Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kleint å bruke et filter-bilde av seg selv på en sånn nettside. 🙈 Under "om oss". Og hvorfor er det ikke bilde av kompanjongen?

En ting skal de ha: det er bedre språk i "om oss" enn C noen gang har skrevet på andre plattformer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nettsiden ser veldig amatørmessig ut, rett og slett. Valget av font på forsiden er uforståelig for meg, den fremstår like uprofesjonelt som Comic Sans. Og hva er greia med det første bildet som møter en når man kommer inn på siden? Et illustrasjonsbilde av en tilfeldig blond dame som stirrer på skjermen mens hun blar i et magasin eller noe sånt. Hva har det med boligstyling å gjøre?

I "Om oss" delen hevder de å ha jobbet med dette siden 2017. Da burde de jo ha opparbeidet seg en portefølje av tidligere prosjekter de kunne vist frem, men det eneste de viser er noen få bilder fra Camillas hjem (nåværende og tidligere). 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (28 minutter siden):

Den nettsiden ser veldig amatørmessig ut, rett og slett. Valget av font på forsiden er uforståelig for meg, den fremstår like uprofesjonelt som Comic Sans. Og hva er greia med det første bildet som møter en når man kommer inn på siden? Et illustrasjonsbilde av en tilfeldig blond dame som stirrer på skjermen mens hun blar i et magasin eller noe sånt. Hva har det med boligstyling å gjøre?

I "Om oss" delen hevder de å ha jobbet med dette siden 2017. Da burde de jo ha opparbeidet seg en portefølje av tidligere prosjekter de kunne vist frem, men det eneste de viser er noen få bilder fra Camillas hjem (nåværende og tidligere). 

Jeg henger meg også litt opp i det med bilder på siden. I tillegg til bilder av hennes private hjem så er det googlebilder av ei dame med et magasin og fire mennesker i noe som ser ut som et møte. Det er rett og slett bare henta fra Internett uten at det har noe med denne bedriften å gjøre. 

Språket i om oss er som noen nevner her, bedre enn noe vi har sett Camilla skrive tidligere. Men fremdeles er det slurvefeil. Det er gjentagende ord der setningen begynner et sted og så fortsetter man på et annet med det samme. I tillegg er det elendig ordforråd og jeg forstår ikke hva de egentlig tilbyr. Det kommer ikke tydelig nok fram. I innledning defineres stue og kjøkken som de viktigste rommene i huset. Men så blir plutselig soverommet det viktigste for der tilbringer man mest tid. Baderommet skal være funksjonelt men oppleves som et spa. Hva med et duftlys? Hva er det her for noe? Et duftlys, virkelig? Skal jeg betale tusenvis av kroner for at noen forteller meg hvor jeg skal henge opp de nye knaggene mine og sette fram et duftlys? Jeg kjenner jeg blir provosert jeg. Hvor dum går det egentlig an å bli? 

Endret av Marriet
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her må jo være ett forsøk på å redde stumpene av ett selskap, igjen. 

Aldri har vi sett en eneste fornøyd kunde som har fått interiørveiledning. 

Det blir som om man har jobbet i samme firma i 10 år, søker seg ny jobb, men vil ikke oppgi referanser "Bare tro meg på at jeg gjør en bra jobb, ok??" 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

riesling skrev (På 2021-8-30 den 13.43):

"høsten har sålangt vært kjempefin! " 😆

VP har jo et spesielt forhold til tid. Hun ligger alltid litt i forkant. Hvor mange ganger har vi ikke lest ting som "Store ungen min, tenk at du blir 4 måneder om tre og en halv uke? Hvor er babytiden blitt av?"😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marriet skrev (1 time siden):

Jeg henger meg også litt opp i det med bilder på siden. I tillegg til bilder av hennes private hjem så er det googlebilder av ei dame med et magasin og fire mennesker i noe som ser ut som et møte. Det er rett og slett bare henta fra Internett uten at det har noe med denne bedriften å gjøre. 

Språket i om oss er som noen nevner her, bedre enn noe vi har sett Camilla skrive tidligere. Men fremdeles er det slurvefeil. Det er gjentagende ord der setningen begynner et sted og så fortsetter man på et annet med det samme. I tillegg er det elendig ordforråd og jeg forstår ikke hva de egentlig tilbyr. Det kommer ikke tydelig nok fram. I innledning defineres stue og kjøkken som de viktigste rommene i huset. Men så blir plutselig soverommet det viktigste for der tilbringer man mest tid. Baderommet skal være funksjonelt men oppleves som et spa. Hva med et duftlys? Hva er det her for noe? Et duftlys, virkelig? Skal jeg betale tusenvis av kroner for at noen forteller meg hvor jeg skal henge opp de nye knaggene mine og sette fram et duftlys? Jeg kjenner jeg blir provosert jeg. Hvor dum går det egentlig an å bli? 

Får håpe de har betalt for det da, ellers kan det fort bli dyrt ;) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (Akkurat nå):

Får håpe de har betalt for det da, ellers kan det fort bli dyrt ;) 

Det finnes vel bilder man bruke fritt uten at det kommer i konflikt med opphavsrett og slikt. Jeg husker ikke hva det heter, men det ser hvertfall ut som sånne type bilder 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første bildene der var jo bare et rent pute-helvete!!! Skjønner ikke at noen synes det er fint å overlesse sofaer og stoler og senger og gudene vet hva med aaaalt for mye puter!! Ser jo bare rotete og kaotisk ut! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (11 minutter siden):

Får håpe de har betalt for det da, ellers kan det fort bli dyrt ;) 

 

Marriet skrev (10 minutter siden):

Det finnes vel bilder man bruke fritt uten at det kommer i konflikt med opphavsrett og slikt. Jeg husker ikke hva det heter, men det ser hvertfall ut som sånne type bilder 😅

Et enkelt Google bildesøk gir antydninger til at bildet er hentet fra Microsoft sin 365 Dynamics produkt- og hjelpeside. Og selve løsningen til denne nettsiden er laget på Wix. Tviler på at de har brukt et bilde til fritt bruk og tviler på at de har betalt lisens for å bruke det.

Men det er ganske mange andre nettsider som har kopiert akkurat det samme bilde og så sannsynligheten for at de trenger å frykte at Microsoft kommer å banker på døren er nok svært liten.

Det sier dog svært mye om bedriftens seriøsitet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nok miljøskadet av å bo med en grafisk designer i tillegg til å være fotograf selv, men dette var utrolig uprofft laget. Dette ligner noe jeg knota sammen selv på sent nittitall i html som jeg var stolt av å ha lært meg. De starter siden som skal tilby interiør med et bilde av en dame som blar i katalog. Allerede her snur jeg i døren. Fonten er grusom og ikke noe enhver med litt respekt for seg selv bruker i design. Det er ikke ET ENESTE eksempel på hva de gjør utenom bilder fra eget overfylte hjem...og om oss er kun et bilde av en person. Har man bare et bilde og det er to som driver sammen - ikke bruk bilder. Om oss er i tillegg en lang oppramsing av hvordan rommene skal være innredet. Det hadde holdt med noen få setninger om dem selv. Helt utrolig. Nei huff....tenker dette er siste rest av håp om å lure til seg noen kroner.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at man stadig ikke har lagt ved den lovpålagte informasjon på noen av sidene de driver. Som organisasjonsnummer liksom.

 

Minipilla skrev (2 timer siden):

Nå er jeg nok miljøskadet av å bo med en grafisk designer i tillegg til å være fotograf selv, men dette var utrolig uprofft laget. Dette ligner noe jeg knota sammen selv på sent nittitall i html som jeg var stolt av å ha lært meg. De starter siden som skal tilby interiør med et bilde av en dame som blar i katalog. Allerede her snur jeg i døren. Fonten er grusom og ikke noe enhver med litt respekt for seg selv bruker i design. Det er ikke ET ENESTE eksempel på hva de gjør utenom bilder fra eget overfylte hjem...og om oss er kun et bilde av en person. Har man bare et bilde og det er to som driver sammen - ikke bruk bilder. Om oss er i tillegg en lang oppramsing av hvordan rommene skal være innredet. Det hadde holdt med noen få setninger om dem selv. Helt utrolig. Nei huff....tenker dette er siste rest av håp om å lure til seg noen kroner.

Da vil jeg bare minne om en annen fantastisk hjemmeside fra den kanten i tilfelle du gikk glipp av den sist gang... https://www.mesterweb.no/

Endret av Emmelise
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (42 minutter siden):

Da vil jeg bare minne om en annen fantastisk hjemmeside fra den kanten i tilfelle du gikk glipp av den sist gang... https://www.mesterweb.no/

Er denne siden seriøs? For det første som slo meg er at det er et helt ok eksempel på hvordan en enkel side kan lages med ferdige templates fra Wix liksom. Noe som og da hadde forklart hvorfor de bruker falsk rating nederst og hashtag med åpenbar skrivefeil.. Og REFFERANSENE er to andre side der har laget selv?

Nei nå håper jeg du ler og kommer med smilefjes og sier at det var en spøk og at det bare er et uferdig eksempel...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et elendig makkverk, både MesterWeb og Bycamillao. Det minner om hjemmesidene vi lagde da Internett ble allemannseie 🤣

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet har blitt større… Soveromnet er det rommet du tilbringer mest tid i. Eh nei Camilla, de fleste av oss tilbringer like mange timer på jobb i døgnet som på soverommet. Herregud for ett makkverk av en nettside. 
 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (34 minutter siden):

Nettet har blitt større… Soveromnet er det rommet du tilbringer mest tid i. Eh nei Camilla, de fleste av oss tilbringer like mange timer på jobb i døgnet som på soverommet. Herregud for ett makkverk av en nettside. 
 

Ja interessant at Paprika vet hvor stort nettet er og at det er blitt større.

Tema for en filosof dette her🙃 hvor begynner og hvor slutter egentlig nettet? Og går det bortover, i bølger, oppover eller nedover? Tar det veldig stor plass, mon tro? 

Nei, slår et slag for bad med kurver, knagger, myke håndklær og duftlys som gir en følelse av indre ro og fremstår som en SPA oase.  Aldri tenkt at jeg skulle finne indre ro på badet, men nå vet jeg hva som skal til.  Har alt uten duftlys, så da kommer det til å  gjøre susen. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Emmelise skrev (2 timer siden):

Ser at man stadig ikke har lagt ved den lovpålagte informasjon på noen av sidene de driver. Som organisasjonsnummer liksom.

 

Da vil jeg bare minne om en annen fantastisk hjemmeside fra den kanten i tilfelle du gikk glipp av den sist gang... https://www.mesterweb.no/

Herregud jeg mister nattesøvn her. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (1 time siden):

Nettet har blitt større… Soveromnet er det rommet du tilbringer mest tid i. Eh nei Camilla, de fleste av oss tilbringer like mange timer på jobb i døgnet som på soverommet. Herregud for ett makkverk av en nettside. 
 

Folk flest bruker mye tid på jobb ja, men ikke de. Så ikke rart de definerer soverommet som der man er mest i løpet av et døgn. De tror vel det er sånn for de fleste andre😅

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så mye skrivefeil under "om oss" på nettsiden bycamillao.com. Den oser ikke akkurat av kvalitet.

Jeg har sett bilder fra ETT hjem VP har "stylet" som ikke er hennes eget eller familie/venner sitt, nemlig hos Pilotfrue. Hun var der før jul i 2020, og "stylingen" besto av å trøkke inn mest mulig produkter fra Ministjerner. Klin likt som hun hadde pyntet hjemme hos seg selv, selvom Pilotfrueparet har en helt annen stil. 

Jeg mener at poenget med boligstyling er å tilpasse den etter eierne av boligen sin smak. Dette er noe VP ikke mestrer, da ALT hun viser er HENNES stil, bestemt av utvalget de til enhver tid selger i egen nettbutikk. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...