Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Iskaffe123 skrev (5 minutter siden):

Nå var det innlegget mitt først og fremst et tilsvar til at flere reagerte negativt på at fødselen ble skildret i nettaviser. Der flere reagerte på at hun viste bakhodet til sønnen (og reagerer fortsatt). Derfor lurte jeg på hvorfor det var greit at andre gjorde det samme. 

Nå har vel ikke Camilla Pihl stilt opp i SeogHør. De har laget en artikkel og tatt bilder fra hennes Instagram. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Babushka skrev (1 minutt siden):

Nå har vel ikke Camilla Pihl stilt opp i SeogHør. De har laget en artikkel og tatt bilder fra hennes Instagram. 

Var det ikke det samme VG/Dagbladet også gjorde med SE? Tok bilder fra hennes Instagram.

• Nyttig 4
Skrevet
Iskaffe123 skrev (7 minutter siden):

Nå var det innlegget mitt først og fremst et tilsvar til at flere reagerte negativt på at fødselen ble skildret i nettaviser. Der flere reagerte på at hun viste bakhodet til sønnen (og reagerer fortsatt). Derfor lurte jeg på hvorfor det var greit at andre gjorde det samme. 

Dette er en tråd om SE, ikke om ANDRE. Hvor vanskelig er det å forstå? Vil du ikke diskutere SE så bør du vel finne på en annen tidtrøyte. Bare et forslag, altså. 

Skrevet
Iskaffe123 skrev (19 minutter siden):

På hvilket grunnlag mener du at hun ikke har tid til sine barn? 

Det fremkom ganske tydelig før hun fødte. Det passet aldri at de var hjemme. Sånn har hun da holdt på å delt lenge. Hun har så mye å gjøre særlig når barna er hos henne. 

Skrevet
Iskaffe123 skrev (2 minutter siden):

Var det ikke det samme VG/Dagbladet også gjorde med SE? Tok bilder fra hennes Instagram.

Aner ikke hva de har gjort om de har fått tillatelse fra henne eller ikke. 

Skrevet
Mamak skrev (1 minutt siden):

Det fremkom ganske tydelig før hun fødte. Det passet aldri at de var hjemme. Sånn har hun da holdt på å delt lenge. Hun har så mye å gjøre særlig når barna er hos henne. 

Det er fullstendig tatt ut av intet. Nå påstår du at hun ikke har tid til barna sine basert på at hun forsøkte å få en kabal til å gå opp før og rundt fødsel. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Tidstrøyte skrev (8 minutter siden):

For min del så har jeg fulgt SE og Funkygine, men ingen av de andre profilene du nevner. Så da vet jeg dessverre lite om hvor mye de eksponerer barna sine. Jeg opplever SE, familien Nyhus (som nå har moderert seg) og Iselin Guttormsen som profiler som er blant de verste på eksponering av barn. Derfor har jeg deltatt i debatten her inne angående disse. Jeg ser at Funkygine også eksponerer barna, og til og med noe om barnas helse/sykehusbesøk ol. Det synes jeg er kritikkverdig. Likevel oppfatter jeg SE sin eksponering av spesielt det ene barnets helsetilstand, og nå nyfødt barns helse/fødsel, som mer massivt og ukritisk. Med tanke på at helseopplysninger regnes som særlige kategorier av personopplysninger og derfor er enda mer beskyttelsesverdig enn feks. navn, fritidsaktivitet ol. synes jeg SE sin massive eksponering rett og slett er trist. 

Jeg forstår hvor du kommer fra. Jeg er derimot uenig i at Sara Emilie er verre enn Funkygine. For meg er nok hun en soleklar versting.

• Nyttig 3
Skrevet
Babushka skrev (1 minutt siden):

Ser ut som SE har delt privat bilde med Dagbladet. Oppmerksomhetssyk. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/var-redd-for-a-miste-babyen/78545944

«Dagbladet gjengir deler av teksten med tillatelse fra Tandberg.»

Er visst flere som er oppmerksomhetssyke:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/katarina-flatland-tok-med-folgerne-inn-pa-fodestua/15199461/

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Babushka skrev (11 minutter siden):

Aner ikke hva de har gjort om de har fått tillatelse fra henne eller ikke. 

De MÅ få tillatelse om de skal holde seg innenfor regelverket. 

Skrevet

Noen som vil sende meg melding med Discord link? 

• Liker 1
Skrevet
Iskaffe123 skrev (39 minutter siden):

Men hun eksponerer jo datteren sin allikevel? Er det greit bare fordi det ikke skjer ofte? 

https://www.seher.no/kjendis/na-er-de-blitt-foreldre/72326383

Det samme gjelder jo særlig Funkygine (som fødte på tv), Tiril Sjåstad, Stian Blipp/Jamina, Tone Damli, Katarina Flatland (som også har opptak av fødsel) osv. Det er jo bare å se på instagramprofilene, så ser dere jo dette. Dersom eksponering av barn er en viktig sak, så burde det jo vært en større debatt rundt alle som eksponerer barna sine. Det oppleves ikke troverdig når flere går etter de influenserene som forsøker å gjøre en endring. 

Det kan du ta opp i deres tråd, her diskuteres Sara as.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg henger meg litt opp i, hvordan dere diskuterer her inne. For så det ble skrevet «sikkert mange andre influencere som mottar like mye hets/hat og svarer fint for seg» typ, men samtlige her inne tåler jo ikke én kritisk kommentar til sin egen kommentar før de blir ufine?.. Kanskje tenke litt over at SE må håndtere hundrevis, hver eneste dag, og at hun opplever det som trakkasering - muligens ikke er så rart hvis man ikke tåler én kommentar selv?🙈 

Er forsåvidt enig i mye som blir skrevet, men skjønner meg virkelig heller ikke på samtlige her inne.. Hadde SE tatt SÅ mye energi av meg i hverdagen som det virker som for enkelte, så hadde jeg nok bare avfulgt og ikke kastet bort mer tid av livet mitt😂

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Mamak skrev (1 time siden):

Blir ikke mye tid igjen til barna da. Når absolutt alt må dokumenteres og samtidig som hun holder på å jobbe med andre ting. Det er en grunn til at det anbefales å være i permisjon etter fødsel. Det er en grunn til at det anbefales å legge bort mobilen i den dyrebare tiden etter fødsel. Jeg gremmes over hvordan hun oppfører seg. Jeg har mistet siste rest av respekt for henne. Dytter sin nyfødte sønn og deler av privat informasjon om fødsel og barsel for å tjene penger på dette. Dette er som alt annet med denne damen så kalkulert for å gjøre seg større og mer interessant på SoMe. Hva blir det neste fra henne 🤮

Tenk om det blir bryllup.... bryllup- minutt for minutt i over 1 år 🤷‍♀️

Endret av Bibbi_
  • Liker 4
Skrevet
Fru G skrev (6 minutter siden):

De MÅ få tillatelse om de skal holde seg innenfor regelverket. 

SeogHør er vel ikke kjent for å holde seg innenfor regelverket. Kjenner ikke til regelverket har man postet noe offentlig kan vel andre fritt reposte dette også aviser. Ref bilde av Sofie Elise og vennina, tviler på at de har godkjent at media kan legge ut dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Iskaffe123 skrev (24 minutter siden):

Jeg forstår hvor du kommer fra. Jeg er derimot uenig i at Sara Emilie er verre enn Funkygine. For meg er nok hun en soleklar versting.

Men så er ikke din (eller min) mening fasiten.

Jeg vet mer om Sara E sine unger,enn om Jørgine sine,feks.

Samlet sett bør ingen,kjendis eller ei,poste ungene sine med personlig info om de,til Gud og hvermannsen å se/lese om.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Men så er ikke din (eller min) mening fasiten.

Jeg vet mer om Sara E sine unger,enn om Jørgine sine,feks.

Samlet sett bør ingen,kjendis eller ei,poste ungene sine med personlig info om de,til Gud og hvermannsen å se/lese om.

Og jeg vet mer om Funkygine sine barn enn om Sara Emilie sine. Vet veldig mye om samlivet og familielivet deres generelt gjennom blant annet tv program. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Iskaffe123 skrev (2 minutter siden):

Og jeg vet mer om Funkygine sine barn enn om Sara Emilie sine. Vet veldig mye om samlivet og familielivet deres generelt gjennom blant annet tv program. 

Gratulerer?

• Nyttig 10
Skrevet
Iskaffe123 skrev (19 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg kun ser sporadisk hva Funkygine legger ut, så det kan godt være at hun også bør stå på «verstinglista». Jeg synes Datatilsynet må på banen og si tydelig i fra om hva som er innenfor og ikke når det gjelder eksponering. Selv om regelverket finnes, så virker det som om mange influencere ikke forholder seg til det. Dersom tilsynet kom på banen og ev. ila bøter så ville vi kanskje se en endring i bransjen. For at Datatilsynet skal prioritere disse sakene så tenker jeg jo flere som klager på ulike influencere jo bedre. Dersom du eller andre er interessert i å gå aktivt til verks så står det mer om klage her https://www.datatilsynet.no/om-datatilsynet/kontakt-oss/klage-til-datatilsynet/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mamak skrev (39 minutter siden):

Jeg tolker det helt annerledes enn deg, med motsatt betydning. At hun ville være med barna den uken hun har de. 

• Liker 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...