Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isola2 skrev (Akkurat nå):

Jeg er slank og har små pupper, og jeg synes de bikinioverdelene på de modellene dom ligner min kropp mest, ser ut til å ikke passe de med små pupper i det hele tatt..så det mangfoldet må hun dra lengre på landet med..

bhene er lik. Jeg er kraftig, men med småe pupper. Så den bhen jeg har i xl så er den behagelig rundt, meen! cup'en er aaaaltfor stor. brystene kunne vært 3 ganger så store og det hadde fortsatt vært plass til mer 🙈 Å når hun kom ut med smalcup så hadde kanskje det vært plass i cupen men da var plutselig 3 XL 90 rundt brystet. Så virker ikke som hun har peiling på hva hun driver med...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden):

Hvilke størrelser operere Zizzi med?

Careless sine klær er vel ikke beregnet for større størrelser? Om du ser på HM, Plus size er det ingen klær i størrelsene XS, S,M og L. 
Om klærne Sara «designer» er beregnet for større kropper, må hun oppgi korrekte størrelser og reklamere for plus size. Dette er så amatøraktig som det går an å bli. 

Jeg la jo ved Zizzi sin størrelsesguide så det er bare å se på den.

Hos Zizzi er du en størrelser 42/S med en brystvidde på 107 cm,  midje på 91 cm og hofte på 111 cm. Hos Zalando er du en størrelse 42/L med en livvidde på 86 cm, og hofter på 106 cm.

Generelt syns jeg det er et kaos med størrelser på klær uansett hvilke produsent det er. Jeg har opplevd å kjøpe bukser i to veldig ulike størrelser på en og samme dag.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
supermamz skrev (1 minutt siden):

bhene er lik. Jeg er kraftig, men med småe pupper. Så den bhen jeg har i xl så er den behagelig rundt, meen! cup'en er aaaaltfor stor. brystene kunne vært 3 ganger så store og det hadde fortsatt vært plass til mer 🙈 Å når hun kom ut med smalcup så hadde kanskje det vært plass i cupen men da var plutselig 3 XL 90 rundt brystet. Så virker ikke som hun har peiling på hva hun driver med...

Nei, hun har ikke peiling på hva hun driver med. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
sunny12 skrev (3 minutter siden):

Husker ho snakket om careless at det var så vanskelig å finne noe som passet ordentlig til forskjellige kroppsfasonger. 

Dette fant jeg på careless, om oss: 

Historien går helt tilbake til 2015 da Sara opplevde å gå opp 45 kilo under sitt første svangerskap. Fra å alltid kunne passe inn i alle klær uten å måtte tenke stort over det, erfarte hun plutselig at markedet var vanskeligere for en som var overvektig. Gjennom sin tid som influenser har Sara brukt mange fantastiske klesmerker og fått god erfaring med ulike klesplagg, men hun har stadig kjent på at det finnes for lite av noe hun selv drømmer om; nemlig mangfold."

De har litt å jobbe med når det kommer til de som har str xs men i mine øyner har de gjort det ganske bra i forhold til store størrelser for er ikke mange som har det utenom zizzi og cubus.

Det har bare blitt mer og mer vanlig at butikkene tar inn iallefall 2 xl om ikke 3 xl også. Vet HM, lindex, only, cubus, kappahl, floyd. Så har skjedd mye bare de siste årene

• Liker 1
Skrevet

Mangfold … betyr ikke det noe annet enn lyshudede damer også?😏

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Men siden Nyhus, Therese og Sara har samme fabrikker og produserer klær. Er klærne til TL og Nyhus også veldig store i størrelsen?

• Liker 1
Skrevet
Hermegåsa skrev (Akkurat nå):

Mangfold … betyr ikke det noe annet enn lyshudede damer også?😏

Takk🙏🙏🙏 Tenkte på det selv at jeg syns noe manglet når det kom til hudfarger!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Japp skrev (4 minutter siden):

Jeg la jo ved Zizzi sin størrelsesguide så det er bare å se på den.

Hos Zizzi er du en størrelser 42/S med en brystvidde på 107 cm,  midje på 91 cm og hofte på 111 cm. Hos Zalando er du en størrelse 42/L med en livvidde på 86 cm, og hofter på 106 cm.

Generelt syns jeg det er et kaos med størrelser på klær uansett hvilke produsent det er. Jeg har opplevd å kjøpe bukser i to veldig ulike størrelser på en og samme dag.

Ser at Zizzi sine klær begynner på størrelse 42.. Det er ikke størrelsene:  xs, s, eller m som Sara operer med. 
Om hun lager plus size klær må hun faktisk reklamere for det og merke klærne korrekt. Hun påstår at hun er designer.. da må hun gjøre jobben sin. 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 2
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

Du kan Google; «klær i store størrelser dame» og det popper opp mange nettsider en kan handle.. 

Mulig de har det flere plasser og HM har men de fjerna i butikken som vi har her i nærområdet. Men det var ikke det jeg mente med mitt innlegg. Jeg fant det SE har nevnt selv ang klær fra careless at de skulle passe de som har kurver osv. Jeg er selv overvektig og sliter med å finne klær som jeg selv liker og husker ho nevnte det. 

• Liker 1
Skrevet

Har hun snakket noe om salabim? Har ikke fått med meg noen ting etter lanseringen.🤔

• Liker 3
Skrevet

Har hun snakket noe om salabim? Har ikke fått med meg noen ting etter lanseringen.🤔

Ikke en Damn ting har vi hørt om det faktisk.

Skrevet
sunny12 skrev (1 minutt siden):

Mulig de har det flere plasser og HM har men de fjerna i butikken som vi har her i nærområdet. Men det var ikke det jeg mente med mitt innlegg. Jeg fant det SE har nevnt selv ang klær fra careless at de skulle passe de som har kurver osv. Jeg er selv overvektig og sliter med å finne klær som jeg selv liker og husker ho nevnte det. 

Her jeg bor har Cubus, HM, Lindex og noen andre lokale butikker store størrelser. 

Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden):

Ser at Zizzi sine klær begynner på størrelse 42.. Det er ikke størrelsene:  xs, s, eller m som Sara operer med. 
Om hun lager plus size klær må hun faktisk reklamere for det og merke klærne korrekt. Hun påstår at hun er designer.. da må hun gjøre jobben sin. 

Zizzi opererer med at str 42 og 44 = S.

• Liker 2
Skrevet
Japp skrev (Akkurat nå):

Men det har ikke Sara opplyst om. 

• Nyttig 1
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (7 minutter siden):

Her jeg bor har Cubus, HM, Lindex og noen andre lokale butikker store størrelser. 

samme, noen flere også faktisk👌 Zavana tror jeg også har litt klær til større damer? 🤔

• Liker 3
Skrevet
supermamz skrev (Akkurat nå):

samme, noen flere også faktisk👌 Zavana tror jeg også har litt klær til større damer? 🤔

Ja, stemmer. Zavana glemte jeg. 

Skrevet
Japp skrev (7 minutter siden):

Men hun må jo gå ut med at hun er klesbutikk til plus size og ikke til jenter/damer som er str xs og s når de drokner i klærne.. Blir jo samme om de går og handler på zizzi, men det jør de ikke for man vet zizzi er til de som har litt mer på kroppen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Minlillelykke skrev (4 timer siden):

Tenker at det er flere der ute som tenker det samme. Det er vel derfor hun solgte bikinier for 5 millioner i fjor? Det er jo åpenbart at markedsstrategisk så har managementet gjort noe riktig. 

Gjest Kattedama
Skrevet

Men hun må jo gå ut med at hun er klesbutikk til plus size og ikke til jenter/damer som er str xs og s når de drokner i klærne.. Blir jo samme om de går og handler på zizzi, men det jør de ikke for man vet zizzi er til de som har litt mer på kroppen.

42 på Zizzi er jo 44/46 i normal str? 

Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (6 minutter siden):

Ja, er bra de har fått inn flere steder 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...