Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Denne forsvarstalen hennes om at «nei, nei, jeg er ikke fattig», «dette er bare en mellomstasjon» begynner å bli litt ekkel. Ei situasjonen din, det gjør det mye mer troverdig at du «elsker å ha handle på finn.no».

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig er den nye retningen veldig bra, det er unnskyldningen for å skrive om det som ikke er bra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
1 time siden, Skureguri skrev:

Denne forsvarstalen hennes om at «nei, nei, jeg er ikke fattig», «dette er bare en mellomstasjon» begynner å bli litt ekkel. Ei situasjonen din, det gjør det mye mer troverdig at du «elsker å ha handle på finn.no».

Enig. Hvorfor ikke bare stå i det? Er da virkelig ingen skam å handle på Finn, det har heller ikke nødvendigvis noe med privatøkonomien å gjøre, og er slett ikke noe hun trenger å forsvare.

Synes det er en kjempegod ide faktisk, at hun legger seg på styling med brukt som hovedfokus👍Så utrolig mye mer kreativt enn Mille Moi o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Finlay skrev:

Enig. Hvorfor ikke bare stå i det? Er da virkelig ingen skam å handle på Finn, det har heller ikke nødvendigvis noe med privatøkonomien å gjøre, og er slett ikke noe hun trenger å forsvare.

Synes det er en kjempegod ide faktisk, at hun legger seg på styling med brukt som hovedfokus👍Så utrolig mye mer kreativt enn Mille Moi o.l.

En god del folk tror at man er "fattig" dersom man handler brukt. Det er som regel den samme samfunnsklassen som er veldig opptatt av flashy merker.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er god, men når Camilla i det første innlegget nærmest innleder med å poengtere at hun ikke handler på Finn fordi hun er blakk, men fordi de bor i en "mellomstasjon" og ikke ønsker å bruke mye penger på møbler de ellers ikke ville kjøpt skyter hun seg selv i foten og undergraver hele "konseptet" sitt før hun har satt i gang. 

Det er synd at hun fokuserer mest på at det er billig å handle på Finn og at det er penger å spare på å hande der og glemmer andre positive ting, som at man kan finne gamle kvalitetsmøbler og gjøre retrokupp der. Neida, Camilla tipser om at man kan kjøpe brukte (og dermed ferdigmonterte) IKEA-møbler og nevner også at billigkjedene har mange fine ting. Jeg tror ikke jeg er alene om å være ute etter helt andre ting enn brukte ting fra IKEA, Jysk og Finn når jeg handler på Finn. 

Så, tommel opp for ideen, men tommel ned for gjennomføringen så langt fra meg.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke langt fra tanke til handling der i huset. Glemmer ikke de stakkars hundene de skaffet seg. På impuls. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
10 timer siden, Christiane_W skrev:

Ideen er god, men når Camilla i det første innlegget nærmest innleder med å poengtere at hun ikke handler på Finn fordi hun er blakk, men fordi de bor i en "mellomstasjon" og ikke ønsker å bruke mye penger på møbler de ellers ikke ville kjøpt skyter hun seg selv i foten og undergraver hele "konseptet" sitt før hun har satt i gang. 

Det er synd at hun fokuserer mest på at det er billig å handle på Finn og at det er penger å spare på å hande der og glemmer andre positive ting, som at man kan finne gamle kvalitetsmøbler og gjøre retrokupp der. Neida, Camilla tipser om at man kan kjøpe brukte (og dermed ferdigmonterte) IKEA-møbler og nevner også at billigkjedene har mange fine ting. Jeg tror ikke jeg er alene om å være ute etter helt andre ting enn brukte ting fra IKEA, Jysk og Finn når jeg handler på Finn. 

Så, tommel opp for ideen, men tommel ned for gjennomføringen så langt fra meg.

Forsåvidt enig, men tenker at alle oppfordringer til å kjøpe brukt er positivt, uansett.

Veldig mange handler på Finn og andre bruktbutikker for å finne “skatter”, og for på den måten gi hjemmet et unikt preg. Så håper hun fokuserer på det etterhvert.

Så det er bare å satse på at hun river seg løs fra at målet skal være at det kan se nytt og dyrt ut, selv om det er brukt. Hun kunne jo tråle Finn sammen med hver enkelt kunde f.eks, sette sammen funnene digitalt osv. Konseptet kunne jo være "Hvordan innrede en leilighet kun med bruktfunn" eller "Nytt og brukt satt sammen på spennende måter."

Ser også for meg at hun kan komme med litt mer utradisjonelle fargeforslag for de som ønsker noe annet enn beige, svart og mørkeblått. Kanskje en plommefarget sofagruppe fra Finn kunne kledd en grønnmalt stue? Hun kunne også lære seg litt om planter i innredningen, hvordan bruke planter i interiør? Kanskje tips om hvilke som må ha lys, hvilke som klarer seg uten osv.

Kunne blitt interessante prosjekter og kanskje et levebrød, hvem vet. Det vil imidlertid kreve at hun setter Villa Paprika-stilen til side, usikker på om hun evner det, men det bør hun uansett gjøre i en rolle som interiørveileder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er genialt etter min mening :) Jeg handler ofte der fordi jeg får tak i kvalitetsmøbler fra 1920-1940 som jeg har både hus og hytte. Kjøpte meg en gang en spisestue fra Skeidar og maken til dårlig kvalitet skal en lete lenge etter. Dyrt var det også. 

Smaken er som baken for folk flest og det jeg liker, liker kanskje ikke du. MEN å poengtere at man ikke er fattig m,m slik Camilla gjør, blir bare pinlig når man vet hvor mye hun ELSKER "dyre" eksclusive varer fra NilleMoi. 

Tror hun kunne ha reddet seg godt inn ved å fortelle at slik ståa er i familien for tiden, så er vi nødt til å holde budsjettet nede for en periode og leter etter skatter i bruktbutikker, Finn m.m som kan brukes seinere når man får permanent bolig. 

Skjønner ikke hvorfor alt må være seg så pompøst i alt hun foretar seg. Som flere har nevnt i tråden tidligere, vis heller løsninger på å utnytte plassen de har, smarte tips, slik holder du orden i skapene (oranganza følger jeg på insta). Hvordan få leiligheten til å fremstå som lys og luftig ISTEDENFOR trangbodd og klaustrofobisk!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR holder hun på som hun gjør mot en mindreårig på offentlig IG story?

Og igjen legger hun ut vedkommendes IGnavn... 

Endret av FruRosa
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FruRosa skrev:

HVORFOR holder hun på som hun gjør mot en mindreårig på offentlig IG story?

Og igjen legger hun ut vedkommendes IGnavn... 

Fordi hun ikke har bedre vett???

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes også det var ille.Kan ikke skjønne at sønnen på 12-13 år godtar at hun legger ut offentlig video at han spiser og hun prater sånn tull som er intern humor. Forstår ikke hvorfor hun deler det med oss.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissMaya skrev:

Det er ille. Tenk å legge ut sånt.

Enig! 

Og hvorfor legger hun ut dette på den OFFENTLIGE storyen? Om hun absolutt ville dele dette hadde det vært mer enn nok å dele det med "familie og venner og de som følger av hjertelige årsaker" på den private IGen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intern humor skriver hun. Javel? Hold det internt da...slutt å drit ut ungene på firmakontoen. Så mye for å bli mer privat!

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er åpenbart pinlig berørt begge barna. Ser ikke akkurat som de tar del i den «interne» humoren. Og når eldste går sin vei.... ta et hint kvinnfolk!!!!!! Jeg kaller innimellom seksåringen min for babyen min, fordi det er «koselig». Men han hadde DØDD om jeg gjorde det foran vennene hans. Og dette gjør hun på en stor IG-konto 😱

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...