Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FruRosa skrev:

Hæ! Hva for noe? Dette var sjokkerende å se. Tar de over kr 2000 mer enn alibaba? Håper virkelig ingen lar seg lure og kjøper fra ministjerner.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De annonserer på facebook ser jeg. Fatter ikke at de ikke slutter med dette tullet.

Men verden vil bedras, og åpner opp for slike aktører, dessverre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Blålilla skrev:

Ikke opplevd det nei. Mulig på større forsendelser- men har bestilt alt fra kattebur til linservietter. Fått alt rett hjem uten ekstra omkostninger. 

Rart. Det er jo ingen tollfri grense på netthandel lenger. Da har du vel hatt flaks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Konabakmannen skrev:

Rart. Det er jo ingen tollfri grense på netthandel lenger. Da har du vel hatt flaks. 

Mener toll skal være inkludert i prisene...?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at ingen kvalitetssjekker nettbutikken. De greier ikke engang å stave pute rett på de overpriset putene. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde havnet inn på den nettsiden på jakt etter, for eksempel et smykkeskrin, så hadde det ikke tatt lang tid før jeg hadde gått bort fra den. Det ser ut som en falsk "Kina nettside", komplett med skrivefeil og latterlige priser. Hva i all verden. Virker ikke som de gidder å prøve å fremstå seriøse engang. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Konabakmannen skrev:

Rart. Det er jo ingen tollfri grense på netthandel lenger. Da har du vel hatt flaks. 

Jo, hvis de er blitt med i VOEC. Som de fleste nå har. Både eBay og wish er iallefall med i VOEC. Da tar de seg av momsen, og du handler tollfritt opp til 3000,- NOK.

Er de ikke VOEC registrert kan du regne med toll. Men posten har sagt de ikke gidder å tulle med toll på varer under 300,-. For i juni 2021 må alle være med i VOEC uansett.

Endret av Darkannie
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Play Plan? Altså, de må jo mene Play PEN? Eller? «Om Oss» er tom og jeg har aldri sett så mange orddelingsfeil! Og 4-500kr for en pute??? Som koster en drøy hundrelapp på kid/princess etc. Kjeltringer er de! Noen som husker det Treasures-opplegget med fotballfrua? Hvorfor blir ikke dette også klint utover media slik at hun slutter å svindle folk? 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rubella skrev:

Det var så mye særskrivingsfeil i den nettbutikken deres at jeg fikk ebola, kolera og covid-19 i løpet av de 10 sekundene jeg scrolla nedover produktene deres.

"skatte boks" (wtf?), "stjerne kroken" "eventyr sklia" +++

Sleeping pellow.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOEC ordningen gjelder kun B2C, altså salg til privatpersoner/ikke-næringsdrivende, så at man som privatperson har kjøpt varer på Wish/eBay etc. og har fått de levert hjem uten påslag av MVA eller andre avgifter er irrelevant i forhold til innkjøpene til en bedrift, der gjelder andre regler.

Camilla & co er ikke alene om å kjøpe varer billig fra Kina som de selger med et relativt stort påslag. Hvor tror dere mange av varene i kjedebutikker med relativt lave priser som Rusta, Kid, Søstrene Grene o.l. kommer fra? Når man driver butikk, eller forretning generelt, er det jo for å tjene penger. Da må man nødvendigvis betale mindre inn for varene enn det man selger varene ut for. Å selge ut for tre ganger innkjøpspris er ikke uvanlig.

Problemet med Camilla & co er at de er grådige og overpriser grovt. I stedet for tregangen ser det for meg ut som det er fem til 10 gangen (på de produktene jeg har sjekket på Alibaba). I tillegg er nettbutikken full av skrivefeil og elendig språk, de har ikke tatt seg bryet med å ta egne bilder av produktene eller å gi skikkelige opplysninger om materialer, mål etc. på samtlige produkter. Det fremstår som gjennomført useriøst.

Endret av Christiane_W
Rettet feilformulering
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hele nettbutikken er rett og slett bildekopier av kinaræl....til en 4-5 ganger så høy pris. De har ikke en gang varene på lager. At de ikke skjønner hvor mye de driter seg ut. DET er ufattelig for meg. De satser altså på å svindle seg til penger, for det er jo det man må kalle det. NÅR skal de forstå at de faktisk må stå opp om morgenen og komme seg på jobb?? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Clara80 skrev:

Og hele nettbutikken er rett og slett bildekopier av kinaræl....til en 4-5 ganger så høy pris. De har ikke en gang varene på lager. At de ikke skjønner hvor mye de driter seg ut. DET er ufattelig for meg. De satser altså på å svindle seg til penger, for det er jo det man må kalle det. NÅR skal de forstå at de faktisk må stå opp om morgenen og komme seg på jobb?? 

Også reklamerer de med rask levering. Skulle likt og prøvd, tar jo litt tid når det først skal bestilles fra Kina også sendes videre 😄

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Zokutine skrev:

Også reklamerer de med rask levering. Skulle likt og prøvd, tar jo litt tid når det først skal bestilles fra Kina også sendes videre 😄

Rask levering. Hvor mange dager da? Nettbutikker pleier jo å oppgi antall estimerte dager på levering

Rask levering for meg er mellom 1-5 arbeidsdager. Som f.eks når jeg har bestilt fra hyttefeber.no så har varene kommet ca 2 dager senere

Om de bestiller fra Kina og reklamerer for rask levering og varen kommer 2-3 uker senere (som er rask levering når det gjelder f.eks Wish da 😂) så anser ikke jeg det som raskt

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Wenda skrev:

Rask levering. Hvor mange dager da? Nettbutikker pleier jo å oppgi antall estimerte dager på levering

Rask levering for meg er mellom 1-5 arbeidsdager. Som f.eks når jeg har bestilt fra hyttefeber.no så har varene kommet ca 2 dager senere

Om de bestiller fra Kina og reklamerer for rask levering og varen kommer 2-3 uker senere (som er rask levering når det gjelder f.eks Wish da 😂) så anser ikke jeg det som raskt

"Lagerstatus" i nettbutikken på de produktene jeg har vært inne på er "på lager." Så er jo spørsmålet hvor det lageret er da... Har de faktisk bestilt en container med ting og tang fra Kina så de har produktene på lager i Fredrikstad? Eller er "lageret" leverandøren i Kina og tanken er å bestille fra Wish e.l. når det kommer inn ordre i nettubtikken. Da blir det ikke mye "rask levering".

Jeg har vel en følelse av at det er det siste. Var jo samme greia i nettbutikken til Lord Gekko AS i sin tid, det stod at de hadde mange elscootere på lager, men i produktbeskrivelsen stod det at de hadde noen ukers leveringstid pga mange bestillinger eller noe i den duren.

Magefølelsen min ser at Mini stjerner etterhvert vil havne i samme kategori som Villakids (der Kim er markedssjef) på Trustpilot; mange negative anmeldelser som går på lengre leveringstid enn forespeilet, mangelfull kommunikasjon og at det er umulig å komme i kontakt med dem.

Det var jo også en gjenganger rundt nettbutikkene til Camilla, både Villa Paprika og Style by Norway. Det var stadig folk i kommentarfeltene hennes, både på bloggen og Instagram, som etterlyste tilbakemeldinger om bestillinger, returer etc. Camilla ba dem kontakte kundeservice per mail eller telefon og svaret var gjerne at det hadde de prøvd, uten hell eller at de hadde ventet på svar lenge uten å få tilbakemelding.

Historien har en tendens til å gjenta seg når det gjelder forretningene til disse folka.:bond:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Christiane_W skrev:

"Lagerstatus" i nettbutikken på de produktene jeg har vært inne på er "på lager." Så er jo spørsmålet hvor det lageret er da... Har de faktisk bestilt en container med ting og tang fra Kina så de har produktene på lager i Fredrikstad? Eller er "lageret" leverandøren i Kina og tanken er å bestille fra Wish e.l. når det kommer inn ordre i nettubtikken. Da blir det ikke mye "rask levering".

Jeg har vel en følelse av at det er det siste. Var jo samme greia i nettbutikken til Lord Gekko AS i sin tid, det stod at de hadde mange elscootere på lager, men i produktbeskrivelsen stod det at de hadde noen ukers leveringstid pga mange bestillinger eller noe i den duren.

Magefølelsen min ser at Mini stjerner etterhvert vil havne i samme kategori som Villakids (der Kim er markedssjef) på Trustpilot; mange negative anmeldelser som går på lengre leveringstid enn forespeilet, mangelfull kommunikasjon og at det er umulig å komme i kontakt med dem.

Det var jo også en gjenganger rundt nettbutikkene til Camilla, både Villa Paprika og Style by Norway. Det var stadig folk i kommentarfeltene hennes, både på bloggen og Instagram, som etterlyste tilbakemeldinger om bestillinger, returer etc. Camilla ba dem kontakte kundeservice per mail eller telefon og svaret var gjerne at det hadde de prøvd, uten hell eller at de hadde ventet på svar lenge uten å få tilbakemelding.

Historien har en tendens til å gjenta seg når det gjelder forretningene til disse folka.:bond:

Hadde de hatt varene på lager kunne de jo tatt egne bilder og lagt ut...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...