Ebbeliten Skrevet 19. februar 2023 #14321 Skrevet 19. februar 2023 Så hyggelig at det endelig ble fødsel og alt gikk fint. Jeg tror at SE er litt sånn "pick me girl". En som kanskje har måttet overdrive litt mye for å få den oppmerksomheten hun trengte som barn. Derfor drar hun litt på i historiene også som voksen. Hun har en far med autisme, og det er ikke utenkelig at hun har måttet være litt overdreven for å få hans oppmerksomhet i barndommen. Mange autister har vansker med å oppfatte og forstå andres behov, med mindre det tydeliggjøres veldig. Dette atferdsmønsteret er vanskelig å komme ut av. Det vet jeg fordi jeg kjenner meg igjen i det selv. Når man blir oppmerksom på at man er en sånn type, er det rett og slett ubehagelig når man kjenner "nå gjør jeg det igjen". Å jobbe for å modere seg og holde igjen på dramaet er faktisk ganske vanskelig. Heldigvis ble jo ikke nesten snitt, selv om hun uttrykker det på den måten. Det er nok noe hun sier fordi hun har behov for å fortelle at dette var litt skremmende og noe helt annet enn hun har opplevd før. For det ikke noe som heter å halvveis ta snitt. Enten har man født vaginalt eller via keisersnitt. Hun har nok hatt et normalt fødselsforløp, men det har trukket ut litt i tid og barnet har blitt litt stresset, kanskje av dryppet som hun kanskje har fått for å få mer effektive rier, barnet kan ha hatt avføring i fostervannet etc. Nå håper jeg at hun får en fin barseltid, og at hun med alder og økt modenhet også kan se seg selv litt bedre og bli flinkere til å holde igjen litt. 8 9
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14322 Skrevet 19. februar 2023 Ebbeliten skrev (1 minutt siden): Så hyggelig at det endelig ble fødsel og alt gikk fint. Jeg tror at SE er litt sånn "pick me girl". En som kanskje har måttet overdrive litt mye for å få den oppmerksomheten hun trengte som barn. Derfor drar hun litt på i historiene også som voksen. Hun har en far med autisme, og det er ikke utenkelig at hun har måttet være litt overdreven for å få hans oppmerksomhet i barndommen. Mange autister har vansker med å oppfatte og forstå andres behov, med mindre det tydeliggjøres veldig. Dette atferdsmønsteret er vanskelig å komme ut av. Det vet jeg fordi jeg kjenner meg igjen i det selv. Når man blir oppmerksom på at man er en sånn type, er det rett og slett ubehagelig når man kjenner "nå gjør jeg det igjen". Å jobbe for å modere seg og holde igjen på dramaet er faktisk ganske vanskelig. Heldigvis ble jo ikke nesten snitt, selv om hun uttrykker det på den måten. Det er nok noe hun sier fordi hun har behov for å fortelle at dette var litt skremmende og noe helt annet enn hun har opplevd før. For det ikke noe som heter å halvveis ta snitt. Enten har man født vaginalt eller via keisersnitt. Hun har nok hatt et normalt fødselsforløp, men det har trukket ut litt i tid og barnet har blitt litt stresset, kanskje av dryppet som hun kanskje har fått for å få mer effektive rier, barnet kan ha hatt avføring i fostervannet etc. Nå håper jeg at hun får en fin barseltid, og at hun med alder og økt modenhet også kan se seg selv litt bedre og bli flinkere til å holde igjen litt. Helt enig. 😄
J.. Skrevet 19. februar 2023 #14323 Skrevet 19. februar 2023 Ebbeliten skrev (2 minutter siden): Så hyggelig at det endelig ble fødsel og alt gikk fint. Jeg tror at SE er litt sånn "pick me girl". En som kanskje har måttet overdrive litt mye for å få den oppmerksomheten hun trengte som barn. Derfor drar hun litt på i historiene også som voksen. Hun har en far med autisme, og det er ikke utenkelig at hun har måttet være litt overdreven for å få hans oppmerksomhet i barndommen. Mange autister har vansker med å oppfatte og forstå andres behov, med mindre det tydeliggjøres veldig. Dette atferdsmønsteret er vanskelig å komme ut av. Det vet jeg fordi jeg kjenner meg igjen i det selv. Når man blir oppmerksom på at man er en sånn type, er det rett og slett ubehagelig når man kjenner "nå gjør jeg det igjen". Å jobbe for å modere seg og holde igjen på dramaet er faktisk ganske vanskelig. Heldigvis ble jo ikke nesten snitt, selv om hun uttrykker det på den måten. Det er nok noe hun sier fordi hun har behov for å fortelle at dette var litt skremmende og noe helt annet enn hun har opplevd før. For det ikke noe som heter å halvveis ta snitt. Enten har man født vaginalt eller via keisersnitt. Hun har nok hatt et normalt fødselsforløp, men det har trukket ut litt i tid og barnet har blitt litt stresset, kanskje av dryppet som hun kanskje har fått for å få mer effektive rier, barnet kan ha hatt avføring i fostervannet etc. Nå håper jeg at hun får en fin barseltid, og at hun med alder og økt modenhet også kan se seg selv litt bedre og bli flinkere til å holde igjen litt. Dette har jo ingenting å gjøre med "pick me" begrepet.. 4
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14324 Skrevet 19. februar 2023 Det er noen her som ikke evner å forholde seg saklig og diskutere Tandbergs virke og metodene som benyttes for klikk og salg. 1
pep Skrevet 19. februar 2023 #14325 Skrevet 19. februar 2023 Ebbeliten skrev (1 minutt siden): Så hyggelig at det endelig ble fødsel og alt gikk fint. Jeg tror at SE er litt sånn "pick me girl". En som kanskje har måttet overdrive litt mye for å få den oppmerksomheten hun trengte som barn. Derfor drar hun litt på i historiene også som voksen. Hun har en far med autisme, og det er ikke utenkelig at hun har måttet være litt overdreven for å få hans oppmerksomhet i barndommen. Mange autister har vansker med å oppfatte og forstå andres behov, med mindre det tydeliggjøres veldig. Dette atferdsmønsteret er vanskelig å komme ut av. Det vet jeg fordi jeg kjenner meg igjen i det selv. Når man blir oppmerksom på at man er en sånn type, er det rett og slett ubehagelig når man kjenner "nå gjør jeg det igjen". Å jobbe for å modere seg og holde igjen på dramaet er faktisk ganske vanskelig. Heldigvis ble jo ikke nesten snitt, selv om hun uttrykker det på den måten. Det er nok noe hun sier fordi hun har behov for å fortelle at dette var litt skremmende og noe helt annet enn hun har opplevd før. For det ikke noe som heter å halvveis ta snitt. Enten har man født vaginalt eller via keisersnitt. Hun har nok hatt et normalt fødselsforløp, men det har trukket ut litt i tid og barnet har blitt litt stresset, kanskje av dryppet som hun kanskje har fått for å få mer effektive rier, barnet kan ha hatt avføring i fostervannet etc. Nå håper jeg at hun får en fin barseltid, og at hun med alder og økt modenhet også kan se seg selv litt bedre og bli flinkere til å holde igjen litt. Hun har jo ikke sagt halvveis keisersnitt. Hun sa nesten. Og da var det vel snakk om det,men så trengte de ikke allikevel. Det er jo bra for henne og bra for baby. Ellers enig med deg i mye du skriver,vi er alle forskjellige mennesketyper,noe er mer dramatiske enn andre! 4
Sharp75! Skrevet 19. februar 2023 #14326 Skrevet 19. februar 2023 Verba skrev (40 minutter siden): Som du og mange mer enn gledelig er med på å lage. Ingen av oss har kalt noen av dere for mobbere og andre navn. "Dere" har visst kalt "fan folka" for ting, lav IQ, idioter, dumme...... m.m. Sier ikke du har gjort det, men dette er ord som har gått igjen. Så her er ingen bedre enn noen andre 🥴 2 5
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14327 Skrevet 19. februar 2023 Verba skrev (15 minutter siden): Vi er da fullt klar over at hun sikkert får mere klikk pga det vi skriver. Det legger hun jo ikke skjul på. Er det ikke bra at vi gir henne flere klikk da? Er det feil også? Jeg skjønner hva du mener, men for min del er det hvertfall ingen krise om hun får flere følgere pga det jeg skriver. Det er bra dere er klar over det. Virker ikke som alle som kommenterer her inne har det ønske nemlig og da setter jeg spørsmål ved hvorfor de bidrar. Det forstår jeg ikke. 1 2
Ebbeliten Skrevet 19. februar 2023 #14328 Skrevet 19. februar 2023 J.. skrev (4 minutter siden): Dette har jo ingenting å gjøre med "pick me" begrepet.. Ok. Da har jeg kanskje misforstått begrepet.
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14329 Skrevet 19. februar 2023 Snublefot62 skrev (12 minutter siden): Langt derifra. Det er ikke lærerene sin skyld at de ikke er nok lærere, at de ikke har nok tid eller nok kompetanse. Det er heller ikke lærerene som lager lovverk og regelverk. Så at du klarer å få innlegget mitt til å skylde på de er ikke mindre enn fascinerende. Det ser ikke ut som jeg var den eneste her inne som tolket det sånn så da må du gjerne omformulere deg. 1
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14330 Skrevet 19. februar 2023 Sharp75! skrev (1 minutt siden): "Dere" har visst kalt "fan folka" for ting, lav IQ, idioter, dumme...... m.m. Sier ikke du har gjort det, men dette er ord som har gått igjen. Så her er ingen bedre enn noen andre 🥴 Ja, og jeg skjønner hva du mener. Men dette har gått begge veier. Folk kaller hverandre så utrolig mye stygt og denne tråden blir bare full av hat og krig nærmest. Og hvem er det som sitter igjen med svarteper? «Oss» som er kritikkere.
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14331 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (10 minutter siden): Denne tråden omhandler Tandbergs virke og metodene som benyttes for å skape engasjement og klikk i egne salgskanaler. Metodene som blir brukt for å lage innhold er opp til debatt da de er kritikkverdige. Å bruke svangerskap og dele sykdomshistorien til mindreårige er kritikkverdig! Det er kritikkverdig å kalle kritikere for fittekjerring og psykisk syk, @Makr24! Det umodne språket hører ikke hjemme i en salgskanal. Å eksponere den nyfødte ungen er også kritikkverdig. Å lyve om bærekraftige kjoler er kritikkverdig. Å lyve er kritikkverdig! Vet du hva en influenser er? En influenser er alt dette som du mener er kritikkverdig. Og jeg er helt enig i at bransjen er kritikkverdig, men hvorfor har du en personlig agenda mot akkurat Sara Emilie sitt virke? Det er veldig mange som er langt verre. 1 9
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14332 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (Akkurat nå): Vet du hva en influenser er? En influenser er alt dette som du mener er kritikkverdig. Og jeg er helt enig i at bransjen er kritikkverdig, men hvorfor har du en personlig agenda mot akkurat Sara Emilie sitt virke? Det er veldig mange som er langt verre. Vennligst svar på innlegget på en konstruktiv måte. 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14333 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (2 minutter siden): Å bruke svangerskap og dele sykdomshistorien til mindreårige er kritikkverdig! Det er kritikkverdig å kalle kritikere for fittekjerring og psykisk syk, @Makr24! Det umodne språket hører ikke hjemme i en salgskanal. Å eksponere den nyfødte ungen er også kritikkverdig. Å lyve om bærekraftige kjoler er kritikkverdig. Å lyve er kritikkverdig! @Makr24
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14334 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå): Vennligst svar på innlegget på en konstruktiv måte. Vennligst svar meg på spørsmålene jeg stilte, og på hva som ikke var konstruktivt med det svaret? 7
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14335 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (4 minutter siden): Det er bra dere er klar over det. Virker ikke som alle som kommenterer her inne har det ønske nemlig og da setter jeg spørsmål ved hvorfor de bidrar. Det forstår jeg ikke. Fordi JEG hvertfall ønsker å påpeke hva jeg mener om måten hun driver forretninger. hun elsker jo «oss», vi gir henne klikk, hun kan legge skylda på «oss» for at hun MÅ stenge insta, og samtidig motta masse nye følgere, hun kan høste sympati fra folk pga «oss». Tror det hadde blitt veldig kjedelig for henne om ingen hadde satt spørsmål ved ting hun gjør. Og jeg setter spørsmål om ting når hun rævkjører små bedrifter for sin egen vinnings del.
Gjest Fru G Skrevet 19. februar 2023 #14336 Skrevet 19. februar 2023 Verba skrev (40 minutter siden): Hvor har jeg kommentert veneflon, termindato, hva jeg tenker om eksponering, hvordan hun har født osv? Det eneste jeg sa om KS er at jeg syntes det var unødvendig å dele det når det ikke var noe å dele. Hvorfor kan ikke du da akseptere at folk kan være uenige med hverandre uten å kalle folk for stygge ting. Nå har jeg lest en del kommentarer her og det som slår meg er at en del av dem som ser ut til å forsvare SE er mest opptatt av brukerdebatt. Hvorfor ikke heller kommentere og argumentere positivt for SE? Hva hun gjør som er bra, nyttig, flott osv.
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14337 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (1 minutt siden): Vennligst svar meg på spørsmålene jeg stilte, og på hva som ikke var konstruktivt med det svaret? Å bruke svangerskap og dele sykdomshistorien til mindreårige er kritikkverdig! Det er kritikkverdig å kalle kritikere for fittekjerring og psykisk syk, @Makr24! Det umodne språket hører ikke hjemme i en salgskanal. Å eksponere den nyfødte ungen er også kritikkverdig. Å lyve om bærekraftige kjoler er kritikkverdig. Å lyve er kritikkverdig! Det er innholdet og metodene som blir brukt som er opp til debatt! Du bidrar ikke med noe i denne tråden, bare støy og brukerdebatt Selv influensere har ansvar når de publiserer innhold i salgskanalene sine! 1 2
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14338 Skrevet 19. februar 2023 Fru G skrev (Akkurat nå): Nå har jeg lest en del kommentarer her og det som slår meg er at en del av dem som ser ut til å forsvare SE er mest opptatt av brukerdebatt. Hvorfor ikke heller kommentere og argumentere positivt for SE? Hva hun gjør som er bra, nyttig, flott osv. Ja, helt enig! Jeg prøver å svare saklig og faktisk prøve å få et oppriktig svar, men får bare brukerdebatt slengt i trynet. Hvorfor kan de ikke svare med alt det de mener er positivt osv?
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14339 Skrevet 19. februar 2023 Fru G skrev (2 minutter siden): Nå har jeg lest en del kommentarer her og det som slår meg er at en del av dem som ser ut til å forsvare SE er mest opptatt av brukerdebatt. Hvorfor ikke heller kommentere og argumentere positivt for SE? Hva hun gjør som er bra, nyttig, flott osv. Nettopp! Savner også konstruktive tilbakemeldinger, ikke brukerdebatt og ufine svar. 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14340 Skrevet 19. februar 2023 Verba skrev (1 minutt siden): Ja, helt enig! Jeg prøver å svare saklig og faktisk prøve å få et oppriktig svar, men får bare brukerdebatt slengt i trynet. Hvorfor kan de ikke svare med alt det de mener er positivt osv? Helt enig. En prøver å holde en saklig tone og diskutere metodene og innholdet i Tandbergs kanaler og får ufine innlegg og brukerdebatt tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå