Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, Mme Blavatsky skrev:

Om dette er det de velger å vise i sosiale medier- hva er det de velger å ikke vise? 

Jeg håper det er flere enn oss som følger med. 

Dette! Jeg lurer på om de dokumenterer dette for å sjokkere?? Noe annet kan jeg egentlig ikke tenke meg. For hvis dette er det de velger å publisere, når de vet at folk følger med og kritiserer (unødvendig mye i følge dem) hva foregår utenfor snap/åpen instastory..?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Carrosen skrev:

Dette! Jeg lurer på om de dokumenterer dette for å sjokkere?? Noe annet kan jeg egentlig ikke tenke meg. For hvis dette er det de velger å publisere, når de vet at folk følger med og kritiserer (unødvendig mye i følge dem) hva foregår utenfor snap/åpen instastory..?

Om de bruker "dette" for å sjokkere er det nesten enda verre...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruRosa skrev:

Om de bruker "dette" for å sjokkere er det nesten enda verre...

Ja, absolutt enig. Alle utfall her er egentlig triste. De kan (innenfor rimeligheten) gjøre som de vil, men hvorfor dokumentere det? Og her er det ikke bare dem som filmes, men flere.. Hvorfor ikke ta en video under maten hvis målet var å vise hvor mange de var og hvor hyggelig de har det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg får vondt inni meg av flere ting jeg har sett på snappen i kveld. De voksne kommer først sier jeg bare😭 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Frøken_ida skrev:

Har tenkt så mange ganger "nå kan det vel ikke bli verre"..... 

Og verre blir det.... 😑

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slikt publiseres på både insta og snap og foreldre/steforeldre og det jeg antar er storfamilien (bestemor/onkler/tanter/etc.) mener det er greit, så lurer jeg på hva som ikke legges ut fordi de mener det er over streken.

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi den måten hun prater til barna på (babystemme) var merkelig. Skvatt når jeg åpnet storyen hennes 🙈 

Jeg forstår at man prater slik til spedbarn men hun yngste datteren kan da vel ikke være yngre enn 4-5 år? Tenker det er greit å snakke til «voksne barn» i en annen tone enn den høye babystemmen hun bruker. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • I beste fall er bildene det vises til som Gekko har lagt ut i SoMe, tatt og lagt ut med hensikt å provosere.
  • Dersom det er gjort i hensikt å provosere, er det imidlertid oppsiktsvekkende nok i seg selv. Det viser en total mangel på risikovurdering fra et voksent menneske. Voksent, i alder altså. 
  • Dersom de voksne synes dette er stas, og verdt å vise enhver som vil følge, er det fullstendig uansvarlig voksenadferd. 

Setter man sammen bitene til et fullstendig bilde av disse to såkalte voksnes adferd, er det ordet «uansvarlig» som tegner seg. Forretningsdrift, eksponering av mindreårige i kommersiell hensikt og nå dette. 

Voksne skal være gode rollemodeller for sine mindreårige. 

 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Friluftsdame skrev:
  • I beste fall er bildene det vises til som Gekko har lagt ut i SoMe, tatt og lagt ut med hensikt å provosere.
  • Dersom det er gjort i hensikt å provosere, er det imidlertid oppsiktsvekkende nok i seg selv. Det viser en total mangel på risikovurdering fra et voksent menneske. Voksent, i alder altså. 
  • Dersom de voksne synes dette er stas, og verdt å vise enhver som vil følge, er det fullstendig uansvarlig voksenadferd. 

Setter man sammen bitene til et fullstendig bilde av disse to såkalte voksnes adferd, er det ordet «uansvarlig» som tegner seg. Forretningsdrift, eksponering av mindreårige i kommersiell hensikt og nå dette. 

Voksne skal være gode rollemodeller for sine mindreårige. 

 

Håper dette ikke modereres bort, godt skrevet. Det er litt håpløst når man ikke kan reagere på noe som åpenbart ikke er god voksenoppførsel. Jeg har inntrykk av en del av følgerne til VPs sosiale kanaler også følger Gekko, altså knyttes dette direkte opp mot bloggdriften. 

Det er i tillegg en hendelse som ville sjokkert mange også om vi hadde sittet på bordet ved siden av. Og tro meg - jeg hadde kommentert da også.  

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som hater den "Bommerang"-filmingen?? 😂 synes det er SÅ irriterende når folk bruker det.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Clara80 skrev:

Bare meg som hater den "Bommerang"-filmingen?? 😂 synes det er SÅ irriterende når folk bruker det.

Hater Boomerang.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...