Måne Rampelyset Skrevet 22. februar 2023 #14621 Skrevet 22. februar 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin.
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14622 Skrevet 22. februar 2023 Sharp75! skrev (2 timer siden): Og lenge leve alle nysgjerrige mennesker som bare måtte gå inn å følge når hun gjorde den privat 🤷♀️ De en kan jeg være enig i
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14623 Skrevet 22. februar 2023 Japp skrev (2 timer siden): Hva vet du om den lille gutten egentlig? Jeg vet navnet hans, og at de måtte være en ekstra dag på sykehuset. Jeg vet følgende..navnet hans, hvilken dato han er født, hvilket klokkeslett,vekt,lengde, hvorfor de måtte bli en ekstra natt på sykehuset,han gikk ned i vekt,hun fikk minst 10 forskjellige på føden til og sjekke om det var noe med tungebåndet fordi han tok feil tak i brystet å dette var normalt,vet fargen på håret. Å dette er jammen nok til at han er 5 dager gammel 14
Gjest Chroma Skrevet 22. februar 2023 #14624 Skrevet 22. februar 2023 elskersommer skrev (10 minutter siden): Jeg vet følgende..navnet hans, hvilken dato han er født, hvilket klokkeslett,vekt,lengde, hvorfor de måtte bli en ekstra natt på sykehuset,han gikk ned i vekt,hun fikk minst 10 forskjellige på føden til og sjekke om det var noe med tungebåndet fordi han tok feil tak i brystet å dette var normalt,vet fargen på håret. Å dette er jammen nok til at han er 5 dager gammel Det er da egentlig skremmende mye info til at babyen nettopp ble født.
J.. Skrevet 22. februar 2023 #14625 Skrevet 22. februar 2023 (endret) elskersommer skrev (11 minutter siden): Jeg vet følgende..navnet hans, hvilken dato han er født, hvilket klokkeslett,vekt,lengde, hvorfor de måtte bli en ekstra natt på sykehuset,han gikk ned i vekt,hun fikk minst 10 forskjellige på føden til og sjekke om det var noe med tungebåndet fordi han tok feil tak i brystet å dette var normalt,vet fargen på håret. Å dette er jammen nok til at han er 5 dager gammel. Endret 22. februar 2023 av J..
Kmhfj Skrevet 22. februar 2023 #14626 Skrevet 22. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden): Men, hvorfor skal alt dette deles? Nr 1: Som nybakt mamma så er barnet altoppslukende. Man er så stolt at man sprekker og det er stort sett det eneste man prater om, den nye hverdagen, hvordan barnet gjør ditt og datt. Nr 2: Det er i bunn og grunn jobben hennes. Merkelig som influenser yrket er, så er hovedjobben å dele privatlivet slik at vi føler oss nære den personen, blir en "venn" type relasjon. Nr 3: gravide eller de som har født elsker å høre fødselshistorier og når man hører om alt i babybobla så blir man dratt litt tilbake i sin egen og kan mimre om det som var. Nr 4: Vi mennesker elsker å se på og dømme andre (🤓). Noe som gjør at de som liker å stikke nesen frem og få oppmerksomhet får nettopp mulighet til dette fordi folk er nysgjerrige og vil følge med. Noen følger med fordi det kan være den ene personen som snakker til deg den dagen, altså kan det være at det private som deles gjør at noen føler seg mindre ensom. Hvem er mest nysgjerrig (ref innlegg lenger opp): De som begynte å følge henne på Instagram når den ble lukket eller de som ikke lenger kan se i skjul og diskutere det på et forum? En annen ting, hvorfor skal det ikke deles? 4 7
J.. Skrevet 22. februar 2023 #14627 Skrevet 22. februar 2023 J.. skrev (Akkurat nå): Skulle sitere.. Men dette er faktisk private helseopplysninger om eget rykende ferske spedbarn,servert til alle som gidder å lese. Ganske groteskt. 3 2
Mio-lio Skrevet 22. februar 2023 #14628 Skrevet 22. februar 2023 Solgt kjoler for over 700.000 på 7 min og 449 ordre. Tydelig at hun har truffet godt med Careless 5
Kmhfj Skrevet 22. februar 2023 #14629 Skrevet 22. februar 2023 Mio-lio skrev (Akkurat nå): Solgt kjoler for over 700.000 på 7 min og 449 ordre. Tydelig at hun har truffet godt med Careless Det er ganske godt gjort 👏👏 Kjolene er ikke helt min smak, men hun har truffet et marked. 1
J.. Skrevet 22. februar 2023 #14630 Skrevet 22. februar 2023 Kmhfj skrev (1 minutt siden): En annen ting, hvorfor skal det ikke deles? Fordi man med dette tar fra barnet mulighet til å lage (eller velge å ikke lage...) sin egen digitale identitet når den tid kommer. Hele eksistensen til barnet er servert dagsferskt på Internett fra unnfangelse og frem til mor/far innser skaden det gjør. Og utlevere seg selv som voksent myndig menneske er en ting,å gjøre det mot barna sine er noe helt annet. 4 2
Japp Skrevet 22. februar 2023 #14631 Skrevet 22. februar 2023 Juhu25 skrev (2 timer siden): ikke glemt vekta han ble født , høyde , hårfargen , fødsel historie hans, første bilde, navlestrengen. og mer og mer Men altså, det er jo helt vanlig at det blir skrevet nyfødt annonser med både navn, lengde, vekt OG bilde av barnet! 8 1
Kmhfj Skrevet 22. februar 2023 #14632 Skrevet 22. februar 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Fordi man med dette tar fra barnet mulighet til å lage (eller velge å ikke lage...) sin egen digitale identitet når den tid kommer. Hele eksistensen til barnet er servert dagsferskt på Internett fra unnfangelse og frem til mor/far innser skaden det gjør. Og utlevere seg selv som voksent myndig menneske er en ting,å gjøre det mot barna sine er noe helt annet. Helt ærlig så ser ikke jeg på den lille informasjonen vi har fått som å ta fra han muligheten til å lage en egen digital identitet. Men at det var tilfelle for de 2 første barna hennes før hun sluttet med eksponeringen, det er jeg enig i. Den informasjonen som er gitt av lille baby er helt vanlig å dele. Unnfangelsen er Sara sitt privat liv og det kan hun dele fritt. Hadde ikke hun sagt at det var der det skjedde så hadde noen på et forum regna seg frem til det 😅 Skaden barna til offentlige profiler får på nett er forum som dette her. Hvor de kan gå inn å lese alle meninger andre måtte ha om Mamma. SE har ikke bedt om å bli diskutert i et forum, det er bare en bakdel som kommer med det offentlige. 5 3
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14633 Skrevet 22. februar 2023 Chroma skrev (38 minutter siden): Det er da egentlig skremmende mye info til at babyen nettopp ble født. Jepp.. å om en uke så vet vi nok 3-4 ganger mer enn dette. Tenk og selge babyen sin for klikk og penger på denne måten. Men hun viser ikke ansiktet så da er alt bare fint 3
J.. Skrevet 22. februar 2023 #14634 Skrevet 22. februar 2023 Kmhfj skrev (5 minutter siden): Helt ærlig så ser ikke jeg på den lille informasjonen vi har fått som å ta fra han muligheten til å lage en egen digital identitet. Men du er ikke barnet heller,og kan faktisk ikke si at dette ikke kommer til å ødelegge denne muligheten for han senere i livet. Og å dele andres (barnets) helseopplysninger er faktisk ikke greit,uansett hvordan du vrir på det. Det er faktisk noe av ansvaret som forelder å skjerme fra de som ikke trenger å vite slikt,da det er privat. 3
Gjest Verba Skrevet 22. februar 2023 #14635 Skrevet 22. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 timer siden): Dette handler ikke om kvinnekamp overhodet. Om den nybakte moren ikke ønsker at hun bruker ungen som agn ikke skal bli diskutert, ikke del. Helt enig!
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14636 Skrevet 22. februar 2023 Kmhfj skrev (40 minutter siden): Nr 1: Som nybakt mamma så er barnet altoppslukende. Man er så stolt at man sprekker og det er stort sett det eneste man prater om, den nye hverdagen, hvordan barnet gjør ditt og datt. Nr 2: Det er i bunn og grunn jobben hennes. Merkelig som influenser yrket er, så er hovedjobben å dele privatlivet slik at vi føler oss nære den personen, blir en "venn" type relasjon. Nr 3: gravide eller de som har født elsker å høre fødselshistorier og når man hører om alt i babybobla så blir man dratt litt tilbake i sin egen og kan mimre om det som var. Nr 4: Vi mennesker elsker å se på og dømme andre (🤓). Noe som gjør at de som liker å stikke nesen frem og få oppmerksomhet får nettopp mulighet til dette fordi folk er nysgjerrige og vil følge med. Noen følger med fordi det kan være den ene personen som snakker til deg den dagen, altså kan det være at det private som deles gjør at noen føler seg mindre ensom. Hvem er mest nysgjerrig (ref innlegg lenger opp): De som begynte å følge henne på Instagram når den ble lukket eller de som ikke lenger kan se i skjul og diskutere det på et forum? En annen ting, hvorfor skal det ikke deles? Nå var det ikke så mye Sosiale medier da min datter ble født så derfor ble aldri noe delt på nett. Men hun har jo vokst opp i takt med SoMe. Å jeg delte noen få bilder. Kanskje 10-15 stk iløpet av 6-7 år. Deler ikke noe nå og alle jeg hadde delt er slettet fordi hun ba meg om det Men jeg sprekker også av stolthet når det gjelder henne,jeg vil at alle skal se hvor god hun er i sin idrett,at alle får se hvor vakker hun er men hun bestemmer. Denne lille gutten på 5 dager har ikke noe valg.. 2
Kmhfj Skrevet 22. februar 2023 #14637 Skrevet 22. februar 2023 J.. skrev (3 minutter siden): Men du er ikke barnet heller,og kan faktisk ikke si at dette ikke kommer til å ødelegge denne muligheten for han senere i livet. Og å dele andres (barnets) helseopplysninger er faktisk ikke greit,uansett hvordan du vrir på det. Det er faktisk noe av ansvaret som forelder å skjerme fra de som ikke trenger å vite slikt,da det er privat. Prøvde ikke å si at jeg var barnet til SE altså hvis det ble tolket dit. Min mening er bare at jeg ikke tror det er ødeleggende, på samme måte som du mener at det er ødeleggende. Tiden vil vise. Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange nybakte foreldre som ikke har delt vekt, lengde og baby bilde, offentlig person eller ei. Nyfødt info ser jeg heller ikke på som helseopplysninger da alle nyfødte basically er like. 3
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14638 Skrevet 22. februar 2023 Kmhfj skrev (46 minutter siden): Det er ganske godt gjort 👏👏 Kjolene er ikke helt min smak, men hun har truffet et marked. Overhode ikke min smak og jeg støtter ikke oppom influencere som eksponerere sine barn. Men er kjempebra at hun har skapt sin egen bedrift og gjør det så bra.. veldig bra 2
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14639 Skrevet 22. februar 2023 Kmhfj skrev (22 minutter siden): Helt ærlig så ser ikke jeg på den lille informasjonen vi har fått som å ta fra han muligheten til å lage en egen digital identitet. Men at det var tilfelle for de 2 første barna hennes før hun sluttet med eksponeringen, det er jeg enig i. Men kjære deg.. dette er bare starten av hva som vil bli delt frem til gutten er 18 år...er jo begrenset på hvor mye hun rekker og få delt på 5 døgn men det er urovekkende mye allerede nå Å ja hun deler ikke noe bilder av de to eldste men vi vet fortsatt hele sykejournalen til eldste sønn 10 1
Tidstrøyte Skrevet 22. februar 2023 #14640 Skrevet 22. februar 2023 Mamak skrev (5 timer siden): Når man bruker så enormt mye tid på sosiale medier som det hun gjør, kan det umulig være mye tid igjen til barna. En nyfødt trenger mye hud mot hud kontakt, selv om de sover. Hun har jo ikke gjort annet enn å være på sosiale medier🤷🏼♀️ Vel, jobben til SE er å poste innlegg, og jeg tipper at hun stort sett ikke jobber mer enn 7,5 timer per dag. Jeg har i hvert fall tid til mine barn selv om jeg jobber 100% og i tillegg endel overtid. I tiden med nyfødte barn holdt jeg på å kjede meg i hjel og hadde mye tid til overs. Flere mødre jeg kjenner hadde det også slik, mens andre mødre jeg kjenner klagde over at de knapt hadde tid til en dusj. Folk er forskjellige, men det betyr vel ikke at man ikke bruker tid på barna eller er dårlige mødre. 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå