Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Smurfii skrev (31 minutter siden):

eller at hun driter penger og pleaser han med å kjøpe det han han vil ha. Hun er livredd for å miste han, den store kjærligheten fra ungdomsåra..😅 hadde han bedt om en ny gaming stol helt ut av det blå så hadde hun sikkert punget ut.

Kjøpt hans kjærlighet mener du? Hun er hans sugar-mama?

Og mange syns SE fremstiller han dårlig - dette er minst like ille måte å fremstille ham på 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snublefot62 skrev (18 minutter siden):

Var det ikke du som startet norges første nettbutikk også?

Ja husker @Vinterferie og meg hadde den samtale tidligere og skrev hen starta på 90 tallet. Tror 95 vær det hvis ikke feil av året nå

Skrevet
Vinterferie skrev (36 minutter siden):

Jeg har produsert og importert varer til Norge i mange år. Jeg kjenner igjen metoden Sara Emilie bruker. 

Du startet jo nettbutikk også.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Japp skrev (1 time siden):

kun fordi jeg ikke syns noe om å ha så bastante meninger om noen?

Du er faktisk den mest bastante av alle her inne.

Du kverulerer på alt med alle,til og med når man faktisk er enig med deg,så kverulerer du.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Vinterferie skrev (40 minutter siden):

Jeg begynte å følge denne tråden i september. Og her inne er det en stemning for å ta Sara Emilie på alt. Jeg har sett flere som prøver å komme med motargumenter. Men blir angrepet av alle. Og argumenter blir vridd på. Så forsvinner brukeren. Orker ikke bruke energi på dette forumet. 

Dette er ikke et godt diskusjonsforum. Jeg skriver kanskje et langt innlegg med mine argumenter. Og blir møtt med en kort kommentar som «Du er ikke sann.» 

Ingen begynnelse, ingen argumenter eller forklaring på hvorfor vedkommende mener jeg tar feil. Og da blir det ingen diskusjon. 

Denne gang var 116 snapper for mye. Vi kunne hatt en nyttig diskusjon om hva som er for mye. Hvor går grensen. I hvilke situasjoner er det ok å snappe. Hvordan Sara Emilie kan drive sin jobb som influenser uten å eksponere barn. 

Men med korte svar uten argumentasjon blir det ingen nyttig diskusjon. Det har vært en fryd å lese dine svar og din argumentasjon. Du er en type som kan endre mening, dersom argumentasjonen er riktig. 

😊 Takk det samme til deg! 

Jeg kan godt endre meninger jeg ja, men da må jeg møtes på en måte hvor avsender av argumenter ikke fremstår som den store allmektige med det eneste riktige svarte på alt.

Jeg kan se mer enn en side av en sak. For ja, når man hører 116 snapper så høres det vilt ut, men når man får forklaring på hvorfor det akkurat den dagen ble så mange snapper så kan man forstå hvorfor.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Vinterferie skrev (53 minutter siden):

Jeg begynte å følge denne tråden i september. Og her inne er det en stemning for å ta Sara Emilie på alt. Jeg har sett flere som prøver å komme med motargumenter. Men blir angrepet av alle. Og argumenter blir vridd på. Så forsvinner brukeren. Orker ikke bruke energi på dette forumet. 

Ingen begynnelse, ingen argumenter eller forklaring på hvorfor vedkommende mener jeg tar feil. Og da blir det ingen diskusjon. 

Men med korte svar uten argumentasjon blir det ingen nyttig diskusjon. Det har vært en fryd å lese dine svar og din argumentasjon. Du er en type som kan endre mening, dersom argumentasjonen er riktig. 

Har også sett , enig med deg .

Enkelte som er kun her , føles sånt da, er kun ute etter brukere uten å svare når de får spørsmål. De pleier ofte ta seg pause uten å svare og kommer tilbake og fortsetter igjen på brukerne. 

Syns blir feil da ødelegges en fin tråd og diskusjon om den tema .

Alltid lov i en diskusjon vare enig pg uenig , synd en skal føle seg «angrepet « og ikke få noe argument eller forklaring.

Så ser hva du sier :)

Skrevet
J.. skrev (3 minutter siden):

Du er faktisk den mest bastante av alle her inne.

Du kverulerer på alt med alle,til og med når man faktisk er enig med deg,så kverulerer du.

Jeg kommer med motargumenter der jeg syns andre her kommer med fasiter på hva SE bør gjøre ut fra egne meninger og grenser. Om du mener det er å være bastant så får det så være.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Citha skrev (21 timer siden):

116 snapper på et døgn når babyen var 2 (?) dager gammel sier vel nok...? 

Også kommer tiden hvor hun forbereder seg til å være "fin" på snap, sminke seg og ordne håret, samt hvor mye vet vi om hvor mange snaper hun filmer, før hun er fornøyd og legger dem ut. Tipper det går litt tid, ja!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Vinterferie skrev (1 time siden):

Jeg har produsert og importert varer til Norge i mange år. Jeg kjenner igjen metoden Sara Emilie bruker. 

Utrolig hvor mye du har gjort og kjenner til. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Gjest Vinterferie
Skrevet
1 hour ago, Verba said:

Jeg føler faktisk dette blir litt som å sette seg selv i en offerrolle. Dette går begge veier. Dere sier kritikkere leter med lupe ( det er jeg enig i på en måte) men dere gjør jo akkurat det samme med kritikkerne. 

jeg er også uenig med deg i at japp er en person som kan endre mening, dersom argumentasjonen er riktig. Igår følte jeg helt ærlig at hen skulle jammen meg ikke gi oss rett på noenting, selv om hen hadde antydet noe annet i starten. Jeg var enig med Japp, men følte allikevel at hen ikke skjønte helt hva jeg mente. Hva tenker du om mine innlegg da? Sånn helt ærlig. 

mange av oss argumenterer faktisk saklig, og ønsker å høre deres meninger. Ha en respektsfull debatt. Men mange av oss får ikke respons. Jeg har hatt gode debatter med mange av dere som står veldig frem. 

Jeg kan ikke snakke for alle andre. Jeg kan bare snakke for meg selv. For å kommentere dine argumenter, så må jeg lese de en gang til. Og det har jeg ikke tid til nå, dessverre. 

Du er ikke en av de som svarer med kort setting. Og det setter jeg pris på. Dersom jeg skrivet et innlegg og får flere slike korte kommentarer eller latterfjes, så gir jeg opp diskusjonen. Orker ikke bruke energi på det. 

Vi kan ha gode diskusjoner, og samtidig være uenig. 😃

Gjest Vinterferie
Skrevet
1 hour ago, Verba said:

Forresten, brukerene forsvinner jo ikke bare pga at de blir lei. Noen blir ferska for å være SaraE selv, eller at det er venner, vipps de er forsvunnet. Noen blir borte fordi de får advarsel fra moderatorer pga trakassering og ekstremt mye brukerdebatt ( DET vet jeg. )

eller så forsvinner de pga at de ser at de ikke klarer å motargumente. Men ofc det finnes jo de som forsvinner pga det du sier opp her. 

Ja, du har nok rett i. Godt poeng. 😃

Skrevet
Japp skrev (11 timer siden):

Jeg kan ikke svare så mye annet enn hva jeg allerede har. Babyen har en far som antakelig kunne sagt at han ikke ønsker babyen skal være med på noen bilder i det hele tatt dersom han ønsket det.

Ja det burde han gjøre, å det kan være han har sagt det men at hun ikke bryr seg. Nå har faktisk denne lille gutten vært i snart alle landets aviser og tv kanaler. (Facebook)  men far😞😞 nei han Skåber vi for alt det er verdt

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Japp skrev (10 timer siden):

Nå vet ikke jeg så mye om å drive butikk, men jeg har forstått at ting tar litt tid mtp tilpasninger, produksjon, frakt osv, så ikke sikkert det var så lett å få det til tidligere. 

Hvor naiv kan mennesker være🙈

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Hvor naiv kan mennesker være🙈

Antakelig like kritiske som andre kan være 😉

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Vinterferie
Skrevet
1 hour ago, Verba said:

Kan hende du vet hvordan mye fungerer ja. Men du vet jo ikke 100% hva som foregår på kontoret til Careless. 

Nei, det gjør jeg ikke. 😃 Jeg tror selv at jeg kjenner igjen metoden. 

Skrevet
Orly skrev (28 minutter siden):

Utrolig hvor mye du har gjort og kjenner til. 

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Juhu25 skrev (1 time siden):

Ja husker @Vinterferie og meg hadde den samtale tidligere og skrev hen starta på 90 tallet. Tror 95 vær det hvis ikke feil av året nå

Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Du startet jo nettbutikk også.. 

Rapporteres for brukerdebatt.

• Liker 5
Skrevet
Japp skrev (1 minutt siden):

Rapporteres for brukerdebatt.

Du vet at du ikke trenger å skrive det i tråden?

• Liker 2
  • Nyttig 8
Gjest Vinterferie
Skrevet
1 hour ago, Snublefot62 said:

Ikke Norges første, nei. Men vi var tidlig. Det trenger ikke være usant, selv om du ikke tror på det. 

Skrevet

Jeg syns det er interessant å lese hvor mange mennesker her inne som tydeligvis kjenner Sara Emilie som om de var hennes beste venninne eller nær beslektet. Mange synsinger og tolkninger her inne på ting som absolutt ikke trenger å være fakta.

Hvor mye tid Sara bruker på mobilen, pc, nettbutikk, fysisk butikk, hus, interiør, kvinneguiden whatever, det bryr meg midt på rumpa. Jeg liker at hu av og til kommer med problematikk og belyser kvinneproblemer. 

Tv2 nyheter la ut her om dagen med et kommentarfelt på facebook, overkrift "Puppene blør og Tissen blør". 

En kommentar jeg biter meg merke i var denne, litt modifisert "Skulle tro det aldri har skjedd før i verden! Normalt etter fødsel og amming!"

Det er ikke en selvfølge at alle førstegangsmødre vet om dette. Jeg hadde NULL PEILING, virkelig null peil på hva jeg kunne se for meg under fødsel, eller etter fødsel.  Jeg visste ikke at det kom til å være så vanvittig vondt å amme at jeg aller helst ville stoppe med en gang. Eller at det ville gjøre så vondt å tørke seg de første ukene at jeg vurderte å ligge i badekar i stedet. Å ikke visste jeg at det var så mye jobb med amming. Hadde null peil. Syns det er bra at sånna som Sara belyser det, og ikke gjør babytiden så forbanna rosenrød.

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Vinterferie skrev (På 14.12.2022 den 12.34):

Jeg byttet jobb sommeren 2005. Jeg jobber innen salg/logistikk. Jeg kredittsjekker bedrifter/privatpersoner  daglig. Brønnøysundsregisteret var like enkelt som nå. Det var like lett å kredittsjekke en kunde som nå. I 2005 brukte vi fax, ikke e-mail. Ventetiden var 4 min på en kredittsjekk for firma. 1 time for privatpersoner. 

Før 2005 drev jeg eget firma. Det var veldig enkelt å starte As. Men vi gjorde det ikke online. Vi måtte faxe inn et skjema som vi hadde skrevet ut. Fordi det skulle signeres. Jeg startet min første nettbutikk i 1995. Men til sammenligning, så fikk jeg ikke min første mobiltelefon før i 1997. Og det digitale kameraet jeg kjøpte i 1993/1994 hadde veldig dårlig oppløsning. 

Nettsider og nettbutikker har virkelig økt siden 2005. Vi bestilte reiser og slikt på nett i 2005. Men vi kjøpte ikke småting på nett. Nettsider ser dessuten mye proffere ut nå. Og internett er mye raskere nå når vi ikke opererer over telefonlinjen. 

Vinterferie skrev (1 time siden):

Ikke Norges første, nei. Men vi var tidlig. Det trenger ikke være usant, selv om du ikke tror på det. 

Problemet er at du påstår at du startet din første nettbutikk i 1995. Det er i følge historiebøkene 1 år før Komplett, som anses å være en av de første større nettbutikkene.

Så nei en trenger ikke være geni for å forstå at jeg ikke tror på det.

Og det var hele poenget mitt med dette. Troverdighet. Du påstår mye rundt innkjøp av varer til Careless. Men jeg tror ikke på deg.

Endret av Snublefot62
1 år, ikke 10 år.
  • Liker 3
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...