai-juli 2019. Og det kan nok stemme siden hun plutselig og måtte ha ekstra inntekt i forbindelse med turen nordover på høsten, hvor hun på kort varsel måtte kreve at deltakerene betalte inn en uforutsett og ikke varslet avgift for den delen av kurset. Til sin private konto attpåtil. Så om en ser på dette isolert sett så bør enhver bedriftseier, spesielt når en skilter med at en er så vellykket bedriftseier, kunne planlegge og ha kontroll nok til å allerede da se at dette ikke går og at bedriften ikke har penger til å betale for sine utgifter. Dvs at kurset var insolvent allerede høsten 2019. Men det var altså først for 3 uker siden i forbindelse oppfølging med klagene at hun kom med konkursen. Dette vitner om at hun enten er utrolig utspekulert, eller at hun totalt mangler kontroll. Eller en blanding av totalt ute av kontroll og et forsøk på å være utspekulert. Men(nummer 2). Ser vi på tidslinjen her så ble ikke selskapet hun nå varsler konkurs i opprettet før sent høsten 2019. Altså mot slutten av kurset/etter kurset... Altså lenge etter at jeg mistenker at kassen var tom. Hvordan kan da Influencer Program AS, som nå er klaget inn av flere deltakere til forbrukertilsynet, settes som ansvarlig for kurset som ble påtenkt og startet minst et halvt år før selskapet eksisterte OG flere måneder etter kassen allerede var tom??? Dette lukter svidd. Og det har det gjort lenge. 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12688 Del Skrevet 24. mai 2020 Jeg kan heller ingen ting om konkurser, så jeg har orientert meg litt. Først: Det er ikke ulovlig å bruke sin private konto inntil firma er registrert og firmakonti opprettet. Selv ikke hvis det tar 6 måneder. Men det krever selvfølgelig at man har tungen rett i munnen og har orden i bilagene. Så fort ABIP var opprettet måtte hver eneste krone hun har tatt inn på sin konto overføres til ABIP sin konto. Her vet vi at det glapp, for kursdeltakere har blitt truet (bokstavlig talt) med inkasso inntil 3 måneder etter innbetalinger. I tillegg oppbevarer hun regnskapet i samme skuff som katta leker i, noe som ikke bidrar til orden. Ett sted på veien har det vært forsøk på å rydde opp. Kursavgiftene har på mystisk vis dukket opp igjen, og Anne Brith slapp å ringe inkassoselskapet. Men, hvor mange kursavgifter har blitt registrert og ført over på riktig konto? Har alle de drøyt hundre kursavgiftene advokaten pratet om blitt registrert? Eller er antallet nærmere de 19 som Anne Brith hevder? En annen ting: Hvis et selskap er insolvent plikter styret å slå det konkurs. Idet konkurs er et faktum kan firmaet ikke lenger kjøpe varer og tjenester. De resterende verdiene skal fordeles på de som allerede har krav inne. I dette tilfellet har styreleder selv gått ut i media og erklært insolvens, så hun er klar over tingenes tilstand. Likevel hevder hun i samme artikkel at hun skal fortsette å kjøpe tjenester, nemlig hjelp av regnskapsfører. Anne Brith har gått konkurs så mange ganger at hun burde vite at dette er ulovlig. Neste spørsmål blir da: Hvilket behov har hun for regnskapsfører? En bostyrer tar over tømmene idet konkurs er et faktum. Er ikke kassa riktig så tom som hun vil ha det til? Velger hun å selv bestemme hvor restene skal gå? Jeg vedder en femmer på at kursdeltakerne i så fall ikke står først i køen. Regnskapsfører står tydeligvis på lista. I tillegg er det verdt å merke seg at Influencer Program AS har samme adresse som Anne Brith selv. Hva kan man egentlig ta i husleie for tiden...? Når en bostyrer før eller siden trer inn, så er det veldig viktig for Anne Brith at kursavgiftene fra de som har brukt angreretten er registrert. Det må samsvare med de 19 hun har oppgitt. Hvis ikke vil nok rette instanser begynne å lete etter de pengene og da kan de få seg noen overraskelser på Anne Brith privatkonto. Samtidig vet vi at Anne Brith sliter økonomisk, så jeg tviler på at disse kursavgiftene fremdeles står på konto. Er det dette som gjør at det trekker ut? Er det derfor hun selger halve garderoben sin, inkludert sin egen bunad? For selv om det nærmest er umulig for henne å skrape sammen de pengene, er det enda verre hvis det blir oppdaget at hun har tjent penger svart. Hun har allerede oppdaget hvor ivrige de er til å kreve inn skattegjeld og har nok ikke lyst på en ny runde i retten. 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12689 Del Skrevet 24. mai 2020 11 minutter siden, Felis skrev: Jeg kan heller ingen ting om konkurser, så jeg har orientert meg litt. Først: Det er ikke ulovlig å bruke sin private konto inntil firma er registrert og firmakonti opprettet. Selv ikke hvis det tar 6 måneder. Men det krever selvfølgelig at man har tungen rett i munnen og har orden i bilagene. Så fort ABIP var opprettet måtte hver eneste krone hun har tatt inn på sin konto overføres til ABIP sin konto. Her vet vi at det glapp, for kursdeltakere har blitt truet (bokstavlig talt) med inkasso inntil 3 måneder etter innbetalinger. I tillegg oppbevarer hun regnskapet i samme skuff som katta leker i, noe som ikke bidrar til orden. Ett sted på veien har det vært forsøk på å rydde opp. Kursavgiftene har på mystisk vis dukket opp igjen, og Anne Brith slapp å ringe inkassoselskapet. Men, hvor mange kursavgifter har blitt registrert og ført over på riktig konto? Har alle de drøyt hundre kursavgiftene advokaten pratet om blitt registrert? Eller er antallet nærmere de 19 som Anne Brith hevder? En annen ting: Hvis et selskap er insolvent plikter styret å slå det konkurs. Idet konkurs er et faktum kan firmaet ikke lenger kjøpe varer og tjenester. De resterende verdiene skal fordeles på de som allerede har krav inne. I dette tilfellet har styreleder selv gått ut i media og erklært insolvens, så hun er klar over tingenes tilstand. Likevel hevder hun i samme artikkel at hun skal fortsette å kjøpe tjenester, nemlig hjelp av regnskapsfører. Anne Brith har gått konkurs så mange ganger at hun burde vite at dette er ulovlig. Neste spørsmål blir da: Hvilket behov har hun for regnskapsfører? En bostyrer tar over tømmene idet konkurs er et faktum. Er ikke kassa riktig så tom som hun vil ha det til? Velger hun å selv bestemme hvor restene skal gå? Jeg vedder en femmer på at kursdeltakerne i så fall ikke står først i køen. Regnskapsfører står tydeligvis på lista. I tillegg er det verdt å merke seg at Influencer Program AS har samme adresse som Anne Brith selv. Hva kan man egentlig ta i husleie for tiden...? Når en bostyrer før eller siden trer inn, så er det veldig viktig for Anne Brith at kursavgiftene fra de som har brukt angreretten er registrert. Det må samsvare med de 19 hun har oppgitt. Hvis ikke vil nok rette instanser begynne å lete etter de pengene og da kan de få seg noen overraskelser på Anne Brith privatkonto. Samtidig vet vi at Anne Brith sliter økonomisk, så jeg tviler på at disse kursavgiftene fremdeles står på konto. Er det dette som gjør at det trekker ut? Er det derfor hun selger halve garderoben sin, inkludert sin egen bunad? For selv om det nærmest er umulig for henne å skrape sammen de pengene, er det enda verre hvis det blir oppdaget at hun har tjent penger svart. Hun har allerede oppdaget hvor ivrige de er til å kreve inn skattegjeld og har nok ikke lyst på en ny runde i retten. Må si jeg er nysgjerrig på hvordan kursavgiftene er "håndtert" jeg også. Jeg håper iallefall ikke hun bare har brukt de privat etterhvert som de har kommet inn. Når konkursen blir åpnet kommer en bostyrer på banen, han vil se på aktiva og passiva, driftsregnskapet og lage en oversikt over utestående og kreditorer. Den viktigste posten er evt ubetalt lønn osv. Hvis hun/de har tatt ut lønn får vi håpe det er gjort på rett måte det også - og at de ikke bare har tatt til egen lomme etter eget forgodtbefinnende. Hadde jeg vært deltager hadde jeg hengt meg litt opp i den ekstrautgiften som ble i forbindelse med turen til Tromsø jeg, det er en svært konkret sak, og det burde være uproblematisk å få svar fra boet på hvor de 30 000 ble av. De ville jeg ha forlangt kopi av bilag på - av hva de gikk til. Håper alle deltagerne har lært noe de også av dette. Aldri betale noe uten faktura og helst også et underbilag som viser hva man betaler for. Bytterett, reklamasjonsrett og angrerett er også veldig viktig. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 24. mai 2020 #12690 Del Skrevet 24. mai 2020 Selger hun bunaden er hun pressa. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pluttiplott Skrevet 24. mai 2020 #12691 Del Skrevet 24. mai 2020 4 timer siden, Trua skrev: Selger hun bunaden er hun pressa. Aner ikke om hun har sin bunad til salgs, men typ kr.20 000,- - 25 000,-, hjelper vel kun ut neste uke. Sorry AB, men du visste dette ville skje, så dum er du ikke:-( 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 24. mai 2020 #12692 Del Skrevet 24. mai 2020 Selger hun den? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg yamask Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12693 Del Skrevet 24. mai 2020 Hvis man velger å lukke øya helt for hennes private kjøpefest i fjor våres og sommer, så er det egentlig enda mer spinnvilt at et online influenserkurs med over én million i inntekter har klart og gå konkurs på under ett år. Særlig når hun sier hun ikke har tatt ut lønn og vi vet at enkelte store regninger er ubetalt. NOE rusk er det jo bak kulissene, og det hadde det vært selvom mange deltakere ikke hadde krevd pengene tilbake også. At hun har svindlet er liksom bare en liten del av dette økonomiske rotet. Jeg håper virkelig noen sjekker opp i dette. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg SjokoLine Skrevet 24. mai 2020 Populært innlegg #12694 Del Skrevet 24. mai 2020 36 minutter siden, Pluttiplott skrev: Aner ikke om hun har sin bunad til salgs, men typ kr.20 000,- - 25 000,-, hjelper vel kun ut neste uke. Sorry AB, men du visste dette ville skje, så dum er du ikke:-( Ligger på Finn.no til kr. 15.000 - var ikke vanskelig å finne den (tok meg typ fem sekunder). Hun har anonym bruker, men bildet av bunaden viser tydelig hvem som selger (bilde av henne med bunaden på, fra halsen og ned...men hendene avslører). Fant litt av hvert fra henne til salgs...det er ulempen med å dele alt mulig, slik hun har gjort...man kjenner igjen både tingene og bakgrunnen på bildene som er tatt. Ja, du er bra desperat når du selger bunaden din. Men det er godt at uredelig oppførsel fører med seg noen konsekvenser - for jeg tror nok at akkurat det salget der svir litt. Men...man høster det man sår. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 24. mai 2020 #12695 Del Skrevet 24. mai 2020 Kan hun risikere fengsel for noe av det hun har drevet med de siste årene og spesielt det siste året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 25. mai 2020 #12696 Del Skrevet 25. mai 2020 (endret) 8 timer siden, loveli skrev: Kan hun risikere fengsel for noe av det hun har drevet med de siste årene og spesielt det siste året? Min mening er at det ikke akkurat er en straffesak dette her. Saken med ABIP havnet hos rett instans som er FT, "straffen" ble irettesettelse og tilbud om veiledning, samt at de med klager fikk medhold i at de kunne kreve pengene tilbake. Mye annet hun har gjort er også ganske drøyt, men straffbart er det nok ikke. Endret 25. mai 2020 av Isild 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 25. mai 2020 Populært innlegg #12697 Del Skrevet 25. mai 2020 8 timer siden, loveli skrev: Kan hun risikere fengsel for noe av det hun har drevet med de siste årene og spesielt det siste året? Nei, selvfølgelig havner hun ikke i fengsel. Det verste som kan skje er at hun får en solid skattesmell og/eller konkurskarantene. Alle de falske anmeldelsene hun drev med en stund kommer nok nærmere straffeloven, og det tipper jeg hun fikk beskjed om siden det plutselig opphørte. Den verste straffen her tror jeg er at hun mistet ansikt. Hun har kommet seg etter brutte relasjoner og økonomisk ruin før, og hun reiser seg nok denne gangen også. Men at hun er avslørt som svindler og at navnet hennes for alltid er svertet tror jeg er fryktelig tøft for henne. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 25. mai 2020 #12698 Del Skrevet 25. mai 2020 32 minutter siden, Felis skrev: Den verste straffen her tror jeg er at hun mistet ansikt. Hun har kommet seg etter brutte relasjoner og økonomisk ruin før, og hun reiser seg nok denne gangen også. Men at hun er avslørt som svindler og at navnet hennes for alltid er svertet tror jeg er fryktelig tøft for henne. Det tror jeg også. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 25. mai 2020 #12699 Del Skrevet 25. mai 2020 13 timer siden, SjokoLine skrev: Ligger på Finn.no til kr. 15.000 - var ikke vanskelig å finne den (tok meg typ fem sekunder). Hun har anonym bruker, men bildet av bunaden viser tydelig hvem som selger (bilde av henne med bunaden på, fra halsen og ned...men hendene avslører). Fant litt av hvert fra henne til salgs...det er ulempen med å dele alt mulig, slik hun har gjort...man kjenner igjen både tingene og bakgrunnen på bildene som er tatt. Ja, du er bra desperat når du selger bunaden din. Men det er godt at uredelig oppførsel fører med seg noen konsekvenser - for jeg tror nok at akkurat det salget der svir litt. Men...man høster det man sår. Trodde jeg var god på finn, men jeg ser den ikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bun9 Skrevet 25. mai 2020 #12700 Del Skrevet 25. mai 2020 20 minutter siden, Sydenkupp skrev: Trodde jeg var god på finn, men jeg ser den ikke. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=179060044 Ringen og neglene avslører at det er henne. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg