Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Alt i forbindelse med turen skal merkes som reklame, om ikke så er det brudd på loven om markedsføring. Igjen. Her kan man lese mer om det:

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-2

Villa Paprika har hatt blogging som yrke i rundt ti år nå, og fremdeles følges ikke lovverket. Her kan man melde fra om det, og jo flere som gjør det, jo større er sjansen for at Forbrukertilsynet tar tak i det: 

https://www.forbrukertilsynet.no/tips-oss

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, FruRosa skrev:

Og det er helt greit, for Camilla privat!

For bedriften VillaPaprika, som skal reklamere for reisemålet, er saken en helt annen.

Det er DET jeg reagerer på, ikke at det ikke er "godt nok" med badeferie i Bulgaria!

Jeg er enig med deg i at det er for dårlig av en bedrift som skal reklamere for et reisemål, men ettersom det tilsynelatende ikke eksisterer noe skille mellom Camilla privat og bedriften (det viser jo SoMe kontoene og bloggen) forventer jeg ikke noe mer av henne. Arbeidsmoral og yrkesstolthet eier hun jo ikke. Og ikke Kim heller virker det som.

Dette gjentar seg hver gang de reiser, også på reklameoppdrag. De gjør de liker og gidder ikke legge mer innsats i det enn som så. Jeg tror faktisk ikke de kan bedre, for de virker totalt historieløse og har tilsynelatende null interesse av kunst, kultur og lokal historie. Bare det er billig øl og de får fylt opp de tomme koffertene med "merkeklær" så er de fornøyde.

Vi kan jo spole tilbake til hotel Opus XVI i Bergen, et hotell drevet av slektninger av Edvard Grieg og som preges av det. Klarte hun å formidle noe av forbindelsen til Grieg? Nei, hun presterte jo faktisk å forkorte hotellnavnet til Opus X og da det ble påpekt at det het Opus 16 svarte hun at hun hadde "forkortet bokstavene". Altså vet hun ikke hva et romertall er og hvordan de leses. Det ble spist og drukket og da det ble påpekt her at det var synd de ikke viste frem noe av Bergen tok de en tur med Fløibanen.

Da de var i Bulgaria i fjor vår, før sesongen startet, var det jo for kaldt til å ligge ved bassenget eller på stranda, så turen ble preget av kjøpesenter og utespising. De var på tur med guide en dag, men enten var vedkommende svært kunnskapsløs eller så fikk ikke Camilla med seg noe av det han prøvde å formidle, for hun presterte jo bl.a. å presentere et kommunistmonument som et perfekt utsiktspunkt eller noe sånt.

4 timer siden, Konabakmannen skrev:

De spiser jo ute flere ganger i uken hjemme, og da selvfølgelig minst en øl. Ifølge Kim koster en øl 4 kr i Bulgaria. Så de ville helt klart spart masse penger på å feriere og finne på ting der enn hjemme i Norge. Og når de eier leiligheten så er det jo levekostnadene man bør sammenligne. Mat i Norge er dyrt enten man spiser hjemme eller på restaurant. Men så er det dette med sannheten da. Eier de leiligheten?

Flybillettene koster vel omtrent det samme, enten de er borte i en eller tre uker, så som de hadde eid leiligheten ville det vel vært naturlig å være der i lenger tid enn en uke. Som du skriver spiser de jo stadig ute hjemme og de hadde nok spart en god del penger på å være noen uker i Bulgaria siden det er mye billigere å leve der enn i Norge.

Hun har vel skrevet at de har "fått seg" leilighet tidligere, men jeg tror ikke de har kjøpt noe. Da tror jeg nok den hadde blitt vist frem i alle kanaler. At de ikke har delt noen bilder fra leiligheten på denne turen sier sitt. De leier nok for en billig penge eller får bo en uke gratis som betaling for "reklamen".

3 timer siden, kahaki skrev:

Sunbreeze Living oser ikke akkurat seriøst, flere lenker på nettsiden er døde. I tillegg til at de bruker Villapaprikablogg.no som reklameformidler.

Den kreative arealberegningen på leilighetene oser heller ikke av seriøsitet. Arealet oppgis etter bulgarsk standard og inkluderer halve veggen inn mot naboen, innvendige vegger og boder, yttervegg og veranda. En leilighet som er oppgitt å være 77 m2 på hjemmesiden ser ut til å være på omtrent 45 m2 om man måler på norsk måte. Ettersom firmaet er norsk, hjemmesiden er på norsk og prisene oppgis i norske kroner synes jeg det er en smule kreativt å oppgi areal på bulgarsk måte, selv om leilighetene ligger i Bulgaria.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg er enig med deg i at det er for dårlig av en bedrift som skal reklamere for et reisemål, men ettersom det tilsynelatende ikke eksisterer noe skille mellom Camilla privat og bedriften (det viser jo SoMe kontoene og bloggen) forventer jeg ikke noe mer av henne. Arbeidsmoral og yrkesstolthet eier hun jo ikke. Og ikke Kim heller virker det som.

Dette gjentar seg hver gang de reiser, også på reklameoppdrag. De gjør de liker og gidder ikke legge mer innsats i det enn som så. Jeg tror faktisk ikke de kan bedre, for de virker totalt historieløse og har tilsynelatende null interesse av kunst, kultur og lokal historie. Bare det er billig øl og de får fylt opp de tomme koffertene med "merkeklær" så er de fornøyde.

Vi kan jo spole tilbake til hotel Opus XVI i Bergen, et hotell drevet av slektninger av Edvard Grieg og som preges av det. Klarte hun å formidle noe av forbindelsen til Grieg? Nei, hun presterte jo faktisk å forkorte hotellnavnet til Opus X og da det ble påpekt at det het Opus 16 svarte hun at hun hadde "forkortet bokstavene". Altså vet hun ikke hva et romertall er og hvordan de leses. Det ble spist og drukket og da det ble påpekt her at det var synd de ikke viste frem noe av Bergen tok de en tur med Fløibanen.

Da de var i Bulgaria i fjor vår, før sesongen startet, var det jo for kaldt til å ligge ved bassenget eller på stranda, så turen ble preget av kjøpesenter og utespising. De var på tur med guide en dag, men enten var vedkommende svært kunnskapsløs eller så fikk ikke Camilla med seg noe av det han prøvde å formidle, for hun presterte jo bl.a. å presentere et kommunistmonument som et perfekt utsiktspunkt eller noe sånt.

Flybillettene koster vel omtrent det samme, enten de er borte i en eller tre uker, så som de hadde eid leiligheten ville det vel vært naturlig å være der i lenger tid enn en uke. Som du skriver spiser de jo stadig ute hjemme og de hadde nok spart en god del penger på å være noen uker i Bulgaria siden det er mye billigere å leve der enn i Norge.

Hun har vel skrevet at de har "fått seg" leilighet tidligere, men jeg tror ikke de har kjøpt noe. Da tror jeg nok den hadde blitt vist frem i alle kanaler. At de ikke har delt noen bilder fra leiligheten på denne turen sier sitt. De leier nok for en billig penge eller får bo en uke gratis som betaling for "reklamen".

Den kreative arealberegningen på leilighetene oser heller ikke av seriøsitet. Arealet oppgis etter bulgarsk standard og inkluderer halve veggen inn mot naboen, innvendige vegger og boder, yttervegg og veranda. En leilighet som er oppgitt å være 77 m2 på hjemmesiden ser ut til å være på omtrent 45 m2 om man måler på norsk måte. Ettersom firmaet er norsk, hjemmesiden er på norsk og prisene oppgis i norske kroner synes jeg det er en smule kreativt å oppgi areal på bulgarsk måte, selv om leilighetene ligger i Bulgaria.

👏👏👏

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merket som reklame i bloggen, men ikke på Snap eller IG.

Blogginnlegget er det eneste som forteller at dette er et oppdrag for firma, ellers på SoMe viser de (til dels upassende) oppdateringer av en familie på badeferie.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, FruRosa skrev:

Det er merket som reklame i bloggen, men ikke på Snap eller IG.

Blogginnlegget er det eneste som forteller at dette er et oppdrag for firma, ellers på SoMe viser de (til dels upassende) oppdateringer av en familie på badeferie.

Mtp at det ikke er lov å ha med alkohol på bilder/innlegg som er reklame, så er det vel vanskelig å merke riktig på snap og ig, for der er det vel alkohol med på omtrent alle bilder. Hvordan det er på bloggen aner jeg ikke, for den har jeg ikke vært inne på siden i fjor en gang. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hun merker innlegget med reklame? Hun klarer aldri å gjøre noe skikkelig. Hun har faktisk IKKE LOV til og ikke merke med reklame på ALLE SoMe. Skulle tro det fantes egne regler for henne. Det er på den måten man går konkurs til slutt. For lover og regler må følges, og realiteten innhenter de før eller siden. Det er begrenset for hvor lenge man kan leve på en løgn. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Hun har jo det . 

All aktivitet på SoMe som Snapchat, IG og instastory skal merkes først, klart og tydelig ALLTID! De har ikke merka noe som helst bortsett fra blogginnlegget. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med en følelse at de har vært på et Vinghotell. Derfor ikke så mange bilder fra selve leiligheten og området rundt.  Som igjen har ført til lite merking av reklame......

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hummel34 skrev:

Alt hjem? 

Ikke lange oppholdet i leiligheten de "har fått seg". Sitat VP selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Minipilla skrev:

Jeg kommer ikke på en eneste logiske forklaring på hvordan to voksne mennesker som ikke er i jobb noen av dem ikke er lengre på ferie.  De «eier» i følge bloggeier en leiligheter på et helt magisk sted. De har fri hele året. Flybilletter ned og hjem koster det samme om man er en uke eller fem. Det koster mindre å leve der nede. De bor oppå mamma og pappa her hjemme..hvorfor i alle verdens dager er de der ikke store deler av sommeren?? Kanskje de ikke eier en liten kvadratmeter engang der nede...kanskje det ja 🙂

Akkurat 👍

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke lastet opp Imgur. Men hvis noen ser på første bildet på nest siste blogginnlegg; er det retusjert/redigert eller ikke? Nederste del av bildet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minipilla skrev:

Jeg kommer ikke på en eneste logiske forklaring på hvordan to voksne mennesker som ikke er i jobb noen av dem ikke er lengre på ferie.  De «eier» i følge bloggeier en leiligheter på et helt magisk sted. De har fri hele året. Flybilletter ned og hjem koster det samme om man er en uke eller fem. Det koster mindre å leve der nede. De bor oppå mamma og pappa her hjemme..hvorfor i alle verdens dager er de der ikke store deler av sommeren?? Kanskje de ikke eier en liten kvadratmeter engang der nede...kanskje det ja 🙂

De har jo tre andre familier å ta hensyn til? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge hjemmesiden/Facebook til selskapet Kim jobbet i og som selger leilighetene, så var visningsturen slutt i dag. Dette skrev jeg i går og, men da ble det slettet som spekulasjon. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CMarie skrev:

Jeg får ikke lastet opp Imgur. Men hvis noen ser på første bildet på nest siste blogginnlegg; er det retusjert/redigert eller ikke? Nederste del av bildet 

Det tenkte jeg også! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg r overrasket og nesten en smule bekymret at c ikke har lagt ut snap de siste tre kanskje fire dagene. Kim har snappet kontinuerlig og hun har sittet med telefonen i hånden på disse men selv ikke lagt ut noe... 🤔

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...