Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14381 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Det er åpenbart at kritikken rundt hennes salgskanaler og metoder som blir belyst og diskutert treffer særdeles godt! Jo flere som innser at eksponering av barn er uansvarlig og bryter med barns rett til personvern, kan gjerne påvirke influencere slik som Nyhus ble og sluttet med eksponeringen. Å bruke svangerskap og en nyfødt unge som agn for å skape engasjement og likes, er direkte kvalmt. Hvem i alle dager sitter å heier på dette? Endret 19. februar 2023 av Sharpa VinterBerg 6
mg3 Skrevet 19. februar 2023 #14382 Skrevet 19. februar 2023 Juhu25 skrev (1 minutt siden): Prøvde å si en ser ikke at ks har blitt tatt da en ser på bildet der hun står med sykehus trusa . Ser du plaster på ? isåfall ser jeg dårlig . Har tatt selv ks , så er klar over en har bind og truser på . Men hadde en plaster over såret også . Da skjønte jeg hva du mente med kommentaren din. Jeg svarte som jeg gjorde da mange ikke vet at man også har renselse etter ks. Mulig jeg da rotet meg bort i norsken og forsto deg feil, ikke noe behov for å spørre om jeg ser og at du evt ser dårlig, det oppleves provoserende.
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14383 Skrevet 19. februar 2023 Minombre skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor de som oppfører seg fint og som har saklig kritikk tar til seg dette med «fittekjerringer på KG»?! Jeg tar det ikke til meg fordi jeg vet at jeg ikke driver med drittslenging her inne og jeg sender henne ikke stygge meldinger i innboksen. Det hun sa på snappen om fittekjerringer var at hun hadde lyst til å kalle noen det og hun har poengtert at det er noen få som oppfører seg direkte ufint og som virkelig går inn for å ødelegge for henne. Jeg syns ikke hun skjærer alle under en kam. Jeg tar ikke til meg det personlig. Men det setter fokus på at «alle» som er uenige med det hun gjør er psykisl ustabile osv. ergo, nye folk kommer inn hit med en tankegang om at ALLE er mobbere og kjipe personer.
Gjest Juhu25 Skrevet 19. februar 2023 #14384 Skrevet 19. februar 2023 HelloMindy skrev (26 minutter siden): Satt du med jobb noen timer etter at du fødte? Gjør alle andre det også? Sendte du bilder til 300.000 personer når du tok opp den telefonen? Det er en vesentlig forskjell HelloMindy skrev (22 minutter siden): Og jeg kan legge til hun har også lagt ut 13 separate snap (over 20 pga videoer) det siste døgnet. Det kommer sikkert enda flere. Det er noe annet enn å legge ut ett bilde av at man har født. J.. skrev (9 minutter siden): Så klart hun er en person - men hennes SoMe (hvor hun allerede har postet barnet et 20talls ganger),er jobb. Akkurat det . En sak er å snap / dele privat til sine nære men flere hundre tusen blir vel litt rart. mg3 skrev (3 minutter siden): Da skjønte jeg hva du mente med kommentaren din. Jeg svarte som jeg gjorde da mange ikke vet at man også har renselse etter ks. Mulig jeg da rotet meg bort i norsken og forsto deg feil, ikke noe behov for å spørre om jeg ser og at du evt ser dårlig, det oppleves provoserende. Mente ikke provoserende , lurte bare om jeg ikke har sett godt på bildet at du har sett Formulerte meg selv dårlig
Minombre Skrevet 19. februar 2023 #14385 Skrevet 19. februar 2023 Verba skrev (Akkurat nå): Jeg tar ikke til meg det personlig. Men det setter fokus på at «alle» som er uenige med det hun gjør er psykisl ustabile osv. ergo, nye folk kommer inn hit med en tankegang om at ALLE er mobbere og kjipe personer. Jeg tolker det hun sier annerledes enn deg jeg da 😊 Jeg har aldri følt på at hun mener at alle som ikke er enige med henne er psykisk ustabile e.l. Hun sa en gang på snap at den/de personene som har skapt mye styr i kulissene trolig er psykisk ustabil. Selv om det kanskje er dumt å si offentlig, skjønner jeg godt hva hun mener. En person som trakasserer noen man ikke kjenner har jo mest sannsynlig sitt å stri med! 11
Anne Line Skrevet 19. februar 2023 #14386 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden): Det er åpenbart at kritikken rundt hennes salgskanaler og metoder som blir belyst og diskutert treffer særdeles godt! Jo flere som innser at eksponering av barn er uansvarlig og bryter med barns rett til personvern, kan gjerne påvirke influencere slik som Nyhus ble og sluttet med eksponeringen. Å bruke svangerskap og en nyfødt unge som agn for å skape engasjement og likes, er direkte kvalmt. Hvem i alle dager sitter å heier på dette? Tenker du at ho skulle skjult svangerskapet i 40 veker? Kanalen hennar går ut på å vise alle sider ved livet. “Bak fasaden”, Ufiltrert. Då vil ein naturleg sjå alle sidene av livet hennar. Om du ikkje liker det ho viser, forstår eg ikkje kvifor du føl med på ho. Livet hennar har det siste året dreidd seg om svangerskap og fødsel - og mange, særleg dei som er følgarar, meg sjølv inkludert, synest det er fint og spennande å følgja så tett på ei anna mor og hennar reise i svangerskapet. Det verkar som du meiner ho har gått inn for å bli svanger for å kunna generera fleire følgjarar. 😆 14
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14387 Skrevet 19. februar 2023 Minombre skrev (3 minutter siden): Jeg tolker det hun sier annerledes enn deg jeg da 😊 Jeg har aldri følt på at hun mener at alle som ikke er enige med henne er psykisk ustabile e.l. Hun sa en gang på snap at den/de personene som har skapt mye styr i kulissene trolig er psykisk ustabil. Selv om det kanskje er dumt å si offentlig, skjønner jeg godt hva hun mener. En person som trakasserer noen man ikke kjenner har jo mest sannsynlig sitt å stri med! Jeg skjønner absolutt hva hun mener jeg også, men det passer seg ikke å si sånne ting i en bedriftskanal. Sånt kan hun dele med vennene sine, men ikke på en bedriftskanal hvor hun har mange tusen følgere. Er prinsipp for min del.
HelloMindy Skrevet 19. februar 2023 #14388 Skrevet 19. februar 2023 Dannon skrev (22 minutter siden): Er det egentlig det? SE er en bedrift, men også en person. Hun er en person, selvfølgelig, bak enhver bedrift er det også en person, men det vi ser av henne på SnapChat og Instagram er hennes bedrift. Jeg tenkte det ikke er noe å diskutere engang? 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14389 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Anne Line skrev (6 minutter siden): Tenker du at ho skulle skjult svangerskapet i 40 veker? Kanalen hennar går ut på å vise alle sider ved livet. “Bak fasaden”, Ufiltrert. Då vil ein naturleg sjå alle sidene av livet hennar. Om du ikkje liker det ho viser, forstår eg ikkje kvifor du føl med på ho. Livet hennar har det siste året dreidd seg om svangerskap og fødsel - og mange, særleg dei som er følgarar, meg sjølv inkludert, synest det er fint og spennande å følgja så tett på ei anna mor og hennar reise i svangerskapet. Det verkar som du meiner ho har gått inn for å bli svanger for å kunna generera fleire følgjarar. 😆 Jeg forstår ikke ditt engasjement om du ikke ønsker å diskutere bransjen og metodene som blir brukt for å manipulere følgere. Barnet er blitt brukt som agn for å skape engasjement og likes. Du fremstår ikke som særlig oppdatert når det gjelder barnekonvensjonen eller barns rett til privatliv. Hva tenker du om sykdomshistorien til det ene barnet og komplikasjoner som oppstår blir delt for hele verden? Det er ikke barnets beste du fokuserer på i innleggene dine. Foreldre som deler og eksponerer barn tenker på sitt eget beste, ikke på om eksponeringen kan medføre konsekvenser senere. Som lærer burde du fått med deg dette.. Hva tenker du om løgnene rundt disse kjolene fra Amicas? For ikke snakke om sletting av kommentarer og elendig kommunikasjon mot kundene? Endret 19. februar 2023 av Sharpa VinterBerg 3
Gjest Fru G Skrevet 19. februar 2023 #14390 Skrevet 19. februar 2023 Orly skrev (12 minutter siden): Vil gjerne se bevis på det du sier nederst der jeg! å ikke minst det øverste , hvordan vet du det? Fordi hun er lærer og mange av dem vet best. Det hun skriver er svært splittende. Hadde vært bedre å konkretisere, for denne generaliserende holdningen er ikke konstruktiv. Skriver det igjen -at det må da være bedre å skrive alt det positive ved SE og bransjen. Kanskje det blir for lite å ta tak i da?
Anne Line Skrevet 19. februar 2023 #14391 Skrevet 19. februar 2023 Orly skrev (10 minutter siden): Vil gjerne se bevis på det du sier nederst der jeg! å ikke minst det øverste , hvordan vet du det? Hadde eg kome med bevis, hadde eg brote taushetsplikta mi. Eg skriv “ofte” - fordi eg kjenner att ordlyden og måten det vert diskutert på her kontra i møte med enkelte foreldre. kva meiner du med det øverste? Korleis eg veit kva? Eg har lese ganske mange sider her inne, og eg vart først sjokkert over korleis andre mødre diskuterer seg i mellom, men også korleis dei evnar å leita og finna feil i kvar minste detalj hos eit anna menneske. Det gjer meg trist og ganske resignert. 4 1 7
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14392 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (1 minutt siden): Hadde eg kome med bevis, hadde eg brote taushetsplikta mi. Eg skriv “ofte” - fordi eg kjenner att ordlyden og måten det vert diskutert på her kontra i møte med enkelte foreldre. kva meiner du med det øverste? Korleis eg veit kva? Eg har lese ganske mange sider her inne, og eg vart først sjokkert over korleis andre mødre diskuterer seg i mellom, men også korleis dei evnar å leita og finna feil i kvar minste detalj hos eit anna menneske. Det gjer meg trist og ganske resignert. Dette er bare tull.. Herremildemåne 3 1
Anne Line Skrevet 19. februar 2023 #14393 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden): Jeg forstår ikke ditt engasjement om du ikke ønsker å diskutere bransjen og metodene som blir brukt for å manipulere følgere. Barnet er blitt brukt som agn for å skape engasjement og likes. Du fremstår ikke som særlig oppdatert når det gjelder barnekonvensjonen eller barns rett til privatliv. Hva tenker du om sykdomshistorien til det ene barnet og komplikasjoner som oppstår blir delt for hele verden? Det er ikke barnets beste du fokuserer på i innleggene dine. Foreldre som deler og eksponerer barn tenker på sitt eget beste, ikke på om eksponeringen kan medføre konsekvenser senere. Som lærer burde du fått med deg dette.. Hva tenker du om løgnene rundt disse kjolene fra Amicas? For ikke snakke om sletting av kommentarer og elendig kommunikasjon mot kundene? Som lærar ser eg at SE har teke til seg mykje av kritikken og eksponerer ikkje barna direkte i same grad som før. Det er bra. Eg meiner ikkje ho driv eksponering av sitt sjuke barn på noko anna måte enn at ho også driv opplysning og belyser eit tema som mange andre foreldre slit med. Ho deler ikkje bilete, men generelt korleis den sjukdommen opplevast. når det gjeld Amicas har eg ikkje noko svar. Det har eg ikkje sett meg inni. Det eg reagerer på er at diskusjonstråden her inne er så lite konstruktiv. Den er angripande. 7 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14394 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (1 minutt siden): Som lærar ser eg at SE har teke til seg mykje av kritikken og eksponerer ikkje barna direkte i same grad som før. Det er bra. Eg meiner ikkje ho driv eksponering av sitt sjuke barn på noko anna måte enn at ho også driv opplysning og belyser eit tema som mange andre foreldre slit med. Ho deler ikkje bilete, men generelt korleis den sjukdommen opplevast. når det gjeld Amicas har eg ikkje noko svar. Det har eg ikkje sett meg inni. Det eg reagerer på er at diskusjonstråden her inne er så lite konstruktiv. Den er angripande. Det er det som er problemet, du har ikke satt deg inn i denne bransjen og ser ikke metodene som blir brukt for å manipulere bla deg. Som lærer er du lite oppdatert på hva deling av informasjon av mindreårige innebærer. Du har ikke satt deg inn i hva Tandberg holder på med i sine kanaler og hopper i det med begge beina så det skvetter rundt deg. 4 2
Orly Skrevet 19. februar 2023 #14395 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (4 minutter siden): Som lærar ser eg at SE har teke til seg mykje av kritikken og eksponerer ikkje barna direkte i same grad som før. Det er bra. Eg meiner ikkje ho driv eksponering av sitt sjuke barn på noko anna måte enn at ho også driv opplysning og belyser eit tema som mange andre foreldre slit med. Ho deler ikkje bilete, men generelt korleis den sjukdommen opplevast. når det gjeld Amicas har eg ikkje noko svar. Det har eg ikkje sett meg inni. Det eg reagerer på er at diskusjonstråden her inne er så lite konstruktiv. Den er angripande. Selvsagt eksponerer hun barnet lår hun deler sykehistorien , noe annet blir håpløst å påstå. 10
pep Skrevet 19. februar 2023 #14396 Skrevet 19. februar 2023 Minombre skrev (32 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor de som oppfører seg fint og som har saklig kritikk tar til seg dette med «fittekjerringer på KG»?! Jeg tar det ikke til meg fordi jeg vet at jeg ikke driver med drittslenging her inne og jeg sender henne ikke stygge meldinger i innboksen. Det hun sa på snappen om fittekjerringer var at hun hadde lyst til å kalle noen det og hun har poengtert at det er noen få som oppfører seg direkte ufint og som virkelig går inn for å ødelegge for henne. Jeg syns ikke hun skjærer alle under en kam. Ikke sant? Føler man seg truffet,bør man kanskje tenke seg litt om... Hvis ikke,er det nok ikke deg hun tenker på. Man trenger ikke være redd politiet om man ikke har gjort noe ulovlig.... 5
Snublefot62 Skrevet 19. februar 2023 #14397 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (2 minutter siden): Som lærar ser eg at SE har teke til seg mykje av kritikken og eksponerer ikkje barna direkte i same grad som før. Det er bra. Eg meiner ikkje ho driv eksponering av sitt sjuke barn på noko anna måte enn at ho også driv opplysning og belyser eit tema som mange andre foreldre slit med. Ho deler ikkje bilete, men generelt korleis den sjukdommen opplevast. når det gjeld Amicas har eg ikkje noko svar. Det har eg ikkje sett meg inni. Det eg reagerer på er at diskusjonstråden her inne er så lite konstruktiv. Den er angripande. Men det er fortsatt eksponering av barn selv om ansikter ikke blir delt (lenger). Og så blir det fort en skummel balansegang når du plutselig gir SE en rolle som en som skal informere rundt en sykdom. En rolle SE på ingen måte er egnet til å ha og har ved flere tilfeller kommet med direkte feil. 4 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14398 Skrevet 19. februar 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Men det er fortsatt eksponering av barn selv om ansikter ikke blir delt (lenger). Og så blir det fort en skummel balansegang når du plutselig gir SE en rolle som en som skal informere rundt en sykdom. En rolle SE på ingen måte er egnet til å ha og har ved flere tilfeller kommet med direkte feil. Det er en skummel og uansvarlig rolle å gi til en influenser. I julen delte hun informasjon om syreforgiftning. For de som ikke sluker alt rått googler og finner ut at det er en alvorlig tilstand som krever sykehusinnleggelse da det kan være dødelig. 6 2
Snublefot62 Skrevet 19. februar 2023 #14399 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (23 minutter siden): Tenker du at ho skulle skjult svangerskapet i 40 veker? Kanalen hennar går ut på å vise alle sider ved livet. “Bak fasaden”, Ufiltrert. Då vil ein naturleg sjå alle sidene av livet hennar. Det finnes kanskje en mellomting? Uansett glemte du at SE deler det hun gjør for å få følgere, visninger og tjene penger. Det har hun selv uttalt. 3 1
Anne Line Skrevet 19. februar 2023 #14400 Skrevet 19. februar 2023 Fru G skrev (6 minutter siden): Fordi hun er lærer og mange av dem vet best. Det hun skriver er svært splittende. Hadde vært bedre å konkretisere, for denne generaliserende holdningen er ikke konstruktiv. Skriver det igjen -at det må da være bedre å skrive alt det positive ved SE og bransjen. Kanskje det blir for lite å ta tak i da? Eg meiner ikkje eg veit best. På ingen måte. Eg meiner diskusjonsklimaet her inne er lite konstruktivt. Eg har som sagt ikkje nemnt bransjen med eit ord. Men, no skal eg koma med mine synspunkt om SE; Eg synest SE gjer mykje bra. Eg synest ho har teke til seg mykje konstruktivt også med tanke på eksponering av barna. Ho deler ikkje bilete av barna lenger. Ho seier nei til samarbeid der eksponering av barna er eit ultimat. Ho frontar det normale ved mammalivet, oppturar og nedturar, og normaliserer korleis kroppen ser ut. Ho les seg opp på lover og reglar og føl dei så godt det let seg gjera i eit hav av udefinerte og vage reglar i ein nokså raskt veksande ny bransje. No er det sikkert mykje ho gjer “feil”, eller ikkje får til, men når det gjeld generering av klikk og reklame, er det faktisk slik at det er jobben hennar, og den kan vel vera kynisk, men det står respekt av å ha bygd sitt eige AS (Careless) og kanalen ho kan promotera dette er sin eigen, og ved hjelp av vener, som også er influensarar. 14 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå