Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

skruf skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke «tatt» henne, jeg ga henne en tommel ned for noe etter å først ha gitt henne masse skryt. Og det står jeg for, ingen er feilfri, ei heller Sara 

Enig med deg, man bør kunne klare å uttale det riktig.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor får hun alle disse spørsmålene om kjæresten egentlig? Dette er vel gammelt nytt for de fleste?  Eneste gangene jeg ser han blir nevnt, er når hun selv tar opp temaet... 

Noe som forøvrig gjelder flere temaer hun ikke ønsker "dele". Som feks familiemedlemets sykdom. Ser aldri det diskuteres lengre. Men plutselig viste hun "med en glipp", familiemedlemets medisin...  

Har inntrykk av at folk nå diskuterer hvor vidt disse "glippene" blir delt med vilje. Ikke hvem kjæresten er, eller hvilke sykdom det dreier seg om osv.

Det virker som det blir mindre og mindre engasjement rundt henne. Tror de fleste (inkl meg selv) er lei, og ikke gidder ta del i diskusjoner vedr henne lengre. Det har gått på repeat for lenge rett og slett... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aila.L skrev (5 minutter siden):

Hvor får hun alle disse spørsmålene om kjæresten egentlig? Dette er vel gammelt nytt for de fleste?  Eneste gangene jeg ser han blir nevnt, er når hun selv tar opp temaet...

Man kan blokkere navn og ord fra kommentarfelt som man da kun selv kan se at har blitt skrevet og da blokkert.

Hun har selv sagt hun bruker denne funksjonen og har bl.a blokket navnet hans,mest sannsynlig også navn på diagnose,med god grunn.

Mye som kan skje på en konto som "publikum" ikke kan se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aila.L skrev (7 minutter siden):

Hvor får hun alle disse spørsmålene om kjæresten egentlig? Dette er vel gammelt nytt for de fleste?  Eneste gangene jeg ser han blir nevnt, er når hun selv tar opp temaet... 

Noe som forøvrig gjelder flere temaer hun ikke ønsker "dele". Som feks familiemedlemets sykdom. Ser aldri det diskuteres lengre. Men plutselig viste hun "med en glipp", familiemedlemets medisin...  

Har inntrykk av at folk nå diskuterer hvor vidt disse "glippene" blir delt med vilje. Ikke hvem kjæresten er, eller hvilke sykdom det dreier seg om osv.

Det virker som det blir mindre og mindre engasjement rundt henne. Tror de fleste (inkl meg selv) er lei, og ikke gidder ta del i diskusjoner vedr henne lengre. Det har gått på repeat for lenge rett og slett... 
 

Vel vel… Det diskuteres hardt her inne.. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aila.L skrev (1 time siden):

Hvor får hun alle disse spørsmålene om kjæresten egentlig? Dette er vel gammelt nytt for de fleste?  Eneste gangene jeg ser han blir nevnt, er når hun selv tar opp temaet... 

Noe som forøvrig gjelder flere temaer hun ikke ønsker "dele". Som feks familiemedlemets sykdom. Ser aldri det diskuteres lengre. Men plutselig viste hun "med en glipp", familiemedlemets medisin...  

Har inntrykk av at folk nå diskuterer hvor vidt disse "glippene" blir delt med vilje. Ikke hvem kjæresten er, eller hvilke sykdom det dreier seg om osv.

Det virker som det blir mindre og mindre engasjement rundt henne. Tror de fleste (inkl meg selv) er lei, og ikke gidder ta del i diskusjoner vedr henne lengre. Det har gått på repeat for lenge rett og slett... 
 

Det forundrer meg overhode ikke at hun kan få masse spørsmål i innboksen om alt mulig. Deriblant Mr,s🙂 Folk er så nysgjerrig og tror de nærmest skal og har krav på å vite alt fordi hun er en Å kjendis

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 timer siden):

Det er din mening, jeg (og mange andre med meg) har en annen mening. Blant annet logopeder som jobber med barn for å korrigere feil uttale av bokstaver og ordlyder. Og takk og lov for det, for å si sjole, sjino, sjøttdeg osv, eller den kebabnorsken blant norske ungdommer, i hovedsak på Østlandet, fordumme det norske språket. 

Og nei; voksne mennesker som sier sj der det skal være kj klarer jeg ikke ta seriøst. Ser for meg aktor med norsk som morsmål i en straffesak som spør et vitne «husker du hvilken farge på sjolen siktede hadde på seg»…….bare nei. Det blir for dumt. 

Så ja; kj-lyden bør man fortsette å lære inn fra barna er små. De gjorde det da jeg gikk på barneskolen, da mine barn gikk på barneskolen, og de gjør det heldigvis fortsatt. Den linken viser jo nettopp dette; at hvis barn ikke blir korrigert og lærer seg riktig ordlyd så vil flere og flere si sj. Og det kommer an på hva man lærer barna. Jeg er tante til flere småttser på ulike plasser på Østlandet, og ingen av de sier «Sjole» Selv yngste på 4 klarer kj-lyden. 

Var hos logoped med ene kidden, de korrigerer ikke kj-lyden lengre... hvis jeg ville det,  måtte jeg ta den kampen selv. Barnet til logopeden sa også shøttkake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (8 timer siden):

Jeg ser ikke helt prblemet; han vil ikke være en part av Sara sine sosiale medier, dvs han vil ikke bli lagt ut bilder. Noe Sara respekterer. Samtidig er han en del av familien og livet hennes, på samme måte som barna. Da er det jo ikke unaturlig at vi får se et glimt av han uten at ansiktet vises og han blir gjenkjennbar, på samme måte som at vi heller ikke får se barna lengre. Og de kommer til å også skjerme babyen 

Jeg synes det er helt supert jeg at hun respekterer grensene hans! Det kan jo ikke bli sånn at for å bli sammen med en offentlig person så må du også akseptere å bli det selv. Synes det er bra at Sara har endel av livet sitt som er privat. 

Og det med Mr secret er jo bare på kødd. Hun sa selv at hverken navnet hans eller yrket er hemmelig. På samme måte som Ida Wulff kaller kjæresten «Gravlyser» (pga en intern greie mellom de da han inviterte henne hjem til seg på en romantisk kveld og i stedet for å kjøpe inn kubbelys så kjøpte han feil og kjøpte mange gravlys) Og selv om folk som bor i samme område vet hvem typen til Sara er så vet jo ikke resten av landet det, ergo så begrenser hun identiteten hans ved å ikke vise han frem

Tommel opp for Sara som ikke pusher på men respekterer ønsket hans :) 

(og en tommel ned til Sara; du er ett voksent menneske, snart 3-barns mor, driver en millionbedrift; du ville fremstått som så mye mere seriøs hvis du hadde lært deg kj-lyden! Det skjærer i ørene når du konsekvent sier «sjoler» det er hverken søtt eller yndig, bare utrolig fordummende) 

Dette med kj-lyden er på vei ut av språket ettersom det snart er flertall av de som sier sjino i stedet. Det må vi nok bare venne oss til. Språket er alltid i endring. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke «tatt» henne, jeg ga henne en tommel ned for noe etter å først ha gitt henne masse skryt. Og det står jeg for, ingen er feilfri, ei heller Sara 

Men, passer ikke denne språkedebatten inne på et annet underforum. Det er ingenting å ta Sara på. Fatter ikke altså. Dette blir for dumt. Du måtte liksom få med det avsnittet. Regner med du snakker helt perfekt selv når du mener andre som ikke gjør er fordummende? 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (1 time siden):

Men, passer ikke denne språkedebatten inne på et annet underforum. Det er ingenting å ta Sara på. Fatter ikke altså. Dette blir for dumt. Du måtte liksom få med det avsnittet. Regner med du snakker helt perfekt selv når du mener andre som ikke gjør er fordummende? 

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (4 timer siden):

Men, passer ikke denne språkedebatten inne på et annet underforum. Det er ingenting å ta Sara på. Fatter ikke altså. Dette blir for dumt. Du måtte liksom få med det avsnittet. Regner med du snakker helt perfekt selv når du mener andre som ikke gjør er fordummende? 

Hun har jo vanvittig mange skrivefeil også. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rem skrev (12 timer siden):

Var hos logoped med ene kidden, de korrigerer ikke kj-lyden lengre... hvis jeg ville det,  måtte jeg ta den kampen selv. Barnet til logopeden sa også shøttkake.

Så utrolig trist :( 

Heldigvis er ikke talefeilen så utbredt her jeg bor. 
Enig i at det virker fordummende. Det er en talefeil de fleste forbinder med små barn og ikke voksne mennesker. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (15 timer siden):

Men, passer ikke denne språkedebatten inne på et annet underforum. Det er ingenting å ta Sara på. Fatter ikke altså. Dette blir for dumt. Du måtte liksom få med det avsnittet. Regner med du snakker helt perfekt selv når du mener andre som ikke gjør er fordummende? 

Jeg har ingen problemer med uttalelser av ordlyder nei. Som barn så så jeg L i stedet for R. Var til logoped og fikk det korrigert. Hadde ikke foreldrene mine tatt tak i det så hadde jeg gjort det selv etterhvert da jeg ikke ville gått rundt uten å kunne si R. 

 

Endret av skruf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (3 timer siden):

Så utrolig trist :( 

Heldigvis er ikke talefeilen så utbredt her jeg bor. 
Enig i at det virker fordummende. Det er en talefeil de fleste forbinder med små barn og ikke voksne mennesker. 

Helt eng. Og samme her jeg bor. Hører ingen voksne med den talefeilen. For der er en talefeil. Har inntrykk av at den er mest utbredt på endel plasser med ulike østlandske dialekter. Sj-lyden i stedet for kj-lyden er, heldgvis, ikke godkjent i språkrådet.

Med det så gidder jeg ikke svare mere på dette. Jeg uttalte min mening om voksne med barnslige sj-lyder, det er dere andre som har spunnet videre på det og gjort det til en språkdebatt. Med meg så stopper det her. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste vet vel hvem Mr.Secret er..🙈 kjekk type! Men, jeg skjønner ikke hvor hun får at alle spør så mye om han fra?🤷‍♀️ Det er jo hun som deler bilder av han(med ryggen til vel og merke😝) men trenger hun å dele bilder av han i det hele tatt? Han vil jo tydeligvis ikke være offentlig, noe som er forståelig. Spent på om han blir å se i bloggerne, men tviler😋

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (2 minutter siden):

De aller fleste vet vel hvem Mr.Secret er..🙈 kjekk type! Men, jeg skjønner ikke hvor hun får at alle spør så mye om han fra?🤷‍♀️ Det er jo hun som deler bilder av han(med ryggen til vel og merke😝) men trenger hun å dele bilder av han i det hele tatt? Han vil jo tydeligvis ikke være offentlig, noe som er forståelig. Spent på om han blir å se i bloggerne, men tviler😋

Oppmerksomhet oppmerksomhet oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (5 minutter siden):

Oppmerksomhet oppmerksomhet oppmerksomhet. 

 

Smurfii skrev (8 minutter siden):

De aller fleste vet vel hvem Mr.Secret er..🙈 kjekk type! Men, jeg skjønner ikke hvor hun får at alle spør så mye om han fra?🤷‍♀️ Det er jo hun som deler bilder av han(med ryggen til vel og merke😝) men trenger hun å dele bilder av han i det hele tatt? Han vil jo tydeligvis ikke være offentlig, noe som er forståelig. Spent på om han blir å se i bloggerne, men tviler😋

 

Hun ser det er stille her så må varme opp så det blir diskusjon og spekulasjoner . 

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smurfii skrev (29 minutter siden):

De aller fleste vet vel hvem Mr.Secret er..🙈 kjekk type! Men, jeg skjønner ikke hvor hun får at alle spør så mye om han fra?🤷‍♀️ Det er jo hun som deler bilder av han(med ryggen til vel og merke😝) men trenger hun å dele bilder av han i det hele tatt? Han vil jo tydeligvis ikke være offentlig, noe som er forståelig. Spent på om han blir å se i bloggerne, men tviler😋

Det er jo ingen av oss som vet hvor mange personlige meninger hun får pr dag? Eller kan man lese det også ett sted. Å det forundrer meg overhode ikke om hun får haugevis med spørsmål. Mange damer er så nysgjerrig at de gjør det meste for å få vite svaret🙈

Ps: jeg vet eller hvem han er og gidder ikke vite det heller. Han vil være anonym 

Endret av elskersommer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE har siden tidlig i forholdet gitt følgerne små stikk og hint om hvem han er. Hun kunne helt fint ha tatt en «jeg har fått meg kjæreste, men respekter hans ønske om å ikke være offentlig» prat, også ikke nevnt han mer. Istedenfor skal det deles bilder av de to sammen der han ser bort, og der ansiktet hans sladdes. På den måten har hun helt bevisst holdt liv i sladderen helt på egenhånd. Koselig med kjærestebilder, men de kan holdes privat. Samme med han som «prøvekjører» barnevogn. Baby kunne fint blitt offentliggjort med å bare ta bilde av plakaten med «baby 2023», romantisk «sushikveld» kunne vært bilde av hennes sushieske osv… Lista er lang…
 

SE har vært i Some gamet såpass lenge nå, så dette kan hun. Min mening er at denne «uønskede oppmerksomheten» må hun ta på sin egen kappe!! 

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MøllersTran skrev (1 time siden):

SE har siden tidlig i forholdet gitt følgerne små stikk og hint om hvem han er. Hun kunne helt fint ha tatt en «jeg har fått meg kjæreste, men respekter hans ønske om å ikke være offentlig» prat, også ikke nevnt han mer. Istedenfor skal det deles bilder av de to sammen der han ser bort, og der ansiktet hans sladdes. På den måten har hun helt bevisst holdt liv i sladderen helt på egenhånd. Koselig med kjærestebilder, men de kan holdes privat. Samme med han som «prøvekjører» barnevogn. Baby kunne fint blitt offentliggjort med å bare ta bilde av plakaten med «baby 2023», romantisk «sushikveld» kunne vært bilde av hennes sushieske osv… Lista er lang…
 

SE har vært i Some gamet såpass lenge nå, så dette kan hun. Min mening er at denne «uønskede oppmerksomheten» må hun ta på sin egen kappe!! 

Nettopp!

Spesielt mtp helseutordringen som kom for litt siden. Når du poster om sykehusinnleggelse med bilder og hele tiden drar det opp så må du faen ikke syte å klage om at folk spekulerer. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det litt barnslig. Helt forståelig at han ikke vil vises i SoMe. Å da blir det bare teit å vise han bakfra og slikt. Hun blir litt fjortis for meg.

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...