Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

For en situasjon å sette seg i.. man kan betjene et stort boliglån for 17.500;- i mnd og bygge seg opp egenkapital i egen bolig istedenfor.

Desperat forsøk på fremleie av eksisterende leieavtale i en liten selgende annnonse. Hvem søren ser potensiale i den leiligheten når alt som eksponeres er tunge møbler på liten plass - og i tillegg det vanlige puff-og putehelvetet. Håper virkelig ikke at de nå sitter med 2 forpliktende leieavtaler. 

Dette blir bare mer og mer tragisk. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Friluftsdame skrev:

For en situasjon å sette seg i.. man kan betjene et stort boliglån for 17.500;- i mnd og bygge seg opp egenkapital i egen bolig istedenfor.

Desperat forsøk på fremleie av eksisterende leieavtale i en liten selgende annnonse. Hvem søren ser potensiale i den leiligheten når alt som eksponeres er tunge møbler på liten plass - og i tillegg det vanlige puff-og putehelvetet. Håper virkelig ikke at de nå sitter med 2 forpliktende leieavtaler. 

Dette blir bare mer og mer tragisk. 

Jeg ble overrasket over størrelsen på rommene da de var tømt for møbler i filmen Gekko la ut på snap. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trude4 skrev:

Nydelig 😍

Ja fint hus ,men bare 4 soverom ,Så de 3 minste må dele soverom. 17,500 kr og  gjerne 15000 kr på den andre leiligheten til de får leigt ut den. Gale Matias. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Ja fint hus ,men bare 4 soverom ,Så de 3 minste må dele soverom. 17,500 kr og  gjerne 15000 kr på den andre leiligheten til de får leigt ut den. Gale Matias. 

Det var jo 1/2 loftstue i det nye huset? 

Kan fint gjøres om til soverom. 

Helt ok at man ikke liker dama, men man trenger ikke lete etter ting å pirke på 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 2.26, Alex_rude skrev:

Kan liksom ikke tro at leiligheten de bor i er 105 kvm. Det er like stort som rekkehuset vårt utenom bodene våre . Å vårt virker sååååå mye større🙄
Stemmer det viser det jo hvor mye møblering har  og si🙈. Hun kan virkelig ikke interiør🙈
 

Jeg hadde seriøst blitt kvelt på de soverommene der🙄. Tja , i hele leiligheten egentlig ..

Boligen min (utenom to bod-rom) er også på rundt 105 kvm, og jeg kan ikke FATTE hvor mye mer plass jeg har. Nå er det ikke plantegninger i annonsen, men jeg har eget kjøkkenrom og like mange soverom som i leiligheten til Paprika, så i teorien er mine rom mindre enn hennes.

Hun kan virkelig ikke interiør. Ut i fra bildene på blogg/SoMe trodde jeg leiligheten var på rundt 60 kvm. Det er tunge tekstiler, nips og overflødige gjenstander OVER ALT. Jeg får helt åndenød og klaus av å se på bildene i annonsen.

Den nye boligen deres er veldig fin, er spent på hvordan Paprika løser dette med interiøret der.

Endret av Alice123
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Friluftsdame skrev:

For en situasjon å sette seg i.. man kan betjene et stort boliglån for 17.500;- i mnd og bygge seg opp egenkapital i egen bolig istedenfor.

Desperat forsøk på fremleie av eksisterende leieavtale i en liten selgende annnonse. Hvem søren ser potensiale i den leiligheten når alt som eksponeres er tunge møbler på liten plass - og i tillegg det vanlige puff-og putehelvetet. Håper virkelig ikke at de nå sitter med 2 forpliktende leieavtaler. 

Dette blir bare mer og mer tragisk. 

Det trenger jo heldigvis ikke du bekymre deg for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Ja fint hus ,men bare 4 soverom ,Så de 3 minste må dele soverom. 17,500 kr og  gjerne 15000 kr på den andre leiligheten til de får leigt ut den. Gale Matias. 

Det er tilnærmet umulig å finne noe med så mange soverom som de egentlig trenger til at alle får hvert sitt. De to yngste jentene har ikke vondt av å dele rom, ingen av de er der 100% uansett. De voksne kan sove i loftsstua feks. Men jeg håper de får leid ut den andre ja, veldig lite smart å måtte betale på to leiligheter over tid.. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skrottefar skrev:

Da bør det også være avklart med den de leier av nå, MilleMoi eller hvem det nå enn er, i alle fall ei Paprika'n har reklamert for tidligere på bloggen, hvis ikke så er det bare rart......men, når sant skal sies, det er jo bare rart det som kommer fra den kanten der 🤣

OM de framleier den leiligheten så er vel det FORDI de har blitt enige om det. Seriøst? Uansett ingen her inne sin sak å bry seg med.
C og M er ikke mine favoritter, men saklig kritikk er ikke det her. Det er sladder på høyt nivå. 
Er vel ikke rart at de trengte mer plass, og de ordner nok opp med både Mille MOI og ny utleier. Vi trenger vel ikke bekymre oss for det? 
Jeg forstår at de flytter, men det er selvfølgelig ikke bra å flytte så mye som de gjør når det er så mange barn involvert. De er vel i overkant impulsive når det kommer til flytting. 
Trøsten er at de eldste ikke har byttet skole som følge av flyttingen. Håper de slår seg til ro. Til det beste for både store å små. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Konabakmannen skrev:

Det trenger jo heldigvis ikke du bekymre deg for. 

Å synes at konsekvensene av disse to voksne sin livsførsel er tragisk, er neppe oppsiktsvekkende. Ansvarlige voksne setter tæring etter næring, og gjør opp for seg. 

Konsekvensene av disse to sin virkelighetsfjerne livsførsel, og manglende evne til å legge grunnlag for trygge og stabile rammer for mindreårige, er den røde tråden i historien deres.

Det er tragisk for dem, men først og fremst for de mindreårige som må vokse opp med en endeløs flytting og nye drømmerier og lovnader. 

Å ikke kunne få lån til å kjøpe seg bolig, fører til et liv i leiemarkedet. Da betaler man leie til andre, mens en egenfinansiert bolig er en investering som kommer familien tilgode. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun klarer å omskrive leie av bolig til "med drømmen om eplehage som realitet, her BLIR vi".

Hvem er det egentlig hun narrer?

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FruRosa skrev:

Når hun klarer å omskrive leie av bolig til "med drømmen om eplehage som realitet, her BLIR vi".

Hvem er det egentlig hun narrer?

Hun prøver vel hardt på å narre seg selv. For selv hun må innse at de ikke kommer til å bli der lenge. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at det går an å være SÅ dypt inne i fornektelsen, at man ikke skjønner at ALLE forstår at man ikke kjøper og setter på plass ny sofa noen få dager før man flytter, men mindre noe er riv ruskende galt. 

Jeg flyttet mye i min oppvekst, pga foreldre som leide, og jeg HATET det. Nettopp derfor har det vært ENDA viktigere for meg å skape en trygg base for barna mine. Vi har måttet flytte en gang, fra leid leilighet til kjøpt hus, og selv det var en prosess vi brukte lang tid på å venne barna til. Ser for meg å bare rive opp barna fra en dag til den neste.. 

Nei, bare trist å være vitne til.. dette sirkuset slutter jo aldri å overraske, og for hver ting som skjer blir det bare mer og mer trist. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

Jeg forstår ikke hvordan de klarer seg økonomisk, og i alle fall ikke hvordan de klarer å leie til 17.500 eks strøm.  Disse  menneskene er som katten, faktisk, de lander på alle fire hver gang. Og så fortsetter de i samme spor gang på gang.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Twistdott skrev:

Jeg forstår ikke hvordan de klarer seg økonomisk, og i alle fall ikke hvordan de klarer å leie til 17.500 eks strøm.  Disse  menneskene er som katten, faktisk, de lander på alle fire hver gang. Og så fortsetter de i samme spor gang på gang.

 

 

 

Ja det kan du si...Allerede er hun i gang med utbytting av fliser, vannkran osv. I en leilighet som etter min mening ser relativt nyoppusset ut...Men sånn har hun jo holdt på i ALLE år. Er mysterium hvor pengene kommer fra.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Clara80 skrev:

Ja det kan du si...Allerede er hun i gang med utbytting av fliser, vannkran osv. I en leilighet som etter min mening ser relativt nyoppusset ut...Men sånn har hun jo holdt på i ALLE år. Er mysterium hvor pengene kommer fra.

Bytter hun ut dette i den nye leiligheten de skal LEIE? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Clara80 skrev:

Ja det kan du si...Allerede er hun i gang med utbytting av fliser, vannkran osv. I en leilighet som etter min mening ser relativt nyoppusset ut...Men sånn har hun jo holdt på i ALLE år. Er mysterium hvor pengene kommer fra.

Et annet mysterium er hvordan hun nok en gang har klart å finne en utleier som lar henne pusse opp en relativt nyoppusset leilighet med tanke på forhistorien med slurvete utført hastverksarbeid. Har lite tro på at det blir bedre denne gangen.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt enkel googling, så ser man at eier av dette huset også er en boligstylist, så interesser i samme gate som CØ? Så, jeg tipper at det har blitt avtalt litt "samarbeid", og det er sååå ikke lurt å inngå noe slags samarbeid med CØ hvis dette er tilfellet..  Jeg ville ihvertfall ikke svertet til mitt navn på den måten. . 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det ikke noe jeg har noe med. Men jeg undres over hvordan hun tenker med økonomi for sine barn i fremtiden. For meg er det viktig å eie, så jeg har noe å etterlate mine barn. Men jeg vet ikke om hun ser det på samme måte eller forstår det? For ved å hele tiden leie og flytte så finansierer jo hun i grunn andres familier og barns fremtid...og hun HAR jo eid, så det er jo ikke slik at hun ikke kom seg inn på boligmarkedet. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...