Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

pukka skrev (2 timer siden):

Noen som har hørt podcastepisoden hvor de sjekker ut denne tråden?😅

Ja.. ikke noe nytt egentlig. Alle influencere mener vel at flertallet av kg-brukere har aaaalt for mye fritid og lever iivet gjennom kg. 

Helt ok episode, men tenker at de gjerne kunne tatt med litt flere konstruktive innlegg. Dessuten påstod de at det aldri ble skrevet noe positivt her inne, men det er jo ikke sant. Selv om kg ikke er et ekkokammer av hyllest, så finnes det positive kommentarer her og..

Endret av FruByråkrat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FruByråkrat skrev (6 timer siden):

Ja.. ikke noe nytt egentlig. Alle influencere mener vel at flertallet av kg-brukere har aaaalt for mye fritid og lever iivet gjennom kg. 

Helt ok episode, men tenker at de gjerne kunne tatt med litt flere konstruktive innlegg. Dessuten påstod de at det aldri ble skrevet noe positivt her inne, men det er jo ikke sant. Selv om kg ikke er et ekkokammer av hyllest, så finnes det positive kommentarer her og..

De kan jo ikke ta med positivt , da vil de ikke få samme sympatien vet du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Covid-19 og smitteverntiltak verdt noe mer? Jmf. lanserings"fest" med babyboks. Forteller ikke tiltakene i Oslo at det ikke er lov med mer enn to gjester i private hjem, 2m avstand, evt munnbind om avstandskravet ikke er mulig? Ser ikke ut til at tiltakene gjelder for alle. Samtidig er det vel heller ikke tillatt å gjennomføre arrangementer hverken innendørs eller utendørs. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luluk skrev (6 minutter siden):

Er ikke Covid-19 og smitteverntiltak verdt noe mer? Jmf. lanserings"fest" med babyboks. Forteller ikke tiltakene i Oslo at det ikke er lov med mer enn to gjester i private hjem, 2m avstand, evt munnbind om avstandskravet ikke er mulig? Ser ikke ut til at tiltakene gjelder for alle. Samtidig er det vel heller ikke tillatt å gjennomføre arrangementer hverken innendørs eller utendørs. 

Det regnes vel mer som jobb enn en privat samling, selv om det er for å feire en lansering. Da jeg jobbet i et større reiselivsfirma og vi gikk fra et dridgammelt system til et nytt som forenklet arbeidsdagen til hundrevis av ansatte var det en stor ting og dagen vi gikk live var en dag med feiring over lanseringen - men det var jo jobb likevel. Selv om vi fikk kake og "sjampis". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte fra noen som står de nær at de ikke har solgt så mange bokser, de bare sier det for å få forbrukerne til å tro at det er populært. De har jo ikke annonsert noe for dette heller. Helt urealistisk at de har solgt 500 abb🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (1 time siden):

Jeg hørte fra noen som står de nær at de ikke har solgt så mange bokser, de bare sier det for å få forbrukerne til å tro at det er populært. De har jo ikke annonsert noe for dette heller. Helt urealistisk at de har solgt 500 abb🙈

En taktikk brukt av ganske mange influencere. 
"jeg får sååå mange spørsmål om denne buksen" etc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilde444 skrev (3 timer siden):

Jeg hørte fra noen som står de nær at de ikke har solgt så mange bokser, de bare sier det for å få forbrukerne til å tro at det er populært. De har jo ikke annonsert noe for dette heller. Helt urealistisk at de har solgt 500 abb🙈

Babyboksen har 8100 følgere på insta. Tenker det er veldig realistisk de har solgt 500. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Hilde444 said:

Jeg hørte fra noen som står de nær at de ikke har solgt så mange bokser, de bare sier det for å få forbrukerne til å tro at det er populært. De har jo ikke annonsert noe for dette heller. Helt urealistisk at de har solgt 500 abb🙈

Jeg har ikke noe problem med å tro at de har solgt 500. Hun har snakket om den boksen hver gang jeg har sjekket snapen hennes i det siste 🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

summerrain skrev (21 timer siden):

Babyboksen har 8100 følgere på insta. Tenker det er veldig realistisk de har solgt 500. 

Enig! 500 er ikke så mye i forhold til følgere de alle har til sammen som de har reklamert for flere gang. Så tror helt klart 500 er solgt og de skulle nok ha hatt flere også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (På 22.4.2021 den 16.22):

Jeg hørte fra noen som står de nær at de ikke har solgt så mange bokser, de bare sier det for å få forbrukerne til å tro at det er populært. De har jo ikke annonsert noe for dette heller. Helt urealistisk at de har solgt 500 abb🙈

Dette er sladder du burde holde deg for god til å videreformidle. Det er ikke urealistisk i det hele tatt. Du behøver ikke finne på ting! 😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevill skrev (7 timer siden):

Dette er sladder du burde holde deg for god til å videreformidle. Det er ikke urealistisk i det hele tatt. Du behøver ikke finne på ting! 😅

Dette er ikke sladder, det er fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at livet hennes også består av å bare gå hjemme og trø og prate inn i kameraet på Snapchat?🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilde444 skrev (3 minutter siden):

Er det slik at livet hennes også består av å bare gå hjemme og trø og prate inn i kameraet på Snapchat?🙈

Begynner å bli flere og flere som har det sånn da...

Også flere uføretrygda mammaer som finner ut at de skal bli influencere og er på snap og ig 24-7.

Vet ikke om sara emilie er ufør da, for jeg følger ikke veldig med. 

Men ala Fru Jacobsen på ig og x antall snapkontoer f.eks.

Kan ikke jobbe, men har overskudd til å vise trening, husarbeid, måking,  handling,  ommøblering, matlaging,  dansing  og gudene vet ikke hva. 

Ser slitsomt ut syns jeg 😂

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde444 skrev (1 time siden):

Dette er ikke sladder, det er fakta. 

Fakta kan dokumenteres, kan du dokumentere dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken39. skrev (1 time siden):

Begynner å bli flere og flere som har det sånn da...

Også flere uføretrygda mammaer som finner ut at de skal bli influencere og er på snap og ig 24-7.

Vet ikke om sara emilie er ufør da, for jeg følger ikke veldig med. 

Men ala Fru Jacobsen på ig og x antall snapkontoer f.eks.

Kan ikke jobbe, men har overskudd til å vise trening, husarbeid, måking,  handling,  ommøblering, matlaging,  dansing  og gudene vet ikke hva. 

Ser slitsomt ut syns jeg 😂

Her klarer jeg ikke la være å kommentere, for du traff spikeren her med FruJacobsen! Hun har kastet seg på en 100 dagers utfordring(?). Det har hun overskudd til, men jobbe klarer hun ikke. Hun vasker også alle matvarer hun handler, måker hele gården for snø osv osv.. jeg klarer ikke se at hun ikke kan bruke denne energien på jobb isteden, men meg om mitt..

Sara er vell ikke ufør nå så vidt jeg har fått med meg😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mumrikk1 skrev (2 minutter siden):

Her klarer jeg ikke la være å kommentere, for du traff spikeren her med FruJacobsen! Hun har kastet seg på en 100 dagers utfordring(?). Det har hun overskudd til, men jobbe klarer hun ikke. Hun vasker også alle matvarer hun handler, måker hele gården for snø osv osv.. jeg klarer ikke se at hun ikke kan bruke denne energien på jobb isteden, men meg om mitt..

Sara er vell ikke ufør nå så vidt jeg har fått med meg😊

Ja, det var egentlig dumt å sammenligne, men det irriterer meg så jeg måtte bare få det ut 😂  Men da er det kansje ikke bare jeg som stusser tydeligvis 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken39. skrev (2 timer siden):

Begynner å bli flere og flere som har det sånn da...

Også flere uføretrygda mammaer som finner ut at de skal bli influencere og er på snap og ig 24-7.

Vet ikke om sara emilie er ufør da, for jeg følger ikke veldig med. 

Men ala Fru Jacobsen på ig og x antall snapkontoer f.eks.

Kan ikke jobbe, men har overskudd til å vise trening, husarbeid, måking,  handling,  ommøblering, matlaging,  dansing  og gudene vet ikke hva. 

Ser slitsomt ut syns jeg 😂

 

mumrikk1 skrev (40 minutter siden):

Her klarer jeg ikke la være å kommentere, for du traff spikeren her med FruJacobsen! Hun har kastet seg på en 100 dagers utfordring(?). Det har hun overskudd til, men jobbe klarer hun ikke. Hun vasker også alle matvarer hun handler, måker hele gården for snø osv osv.. jeg klarer ikke se at hun ikke kan bruke denne energien på jobb isteden, men meg om mitt..

Sara er vell ikke ufør nå så vidt jeg har fått med meg😊

Å uttale seg om hva en ufør klarer blir smålig, kanskje vet dere ikke hvorfor en ufør er nettopp ufør. 

Har ikke fått med med nevnte fru her før, men ut fra det jeg kjapt så i tillegg til det dere skriver så vil jeg tro vedkommende sliter med ting som gjør at hun er ufør, en avgjørelse som er tatt av spesialister og Nav.

Man kan slite med mye som gjør at man ikke kan fungere i ett arbeidsliv, uten at det vises så godt for hvermannsen. 

 

Legger til tekst her:

Ser vedkommende er åpen på sin insta om både psykisk sykdom,arbeidsskade og fysisk sykdom.

 

Å ta noen bilder, skrive noen tekster osv tar ikke lang tid(for de fleste), å utgjør ikke lang/mye tid av døgnets 24 timer. Kanskje er det nettopp disse stundene som gjør at vedkommende har en så bra hverdag som hun faktisk har.

Å få godkjent en uføretrygd i dagens samfunn er en lang og hard prosses, det er ikke noe Nav godkjenner uten videre. Så dere kan være helt trygg på at hun ikke er frisk nok til å kunne jobbe når hun har fått innvilget ufør.

Hilsen ufør 42, som ligger i senga og skriver dette mens medisinen min virker slik at jeg klarer å fysisk stå opp,stelle meg og kle på meg.

Endret av Flettfrid
La til tekst
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (43 minutter siden):

 

Å uttale seg om hva en ufør klarer blir smålig, kanskje vet dere ikke hvorfor en ufør er nettopp ufør. 

Har ikke fått med med nevnte fru her før, men ut fra det jeg kjapt så i tillegg til det dere skriver så vil jeg tro vedkommende sliter med ting som gjør at hun er ufør, en avgjørelse som er tatt av spesialister og Nav.

Man kan slite med mye som gjør at man ikke kan fungere i ett arbeidsliv, uten at det vises så godt for hvermannsen. 

 

Legger til tekst her:

Ser vedkommende er åpen på sin insta om både psykisk sykdom,arbeidsskade og fysisk sykdom.

 

Å ta noen bilder, skrive noen tekster osv tar ikke lang tid(for de fleste), å utgjør ikke lang/mye tid av døgnets 24 timer. Kanskje er det nettopp disse stundene som gjør at vedkommende har en så bra hverdag som hun faktisk har.

Å få godkjent en uføretrygd i dagens samfunn er en lang og hard prosses, det er ikke noe Nav godkjenner uten videre. Så dere kan være helt trygg på at hun ikke er frisk nok til å kunne jobbe når hun har fått innvilget ufør.

Hilsen ufør 42, som ligger i senga og skriver dette mens medisinen min virker slik at jeg klarer å fysisk stå opp,stelle meg og kle på meg.

Smålig?

Vel, jeg er syk selv og kan bare drømme om å klare å trene hver dag eller eksponere meg på ig. Sliter altfor mye psykisk til det. 

Men jeg må jobb ellers mister jeg leiligheten min og ungene mine får ikke mat.

I de verste periodene må jeg ta fri fra fra jobb uten lønn.  Fordi jeg presses fra alle hold. 

Jeg går og på medisiner. Men må bare stå opp 6 timer før deg for at de skal rekke å virke før jeg sleper meg på jobb.

Men for all del. Stakkars deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken39. skrev (1 time siden):

Smålig?

Vel, jeg er syk selv og kan bare drømme om å klare å trene hver dag eller eksponere meg på ig. Sliter altfor mye psykisk til det. 

Men jeg må jobb ellers mister jeg leiligheten min og ungene mine får ikke mat.

I de verste periodene må jeg ta fri fra fra jobb uten lønn.  Fordi jeg presses fra alle hold. 

Jeg går og på medisiner. Men må bare stå opp 6 timer før deg for at de skal rekke å virke før jeg sleper meg på jobb.

Men for all del. Stakkars deg.

Man kan ikke sitte å sammenligne seg med andre, er man syk så bør man vite og ha forståelse for at sykdom er forskjellig,opplevels forskjellig osv. 

Du opplever og lever med din sykdom på din måte, andre opplever og lever med sin sykdom på sin måte. 

 

Det viktige er å IKKE sitte og kritisere,så tvil og rakke ned på andre mennesker sykdom. Vi ser bare små glimt fra hverdagen til de som eksponerer seg i sosiale medier, hva som skjuler seg bak alle de andre døgnets timer er det bare vedkommende selv og nær familie som vet. 

 

Meg er det ikke synd på, jeg lever livet som best jeg kan med mine sykdommer og har funnet min vei gjennom livet.

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...