Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Isild skrev:

Bra det er gratis iallefall, ville ikke sett videre bra ut å selge nye dyre råd rett etter fadesen med ABIP. 

Jeg tipper det er som det online-bakekurset hennes. Det er gratis, men bare vent, hvis man vil gå i dybden og få de virkelig gode rådene, så dukker det nok opp et medlemskap man kan betale penger for. Er ikke det fremgangsmåten til alle online-kurs? En gratis prøvesmak for å se hvor mange som biter på, og så kan man gjøre penger på det.

32 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Er gratis men kan ikke skjønne at noen får utbytte av det er 99% svada og 1% piss

Slik blir det når man ikke kan stille et eneste konstruktivt spørsmål, kun hylle hverandre.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en tråd om 100- dagersgruppen Vol 1, jeg skal se om jeg får dytta den opp. Det står en del interessant der. 

Tillegg: tråden er arkivert og kan ikke skrives i mer, men her er den. 

Endret av FruJohansen
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det finnes en tråd om 100- dagersgruppen Vol 1, jeg skal se om jeg får dytta den opp. Det står en del interessant der. 

Tillegg: tråden er arkivert og kan ikke skrives i mer, men her er den. 

Takk for at du fant frem dette. 

Så når man var "inne i varmen" i gruppen ble man tydeligvis presentert for et eller annet man kunne/burde kjøpe for kr 5000,- 

Mon tro om det er samme konseptet fortsatt. Da eier hun ingen skrupler i tilfelle. Da mener hun fortsatt at hun innehar mange vellykkedee resultater å vise til - og at andre har nytte av å kjøpe hennes rådyre råd. Og det midt i havariet av ABIP. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruJohansen skrev:

Anne Brith meldte seg ut av gruppen etter noen få uker, pga trusler mot familien. Dokumentasjon på dette finnes i den arkiverte tråden om AB. 

I lys av ABIP spesielt, er det nesten underlig å se hvordan mønstrene gjentar seg. 100- dagers klubben skulle også få et weekendopphold, på ukjent sted med fantastiske opplevelser og inspirerende innhold. Det skulle koste 5000 kr, et tall som virket fullstendig tatt ut av luften, all den tid ikke den fjerneste ting var planlagt. Påmeldingsstrategien framsto nærmest som en trusel: meld deg på nå, eller bekreft at du er en feig svekling som ikke tar denne unike sjansen jeg legger foran føttene dine.

Det bekrefter i alle fall inntrykket jeg har om at AB sine forretningsideer er ekstremt impulsstyrte, og sjelden eller aldri realitetsprøvd før de presenteres som et salgbart produkt.

Er dette den husmorferien hun skulle arrangere i Spania, eller er det en annen reise som ikke ble noe av?

https://influencere.wordpress.com/2019/04/12/anne-brith-rett-person-til-a-hjelpe-andre/

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett nytt/gammelt kapittel av Keiserens nye klær der altså...

Tragikomisk, men har du frekkhetens nådegave er det fritt frem for nye svindelforsøk pakket inn i at den som tok i mot tilbudet ikke var sterk nok i trua hvis målet ikke ble nådd. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Felis Nei, husmorferien var et annet samarbeid. I det tilfellet var det en annen aktør som sto for selve opplegget. Ikke noen gigant i den sammenhengen, men de kvinnelige gründerne kunne i alle fall vise til en (eller noen få, jeg husker ikke) gjennomført reise med betalende påmeldte. Anne Brith sitt bidrag her, var å presentere reisen til sitt bloggpublikum. Det ble formulert på en slik måte at man fikk inntrykk av at hun selv skulle bli med som deltager, fordi hun levde en så hektisk tilværelse at hun trengte en husmorferie. Hun reiste naturligvis ikke, og bekreftet med det at debattantene her på KG fikk rett nok en gang. Samarbeidspartneren hørte vi aldri noe mer om. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ellenn skrev:

Målet denne gangen burde være å tilbakebetale alle hun skylder penger, og så flink som hun er burde det bare ta 50 dager..

😂

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Isild skrev:

Takk for at du fant frem dette. 

Så når man var "inne i varmen" i gruppen ble man tydeligvis presentert for et eller annet man kunne/burde kjøpe for kr 5000,- 

Mon tro om det er samme konseptet fortsatt. Da eier hun ingen skrupler i tilfelle. Da mener hun fortsatt at hun innehar mange vellykkedee resultater å vise til - og at andre har nytte av å kjøpe hennes rådyre råd. Og det midt i havariet av ABIP. 

Høres ut som scientologi😳

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kritt skrev:

Gruppen er lukket, men dette ligger åpent for alle (også lagt her tidligere). Hun er visstnok en racer i å sette seg mål og nå dem. ABIP var nok en pengemaskin, så lenge det varte:

"Velkommen til gruppen 100 dager prosjektet. I løpet av 100 dager skal DU oppnå DITT mål. Du skal nå få være med på en reise med oss. Hver dag får du en ny oppgave. Her inne er det KUN plass til mennesker som vil forandre livet sitt og som er positive. Er du negativ her inne blir du slettet UTEN advarsel. Her gjelder ikke janteloven. Konseptet er at du skal nå dine mål på 100 dager. Peter og jeg startet denne reisen for 4 mnd siden og 5. august satte jeg meg et mål som gjelder omsetning. Jeg nådde mitt mål på 50 dager, og jeg skal de neste 100 dagene dele alt det jeg gjorde med dere. Ikke bli skremt av at jeg nådde mitt mål på 50 dager, jeg har lest mange bøker og har jobbet non stop med et stort press om at jeg MÅ nå målet pga min hussituasjon. Prosjektet tar i en normal setting 100 dager. Jeg valgte et omsetningsmål, men dette kan du implementere i hvilken som helst side av ditt liv. Det kan like gjerne være trening, jobb, familie eller noe annet. Du bestemmer ditt mål, jeg skal fortelle deg hvordan jeg gjorde det. Så blir det opp til deg å bruke det du blir inspirert av. Og la det du ikke trigges av ligge. Vi gleder oss. Hilsen Anne Brith og Peter (coach) "

Så hvis jeg har som mål å selge sand i Sahara kan også jeg lese mange bøker og spørre ABD om hvordan hun sikret huset? Okay!😂

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god nyhet til alle de som evt vil nå målene sine på 100 dager (de flinkeste på kun 50). Istedetfor å lese mange bøker og betale 5000,- kr for noe "greier" i 100 dagers-gruppen (eller 14 000 for å bli toppblogger) . Så kan de kjøpe og lese bare EN bok-  "The Secret". Tull og tøys den også, men det går ut på akkurat det samme som AB selger for mange tusen kroner. Bare man vil noe nok, er positiv, jobber hardt og visualiserer at man allerede har oppnådd noe - så vil det skje.  Være seg toppblogger eller noe annet. 

Mange penger spart der altså. Den er på tilbud hos Adlibris nå så jeg. Til 180 kr. 

Endret av Isild
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gro12 skrev:

Hva handler dette om ? Har ikke abonnement...

Jeg har ikke abbonement jeg heller, men det hele ligger nok litt i overskriften. "Bloggkjendisen: De solgte 900 kjoler etter at jeg skrev om den". 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette 100-dagersgreiene noe hun er igang med NÅ? Og skal ha betalt for det? Jeg orker ikke melde meg inn i den gruppa, så får ikke sjekket. Men hvis det stemmer så gir jeg meg ende over.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2020 den 0.43, Imperfectionibus skrev:

Det kommer en bobestyrer inn og gjennomgår bla regnskapstall.

Er det AS snusk og fanteri kan de velge å gå videre med det.

Hun må møte i retten sammen med bobestyrer og da vil bobestyrer informere dommer om hen mener det er grunnlag for karantene eller ei.

Takk for svar! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, fotballjenta skrev:

Er dette 100-dagersgreiene noe hun er igang med NÅ? Og skal ha betalt for det? Jeg orker ikke melde meg inn i den gruppa, så får ikke sjekket. Men hvis det stemmer så gir jeg meg ende over.  

Hvis jeg har forstått dette rett, så er hun og han Peter igang med ny runde av 100-dagers klubben ja. Det buklandet sist tror jeg. AB trakk seg. Men de holdt på lenge nok til at medlemmene etterhvert fikk tilbud om å kjøpe de "gode rådene" om hvordan folk kan bli like flinke som AB til å realisere målene sine - for kun kr 5000,-

Om det nå vil være gratis det hele vet jeg ikke. Men hvis dette er det hun tenker å tjene penger på videre etter ABIP så syns jeg det er dårlig stil.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Isild skrev:

Så kan de kjøpe og lese bare EN bok-  "The Secret". Tull og tøys den også, men det går ut på akkurat det samme som AB selger for mange tusen kroner. Bare man vil noe nok, er positiv, jobber hardt og visualiserer at man allerede har oppnådd noe - så vil det skje. 

4 timer siden, Felis skrev:

Det finnes ingen hindringer, alt sitter i hodet, eller noe sånt.

Den derre secret-filosofien er en skrekkvariant av fokuset på enkeltindividet. For noen kan nok denne tankegangen gi en viss opptur, men det er også mange som får økt følelse av skyld og mislykkethet, f.eks. fordi de tror de har "tiltrukket seg" sykdom og andre problemer. Det er svært naivt å tro at alles liv og skjebne bare har viljen som variabel. 

Jeg leste Regines blogg "Face your fear" da livet hennes gikk mot slutten. Husker det var en (forhåpentligvis ung og dum) jente som spurte Regine i kommentarfeltet om hun hadde lest "The Secret", på et tidspunkt da det var opplagt for både Regine og alle andre at dette hadde bare én mulig utgang innen kort tid.

Når en teori klarer å overbevise noen om at man kan tenke bort dødelig sykdom, er den altfor tynn - og for lett å vri over på at sykdommen egentlig er din egen feil.   

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...