Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

9 timer siden, CMarie skrev:

@Alice123 Ja, det samme på Mette Asks blogg. Hun skrev i kommentarfeltet at det er Egmont som styrer de annonsene, og at bloggerne ikke kan styre det. 
Om det medfører riktighet vet jeg ikke da :)

 

3 timer siden, Pikeliten skrev:

Får det opp på alle bloggene på blogg.no for tiden.

Det forklarer det! Tusen takk for svar :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.4.2020 den 16.41, Christiane_W skrev:

Jeg har da ikke skrevet at hun skal male? Hun påberoper seg faktisk å være en fagperson innenfor interiør ettersom hun tilbyr interiørveiledninger mot betaling. Om man ikke kan male (noe som ikke er uvanlig om man leier bolig) må man jo bruke andre elementer i interiøret for å få ønsket uttrykk, f.eks. tekstiler og tilbehør. 

Dette. Jeg gidder ikke å male støtt og stadig, og møbler skiftes heller ikke ofte, men leiligheten skifter uttrykk med gardiner, puter og annet dilldall.

For øvrig ser den sofaen helt utslitt ut, i tillegg til at putene er skikkelig møkkete i hjørnene. Yuk.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

VP har sin stil, puter og pledd, med koselig, litt rotete preg. Det må hun for all del få lov til, og noen blir sikkert inspirert av det også.

MEN - den sofaen er fullstendig nedslitt, moden for skraphaugen, og ødelegger til og med den uvørne stilen hun har.

"Det er jo ingen hemmelighet" at Camilla elsker brukt, og på Finn GIR FOLK BORT sofaer som ser betydelig mye bedre ut enn denne. Noen er tilnærmet nye.

Når egen stue vises fram på daglig basis, så forstår jeg ikke hvorfor de ikke bytter?

Det er jo fryktelig dårlig reklame for en interiørkonsulent å vise fram dette vraket.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er selverklært interiørkonsulent, interiørblogger, interiørekspert eller interiørstylist så er det usedvanlig merkelig som firebarnsmor å velge lys sofa som brukes over gjennomsnittlig mye (det har hun selv hevdet) og tilsynelatende vaskes sjeldent. Den sofaen ser rett og slett ekkel ut! Hjelper ikke en dritt å kamuflere med pledd og puter når sofaen er inngrodd med skitt. Kan jo bli sjuk av å se på den. Med barn i hus er det nesten nødvendig å ha enten skinnsofa som lett tørkes av eller en sofa du kan ta av trekket på og vaske ofte. Passer man på å riste og snu putene litt av og til også så har man sofa lenge. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihjelsittet (skitten) sofa, og en liten som er plaget med luftveier. Puter, pledd og gardiner som er flere meter for lange er jo støvmagneter. Skulle ønske hun ikke hadde delt noe av dette, hun fremstår jo ikke akkurat som "mother of the year". Og hun har reklamert for sexleketøy tidligere, men da presiserte hun at hun naturligivs ikke brukte det, bare reklamerte for det. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som husker om hun brukte en konto på insta som het villapaprika? 

Jeg så gjennom kontoen hennes, og ser hun er tagget med den noen steder i gamle innlegg. Men om man søker den opp nå så stå det i bioen "synes at de som eksponerer barna sine burde få seg en annen form for inntekt" 

Mye tyder jo på at dette var en konto hun brukte før, siden hun er på bilder med den taggen. 

Mulig eksen, eller noen andre, tok over? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Pakkenellik skrev:

Noen som husker om hun brukte en konto på insta som het villapaprika? 

Jeg så gjennom kontoen hennes, og ser hun er tagget med den noen steder i gamle innlegg. Men om man søker den opp nå så stå det i bioen "synes at de som eksponerer barna sine burde få seg en annen form for inntekt" 

Mye tyder jo på at dette var en konto hun brukte før, siden hun er på bilder med den taggen. 

Mulig eksen, eller noen andre, tok over? 

Kontoen het vel villapaprika så lenge de drev Villa Paprika AS. Etter konkursen byttet kontoen navn til stylebynorway, som var navnet på det nye firmaet (Style by Norway AS). Da det på et eller annet tidspunkt ble bestemt at de skulle skille Camillas/bloggens konto fra firmaet ble det villapaprikablogg, så noen hadde vel tatt villapaprika i mellomtiden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Christiane_W skrev:

Kontoen het vel villapaprika så lenge de drev Villa Paprika AS. Etter konkursen byttet kontoen navn til stylebynorway, som var navnet på det nye firmaet (Style by Norway AS). Da det på et eller annet tidspunkt ble bestemt at de skulle skille Camillas/bloggens konto fra firmaet ble det villapaprikablogg, så noen hadde vel tatt villapaprika i mellomtiden. 

Det ser ut som om den først var villapaprika, så ble den villapaprika_no, deretter byvillapaprika_no, og så ble den stylebynorway. Alt mellom mars og juni 2015.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som blir inspirert av måten hun pøser ut reklame på IG? Det ene innlegget etter det andre, klipp og lim, og hennes kommentar er ofte "disse" eller "denne".  Totalt uinspirerende! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, FruRosa skrev:

Er det virkelig noen som blir inspirert av måten hun pøser ut reklame på IG? Det ene innlegget etter det andre, klipp og lim, og hennes kommentar er ofte "disse" eller "denne".  Totalt uinspirerende! 

For å svare deg,  NEI! Hopper glatt over slik reklame. Er det ikke interiøret som skulle være i fokus? Klær og sko klarer jeg fint å kjøpe selv uten hennes tips🙄

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FruRosa skrev:

Er det virkelig noen som blir inspirert av måten hun pøser ut reklame på IG? Det ene innlegget etter det andre, klipp og lim, og hennes kommentar er ofte "disse" eller "denne".  Totalt uinspirerende! 

«Rosa fila»

 

altså, okei 😬 Som annonsør ville jeg bedt om penger for å la henne legge ut i mitt navn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror aldri jeg har sett noen som fremstår så slurvete i alt de legger ut som henne. 

Interiør, oppussing, baking, reklame, blogginnlegg... Alt fremstår som hastverksarveid uten noen form for yrkesstolthet. 

Og JA, jeg forventer yrkesstolthet i det hun poster (selv om det er "privat" baking og interiør osv) siden dette faktisk er jobben hennes. 

Endret av FruRosa
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, FruRosa skrev:

Tror aldri jeg har sett noen som fremstår så slurvete i alt de legger ut som henne. 

Interiør, oppussing, baking, reklame, blogginnlegg... Alt fremstår som hastverksarveid uten noen form for yrkesstolthet. 

Og JA, jeg forventer yrkesstolthet i det hun poster (selv om det er "privat" baking og interiør osv) siden dette faktisk er jobben hennes. 

Veldig utbrent. 

Blir dessverre bare tristere og tristere siden vi som har fulgt med henne i noen år, kommer oss videre i livet, mens det går tilbake med henne. Kan ikke forstå at hun noen gang tror at det vil snu? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bloggeren har satt seg fast i sine tidligere glansdager og ikke helt klart å finne ny inspirasjon eller evne til å fornye tankene -mye har skjedd fort i bloggverden og man kan ikke lenger ta snarveier eller etterligne og leve av det som man gjorde før -man blir fort gjennomskuet for følgerne har blitt litt mer erfarne og kloke på blogger og sosiale medier ellers. Så om bloggeren ønsker å overleve i bransjen må hun nok være mye mer «nyskapende» eller skille seg positivt ut fra resten av alle de som blogger om akkurat det samme. Når det kommer til alle annonseinnleggene om dagen er det bare trist og oppleves litt desperat. Nå går det lengre og lengre tid mellom hver gang jeg kikker igjennom Instagram eller bloggen -Før kunne jeg finne interiøret eller klærne interessant (ikke så mye innholdet i blogginnleggene).:. men nå er det helt utdatert -til og med jeg som ikke er så god på å bruke penger på interiør føler jeg er mer trendy en bloggeren...😅

Endret av GulleGull
Skrivefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke helt hvor mye den private brukeren hun har opprettet Utgjør en forskjell på å skåne barna når hun lar hvem som helst følge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BethD skrev:

Vet ikke helt hvor mye den private brukeren hun har opprettet Utgjør en forskjell på å skåne barna når hun lar hvem som helst følge... 

Gjør hun det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, FruRosa skrev:

Gjør hun det? 

Kan se sånn ut, basert på storyen hennes. Der skriver hun at de som følger henne av hjertlige grunner kan skrive noen ord til henne, så legger hun dem til. Dette mener jeg hun gjorde sist hun hadde "privat" konto også.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christiane_W skrev:

Kan se sånn ut, basert på storyen hennes. Der skriver hun at de som følger henne av hjertlige grunner kan skrive noen ord til henne, så legger hun dem til. Dette mener jeg hun gjorde sist hun hadde "privat" konto også.

Ser det! 

I det innlegget på story ligger det bilde av den private kontoen. Da det ble lagt ut hadde hun 32 følgere der. Nå har hun 141 (kan se antall følgere uten å følge kontoen). 

Lagt til: hele poenget med privat IG faller jo bort om hun godkjenner følgere hun ikke kjenner.

Endret av FruRosa
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...