supermamz Skrevet 27. april 2023 #18701 Skrevet 27. april 2023 Syns det er rart hun ikke får ryddet og slikt når hun snakker i telefonen. Det var jo genialt med telefonmøter og samtaler i fjor for da kunne hun jo gjøre så mye i mens. Ser ut som det et glemt nå. Forskjell på å ikke ha tid enn å ikke gidde. Brette babyklærne og fått de inn i skapet hadde tatt max 15 minutter. 11 2
Blåmuggost Skrevet 27. april 2023 #18702 Skrevet 27. april 2023 Kasier skrev (2 timer siden): Altså, alle har godt av et bra kosthold. Men, hun trenger ikke å "ta tak i kostholdet for diabetesbarnets skyld". "Diabetesbarn" kan spise akkurat like usunt eller sunt som alle andre barn (og voksne). Det eneste er at de må tilsette insulin ettersom bukspyttkjertelen ikke lenger produserer insulin. Om man tilsetter insulin eller om man produserer insulin selv har ingenting å si for hvordan kosthold man bør ha. Spiser de mye karbohydrater, ja, så må "diabetesbarnet" bare sette litt høyere dose, og det er ingen grense på hvor mye insulin man kan/bør tilsette kroppen. For oss andre produserer jo kroppen denne insulinen selv, spiser jeg masse karbohydrater, produserer bukspyttkjertelen min hauger og lass med insulin.. Dette stemmer ikke! Av diabetes lege og sykepleiere blir de med diabetes oppfordret til et godt kosthold. Lange eller korte karbohydrater? Nok protein i måltider? Grønnsaker? Dette for å ta vare på hjerte og kar, og følgesykdommer. Det stemmer at man setter mer insulin hvis man er i bursdag og skal spise sukker/fett, men å drive på sånn hjemme kan man ikke. Så har du et diabetesbarn så må man litt opp i ringa på kosthold. Det er ikke sunt for en kropp og fyke opp og ned i blodsukker. Og det vil det gjøre når bukspyttkjertelen ikke selv produserer insulin.. 7 1
J.. Skrevet 27. april 2023 #18703 Skrevet 27. april 2023 (endret) supermamz skrev (3 minutter siden): Syns det er rart hun ikke får ryddet og slikt når hun snakker i telefonen. Det var jo genialt med telefonmøter og samtaler i fjor for da kunne hun jo gjøre så mye i mens. Ser ut som det et glemt nå. Forskjell på å ikke ha tid enn å ikke gidde. Brette babyklærne og fått de inn i skapet hadde tatt max 15 minutter. Men til og med rydding er jo jobb for henne,da hun bruker det til å lage content "inspirert" fra TikTok,altså "reset *insert ukedag". Så,hadde hun bare ryddet uten å filme/klippe det,hadde det ikke blitt så jævlig som det blir,heller. Endret 27. april 2023 av J.. 2
Camilla_s Skrevet 27. april 2023 #18704 Skrevet 27. april 2023 Vinterferie skrev (1 time siden): Jeg tror de kommer til å kjøpe tomt. 😃 Det tror jeg å! Men, jeg mistenker at de gjør det hovedsaklig for at SE skal ha noe å snakke om i sosiale medier. Hun merker vel nå at folk syns det er litt kjedelig med bare baby, rot og careless. Så da må hun spe på med kjøp av tomt og husbygging, da er hun sikret seere(penger) i hvert fall et par år fremover 😃 7 2
Orly Skrevet 27. april 2023 #18705 Skrevet 27. april 2023 Blir alltid så fascinert av kommentarer om ryddig/ rotete, hva med å innse at man er forskjellig ? Noen liker p ha det strøkent , noen liker rotete og noen midtimellom, det du liker er ikke fasiten. 6 1
Orly Skrevet 27. april 2023 #18706 Skrevet 27. april 2023 At de kjøper tomt er det vel ikke så stor tvil om, noe må hun finne på. Hun virker til å være rastløs og impulsiv, ikke så viktig ar barna får slått seg til ro 5
Gasellen Skrevet 27. april 2023 #18707 Skrevet 27. april 2023 Vinterferie skrev (1 time siden): Jeg tror de kommer til å kjøpe tomt. 😃 Hvis du sier det så gjør de nok helt sikkert det. Det blir vel drømmehus nr 2 det da? Eller 3? 6 2
Gasellen Skrevet 27. april 2023 #18708 Skrevet 27. april 2023 Camilla_s skrev (13 minutter siden): Det tror jeg å! Men, jeg mistenker at de gjør det hovedsaklig for at SE skal ha noe å snakke om i sosiale medier. Hun merker vel nå at folk syns det er litt kjedelig med bare baby, rot og careless. Så da må hun spe på med kjøp av tomt og husbygging, da er hun sikret seere(penger) i hvert fall et par år fremover 😃 Nå må nok den interiørkonsulenten innom igjen så hun får kjøpe nye møbler og inventar. Jammen bra at hun får de trusevareprøvene sine på pappbrett i stede for plastposer. Mtp miljøet! 8 3
Anim92 Skrevet 27. april 2023 #18709 Skrevet 27. april 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden): Du opptrer som krenket i innlegget ditt.. ikke svarer du på hvordan det påvirker deg at for eks jeg vil ha lovverk som regulerer barneeksponering og brudd på markedsføringsloven? Forklar meg hvordan jeg fremstår krenket, siter gjerne på nytt og forklar meg det. (Dere som liker disse usaklige innleggene der må gjerne forklare meg det også, for jeg skjønner helt seriøst ikke😅) Skal det påvirke meg som noe som helst måte at du ønsker et lovverk, mener du? Det hadde jo nada med det jeg kommenterte i utgangspunktet, å gjøre? Men et sånt lovverk hadde vært helt topp det! 👌🏻 Det trengs, det er det ikke tvil om. Endret 27. april 2023 av Anim92 1 4
Sharpa VinterBerg Skrevet 27. april 2023 #18710 Skrevet 27. april 2023 Anim92 skrev (Akkurat nå): Forklar meg hvordan jeg fremstår krenket, siter gjerne på nytt og forklar meg det. Skal det påvirke meg som noe som helst måte at du ønsker et lovverk, mener du? Det hadde jo nada med det jeg kommenterte i utgangspunktet, å gjøre? Men et sånt lovverk hadde vært helt topp det! 👌🏻 Det trengs, det er det ikke tvil om. I dette innlegget fremstiller du deg som særdeles krenket. 1 1
J.. Skrevet 27. april 2023 #18711 Skrevet 27. april 2023 Orly skrev (13 minutter siden): Blir alltid så fascinert av kommentarer om ryddig/ rotete, hva med å innse at man er forskjellig ? Noen liker p ha det strøkent , noen liker rotete og noen midtimellom, det du liker er ikke fasiten. Sikkert fordi hun selv klager på rot hele tiden. 2
Anim92 Skrevet 27. april 2023 #18712 Skrevet 27. april 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (2 minutter siden): I dette innlegget fremstiller du deg som særdeles krenket. Jaha. Dette går jo over i brukerdebatt, men jeg ser VIRKELIG ikke hvordan jeg fremstår som krenket. 🤷🏻♀️ Hva skulle jeg være krenket over, egentlig? Edit: jeg bare påpeker hvor ulogisk det hele er. Det står ingenting personlig som skulle tilsi at jeg er krenket, faktisk😅 Endret 27. april 2023 av Anim92 2 5
Sharp75! Skrevet 27. april 2023 #18713 Skrevet 27. april 2023 (endret) supermamz skrev (46 minutter siden): Virket som han allerede var inne i bilde når hun kjøpte huset. Hadde skjønt det om hun satt med huset hun og exen hadde. Hun vil nok flytte og bygge hus for content. Tror hun allerede sliter nå med hva veien videre er. Mistet seg selv helt på veien dessverre. (den hun var på some altså) Mye mulig, men utad har det allikevel virket som hennes prosjekt og det var hun som kjøpte det. Og jeg forstår om de kjøper tomt og bygger SAMMEN. Endret 27. april 2023 av Sharp75! 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 27. april 2023 #18714 Skrevet 27. april 2023 Anim92 skrev (Akkurat nå): Jaha. Dette går jo over i brukerdebatt, men jeg ser VIRKELIG ikke hvordan jeg fremstår som krenket. 🤷🏻♀️ Hva skulle jeg være krenket over, egentlig?🙈 I nevnte innlegg fremstår du som krenket.. det er innholdet i innlegget ditt som jeg tolker og kommenterer. Brukerdebatt er noe annet. 1
J.. Skrevet 27. april 2023 #18715 Skrevet 27. april 2023 (endret) Anim92 skrev (3 minutter siden): Dette går jo over i brukerdebatt Du ba jo vedkommende om å vise til hva de mente,så gjorde de det,lol. Og apropos brukerdebatt,se ditt eget svar til meg i innlegget det vises til. "The call is comming from inside the house." Endret 27. april 2023 av J.. 1 1
Gasellen Skrevet 27. april 2023 #18716 Skrevet 27. april 2023 (endret) Litt risky å bygge sammen etter så kort tid i grunn. De har jo egentlig ikke hatt noen hverdag sammen. De smalt rett inn i graviditet og babyboble. Fikk ikke vært skikkelig kjærester sammen først. Nå skal de gå oppå hverandre i 6 mnd hjemme før hverdagen kommer for alvor når babyen begynner i barnehage og ting normaliserer seg. Da er vel sikkert første spadetaket tatt og prosjektet allerede i gang så det er for sent å snu. Men for all del. Det er jo bare veldig potensielt da. Endret 27. april 2023 av Gasellen 3 3
Anim92 Skrevet 27. april 2023 #18717 Skrevet 27. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden): I nevnte innlegg fremstår du som krenket.. det er innholdet i innlegget ditt som jeg tolker og kommenterer. Brukerdebatt er noe annet. Jaj, da får jeg fremstå som krenket, det går fint.😆 Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hvordan du kommer fram til det, ikke fordi jeg står med piggene ute, men fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan noen kan oppfatte meg som krenket når jeg overhodet ikke er det. Kommunikasjon er interessante greier! J.. skrev (1 minutt siden): Du ba jo vedkommende om å vise til hva de mente,så gjorde de det,lol. Og apropos brukerdebatt,se ditt eget svar til meg i innlegget det vises til. "The call is comming from inside the house." Haha, jeg har absolutt bidratt til brukerdebatt mellom meg og brukeren sitert ovenfor! Kommentaren min var like mye en unnskyldning for egen skriving, enn en anklage 🫢 Utover det har jeg ikke hatt debatt om din bruker når jeg siterte deg først der, har ikke henvendt meg til deg, men til folk generelt som bidrar med penger i kassa til SE, samtidig som de føler deg krenket pga ord som «idiot osv». Som forøvrig var hele poenget mitt med å kommentere: at jeg synes det er ulogisk at man gir penger i kassa til noen man blir fornærmet av. Men så utvikler det seg jo som vanlig til å bli en fullstendig avsporing, som det alltid gjør i denne tråden😆 2 5
J.. Skrevet 27. april 2023 #18718 Skrevet 27. april 2023 Gasellen skrev (1 minutt siden): Litt risky å bygge sammen etter så kort tid i grunn. Helt enig,men de startet jo å bli kjent på nytt med å hoppe rett inn i et svangerskap. De har allerede en livslang forbindelse til hverandre uansett,så ett hus er jo ikke noen kneik da. 1
J.. Skrevet 27. april 2023 #18719 Skrevet 27. april 2023 Anim92 skrev (Akkurat nå): Men jeg er fortsatt nysgjerrig på hvordan du kommer fram til det, ikke fordi jeg står med piggene ute, men fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan noen kan oppfatte meg som krenket når jeg overhodet ikke er det. Kommunikasjon er interessante greier! Feks her.. Ang kommunikasjon og dets mangler er en annen diskusjon,start gjerne egen tråd i riktig underforum. 3
Anim92 Skrevet 27. april 2023 #18720 Skrevet 27. april 2023 (endret) J.. skrev (2 minutter siden): Feks her.. Ang kommunikasjon og dets mangler er en annen diskusjon,start gjerne egen tråd i riktig underforum. Og derfor er jeg krenket?!😂😂😂 Herremin. Jeg er imponert. Det er forøvrig et helt annet innlegg enn hva jeg påstått er krenket i, som jeg fortsatt sitter og lurer på hvordan kunne tolkes som krenking. Skriv gjerne til meg privat for å forklare, så folk kan få lese tråden videre uten meg🫢 Endret 27. april 2023 av Anim92 1 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå