Tidstrøyte Skrevet 22. februar 2023 #14581 Skrevet 22. februar 2023 Mamak skrev (1 time siden): Hun har jo ikke tid til de barna hun allerede har, på tross av at hun hat de deltid….. Hun deler dette fordi hun mener at følgerne ønsker det og fordi hun skal tjene mer penger. Hvorfor lage en overskrift «hvorfor det nesten endte med keisersnitt» ? Se hvorfor på Instagram. Der har hun en lukket profil, som du må følge for å lese. Det skaper nysgjerrighet hos følgere. Men er det informasjon vi egentlig vil ha ? Ikke jeg i hvert fall. Men nå vet alle som følger henne så mye om hennes nyfødte barn sin historie. Men å dekke til ansikt det gjør hun🤷🏼♀️ Hvor er logikken her? Det er mer personlig å dele så mye som er privat enn et lite nyfødt ansikt. Lurer på hva hennes barn hadde ønsket ? Å slippe å være offentlig lesestoff kanskje. Hva mener du med at hun ikke har tid til barna? Jeg synes dette var et eksempel på en kommentar som gjør tråden her dårlig, og som gir de som anklager deltakere her inne for å skulle ta SE på alt mulig / dikte opp ting osv. litt rett. 5 12
Gjest Fru G Skrevet 22. februar 2023 #14582 Skrevet 22. februar 2023 Babushka skrev (30 minutter siden): SeogHør er vel ikke kjent for å holde seg innenfor regelverket. Kjenner ikke til regelverket har man postet noe offentlig kan vel andre fritt reposte dette også aviser. Ref bilde av Sofie Elise og vennina, tviler på at de har godkjent at media kan legge ut dette. Mange hensyn å ta, også er det jo noen som blir felt i ppu (pressens faglig utvalg). Har noe med offentlig interesse etc.når det gjelder SE? I dette tilfelle har ihverfall SE godkjent deling.
Gjest Fru G Skrevet 22. februar 2023 #14583 Skrevet 22. februar 2023 Babushka skrev (37 minutter siden): SeogHør er vel ikke kjent for å holde seg innenfor regelverket. Kjenner ikke til regelverket har man postet noe offentlig kan vel andre fritt reposte dette også aviser. Ref bilde av Sofie Elise og vennina, tviler på at de har godkjent at media kan legge ut dette. Alle opplastede bilder på INSTAGRAM®, uansett om profilen er åpen eller lukket, er beskyttet av opphavsrettsloven. Loven krever nemlig at fotografen skal gi samtykke til at bildet kan brukes i andre sammenhenger.
Gjest Fru G Skrevet 22. februar 2023 #14584 Skrevet 22. februar 2023 Babushka skrev (40 minutter siden): SeogHør er vel ikke kjent for å holde seg innenfor regelverket. Kjenner ikke til regelverket har man postet noe offentlig kan vel andre fritt reposte dette også aviser. Ref bilde av Sofie Elise og vennina, tviler på at de har godkjent at media kan legge ut dette. Alle opplastede bilder på INSTAGRAM®, uansett om profilen er åpen eller lukket, er beskyttet av opphavsrettsloven. Loven krever nemlig at fotografen skal gi samtykke til at bildet kan brukes i andre sammenhenger.
Tidstrøyte Skrevet 22. februar 2023 #14585 Skrevet 22. februar 2023 Fru G skrev (6 minutter siden): Alle opplastede bilder på INSTAGRAM®, uansett om profilen er åpen eller lukket, er beskyttet av opphavsrettsloven. Loven krever nemlig at fotografen skal gi samtykke til at bildet kan brukes i andre sammenhenger. Det er vel noen unntak fra loven, feks for medias gjengivelse av «dagshending». Mulig det unntaket ble brukt i saken med Sofie Elise og det hvite pulveret. Likevel tilsier gjerne god presseskikk og prinsippet om tilsvarsrett at man krediterer den som har tatt bildet/hvor man fant det, og orienterer om at bildet vil bli publisert.
Gjest Juhu25 Skrevet 22. februar 2023 #14586 Skrevet 22. februar 2023 galmamma skrev (4 timer siden): ehm... sitter dere her å krangler om hvordan ei dame har født? jeg stusser mer på: babyboble - minutt for minutt på snapchat jeg, hehe ja hun nyter virkelig den baby bobla med telefon midt på ansiktet .
Japp Skrevet 22. februar 2023 #14587 Skrevet 22. februar 2023 Mamak skrev (1 time siden): Det fremkom ganske tydelig før hun fødte. Det passet aldri at de var hjemme. Sånn har hun da holdt på å delt lenge. Hun har så mye å gjøre særlig når barna er hos henne. Jeg oppfattet det som at hun håpet at hun fødte en uke hun ikke hadde ungene, fordi hun ikke ønsket å miste tid med dem. 4 7
Gjest Juhu25 Skrevet 22. februar 2023 #14588 Skrevet 22. februar 2023 Bibbi_ skrev (1 time siden): Tenk om det blir bryllup.... bryllup- minutt for minutt i over 1 år 🤷♀️ Nei takk 😅
Minombre Skrevet 22. februar 2023 #14589 Skrevet 22. februar 2023 Mamak skrev (1 time siden): Det fremkom ganske tydelig før hun fødte. Det passet aldri at de var hjemme. Sånn har hun da holdt på å delt lenge. Hun har så mye å gjøre særlig når barna er hos henne. Denne påstanden syns jeg er drøy. Det virker som du vil misforstå! Hun sa at det hadde passet best om fødselen skjedde når hun hadde barnefri uke, med tanke på historikken med styrtfødsler. Det forstår jeg så inderlig godt! Akkurat det hadde jeg kommet til å sagt også og jeg elsker å tilbringe tid med barna mine. Har knapt vært borte fra dem siden de ble født og det er en god del år siden. At noe ikke passer eller at det hadde passet bedre om, betyr ikke at hun ikke har tid til barna sine. Jeg syns hun virker som en super mamma for ungene sine og hun har delt mange ganger at hun syns barnefrie uker er vonde og at hun savner dem enormt. 8 7
Gjest Vinterferie Skrevet 22. februar 2023 #14590 Skrevet 22. februar 2023 2 hours ago, Mamak said: Det fremkom ganske tydelig før hun fødte. Det passet aldri at de var hjemme. Sånn har hun da holdt på å delt lenge. Hun har så mye å gjøre særlig når barna er hos henne. Jeg ser en kjærlig mor som er veldig glad i barna sine. Hun viser tydelig at hun savner de når der er hos far. Og gleder seg til de kommer. Hun hadde hele tiden planer med barnepass i back up, med tanke på fødselshistorien sin. Og barnepass må være kjent med sønnens sykdom. At noen klarer å vri dette til at hun ikke har tid til barna er meg en gåte. Sara Emilie sender ut de meste av snapper på dagtid, mens barna er på skole/barnehage. Om Sara Emilie bruker noen minutter på snap om kvelden, så bruker vi de samme minuttene på å se snappen. Og det gjør vi når det passer. Vi gjør det ikke når vi er opptatt med et barn. Foreldre går på jobb, ser på telefonen, ser på tv, går på besøk til venner, går på trening, osv. Jeg får ikke følelsen av at Sara Emilie er mindre sammen med sine barn enn andre foreldre.
Gjest LudaLi Skrevet 22. februar 2023 #14591 Skrevet 22. februar 2023 Vinterferie skrev (19 minutter siden): Jeg ser en kjærlig mor som er veldig glad i barna sine. Hun viser tydelig at hun savner de når der er hos far. Og gleder seg til de kommer. Hun hadde hele tiden planer med barnepass i back up, med tanke på fødselshistorien sin. Og barnepass må være kjent med sønnens sykdom. At noen klarer å vri dette til at hun ikke har tid til barna er meg en gåte. Sara Emilie sender ut de meste av snapper på dagtid, mens barna er på skole/barnehage. Om Sara Emilie bruker noen minutter på snap om kvelden, så bruker vi de samme minuttene på å se snappen. Og det gjør vi når det passer. Vi gjør det ikke når vi er opptatt med et barn. Foreldre går på jobb, ser på telefonen, ser på tv, går på besøk til venner, går på trening, osv. Jeg får ikke følelsen av at Sara Emilie er mindre sammen med sine barn enn andre foreldre. Ja du må mene hva du vil, så før jeg mene hva jeg vil. Vi har to vidt forskjellig syn på bedriften og SaraE. Dessuten har jeg aldri sagt at hun ikke fremstår kjærlig. Det jeg sier er at slik hun ofte fremstår og legger frem til har hun ikke tid til barn. Dessuten er hun helt tydelig alt for mye på sosiale medier. Med en nyfødt bør man kunne holde seg mer unna jobb og mobil.
Gjest LudaLi Skrevet 22. februar 2023 #14592 Skrevet 22. februar 2023 toffel skrev (3 timer siden): Noen som vil sende meg melding med Discord link? Har du fått?
Gjest LudaLi Skrevet 22. februar 2023 #14593 Skrevet 22. februar 2023 Tidstrøyte skrev (3 timer siden): Hva mener du med at hun ikke har tid til barna? Jeg synes dette var et eksempel på en kommentar som gjør tråden her dårlig, og som gir de som anklager deltakere her inne for å skulle ta SE på alt mulig / dikte opp ting osv. litt rett. Når man bruker så enormt mye tid på sosiale medier som det hun gjør, kan det umulig være mye tid igjen til barna. En nyfødt trenger mye hud mot hud kontakt, selv om de sover. Hun har jo ikke gjort annet enn å være på sosiale medier🤷🏼♀️
Helle99 Skrevet 22. februar 2023 #14594 Skrevet 22. februar 2023 Mamak skrev (1 time siden): Hun har jo ikke gjort annet enn å være på sosiale medier🤷🏼♀️ Hva vet du om det? 🙄 Tar ikke mange minuttene å poste et bilde og lage en liten videosnutt. Barnet har også en far som helt sikkert gir masse kroppskontakt. Slutt med momshaming 😤 ingen hadde sagt det samme om dette hadde vært en pappa. 2 13
Peppa88 Skrevet 22. februar 2023 #14595 Skrevet 22. februar 2023 Når du sitter på barsel og det du poster er: "vil dere ha fødselshistorie som reel eller innlegg?" 🤯 Jeg blir faktisk stum. Kan ikke fatte og begripe annet enn at denne yrkesgruppen (influensere) tenker som 80-åringer at de som skulle ønske de gjorde ting annerledes. 15 4
J.. Skrevet 22. februar 2023 #14596 Skrevet 22. februar 2023 Peppa88 skrev (1 minutt siden): Når du sitter på barsel og det du poster er: "vil dere ha fødselshistorie som reel eller innlegg?" 🤯 Jeg blir faktisk stum. Kan ikke fatte og begripe annet enn at denne yrkesgruppen (influensere) tenker som 80-åringer at de som skulle ønske de gjorde ting annerledes. Var rimelig drøyt,ja. Ungen har knapt kommet helt ut,før den skal melkes på Internett.. 3 4
Hjertestein Skrevet 22. februar 2023 #14597 Skrevet 22. februar 2023 (endret) J.. skrev (14 minutter siden): Var rimelig drøyt,ja. Ungen har knapt kommet helt ut,før den skal melkes på Internett.. Mye vil ha mer🙂 Endret 22. februar 2023 av Hjertestein 1 2
J.. Skrevet 22. februar 2023 #14598 Skrevet 22. februar 2023 Hjertestein skrev (19 minutter siden): Mye vil ha mer🙂 Uten tvil. 1
Gjest LudaLi Skrevet 22. februar 2023 #14599 Skrevet 22. februar 2023 Helle99 skrev (47 minutter siden): Hva vet du om det? 🙄 Tar ikke mange minuttene å poste et bilde og lage en liten videosnutt. Barnet har også en far som helt sikkert gir masse kroppskontakt. Slutt med momshaming 😤 ingen hadde sagt det samme om dette hadde vært en pappa. Hva vet du om det da? Jeg må få lov til å mene det jeg vil, så får du mene akkurat det du vil😤🤔🙄
elskersommer Skrevet 22. februar 2023 #14600 Skrevet 22. februar 2023 Vinterferie skrev (2 timer siden): Jeg ser en kjærlig mor som er veldig glad i barna sine. Hun viser tydelig at hun savner de når der er hos far. Og gleder seg til de kommer. Hun hadde hele tiden planer med barnepass i back up, med tanke på fødselshistorien sin. Og barnepass må være kjent med sønnens sykdom. At noen klarer å vri dette til at hun ikke har tid til barna er meg en gåte. Sara Emilie sender ut de meste av snapper på dagtid, mens barna er på skole/barnehage. Om Sara Emilie bruker noen minutter på snap om kvelden, så bruker vi de samme minuttene på å se snappen. Og det gjør vi når det passer. Vi gjør det ikke når vi er opptatt med et barn. Foreldre går på jobb, ser på telefonen, ser på tv, går på besøk til venner, går på trening, osv. Jeg får ikke følelsen av at Sara Emilie er mindre sammen med sine barn enn andre foreldre. Så klart hun er glad i barna sine,savner di og så klart hun gjorde alt for og finne en back up barnepasser i helgen . Men dette gjelder oss alle.. Hun fødte en gutt for 5 dager siden. Hva om hun kunne legge bort mobil og SoMe noen dager.. Hun skryter over hvor mange flere følgere hun har fått på Instagram og det er jo kun fordi hun har født og hun i samme slengen lagde sin konto privat. Det gjorde hun fordi hun skulle tross alt ha fri fra jobben.. men dette gjorde hun bevist så hun kunne få flere følgere. Å dermed tjene mer penger. Å hun tror at vi er mange som ikke har skjønt opplegget hennes.. å allerede etter 5 dager vet vi mye om denne lille gutten... Hjelper lite å ikke vise ansikt når hun forteller villig vekk om alt 9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå