Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

«Reklamen» for Bulgaria som feriedestinasjon er en regelrett katastrofe. Hvordan de to der får slike oppdrag er et mysterie for meg!!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emmy_H
1 time siden, Friluftsdame skrev:

Om jeg hadde drevet selskapet som selger leiligheter i Bulgaria, ville jeg gremmet meg over «reklameinnlegget» til Paprika. Men så flott at du og Gekko blir behandlet som grever, da. 

  • Dersom du har forelsket deg i landet, hvorfor viser du da ikke bilder fra dette landet? Solsikker og vinmarker. Hvor er de?Hvorfor viser du ikke disse? Jeg danner meg ikke noe inntrykk av Bulgaria som land av det slurvete innlegget ditt, med vanvittig mye skrivefeil - som vanlig.  Du viser stort sett lekeplasser, solsenger, strand og basseng, mat og drinker. 
  • Hvorfor mener du noen skal ha lyst til å kjøpe seg leilighet i Bulgaria basert på innlegget? At prisene på solsenger, mat, drinker og taxi er lavere enn i Spania? Joho!!
  • Du skriver at noen steder der folk bor, er det tilbake til 70-tallet. Pga finanskrisen har de ikke fått «freshet opp». Paprika: det er fordi det er høy arbeidsledighet, og folk trekker enten til byene for jobb eller de flytter ut av landet (landet har en negativ befolkningsvekst).
  • Du skriver at det er perfekt for «jakt-folk» om vinteren. Nydelig kombinasjon det der,; du retter deg mot målgruppen som drives av billige drinker og mat - og kobler til målgruppen som reiser på villsvinjakt??
  • Du forteller ingenting om klimaet året rundt. Bevisst det kanskje? I motsetning til Spania/Torrevieja som du liker å sammenligne med, så er 6 av årets 12mnd ganske kjølige i Bulgaria/Varna. 

Lettvint slurveaebeid, som vanlig. Hvem i huleste heiteste tenker du er målgruppen du retter deg mot? 

Målgruppen er de som leser bloggen hennes? Som ikke er interessert i noe annet enn billig øl, billig mat og sandstrender på lavbudsjett? Hun har ikke gitt utrykk for at hun er interessert i blomster eller noen annen form for kultur, så det kommer ikke som noe sjokk. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Minipilla skrev:

«Reklamen» for Bulgaria som feriedestinasjon er en regelrett katastrofe. Hvordan de to der får slike oppdrag er et mysterie for meg!!

Nettopp det som gjør meg skeptisk til slike firmaer, får b bare inntrykk av at feriehusfirmaet er useriøst, og slurv fra ende til annen. Å bli reklamert for av VP er ikke noe kvalitetsstempel. 

Ser at Sunbreeze også har reklamert for Lord Gekko sine sykler på Facebook-siden sin.....

Endret av Flisespikker
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Flisespikker skrev:

Nettopp det som gjør meg skeptisk til slike firmaer, får b bare inntrykk av at feriehusfirmaet er useriøst, og slurv fra ende til annen. Å bli reklamert for av VP er ikke noe kvalitetsstempel. 

Ser at Sunbreeze også har reklamert for Lord Gekko sine sykler på Facebook-siden sin.....

"Flott" det :ironi:

Syklene er ulovlige å kjøre på annet enn privat område, og firmaet er under behandling i skifteretten grunnet manglende årsregnskap!

Endret av FruRosa
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken krig refererer hun til i annonsen? Meg bekjent (kilde Wikipedia) var Bulgaria på Tyskernes side i både første og andre verdenskrig og ikke involvert i krigshandlinger i eget land. Burde hatt god tid til «å freshe opp» landet mao. Forferdelig respektløst uttrykk forresten, om er land hun er gjest i.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trua skrev:

😂 spørs hvordan man ser på det.  Antall turer til og fra leilighet i Spania eller turer til forskjellige land og kulturer? Fra mitt ståsted går ikke antall turer til og fra samme sted i Spania under kategorien reist mye, all den tid bloggeren gir skinn av å være veldig bereist

Har et vennepar som mener de er svært så bereiste. De reiser på charterturer to ganger i året. En gang til Hellas på forsommeren og en gang til Spania på sensommeren. De reiser til samme sted hver gang. Bor på samme hotell med all-inclusive og tilbringer dagene ved bassenget. De forlater knapt hotellområdet i løpet av oppholdet. Det er ikke å være bereist i mine øyne. Joda, de er utenlands et par ganger i året, men hva opplever de av lokal kultur?🤷‍♀️

Camillas interesser når hun reiser virker å være basseng og/eller strand, rimelig mat og drikke og shopping, gjerne på kjøpesenter. Er det som går igjen i det hun deler når hun er på tur. Å sette seg inn i lokal historie, bli mer kjent med kulturen i landet de besøker osv. virker det ikke som er interessant overhodet.  De stuper rett inn i første og beste turistfelle har jeg inntrykk av.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Christiane_W skrev:

 

Camillas interesser når hun reiser virker å være basseng og/eller strand, rimelig mat og drikke og shopping, gjerne på kjøpesenter. Er det som går igjen i det hun deler når hun er på tur. Å sette seg inn i lokal historie, bli mer kjent med kulturen i landet de besøker osv. virker det ikke som er interessant overhodet.  De stuper rett inn i første og beste turistfelle har jeg inntrykk av.

Og det er helt greit, for Camilla privat!

For bedriften VillaPaprika, som skal reklamere for reisemålet, er saken en helt annen.

Det er DET jeg reagerer på, ikke at det ikke er "godt nok" med badeferie i Bulgaria!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hyachint31 skrev:

Det koster jo penger å være mange uker på ferie da. 

De spiser jo ute flere ganger i uken hjemme, og da selvfølgelig minst en øl. Ifølge Kim koster en øl 4 kr i Bulgaria. Så de ville helt klart spart masse penger på å feriere og finne på ting der enn hjemme i Norge. Og når de eier leiligheten så er det jo levekostnadene man bør sammenligne. Mat i Norge er dyrt enten man spiser hjemme eller på restaurant. Men så er det dette med sannheten da. Eier de leiligheten?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de reklamerer for Sunbreeze eller hva det heter, hvor er merking på SoMe? Skulle likt å se regnskapet og hvor mye som blir oppgitt som sponsede produkter. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Konabakmannen skrev:

Hvis de reklamerer for Sunbreeze eller hva det heter, hvor er merking på SoMe? Skulle likt å se regnskapet og hvor mye som blir oppgitt som sponsede produkter. 

Kan man ikke melde fra til forbrukertilsynet?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunbreeze Living oser ikke akkurat seriøst, flere lenker på nettsiden er døde. I tillegg til at de bruker Villapaprikablogg.no som reklameformidler.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, kahaki skrev:

Sunbreeze Living oser ikke akkurat seriøst, flere lenker på nettsiden er døde. I tillegg til at de bruker Villapaprikablogg.no som reklameformidler.

Og VP har ikke merka med reklame, ikke K heller.  Vurderer å ta meg bryet med å melde til forbrukertilsynet.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Clara80 skrev:

Men har hun lagt frem denne turen som reklame da? 

Ja ,siste blogginnlegg er merket reklame / bolig utland. Aldri om de har kjøpt sin egen leilighet ,hvorfor viser hun ikke stolt hvordan hun har innredet den ? Og reist dit for 1 uke ? Midt på sommeren når barna har fri? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Ja ,siste blogginnlegg er merket reklame / bolig utland. Aldri om de har kjøpt sin egen leilighet ,hvorfor viser hun ikke stolt hvordan hun har innredet den ? Og reist dit for 1 uke ? Midt på sommeren når barna har fri? 

Men hun viser da fram stranda der turistene er osv. Selv om dere syns det er billig og Harry er det jo slik der de er? Og det er slik der mange nordmenn drar på sydenturer. 

Finnes mer interessante reiseskildringer, ja. Men hun reklamerer vel for det hun har fått beskjed om å reklamere for? 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Klink skrev:

Men hun viser da fram stranda der turistene er osv. Selv om dere syns det er billig og Harry er det jo slik der de er? Og det er slik der mange nordmenn drar på sydenturer. 

Finnes mer interessante reiseskildringer, ja. Men hun r er klamrer vel for det hun har fått beskjed om å reklamere for? 

Men da skal man merke reklame

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trua skrev:

Men da skal man merke reklame

Men det hadde ho jo gjort i siste innlegg i følge BLOMSTERKVAST. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...