Isild Skrevet 19. mai 2020 #1381 Skrevet 19. mai 2020 4 timer siden, Felis skrev: Det er kostelig at Anne Brith selv sliter ut ordtaket "there is no elevator to success, you have to take the stairs" Ganske fascinerende egentlig. Jeg har iallefall nesten ikke hørt om maken til villmannskjøring med heis, på tross av at man burde vite at det ikke går ! 32
Pluttiplott Skrevet 19. mai 2020 #1382 Skrevet 19. mai 2020 10 timer siden, Felis skrev: Det er kostelig at Anne Brith selv sliter ut ordtaket "there is no elevator to success, you have to take the stairs" Hun ble dømt i skattesaken allerede i januar. Huset kom lenge før ABIP ble stiftet (ved hjelp av foreldrene), bilen like så. Hun hadde kanskje en del deltakere allerede da (skjønner ikke hvordan hun førte det i regnskapet), men det er fremdeles et faktum at andre var involvert. Denne assistenten som var venninnen til Mette Ask har stort sett stått for salgene, ser det ut til. Det er også hun som har svart på mailer og fulgt opp deltakerne og hatt workshop i Tromsø. Jeg kan bare ta utgangspunkt i meg selv, men hvis jeg gjorde mesteparten av jobben hadde jeg gått ut i streik hvis sjefen brukte hver krone på hus, fet bil og champagne. Og hun visste nok at Anne Brith dro inn 30 000 ekstra på Tromsøturen. NOEN må jo ha spurt seg hvor pengene tok veien? Hvor mye koster det å lukke øynene? Og hvor har den berømmelige regnskapsføreren vært oppe i alt dette? Hvordan kan et firma som drar inn 1,4 mill og ikke har noen utgifter klare å gå konk på noen måneder? Har han virkelig ikke reagert, eller har han forsøkt å si ifra og blitt stemplet som feit, misunnelig kjerring som hater kvinner med suksess? Jeg har selv regnskapsfører, og hadde jeg drevet business på samme måte hadde hun filleristet meg. Hvem vil være regnskapsfører for AB?? ( spørr for en venn ). 16
Populært innlegg Isild Skrevet 23. mai 2020 Populært innlegg #1383 Skrevet 23. mai 2020 Jeg ser at WL har satt på bremsen og må roe ned igjen. Det er så mange prosjekter og mye som skjer i "jobb. Jeg forstår ikke greia jeg. Hva er det hun driver med egentlig ? Som er så mye? Skal ikke skryte av meg selv, men vil si jeg er en ganske vanlig dame på samme alder - så det blir jo til at man sammenligner seg når man leser innleggene til disse influencerne som "drukner" i jobb. Da jeg kjørte hjem fra jobb i går ble jeg sittende og tenke etter om jeg i det hele tatt hadde rukket å puste mellom 07:30 - 16:30 jeg, for vi hadde så vanvittig mye å gjøre. Jeg rakk 20 minutter lunsj da, et par stjålne turer på toalettet også (blir alltid forstyrret av at telefonen ringer mens man er der, så det er faktisk egentlig ikke tid til slike besøk) Jeg hentet meg kaffekopp et par ganger, men den ble kald før jeg rakk å drikke av den. Jeg vet jo at hun er syk og ufør og har full respekt for det, men da blir det litt sånn slutt å leke "jobb" for min del altså. Kos deg med blogg-hobbyen din og kall det for det ! 75
Søgni Skrevet 23. mai 2020 #1384 Skrevet 23. mai 2020 Jeg har tidligere (mener jeg) skrevet innlegg i noen tråder på denne delen av forumet, over dette med vanlige folks arbeidshverdag vs. at bloggere drukner i jobb, men nå i det siste, så har jeg begynt å tenke litt mer på hva årsaken kan være, til denne konstante framhevinga av å ha mye å gjøre, og arbeidspresset de noen ganger sier de opplever etc. Det kan nok være, til dels, å mangle perspektiv på normalt arbeidsliv. Samtidig har det vel nesten gått prestisje i det å snakke mye om dette, blant en del influencere og bloggpersoner. Man gjør det liksom ikke rett, om man ikke samtidig snakker om full mailboks og travle dager. Uansett, så har jeg i tillegg til det, kommet fram til at det kanskje handler om selvledelse - eller vansker med det, det å ha tusen prosjekter i form av løse visjoner på gang samtidig, å ikke ha tilstrekkelig gode arbeidsvaner i bunnen, å ikke ha noen tydelig struktur å jobbe etter, eller noen definerte forventninger til hva man skal gjøre og hvordan. Dette er sikkert enormt uttappende, og kan oppleves uoversiktlig. Dette har jeg kommet fram til etter 2,5 måneder med hjemmekontor, med nye og uvante arbeidsoppgaver, og helt nye måter (for meg) å jobbe på. Selv som en noenlunde rutinert ansatt, på en arbeidsplass med en solid og seriøs arbeidsgiver i ryggen, med definerte målsetninger og tydelige forventninger til produktivitet og det å løse oppgaver i tråd med retningslinjer, så har jeg mange ganger hatt "bloggertankegang" rundt arbeidshverdagen min den siste tida. Krisemaksimert småting, og ikke helt visst hvordan jeg skulle løse oppgavene jeg jobber med. Altså, dette handler nok om personlige egenskaper som vaner i tillegg, det er nok mange, inkludert i denne tråden, som ikke kan kjenne seg igjen, jeg har full respekt for det. Og kanskje er det bare jeg som leser alt i lys av denne "nye aha-opplevelsen min" og at den ikke handler om WL og lignende personer i det hele tatt. Jeg har helt ærlig stressa over full mailboks i koronatida, selv om jeg har hatt vett til å holde kjeft om det 😛 Vanligvis så er ikke den fulle mailboksen noe jeg ville nevnt som en arbeidsoppgave engang, så med andre ord, så handler det vel om manglende løsningsdyktighet i situasjonen man er i, såvel som personlige iboende egenskaper. Jeg tror altså at det ikke ligger for alle, å være så selvstyrt, å ha så få forventninger, forankringer og målsetninger for det man gjør, som man ofte har som blogger eller i perioder med mye omstilling og mye nytt. Hvis man, som Wenche Larsen, i tillegg har vært vekk fra arbeidslivet en stund slik at man ikke er vant til stresset med å produsere, og baserer seg på at det man jobber med, det man formidler og bruker tida si på, er så personlig, så tett på egne problemer, så forstår jeg at det kan bli for mye. Selv om det er en hobbypreget blogg, og selv om det sett utenfra ikke er så mye å klage over, om man setter det i perspektiv. 45
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 23. mai 2020 Populært innlegg #1385 Skrevet 23. mai 2020 (endret) Jeg lurer litt på om Trine Sandberg (Trines Matblogg) opplever lignende, uoverkommelig hektiske hverdager med full mailboks og for få timer i døgnet. Klager hun noen gang over det samme? Sletter og blokkerer hun kommentarer og brukere? Eksponerer barn, barnebarn, privatliv og sykdom? Bare for sammenligningens skyld: Jusutdannet, fire bokutgivelser, sa opp god stilling i 2015 for å leve av bloggen, stor familie, åpen om å ikke ha kapasitet til å svare på individuelle mailhenvendelser, men lover å svare i kommentarfelt til alles gode. https://trinesmatblogg.no/litt-om-meg/ Endret 23. mai 2020 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 58
Isild Skrevet 23. mai 2020 #1386 Skrevet 23. mai 2020 6 timer siden, Søgni skrev: Jeg har tidligere (mener jeg) skrevet innlegg i noen tråder på denne delen av forumet, over dette med vanlige folks arbeidshverdag vs. at bloggere drukner i jobb, men nå i det siste, så har jeg begynt å tenke litt mer på hva årsaken kan være, til denne konstante framhevinga av å ha mye å gjøre, og arbeidspresset de noen ganger sier de opplever etc. Det kan nok være, til dels, å mangle perspektiv på normalt arbeidsliv. Samtidig har det vel nesten gått prestisje i det å snakke mye om dette, blant en del influencere og bloggpersoner. Man gjør det liksom ikke rett, om man ikke samtidig snakker om full mailboks og travle dager. Uansett, så har jeg i tillegg til det, kommet fram til at det kanskje handler om selvledelse - eller vansker med det, det å ha tusen prosjekter i form av løse visjoner på gang samtidig, å ikke ha tilstrekkelig gode arbeidsvaner i bunnen, å ikke ha noen tydelig struktur å jobbe etter, eller noen definerte forventninger til hva man skal gjøre og hvordan. Dette er sikkert enormt uttappende, og kan oppleves uoversiktlig. Dette har jeg kommet fram til etter 2,5 måneder med hjemmekontor, med nye og uvante arbeidsoppgaver, og helt nye måter (for meg) å jobbe på. Selv som en noenlunde rutinert ansatt, på en arbeidsplass med en solid og seriøs arbeidsgiver i ryggen, med definerte målsetninger og tydelige forventninger til produktivitet og det å løse oppgaver i tråd med retningslinjer, så har jeg mange ganger hatt "bloggertankegang" rundt arbeidshverdagen min den siste tida. Krisemaksimert småting, og ikke helt visst hvordan jeg skulle løse oppgavene jeg jobber med. Altså, dette handler nok om personlige egenskaper som vaner i tillegg, det er nok mange, inkludert i denne tråden, som ikke kan kjenne seg igjen, jeg har full respekt for det. Og kanskje er det bare jeg som leser alt i lys av denne "nye aha-opplevelsen min" og at den ikke handler om WL og lignende personer i det hele tatt. Jeg har helt ærlig stressa over full mailboks i koronatida, selv om jeg har hatt vett til å holde kjeft om det 😛 Vanligvis så er ikke den fulle mailboksen noe jeg ville nevnt som en arbeidsoppgave engang, så med andre ord, så handler det vel om manglende løsningsdyktighet i situasjonen man er i, såvel som personlige iboende egenskaper. Jeg tror altså at det ikke ligger for alle, å være så selvstyrt, å ha så få forventninger, forankringer og målsetninger for det man gjør, som man ofte har som blogger eller i perioder med mye omstilling og mye nytt. Hvis man, som Wenche Larsen, i tillegg har vært vekk fra arbeidslivet en stund slik at man ikke er vant til stresset med å produsere, og baserer seg på at det man jobber med, det man formidler og bruker tida si på, er så personlig, så tett på egne problemer, så forstår jeg at det kan bli for mye. Selv om det er en hobbypreget blogg, og selv om det sett utenfra ikke er så mye å klage over, om man setter det i perspektiv. Takk for dine betraktninger. Jeg ser helt klart at hjemmekontor i denne tiden kan gi rom for mer sammenligning med en influencers hverdag enn hva jeg f.eks kan ( jeg jobber på klinikk med mye akutt i løpet av en dag - blandt annet) Jeg har venner innen regnskap, forsikring mm med hjemmekontor som forteller om dårlig motivasjon og vanskeligheter med å strukturere - det er ikke så rart at det blir sånn i kontoryrker - samspill med kollegaer og tilgang til alt av permer osv byr nok på utfordringer. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor en bitteliten influencer er helt overwhelmed av HVA?. Men jeg forstår det utifra at hun er syk og utenfor arbeidslivet. Men da burde hun ikke kalle det hun gjør "jobb" (før dette er noe hun tjener på) - og å lage hashtags #kvinneligsjef osv i sine kanaler - da blir litt rart. Det er en hobby, og da kan hun formulere seg på en annen måte. Særlig nå som hun har laget en "mestringsklubb" hun tar betalt for at andre skal være med på. Respekterer at hun er sliten, og håper hun tar vare på seg selv, men jeg mener nok at dette er å "leke butikk". 41
Lula Skrevet 23. mai 2020 #1387 Skrevet 23. mai 2020 Tja..»jobben» krever at hun må ta bilder hver dag feks (#travelt) Akkurat hvorfor hun må det fremstår som uklart for meg. All den tid både blogg og insta har HELT LIKE bilder/selfies i hvert eneste innlegg!? Tips til mer effektiv «arbeidshverdag»: 1 fotoshoot i året burde mer enn dekke behovet for bilder til samtlige kanaler #tiderpenger 29
Justlooking Skrevet 23. mai 2020 #1388 Skrevet 23. mai 2020 7 minutter siden, Lula skrev: Tja..»jobben» krever at hun må ta bilder hver dag feks (#travelt) Akkurat hvorfor hun må det fremstår som uklart for meg. All den tid både blogg og insta har HELT LIKE bilder/selfies i hvert eneste innlegg!? Tips til mer effektiv «arbeidshverdag»: 1 fotoshoot i året burde mer enn dekke behovet for bilder til samtlige kanaler #tiderpenger Enig. Hun kan ta flere bilder samtidig og la de rotere. Det er jo en hobby hun ikke tjener penger på så trenger ikke slite seg ut på den. 19
Isild Skrevet 24. mai 2020 #1389 Skrevet 24. mai 2020 11 timer siden, Justlooking skrev: Enig. Hun kan ta flere bilder samtidig og la de rotere. Det er jo en hobby hun ikke tjener penger på så trenger ikke slite seg ut på den. Nettopp! Det er helt unødvendig å slite seg ut på en hobby. Det er ingen krav til at hun skal levere noe som helst. Derfor syns jeg de innleggene om at hun blir så utslitt av "jobb" blir bare rart. Og det med bildene var et godt poeng. Hun kan bruke eldre bilder flere ganger f.eks. De er jo ganske like alle samen, 27
Tildittbeste Skrevet 25. mai 2020 #1390 Skrevet 25. mai 2020 På 24.5.2020 den 10.19, Isild skrev: Nettopp! Det er helt unødvendig å slite seg ut på en hobby. Det er ingen krav til at hun skal levere noe som helst. Derfor syns jeg de innleggene om at hun blir så utslitt av "jobb" blir bare rart. Og det med bildene var et godt poeng. Hun kan bruke eldre bilder flere ganger f.eks. De er jo ganske like alle samen, Sikkert kjempe slitsomt. Hvert blogginnlegg er bare en reprise fra noe som er skrevet før. Vært bilde er bare likt hele tiden. Og slik som hun styrer på med det sminkegreiene...olala..innom toppen 2 ganger i mnd og blar du deg nedover ser du kunn det du leste for flere mnd siden. Noen burde kanskje funnet på noe anna i livet sitt? 23
Oransjesjel Skrevet 25. mai 2020 #1391 Skrevet 25. mai 2020 Jeg tenker at hvis hun føler og opplever at hennes «kanaler» gir henne mening og glede, så skal hun bare kjøre på. Vi andre kan velge om vi vil følge. Så kan man jo synes hva man vil om realitetsorienteringen hennes, men hvis det gjør hennes liv bedre, noe som det virker som om det gjør, så synes jeg hun skal holde på. Det eneste jeg kommer til å reagere på er om hun skal ta betalt for å hjelpe andre - det har hun hverken kapasitet, kunnskap eller helse til. 25
Justlooking Skrevet 25. mai 2020 #1392 Skrevet 25. mai 2020 6 minutter siden, Oransjesjel skrev: Jeg tenker at hvis hun føler og opplever at hennes «kanaler» gir henne mening og glede, så skal hun bare kjøre på. Vi andre kan velge om vi vil følge. Så kan man jo synes hva man vil om realitetsorienteringen hennes, men hvis det gjør hennes liv bedre, noe som det virker som om det gjør, så synes jeg hun skal holde på. Det eneste jeg kommer til å reagere på er om hun skal ta betalt for å hjelpe andre - det har hun hverken kapasitet, kunnskap eller helse til. Klart hun kan holde på så lenge hun trives med det 😊 Men ser ikke poenget med å slite seg helt ut på det, som jeg forsto hun hadde nevnt noe om, når hun har den faste uføretrygden uansett. 13
Oransjesjel Skrevet 25. mai 2020 #1393 Skrevet 25. mai 2020 Det er kanskje en måte å få føle at hun er viktig. (At hun sier hun er sliten.) Men så lenge hun ikke utnytter andre i sårbare situasjoner.. Henne om det, tenker jeg. Sålenge det hjelper for henne - og ikke går ut over andre. Helt greit. Sålenge det er et poeng for henne. 🙂 5
jukkapalme Skrevet 29. mai 2020 #1394 Skrevet 29. mai 2020 Så koselig at WL har fått seg katt! Og for en utrolig nydelig pus! Så glad hun har valgt å få seg katt fra dyrebeskyttelsen også ♥️ Er skikkelig glad på hennes vegne nå, tror hun blir en god katteeier. 14
Rossici Skrevet 29. mai 2020 #1396 Skrevet 29. mai 2020 Hun skrev her om dagen at det var fulltidsjobb med katt. De må vel være de mest selvstendige dyrene som er og minst jobb med🤣 Nå har hun altså 2 fulltidsjobber om dagen....hvordan skal dette ende😱😱😱 35
yamask Skrevet 29. mai 2020 #1397 Skrevet 29. mai 2020 Det var koselig! Og enig i at det var bra hun adopterte en voksen katt! Nå ble jeg litt glad i WL igjen 😬 Men jeg har litt pirk haha. Hva er greia med å skrive «just»? «Er just blitt ett år». 8
Justlooking Skrevet 29. mai 2020 #1398 Skrevet 29. mai 2020 5 timer siden, jukkapalme skrev: Så koselig at WL har fått seg katt! Og for en utrolig nydelig pus! Så glad hun har valgt å få seg katt fra dyrebeskyttelsen også ♥️ Er skikkelig glad på hennes vegne nå, tror hun blir en god katteeier. Der steg hun høyt i kurs, nydelig pus ♥️ 1
BuffaloDuck Skrevet 29. mai 2020 #1399 Skrevet 29. mai 2020 45 minutter siden, fotballjenta said: Det var koselig! Og enig i at det var bra hun adopterte en voksen katt! Nå ble jeg litt glad i WL igjen 😬 Men jeg har litt pirk haha. Hva er greia med å skrive «just»? «Er just blitt ett år». Sørlandsdialekt. Må være lånord fra engelsk 2
jukkapalme Skrevet 29. mai 2020 #1400 Skrevet 29. mai 2020 (endret) 49 minutter siden, fotballjenta skrev: Det var koselig! Og enig i at det var bra hun adopterte en voksen katt! Nå ble jeg litt glad i WL igjen 😬 Men jeg har litt pirk haha. Hva er greia med å skrive «just»? «Er just blitt ett år». Hehe, samme her. Ble skikkelig rørt, faktisk, for hjemløse katter er min største hjertesak og jeg har selv katter fra dyrebeskyttelsen 😻 «Just» tror jeg er dialekt. Har hørt det på nordlandsk også, mine besteforeldre brukte det, så er sikkert et ord som finnes i flere dialekter. Svenskene sier vel også just tror jeg? Endret 29. mai 2020 av jukkapalme 5
Anbefalte innlegg